Myslím, že budou. To samé by tady určitě někdo psal o malých autech v USA, že se nebudou prodávat. A prodavají se tam čím dál lépe jestli se nepletu...
To same diesel. Cena hmot tam vzrostla a taky už se tam dost řeší za kolik, které auto jezdí. A navíc spousta řidiču ani nepozná jestli má diesel nebo benzin....Takže proč by se tam diesel nechytil?
prodavat se budou, ale jestli se dostanou na 5% trhu tak to bude hodne :-) dulezitym faktorem v US je taky servis, uvidime za par let jak strasne budou amici nadseni kdyz na servisu zaplati vpodstate dalsi auto, to bude panecku veselo az bezny amik zjisti ze moderni diesel je vlastne straaasne spolehlivej, stejne jako prtave moturky plne elektroniky a strasne to vyhovuje jejich rutyne na ktere jsou zvykli z celkem jednoduchych motoru ktere leckdy daji 100k mil bez zbytecnych servisu >:D
Na nejakom tom Discovery channel chodi serial o Americanoch, co sa pripravuju na koniec sveta. Minule tam bol typek s Mercedesom E CDI a tankoval tam nejaku tisicrocnu naftu z domaceho zasobniku. Bohuzial uz neukazali ako daleko s tym utiekol pred zombikmi. Ale mozno ich zahubil pevnymi casticami a oxidmi dusika >:-[]
jako u starych dieselu bych se nebal, to byli jeste festovni motory bez turb a dalsim podobnych sracovin okolo
co se stari nafty tyce, tak v tomhle ma nafta vyhodu, skladovat se da dlouho a netrpi tak jako benzin na takove vodnateni, pamatuju si ze znami meli v garazi taky 3 velke sudy s naftou kterou si tenkrat bral z druzstva za par korun za litr a tankoval vlastne jen prave v garazi >:D
no nastesti tohle me netrapi, ac jezdim na E85, tedy vlastne taky jakesi biopalivo, tak po roce me mechanik zdelil ze motor naprosto vpohode, cerpadlo naprosto vpohode a jen palivovej filtr za cca 230 korun byl jak kdyby donej clovek nalil cernosede bahno >:D takze kdys uvazim ze na jednu nadrz usetrim cca 500 korun, tak bych mohl ten filt vlastne menit 2x mesicne >:D
a ted nam povez o kolik ti stoupla spotřeba na ten lih
protože ma E85 vyrazne nižší vyhrevnost nez benzin, spotřeba jde nahoru o 2-3 litry, takze neusetris vubec nic
No, já na E85 jezdím taky - no, míchám to 1:1 s 95-kou, protože nemám přestavbu, ale spotřeba je stejná, naprosto stejná, ale pocitově to jede o dost líp. Motor má hladší chod a je živější. Jako bych v něm našel další "koníky" ;-)
tak ja sem to předloni v lete zkousel taky
při jezdeni na benzin sem jezdil za necelych 7
při michani 1:1 se to zvedlo na 7.5 a to sem jezdil na spotřebu
při dalším tankovani byl v nadrzi v podstate uz jen E85 a spotřeba 8.9 a uz byl problém se startovanim
bylo to uz 7 let stary nepredelany megane 1.6 115k
to zvyseni spotreby vpodstete potvrzuji ka tovarni udaje, sice u 6 let stare - u megana z 7.2 na 9.7
[odkaz]
tak to mas asi perpetum mobile
jednak to je teoredicky nesmysl
z osobno zkusenosti vim ze jde spotřeba nahoru
a je na to i spousta clanku na netu, třeba tady:
[odkaz]
jo aha, takze asi lze jak palubak, tak stojany u benzinky co >:D proc myslis ze si jako pristi auto vybiram jen auta s velkyma motorama V6-V8 co mivaji v moznosti paliv napsano nejen N95 ale i N91? no protoze tyhle auta nemaj s E85 zadnej problem a jezdej nanej uplne stejne jako na benzin, ba dokonce obcas s nim maji spotrebu nizsi ;-)
ani se nedivim kdyz u mensich motoru spotreba s E85 stoupne, tam ma motor vubec co delat aby s tim autem hnul i na benzin >:D
a popravde je me sumak co kde pise nejakej servr co se ani nezabejva testovanim aut, asi jako bych ja psal reportaze z politiky >:D doporucuju spise cist zkusenosti samotnych uzivatelu a ne blaboly nejakeho pisalka na servru kde jen videli prilezitost na dalsi ctenost a tak rychle splodili clanek podle toho co nasli na netu, a nezajimali se o fakta ;-)
no jasne ty troubo
E85 ma vyhrevnost 24MJ/ litr, benzin 32MJ/ litr, tedy o 1/3 vyssi
jestliže se ti podarizlo zvednout účinnost motoru o 1/3 jen zmenou paliva, tak to je na nobelfku
navíc lepsi výsledky na e85 dostanes u motoru s vysokym kompresnim pomerem, tedy ne u motoru kam muzes lejt N91
To je dost možný, ale typickej kupec dieselu tam stejně střídá auta tak často, že nějaká závada ani nestihne vzniknout. A provoz v USA (50 mph po čtyřproudovce) je taky pro nafťáky ideální.
Až to tam začnou Evropani ve velkym sypat, Amíci se přetrhnou. :-)
50mph po ctyrproudovce je mozna beznej nekde mezistatne, ale spis tam bude stat/poskakovat nekde v zacpe na periferii mesta >:D a turba, tedy dnes soucast snad kazdeho dieselu pro osobni dopravu, jo to maj amici coby ridici zmaknuty na jednicku, to si budou panecku dodavatelu turb mnout ruce jak se to tam bude menit a servisovat >:D rekl bych ze cena dieselovich ojetin bude v USA hooodne rychle klesat s tim jak zacnou zjistovat jak uzasny to prone je, takze i kupujici novotiny si casem zacnou ruzmejslet jestli zase vzit diesel
americani jsou v tomhle uzasnej narod, tam musis zaujmout na dlouho dobu, jakmile se rozkrikne ze tohle a tamhleto ma problem, tak do par let potom nestekne ani hotdog :-)
kdyz me znamej psal jaky ma servisni podminky u BMW co si tam koupil (3ku), tak jsem doslova zbledl zavisti, po 5 let nemusi platit ani za vymeny oleje, natoz za jinej spotrebak, a zaruka prej prejde i na dalsiho majitele, takze jsem docela zvedavej kterej skvelej diesel tam obstoji po takovou dobu :-) ale uplne stejne to vidim s malejma turbo benzinama, taky tam podle me nemaj sanci na velke uspechy
USA je iný trh. Väčšina ľudí nechodí na žiadne servisné prehliadky, keďže niesú povinné a nemajú vplyv na záruku - ktorá je tam priemerne 4 ročná. Nemecké automobilky pochopili (aj VW, Audi a Merc), že ich autá bez patričného servisu túto porciu rokov a kilometrov nezvládnu a tak ak si chcú udržať dôveru zákazníkov v ich produkty, musia ich servisovať bez nároku na odmenu.
Čo sa dízlov týka, je to čisto okrajový segment a kupujú ich iba ľudia, ktorí najazdia strašné množstvo míľ, väčšinou po diaľniciach. Ekonomicky je dízel v USA nezmysel, pri ročnom nájazde do 25 tisíc kilometrov sa náklady pri kúpe nikdy bežnému používateľovi nevrátia. Je to skôr módna záležitosť, ktorá po pár negatívnych skúsenostiach z naftou upadne do zabudnutia.
No, já bych z toho takový drama nedělal. GM jako aktuálně 2. největší automobilový koncern světa si přece nebude nechávat doma "vykrádat" trh (byť třeba v okrajovém segmentu jakým nafta v US je) od evropské automobilky. Nic víc bych za tím nehledal.
Už zase jsi to sám řekl, že diesel je lepší motor, ale pravím vám bohužel to bylo něco strašného. Bylo to poprvé co jsem si uvědomil s tak velkou naléhavostí, že na silnicích to už nikdy nebude ani pro motorku nic pěkného. Byl provoz a tak vlastně už od Prahy v podstatě až do cíle vytvářela všechna ta hodnocení kvality úsporných aut neuvěřitelně smrdutý koridor, ze kterého se nedá utéct. Ještě k tomu prakticky nefoukalo a tím to bylo ještě horší. Samozřejmě že to všichni známe, jede smraďoch, tak ho předjedu nebo to nějak vydržím. Ale tohle ,to byla úplně jiná liga. To byl neustávající tunel dieselovýho smradu, ve kterém jsem musel jet. Jedno jestli okreska nebo dálnice. Ovšem co je nejhorší diesel smrdí kouř v dálničním tunelu, je to, že tento stav trval po celou cestu i v Rakousku a České republice také v Evropě, řekl bych, že ještě horší osobních a nákladních automobilů navíc k kamionu, vzhledem k hustotě tmavých kouřových provozu v dálničního tunelu. Byl jsem tak nažranej těch sraček, že mi bylo docela zle. Dokonce i v těch krásných alpských lázeňských městečkách, pokud jsem mohl soudit, jak jelo auto, zaručeně to byl nafťák, a je jedno jestli nové nebo staré, všechny čpěly tím smradem. Říkal jsem si, jestli si to moc nedramatizujte, ale prostě je to takto hrozné. Představte si že jdete po lázních a kolem jezdě tyhle krámy a vy byste vylít vzteky z kůže, že ani tam, kde diesel by člověk očekával čisté vzduch, nemáte šanci. Když diesely jsou tak škodlivý, tak ať je přestanou vyrábět a jezdí se jen na benzin. Diesel s ucpaným výfukem je auto na houby.
kdyby v evrope byla spotrebni dan na benzin i naftu stejna, tak by naftovy motory v osobakach nikdy nejezdily, nebo aspoň ne v takove mire jako dnes a měli bochom ve mestech cistci ovzdusi.
u nas je situace takova, ze s prihlednutim k vyhrevnosti paliva je benzin zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta a jsou staty, kde ten rozdil je ještě mnohem vetsi.
v okamziku, kdy by zdaneni bylo stejne, cena benzinu na stojanu by byla o cca 4kc nižší nez cena nafty a to by si naftak koupil uz jen naprostej naftovej uchyl.
jestliže v USA cena paliva odrazi jeji energetickou hodnotu, koupi si tam naftove auto jen podivin nebo neznalek nebo terorista na zivotni prostředí...
Byly doby kdy tady stála nafta i o 1,50 Kč více než benál na litru. A ted si vem, kdyby bylo - ajk píšeš stejné danové zatížení. To by byl rozdíl 5-8 Kč na litru, to by dehtáci čučeli jako puk.... >:D
Nebyl.
a dnes možná máš jiné daňové zatížení ale cenu máš přibližně stejnou. To je rozhodující.
V UK majím dlouhodobě stejné zatížení na diesel i na benzín a rozdíl v ceně je tam asi 50 hal v neprospěch dieselu.
Prodeje v UK - 55% v dieselu.
Tvoje teorie zcela a úplně nefunguje.
Pouze PŘÁNÍ OTCEM MYŠLENKY. To ale nestačí, benzín bude muset nabídnout víc ..........
Dost možná k tomu stejně jednou dojde. Vysoká spotřeba nafty u nás v neprospěch benzínu dělá problém rafinérkám, které nejsou na takto vysokou výrobu koncipovaný.
Možná je to jen "přání", ale rovné zdanění by mělo platit i tady. Sorry, ale toto je skutečně jen pokřivení trhu.
Takových chytrolínů s podobnými teoriemi už tady promluvilo ......
Je komické jak lidem jako ty leží diesely v žadludku... No on je diesel obvykle o dost dražší než benzín, možná na ni nemáš ....... V tom to asi je.
Ale jedovatou slinu pouštíš dobrou, abyses nezalknul.
kazdej kdo jezdi benzinen tak jen proto, ze nemá na naftaka ...
tak to je argument jako krava ty troubo
eu zamerne danove zvyhodnuje rakovinotvornou naftu na ukor cisteho benzinu
a kazdej není takovej dobytek jako ty aby jezdil na naftu a tak chudej aby nejezdil na benzin
Jdi si čuchnout k vejfuku u svýho diesláčka. Pro začátek.
Existují i lidé, co mají na benzín. Nad 3. tisícem máš pro bezpečnost nebo zábavu další 4 :*)
Máte recht oba a topten to trefně vystihnul. Toho WinDiesela už pozoruju dlouho, je to oxtodoxní dieselmaniak, takovej člověk je v podstatě chudák a můžem ho jenom litovat...Podle mě má hlavu jak koleno né podle toho herce z nicku, ale z čichání nafty pro tu "nepopsatelnou dieselovou rozkoš" :-) Původně jsem ani nechtěl ani reagovat, ale chtěl jsem pouze projevit soucit s lidma, co se vývojově zasekli u pohádky "O sazínkovi" a nic jinýho neznají >:D