Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chevrolet Cruze Diesel je nejúspornějším autem v USA

Americké zákazníky lákají na naftu už i domácí výrobci. Chevrolet jim nabídne model Cruze s dvoulitrovým turbodieselem.
Zpět na článek
19. 4. 2013 10:19
19. 4. 2013 14:29
Avatar - Ham.
19. 4. 2013 10:19
Nač ta panika?
Američané přeci dieselem v osobních vozech nikdy jezdit nebudou. :-)
Rozbalit vlákno
27
19. 4. 2013 10:35
Re: Nač ta panika?
nastesti ne v takovem mnozstvi a ne tak dlouho, aby to neco zasadniho zmenilo >:D
Avatar - Ham.
19. 4. 2013 10:39
Re: Nač ta panika?
jasně, a proto klasická US značka zbrojí diesel. Jak říkám zbytečná panika. :-)
19. 4. 2013 10:43
Re: Nač ta panika?
ta sama znacka zbroji i na poli EV kam chce cpat jak mensi tak ale i vetsi benzinaky, proste si jen hlidaj zada a derou se vsema smery :-)

silne pochybuju ze by jakykoliv diesel v US nejak silne zabodoval
19. 4. 2013 11:19
Re: Nač ta panika?
Myslím, že budou. To samé by tady určitě někdo psal o malých autech v USA, že se nebudou prodávat. A prodavají se tam čím dál lépe jestli se nepletu...
To same diesel. Cena hmot tam vzrostla a taky už se tam dost řeší za kolik, které auto jezdí. A navíc spousta řidiču ani nepozná jestli má diesel nebo benzin....Takže proč by se tam diesel nechytil?
19. 4. 2013 11:24
Re: Nač ta panika?
prodavat se budou, ale jestli se dostanou na 5% trhu tak to bude hodne :-) dulezitym faktorem v US je taky servis, uvidime za par let jak strasne budou amici nadseni kdyz na servisu zaplati vpodstate dalsi auto, to bude panecku veselo az bezny amik zjisti ze moderni diesel je vlastne straaasne spolehlivej, stejne jako prtave moturky plne elektroniky a strasne to vyhovuje jejich rutyne na ktere jsou zvykli z celkem jednoduchych motoru ktere leckdy daji 100k mil bez zbytecnych servisu >:D
Avatar - King
19. 4. 2013 11:32
Re: Nač ta panika?
:-) :yes:
19. 4. 2013 11:44
Re: Nač ta panika?
Na nejakom tom Discovery channel chodi serial o Americanoch, co sa pripravuju na koniec sveta. Minule tam bol typek s Mercedesom E CDI a tankoval tam nejaku tisicrocnu naftu z domaceho zasobniku. Bohuzial uz neukazali ako daleko s tym utiekol pred zombikmi. Ale mozno ich zahubil pevnymi casticami a oxidmi dusika >:-[]
19. 4. 2013 12:10
Re: Nač ta panika?
jako u starych dieselu bych se nebal, to byli jeste festovni motory bez turb a dalsim podobnych sracovin okolo

co se stari nafty tyce, tak v tomhle ma nafta vyhodu, skladovat se da dlouho a netrpi tak jako benzin na takove vodnateni, pamatuju si ze znami meli v garazi taky 3 velke sudy s naftou kterou si tenkrat bral z druzstva za par korun za litr a tankoval vlastne jen prave v garazi >:D
19. 4. 2013 14:21
Re: Nač ta panika?
Mal E minulej generacie, takze nejaky commonrail. Neviem ako tam, ale u nas ma nafta bio prisady a bakterie si zacnu zit svojim zivotom:
[odkaz]
19. 4. 2013 14:31
Re: Nač ta panika?
no nastesti tohle me netrapi, ac jezdim na E85, tedy vlastne taky jakesi biopalivo, tak po roce me mechanik zdelil ze motor naprosto vpohode, cerpadlo naprosto vpohode a jen palivovej filtr za cca 230 korun byl jak kdyby donej clovek nalil cernosede bahno >:D takze kdys uvazim ze na jednu nadrz usetrim cca 500 korun, tak bych mohl ten filt vlastne menit 2x mesicne >:D
19. 4. 2013 14:34
Re: Nač ta panika?
a ted nam povez o kolik ti stoupla spotřeba na ten lih
protože ma E85 vyrazne nižší vyhrevnost nez benzin, spotřeba jde nahoru o 2-3 litry, takze neusetris vubec nic
Avatar - GM.rja
19. 4. 2013 15:23
Re: Nač ta panika?
No, já na E85 jezdím taky - no, míchám to 1:1 s 95-kou, protože nemám přestavbu, ale spotřeba je stejná, naprosto stejná, ale pocitově to jede o dost líp. Motor má hladší chod a je živější. Jako bych v něm našel další "koníky" ;-)
19. 4. 2013 15:47
Re: Nač ta panika?
tak ja sem to předloni v lete zkousel taky
při jezdeni na benzin sem jezdil za necelych 7
při michani 1:1 se to zvedlo na 7.5 a to sem jezdil na spotřebu
při dalším tankovani byl v nadrzi v podstate uz jen E85 a spotřeba 8.9 a uz byl problém se startovanim
bylo to uz 7 let stary nepredelany megane 1.6 115k
to zvyseni spotreby vpodstete potvrzuji ka tovarni udaje, sice u 6 let stare - u megana z 7.2 na 9.7
[odkaz]
19. 4. 2013 17:57
Re: Nač ta panika?
spotreba se me nezvedla vubec :-) stale jezdim za 9.9-10, Audi A6 2.4
19. 4. 2013 18:20
Re: Nač ta panika?
tak to mas asi perpetum mobile
jednak to je teoredicky nesmysl
z osobno zkusenosti vim ze jde spotřeba nahoru
a je na to i spousta clanku na netu, třeba tady:
[odkaz]
19. 4. 2013 21:26
Re: Nač ta panika?
jo aha, takze asi lze jak palubak, tak stojany u benzinky co >:D proc myslis ze si jako pristi auto vybiram jen auta s velkyma motorama V6-V8 co mivaji v moznosti paliv napsano nejen N95 ale i N91? no protoze tyhle auta nemaj s E85 zadnej problem a jezdej nanej uplne stejne jako na benzin, ba dokonce obcas s nim maji spotrebu nizsi ;-)

ani se nedivim kdyz u mensich motoru spotreba s E85 stoupne, tam ma motor vubec co delat aby s tim autem hnul i na benzin >:D

a popravde je me sumak co kde pise nejakej servr co se ani nezabejva testovanim aut, asi jako bych ja psal reportaze z politiky >:D doporucuju spise cist zkusenosti samotnych uzivatelu a ne blaboly nejakeho pisalka na servru kde jen videli prilezitost na dalsi ctenost a tak rychle splodili clanek podle toho co nasli na netu, a nezajimali se o fakta ;-)
20. 4. 2013 15:39
Re: Nač ta panika?
no jasne ty troubo
E85 ma vyhrevnost 24MJ/ litr, benzin 32MJ/ litr, tedy o 1/3 vyssi
jestliže se ti podarizlo zvednout účinnost motoru o 1/3 jen zmenou paliva, tak to je na nobelfku
navíc lepsi výsledky na e85 dostanes u motoru s vysokym kompresnim pomerem, tedy ne u motoru kam muzes lejt N91
19. 4. 2013 12:40
Re: Nač ta panika?
To je dost možný, ale typickej kupec dieselu tam stejně střídá auta tak často, že nějaká závada ani nestihne vzniknout. A provoz v USA (50 mph po čtyřproudovce) je taky pro nafťáky ideální.
Až to tam začnou Evropani ve velkym sypat, Amíci se přetrhnou. :-)
19. 4. 2013 13:19
Re: Nač ta panika?
50mph po ctyrproudovce je mozna beznej nekde mezistatne, ale spis tam bude stat/poskakovat nekde v zacpe na periferii mesta >:D a turba, tedy dnes soucast snad kazdeho dieselu pro osobni dopravu, jo to maj amici coby ridici zmaknuty na jednicku, to si budou panecku dodavatelu turb mnout ruce jak se to tam bude menit a servisovat >:D rekl bych ze cena dieselovich ojetin bude v USA hooodne rychle klesat s tim jak zacnou zjistovat jak uzasny to prone je, takze i kupujici novotiny si casem zacnou ruzmejslet jestli zase vzit diesel
americani jsou v tomhle uzasnej narod, tam musis zaujmout na dlouho dobu, jakmile se rozkrikne ze tohle a tamhleto ma problem, tak do par let potom nestekne ani hotdog :-)

