Chevrolet Cruze Diesel je nejúspornějším autem v USA
Chevrolet začne na americkém trhu během jara prodávat model Cruze s naftovým motorem. Výrobce se chlubí tím, že se bude jednat o nejúspornější auto na trhu, které nemá hybridní pohon.
Normovaná spotřeba v dálničním cyklu dieselového Cruze činí 5,1 litru na 100 kilometrů. Na dálnici tak automobil ujede až 1.130 kilometrů na jednu nádrž.
Cruze spotřebuje méně paliva než jeho hlavní konkurent – Volkswagen Jetta s 2,0 TDI (103 kW), jehož spotřeba paliva v americkém dálničním cyklu činí 5,6 litru na 100 km.
O pohon Cruze Diesel se stará vznětový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW a točivém momentu 350 N.m. Díky funkci overboost však točivý moment může krátkodobě vzrůst na 380 N.m. Motor spolupracuje se šestistupňovým automatem.
Na českém trhu je Chevrolet Cruze v současnosti nabízen se dvěma dieselovými agregáty – 1,7 Eco (96 kW a 300 N.m) a 2,0 VCDi (120 kW a 360 N.m).
Nově použitý agregát je nejčistším turbodieselem v historii koncernu General Motors. Oproti předchozí generaci tato jednotka produkuje o 90 procent oxidů dusíku méně, klesly také emise pevných částic.
Automobil bude v USA stát 25.695 dolarů, což je v přepočtu asi 509.000 korun. Konkurenční Jetta se vznětovým motorem začíná na 23.850 dolarech (472.000 Kč), se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG stojí 24.950 dolarů (494.000 korun).
Vznětové motory nejsou na americkém trhu v osobních vozech příliš oblíbené. V poslední době však automobilky začínají rozšiřovat nabídku svých turbodieselů. Prim v tomto směru hrají němečtí výrobci, dieselové motory ale Američanům nabídne třeba i Mazda.