Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia 1,6 TDI CR: V základní výbavě za 450.900,- Kč

Diskuze (128)
Nabídku Škody na českém trhu obohatí nový motor 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW. Základní cena je stanovena na 450.900,- Kč a první vozy budou k dodání na konci června.

Nový agregát má zdvihový objem 1598 cm3, vstřikování systému common-rail, rozvod 2 x OHC a jak se na moderní turbodiesel sluší a patří i relativně malý kompresní poměr 16,5:1. Předchůdce i nový motor mají společný rozměr vrtání (79,5 mm), liší se ve zdvihu. U letité jedna-devítky jde o hodnotu 95,5 mm, zatímco u nového motoru jen 80,5 mm.

Maximální parametry výkonu a točivého momentu jsou u 1,6 TDI CR a 1,9 TDI PD shodné, u jedna-šestky je ale otáčkový rozsah větší a výkon 77 kW vrcholí až ve 4400 min-1. Pohotovostní hmotnost obou vozů se liší nepatrně, zpřevodování je ale odlišné. Zřejmě i díky odlišné charakteristice motoru je Octavia s novým motorem o 0,2 s pomalejší ve sprintu z 0 na 100 km/h.

Základní výbava Škody Octavia nazvaná Classic zahrnuje šest airbagů, ESP, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami, elektrické stahování předních oken a centrální zamykání. Takto vybavená Octavia s novým motorem 1,6 TDI vyjde na 450.900,- Kč, je tak o 16 tisíc Kč dražší než stejně výkonný 1,9 TDI. Od devatenáctistovky se ale 1,6 TDI odlišuje vstřikováním common rail, splněním Euro 5, instalací filtru pevných částic a nižší kombinovanou spotřebou (4,5 l/100 km místo 4,9 l). Ostatně starší 1,9 TDI s filtrem pevných částic 1,6 TDI při stejných ceníkových cenách nahrazuje.

Provedení Ambiente přidává dálkový ovladač k centrálnímu zamykání, klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem a dělená zadní sedadla. Druhá nejvyšší výbava Elegance má dvouzónovou klimatizaci, tempomat, 15palcová litá kola, zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla, malý kožený paket a 2dinové rádio.

Škoda Octavia - přehled dieselových motorů s 1,6 TDI
Motor1,6 TDI CR DPF1,9 TDI PD2,0 TDI PD2,0 TDI PD DPF
Převodovka5M5M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]1598189619681968
Válce/ventily4/44/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/440077/4000103/4000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1900250/1900320/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]191192 (189)208 (207)208 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,011,8 (12,2)9,6 (9,6)9,6 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,9 (5,9)5,5 (6,0)5,7 (5,9)
Cena Classic [Kč]450.900,-434.900,---
Cena Ambiente [Kč]505.900,-489.900,-
(549.900,-)
549.900,-
(604.900,-)
565.900,-
(620.900,-)
Cena Elegance [Kč]545.900,-529.900,-
(589.900,-)
589.900,-
(644.900,-)
605.900,-
(660.900,-)
Cena L & K [Kč]--674.900,-
(729.900,-)
690.900,-
(745.900,-)

Octavia Combi je o 40 tisíc Kč dražší

Vrcholem nabídky je verze Laurin & Klement (s motorem 1,6 TDI se ale dodávat nebude), která má čalounění v kombinaci kůže/koženka, 17palcová kola, další estetické doplňky, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, elektricky nastavitelná přední sedadla, parkovací senzory také vpředu a rádio s 12 reproduktory, digitálním ekvalizérem a připojením Bluetooth.

Diskuze (128)
Avatar - Hammunasakra
7. 6. 2009 15:18
Re: Milý Righ(te)!
Málem SLZA mi "ukápla" ;-)
PS: 77 kW v naftových 4400 otáčkách (jako novinka roku 2009)?!?
PPS: Já bych ve třídě sice asi raději bmw 1, nebo mazdu 3 či Imprezu - ale jinak Octavia NEní "špatná" (ale to "předražená" platí pro ČESKOU REPUBLIKU - takže TAHLE výtka "na místě" JE!) ;-)
Pěkný den (ve Škodě Octavia - chcete-li :-)
Avatar - Righ
6. 6. 2009 17:10
Ceska kralovna
Octavia, to je zvlast ve sve druhe generaci s prehledem nejlepsi Skoda vsech dob a jedno z nejzajimavejsich aut na trhu. Skodovce se povedl genialni tah, kdyz se rozhodla vytvorit moderni Octavii jako liftback a nikoliv hatchback, aby nekonkurovala 158 podobnym modelum na trhu vcetne nekolika koncernovych sourozencu a radeji si nasla na trhu svoje vlastni specificke misto. S ohledem na zvolenou karosarskou variantu se povedlo Skodovce dosahnout i pri pouziti kompaktni platformy neobycejne hodnotneho a solidniho vzhledu, Octavia pusobi jako snad jedine auto nizsi stredni skutecne reprezentativne. Vzhledem k proporcim se zasadne vymyka konkurenci a vytvari takovou kategorii samu pro sebe, ktera opravnene v ocich vetsiny zakazniku osciluje nekde na pomezi nizsi stredni a stredni tridy. Podobnym vozem je v zasade jenom Volvo S40, ktere ale ma triprostorovou karoserii a celkovym zamerenim znacky miri uplne jinam. Octavia jako liftback sama o sobe nabizi prostrednictvim obriho kufru bezkonkurencni prakticke vlastnosti a navic umoznuje velmi elegantni prestavbu na kombi, ktere v pripade Octavie patri mezi nejhezci auta na trhu. Neni divu, ze si jako soukromy i sluzebni vuz vede prodejne tak mimoradne dobre. Pravda, posledni facelift se dvakrat nepovedl, ale my ji to nakonec urcite odpustime. A ze je draha? No to uz tak byva, ze ti nejlepsi jsou nejdrazsi. Octavia, to je zkratka jeden velky skodovacky uspech. :yes:
Avatar - ethicon
6. 6. 2009 09:36
Re: Motor pro socky <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
do konca roka bude v Alfe.
Avatar - white label
6. 6. 2009 00:03
Re: :-)..PRD..:-)
...ale proč "jak"...? >:D
6. 6. 2009 00:00
Re: Dobrý motor
Zabudol som napísať 1,4 TSI :*)