Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Cruze Diesel je nejúspornějším autem v USA

David Bureš David Bureš 19. 4. 2013
18
41
Zobrazit náhledy (18)
Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze
Americké zákazníky lákají na naftu už i domácí výrobci. Chevrolet jim nabídne model Cruze s dvoulitrovým turbodieselem.

Chevrolet začne na americkém trhu během jara prodávat model Cruze s naftovým motorem. Výrobce se chlubí tím, že se bude jednat o nejúspornější auto na trhu, které nemá hybridní pohon.

Normovaná spotřeba v dálničním cyklu dieselového Cruze činí 5,1 litru na 100 kilometrů. Na dálnici tak automobil ujede až 1.130 kilometrů na jednu nádrž.

Cruze spotřebuje méně paliva než jeho hlavní konkurent – Volkswagen Jetta s 2,0 TDI (103 kW), jehož spotřeba paliva v americkém dálničním cyklu činí 5,6 litru na 100 km.

O pohon Cruze Diesel se stará vznětový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW a točivém momentu 350 N.m. Díky funkci overboost však točivý moment může krátkodobě vzrůst na 380 N.m. Motor spolupracuje se šestistupňovým automatem.

Na českém trhu je Chevrolet Cruze v současnosti nabízen se dvěma dieselovými agregáty – 1,7 Eco (96 kW a 300 N.m) a 2,0 VCDi (120 kW a 360 N.m).

Nově použitý agregát je nejčistším turbodieselem v historii koncernu General Motors. Oproti předchozí generaci tato jednotka produkuje o 90 procent oxidů dusíku méně, klesly také emise pevných částic.

Automobil bude v USA stát 25.695 dolarů, což je v přepočtu asi 509.000 korun. Konkurenční Jetta se vznětovým motorem začíná na 23.850 dolarech (472.000 Kč), se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG stojí 24.950 dolarů (494.000 korun).

Vznětové motory nejsou na americkém trhu v osobních vozech příliš oblíbené. V poslední době však automobilky začínají rozšiřovat nabídku svých turbodieselů. Prim v tomto směru hrají němečtí výrobci, dieselové motory ale Američanům nabídne třeba i Mazda.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

spotrebni dan
peterpan
| 26. 5. 2013
Máte recht oba a topten to trefně vystihnul. Toho WinDiesela už pozoruju dlouho, je to oxtodoxní dieselmaniak, takovej člověk je v podstatě chudák a můžem ho jenom litovat...Podle mě má hlavu jak koleno né podle toho herce z nicku, ale z čichání nafty pro tu "nepopsatelnou dieselovou rozkoš" :-) Původně jsem ani nechtěl ani reagovat, ale chtěl jsem pouze projevit soucit s lidma, co se vývojově zasekli u pohádky "O sazínkovi" a nic jinýho neznají >:D
Nač ta panika?
topten
| 20. 4. 2013
no jasne ty troubo
E85 ma vyhrevnost 24MJ/ litr, benzin 32MJ/ litr, tedy o 1/3 vyssi
jestliže se ti podarizlo zvednout účinnost motoru o 1/3 jen zmenou paliva, tak to je na nobelfku
navíc lepsi výsledky na e85 dostanes u motoru s vysokym kompresnim pomerem, tedy ne u motoru kam muzes lejt N91
spotrebni dan
Frantizsekk
| 19. 4. 2013
Jdi si čuchnout k vejfuku u svýho diesláčka. Pro začátek.
Existují i lidé, co mají na benzín. Nad 3. tisícem máš pro bezpečnost nebo zábavu další 4 :*)
Nač ta panika?
SamanAR
| 19. 4. 2013
jo aha, takze asi lze jak palubak, tak stojany u benzinky co >:D proc myslis ze si jako pristi auto vybiram jen auta s velkyma motorama V6-V8 co mivaji v moznosti paliv napsano nejen N95 ale i N91? no protoze tyhle auta nemaj s E85 zadnej problem a jezdej nanej uplne stejne jako na benzin, ba dokonce obcas s nim maji spotrebu nizsi ;-)

ani se nedivim kdyz u mensich motoru spotreba s E85 stoupne, tam ma motor vubec co delat aby s tim autem hnul i na benzin >:D

a popravde je me sumak co kde pise nejakej servr co se ani nezabejva testovanim aut, asi jako bych ja psal reportaze z politiky >:D doporucuju spise cist zkusenosti samotnych uzivatelu a ne blaboly nejakeho pisalka na servru kde jen videli prilezitost na dalsi ctenost a tak rychle splodili clanek podle toho co nasli na netu, a nezajimali se o fakta ;-)
Žádnou paniku
-------
| 19. 4. 2013
Už zase jsi to sám řekl, že diesel je lepší motor, ale pravím vám bohužel to bylo něco strašného. Bylo to poprvé co jsem si uvědomil s tak velkou naléhavostí, že na silnicích to už nikdy nebude ani pro motorku nic pěkného. Byl provoz a tak vlastně už od Prahy v podstatě až do cíle vytvářela všechna ta hodnocení kvality úsporných aut neuvěřitelně smrdutý koridor, ze kterého se nedá utéct. Ještě k tomu prakticky nefoukalo a tím to bylo ještě horší. Samozřejmě že to všichni známe, jede smraďoch, tak ho předjedu nebo to nějak vydržím. Ale tohle ,to byla úplně jiná liga. To byl neustávající tunel dieselovýho smradu, ve kterém jsem musel jet. Jedno jestli okreska nebo dálnice. Ovšem co je nejhorší diesel smrdí kouř v dálničním tunelu, je to, že tento stav trval po celou cestu i v Rakousku a České republice také v Evropě, řekl bych, že ještě horší osobních a nákladních automobilů navíc k kamionu, vzhledem k hustotě tmavých kouřových provozu v dálničního tunelu. Byl jsem tak nažranej těch sraček, že mi bylo docela zle. Dokonce i v těch krásných alpských lázeňských městečkách, pokud jsem mohl soudit, jak jelo auto, zaručeně to byl nafťák, a je jedno jestli nové nebo staré, všechny čpěly tím smradem. Říkal jsem si, jestli si to moc nedramatizujte, ale prostě je to takto hrozné. Představte si že jdete po lázních a kolem jezdě tyhle krámy a vy byste vylít vzteky z kůže, že ani tam, kde diesel by člověk očekával čisté vzduch, nemáte šanci. Když diesely jsou tak škodlivý, tak ať je přestanou vyrábět a jezdí se jen na benzin. Diesel s ucpaným výfukem je auto na houby.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku