Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2013: Nejprodávanější automobily vyšší střední třídy

BMW se čtyřem kruhům ve vyšší střední třídě vzdaluje. Kategorii stále vládnou německé značky, Volvo se svou velkou řadou však zůstává třetí.
Zpět na článek
24. 4. 2013 08:19
24. 4. 2013 08:31
24. 4. 2013 08:46
24. 4. 2013 08:55
24. 4. 2013 09:00
24. 4. 2013 10:28
24. 4. 2013 11:33
24. 4. 2013 21:05
24. 4. 2013 22:46
27. 4. 2013 03:57
24. 4. 2013 08:19
Nejen v ČR...
...ale i jinde při pohledu na tabulku jednoho napadne...potřebuje BMW řady 5 vůbec FL nebo jen lehkou technickou modifikaci, kterou stejně obvykle prestižní automobilky nasazují bez ohledu na FL období? Moc pěknej výsledek!
Z pozitivních překvapení už jen XF, kde by mě zajímaly počty 2,2d vs ostatní motorizace. Ale držet se 4ks od Ečka je i přes čekání na facelift M-B velmi solidní výsledek.
Rozbalit vlákno
5
24. 4. 2013 10:16
Re: Nejen v ČR...
Tak tech "jenom 4ks od Ecka" je stale padesat procent prodeju XF, pohybujeme se ve velmi minimalnich cislech. Krome toho to neni ani tak o uspechu XF (Jaguar je u nas neuspesny stejne jako vsude jinde), ale o velkem neuspechu E-klasse, ktera je v ramci D3 u nas zcela mimo peloton. Proti uspesnemu zastupci D3 BMW 5 uz XF prodava mene nez desetinu.
24. 4. 2013 10:18
Re: Nejen v ČR...
U těchto počtů nemá smysl dělat procentuální srovnání. Úspěch řady 5 je celosvětově bez diskuzí a u XF platí pořád to, že se jedná o nosnej model automobilky a jeho počty jsou podstatně lepší než u předchůdce S-Type. XF se nedá rozhodně považovat za neúspěch, spíš za reál prodejních počtů vyjma D3.
Avatar - Hammunasakra
24. 4. 2013 11:30
Re: Nejen v ČR...
Třeba se postavení E-Klasse (po vítězství ve srovnávacím testu kombi D3) trochu Z-M-Ě-N-í ;-)
Avatar - HitmanPB
24. 4. 2013 23:05
Re: Nejen v ČR...
NE, N-E-Z-M-Ě-N-Í ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2013 03:56
Re: Nejen v ČR...
Nu ano, reálné "schopnosti" vozu a prodej jsou DOST odlišné (nepříliš související) věci - máte PRAVDU ;-)
24. 4. 2013 08:23
To jsme to dopracovali
Jedna benzínová pětka na 89 dieselových 8-s
Rozbalit vlákno
27
24. 4. 2013 08:35
Re: To jsme to dopracovali
A ty by sis benzín koupil? Tohle je asi jediná třída (ještě s SUV), kde mi diesly dávají smysl.
24. 4. 2013 08:54
Re: To jsme to dopracovali
Středně velký osobák potřebuje diesel? No to mně připoser:-)
Už jsem to sem psal, ale opakování je matka moudrosti: podle sprimonitor.de (dostatečně velké penzum věrohodných informací) je rozdíl mezi 530d a 530i cca 1,5
litru. Pořizovací cena bezínové verze je o osmdesát tisíc menší. Za jak dlouho ten rozdíl projezdíš? Přičti k tomu dražší servis a zjistíš, že reálná úspora začne být aktuální okolo 100 tkm. Což je doba, kdy valná většina prvních majitelů auto prodává...
24. 4. 2013 08:58
Re: To jsme to dopracovali
...tak ti nevím...kašlu na spritmonitor a naprosto reálně píšu svoje srovnání.

BMW 330i E90 (ten samej motor) se steptronicem, tempomat na tachometrových 150, D1 Ostrava- Praha za 9,8. XF 3,0d dtto ale 6,7. Najezdím s autem od koupě do prodeje kolem 200tkm. Nemyslím, že by 530d jezdilo za víc, takže ten litr a půl není pro mě relevantní.
24. 4. 2013 09:19
Re: To jsme to dopracovali
Jen tak narychlo jsem sjel test XF 2,2d ve kterém píšou, že "při dálniční stotřicítce" auto bere 6,5 litru na sto. Že by třílitr při stopadesátce bral o 2 deci víc? Možné to je, každopádně, když si člověk koupí auto za 1,5M a za příplatkovou výbavu dalších 500 tisíc, opravdu musí řešit sto tisíc za palivo navíc?
24. 4. 2013 09:43
Re: To jsme to dopracovali
Při mým stylu jízdy žere 2,2d minimálně stejně, ale spíš o trochu víc než 3,0d. Je to i otáčkama, při 150 se mi to válí někde u 1900rpm a čtyřválec je o 300rpm výš. To ani nemluvím o tom, že při dojetí kamionu, co předjíždí druhej rychlostí nejvíc 90km/h mi to při návratu na tempomatovou rychlost nepodřadí a celou dobu drží 8 stupeň, 2,2d jde bez skrupulí na pětku a točí a točí do nesmyslnejch výšin.