kdyz me znamej psal jaky ma servisni podminky u BMW co si tam koupil (3ku), tak jsem doslova zbledl zavisti, po 5 let nemusi platit ani za vymeny oleje, natoz za jinej spotrebak, a zaruka prej prejde i na dalsiho majitele, takze jsem docela zvedavej kterej skvelej diesel tam obstoji po takovou dobu :-) ale uplne stejne to vidim s malejma turbo benzinama, taky tam podle me nemaj sanci na velke uspechy
Avatar - Choochoo
19. 4. 2013 14:03
Re: Nač ta panika?
Mnout si budou ruce i nad filtrama pevnych castic. V te kolone ho jiste spickove vypali. Si tam budou slusne podkurovat >:D
19. 4. 2013 17:09
Re: Nač ta panika?
USA je iný trh. Väčšina ľudí nechodí na žiadne servisné prehliadky, keďže niesú povinné a nemajú vplyv na záruku - ktorá je tam priemerne 4 ročná. Nemecké automobilky pochopili (aj VW, Audi a Merc), že ich autá bez patričného servisu túto porciu rokov a kilometrov nezvládnu a tak ak si chcú udržať dôveru zákazníkov v ich produkty, musia ich servisovať bez nároku na odmenu.
Čo sa dízlov týka, je to čisto okrajový segment a kupujú ich iba ľudia, ktorí najazdia strašné množstvo míľ, väčšinou po diaľniciach. Ekonomicky je dízel v USA nezmysel, pri ročnom nájazde do 25 tisíc kilometrov sa náklady pri kúpe nikdy bežnému používateľovi nevrátia. Je to skôr módna záležitosť, ktorá po pár negatívnych skúsenostiach z naftou upadne do zabudnutia.
19. 4. 2013 11:41
Re: Nač ta panika?
Podíl dieselů na prodeji nových aut v USA je cca 0,87 % ;-)

V období leden-říjen 2012 to vypadalo takhle:

Celkem prodáno aut - 11.949.690 aut
z toho dieselů - 103.822
z toho hybridů - 355.806
Avatar - Ham.
19. 4. 2013 12:02
Re: Nač ta panika?
Vždyť říkám, že Chevrolet je zbytečně vyklepaný. :-)
Avatar - Barrichello
19. 4. 2013 14:31
Re: Nač ta panika?
A ted ještě kolik z těch dieslů jsou pikapy.....
Který se v USA započítávaj mezi osobáky
Avatar - WinDiesel
19. 4. 2013 14:54
Re: Nač ta panika?
A to si vzal kde? Všude se uvádí něco přes 3% a nárlst zhruba 40% ročně.
Avatar - Barrichello
19. 4. 2013 14:34
Re: Nač ta panika?
Mimo dodávky a pickupy >:D + pár nových přistěhovlaců co tam drtí EU káry s ropákem
Avatar - WinDiesel
19. 4. 2013 14:50
Re: Nač ta panika?
Však taky žádná panika není ! Bouchají jen zátky ......... >:D
Avatar - KANKUNEN
19. 4. 2013 13:02
No jo, Amerika objevuje co v Evropě frčí 40 let
To že je v Americe benzín levný, tak nikdo nepotřebuje šetřit je myšlenka velice naivní.
Sám si ale kupuji benzín.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
19. 4. 2013 13:41
Žádnou paniku
to, že diesel patří pod kapotu každého běžného osobního vozu je přece stará pravda :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - GM.rja
19. 4. 2013 15:37
Re: Žádnou paniku
No, já bych z toho takový drama nedělal. GM jako aktuálně 2. největší automobilový koncern světa si přece nebude nechávat doma "vykrádat" trh (byť třeba v okrajovém segmentu jakým nafta v US je) od evropské automobilky. Nic víc bych za tím nehledal.
19. 4. 2013 18:44
Re: Žádnou paniku
:no: :no: :no: :no:
19. 4. 2013 18:46
Re: Žádnou paniku
Už zase jsi to sám řekl, že diesel je lepší motor, ale pravím vám bohužel to bylo něco strašného. Bylo to poprvé co jsem si uvědomil s tak velkou naléhavostí, že na silnicích to už nikdy nebude ani pro motorku nic pěkného. Byl provoz a tak vlastně už od Prahy v podstatě až do cíle vytvářela všechna ta hodnocení kvality úsporných aut neuvěřitelně smrdutý koridor, ze kterého se nedá utéct. Ještě k tomu prakticky nefoukalo a tím to bylo ještě horší. Samozřejmě že to všichni známe, jede smraďoch, tak ho předjedu nebo to nějak vydržím. Ale tohle ,to byla úplně jiná liga. To byl neustávající tunel dieselovýho smradu, ve kterém jsem musel jet. Jedno jestli okreska nebo dálnice. Ovšem co je nejhorší diesel smrdí kouř v dálničním tunelu, je to, že tento stav trval po celou cestu i v Rakousku a České republice také v Evropě, řekl bych, že ještě horší osobních a nákladních automobilů navíc k kamionu, vzhledem k hustotě tmavých kouřových provozu v dálničního tunelu. Byl jsem tak nažranej těch sraček, že mi bylo docela zle. Dokonce i v těch krásných alpských lázeňských městečkách, pokud jsem mohl soudit, jak jelo auto, zaručeně to byl nafťák, a je jedno jestli nové nebo staré, všechny čpěly tím smradem. Říkal jsem si, jestli si to moc nedramatizujte, ale prostě je to takto hrozné. Představte si že jdete po lázních a kolem jezdě tyhle krámy a vy byste vylít vzteky z kůže, že ani tam, kde diesel by člověk očekával čisté vzduch, nemáte šanci. Když diesely jsou tak škodlivý, tak ať je přestanou vyrábět a jezdí se jen na benzin. Diesel s ucpaným výfukem je auto na houby.
19. 4. 2013 14:29
spotrebni dan
kdyby v evrope byla spotrebni dan na benzin i naftu stejna, tak by naftovy motory v osobakach nikdy nejezdily, nebo aspoň ne v takove mire jako dnes a měli bochom ve mestech cistci ovzdusi.
u nas je situace takova, ze s prihlednutim k vyhrevnosti paliva je benzin zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta a jsou staty, kde ten rozdil je ještě mnohem vetsi.
v okamziku, kdy by zdaneni bylo stejne, cena benzinu na stojanu by byla o cca 4kc nižší nez cena nafty a to by si naftak koupil uz jen naprostej naftovej uchyl.
jestliže v USA cena paliva odrazi jeji energetickou hodnotu, koupi si tam naftove auto jen podivin nebo neznalek nebo terorista na zivotni prostředí...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
19. 4. 2013 14:33
Re: spotrebni dan
Byly doby kdy tady stála nafta i o 1,50 Kč více než benál na litru. A ted si vem, kdyby bylo - ajk píšeš stejné danové zatížení. To by byl rozdíl 5-8 Kč na litru, to by dehtáci čučeli jako puk.... >:D
Avatar - WinDiesel
19. 4. 2013 14:57
Re: spotrebni dan
Nebyl.
a dnes možná máš jiné daňové zatížení ale cenu máš přibližně stejnou. To je rozhodující.

V UK majím dlouhodobě stejné zatížení na diesel i na benzín a rozdíl v ceně je tam asi 50 hal v neprospěch dieselu.
Prodeje v UK - 55% v dieselu.
Tvoje teorie zcela a úplně nefunguje.
Pouze PŘÁNÍ OTCEM MYŠLENKY. To ale nestačí, benzín bude muset nabídnout víc ..........
Avatar - GM.rja
19. 4. 2013 15:31
Re: spotrebni dan
Dost možná k tomu stejně jednou dojde. Vysoká spotřeba nafty u nás v neprospěch benzínu dělá problém rafinérkám, které nejsou na takto vysokou výrobu koncipovaný.

Možná je to jen "přání", ale rovné zdanění by mělo platit i tady. Sorry, ale toto je skutečně jen pokřivení trhu.
Avatar - WinDiesel
19. 4. 2013 15:01
Re: spotrebni dan
Takových chytrolínů s podobnými teoriemi už tady promluvilo ......
Je komické jak lidem jako ty leží diesely v žadludku... No on je diesel obvykle o dost dražší než benzín, možná na ni nemáš ....... V tom to asi je.
Ale jedovatou slinu pouštíš dobrou, abyses nezalknul.

Ti co ví největší prd, se nejvíc rozčilují.
19. 4. 2013 15:20
Re: spotrebni dan
kazdej kdo jezdi benzinen tak jen proto, ze nemá na naftaka ...
tak to je argument jako krava ty troubo

eu zamerne danove zvyhodnuje rakovinotvornou naftu na ukor cisteho benzinu
a kazdej není takovej dobytek jako ty aby jezdil na naftu a tak chudej aby nejezdil na benzin
19. 4. 2013 23:47
Re: spotrebni dan
Jdi si čuchnout k vejfuku u svýho diesláčka. Pro začátek.
Existují i lidé, co mají na benzín. Nad 3. tisícem máš pro bezpečnost nebo zábavu další 4 :*)
26. 5. 2013 23:48
Re: spotrebni dan
Máte recht oba a topten to trefně vystihnul. Toho WinDiesela už pozoruju dlouho, je to oxtodoxní dieselmaniak, takovej člověk je v podstatě chudák a můžem ho jenom litovat...Podle mě má hlavu jak koleno né podle toho herce z nicku, ale z čichání nafty pro tu "nepopsatelnou dieselovou rozkoš" :-) Původně jsem ani nechtěl ani reagovat, ale chtěl jsem pouze projevit soucit s lidma, co se vývojově zasekli u pohádky "O sazínkovi" a nic jinýho neznají >:D