24. 4. 2013 09:55
Re: To jsme to dopracovali
Máš zajímavé starosti ;-)
pro mně nafta není, dlouho se zahřívá, špiní ruce při tankování, nemá tak pěkný zvukový projev jako vytočený benzín, nafta - no dejme tomu - neurazí, ale benzín (zvuk) potěší, na servis je náročnější, na zacházení taky /dochlazování turba/... to vše mi za pár ušetřených kaček nestojí :yes:
24. 4. 2013 10:13
Re: To jsme to dopracovali
3,0d se údajně dochlazovat nemusí, má samostatný kapalinový chlazení, ale nikdy bych to nevypínal hned po zátěži. Nemusíme vůbec diskutovat o tom, že benzín je lahodnej a naftovej šestiválec spíš akceptovatelnej co se týče zvuku, ale po stránce akustickýho komfortu na cestování úplně v pohodě. Na vyřádění se stejně sedany vyšší střední beru spíš s rezervou. Ale chápu tvůj přístup, najet s autem od koupě do prodeje kolem 100kkm, asi bych neváhal taky.
24. 4. 2013 10:56
Re: To jsme to dopracovali
V tom případě můžu říct, že kdybych měl auto na 200 tkm naježděných převážně po dálnici Ostrava-Praha tak tady smysl diesel dává. Nicméně: opravdu tak bude jezdit 89 z 90 kupců toho auta?
24. 4. 2013 11:03
Re: To jsme to dopracovali
To je to co píšu, po vyzkoušení 535i nebo XF 3,0 s komopresorem bych rád, ale...na tohle drndání mám kompromisní ideál.
24. 4. 2013 12:54
Re: To jsme to dopracovali
U turbíny je velký problém olej. Diesely mají výhodu v tom, že pracují s nižšími teplotami, takže turbína není tak rozpálená jako u benzínu, kterému jsi chvíli předtím dával čočku.
24. 4. 2013 09:13
Re: To jsme to dopracovali
Ono zalezi v jakem rezimu to auto jezdi. Rozdil mezi benzinem a dieselem pri nizkych rychlostech je vetsinou nezajimavy, ale pri vysokych rychlostech muze byt ten rozdil mezi sesti a trinacti litry benzinu pri nemeckych dalnicnich rychlostech (viz test Autobild Was kostet Vollgas? srovnavajici mimo jine BMW 530i a BMW 535d).
Takze na rychle letani po dalnicich se diesel vyplati a to velmi. Realne je to tak, ze silny benzin dava ekonomicky smysl jen kdyz se nevyuziva jeho vykon a pak je otazkou proc ho kupovat.
A pak samozrejme jsou velmi popularni SUV, kde cokoliv jineho nez benzin nedava vubec zadny smysl, protoze treba takovy Tuareg se zakladnim benzinem 3.2V6 sice vubec nejel, ale za to mel spotreby kolem patnacti litru pri celkem klidne jizde.
24. 4. 2013 09:29
Re: To jsme to dopracovali
Do SUV nikdo naftu nezpochybňuje.
Ad dálniční létání - to se dá aplikovat jen po poměrně krátkou dobu. Nejsme v Německu a i můj kamarád, který je vyzbrojen těžkou technikou v podobě anti včetně rušičky už si dává majzla, nevychytalo mu to nějaký radar a naměřili mu 210. Chtěli mu brát okamžitě papíry, šlo to do správního řízení, rok se vykrucoval a nakonec mu to prošlo... nicméně od té doby jezdí 145 tachometrových.
S 4,8 V8 jsem jezdil dlouhodobě za 13 s tím, že spousta kilometrů byla naskákaných po městě. Ale dynamiky jsem si užíval opravdu plnými doušky a při dodržování rychlostních limitů bych určitě neměl problém s tím jezdit za 12. A s 3.0 TDI jsem jezdil za 9,5... jenže to byla chcíplá mrcha.
24. 4. 2013 10:16
Re: To jsme to dopracovali
Otazkou je jaky smysl davaji tahle auta na jezdeni pri rychlostech kolem 130km/hod, tama ni nemohou ukazat sve prednosti.
24. 4. 2013 10:59
Re: To jsme to dopracovali
Ale mohou. Na těch stotřicet se můžeš dostat třeba za 6 sekund a to už znamená pěkné zatlačení do sedadel za zvuků osmiválcové symfonie:-) Na okresce se nerozmýšlíš, "jestli to ještě stihnu?" a pěkně si zařádíš... i když nepojedeš 200.
Avatar - Ham.
24. 4. 2013 10:58
Re: To jsme to dopracovali
Ano, tento graf by si měli zapamatovat všichni ti, co bagatelizují rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a naftou.
[odkaz]
On totiž platí celkem spolehlivě pro celou vyšší střední a samozřejmě neplatí jen pro ustálené rychlosti, když dobrzdím za kamionem na 80 a pak dám plyn na podlahu abych se vrátil na 170-180 což je asi taková uměřená rychlost u této třídy tak rozdíl bude jako v ustálené 250. Tedy velký. Ten kdo jezdí po dálnici tak musí počítat s tím, že benzín se mu skutečně prodraží, ten kdo jezdí kolem komína a s lehkou nohou, tak si 2 litrový rozdíl může dovolit a rozdíl v pořizovací ceně mu jej samozřejmě vynahradí. Ovšem na jízdu kolem komína si vyšší střední kupuje málokdo (jak je vidět ze statistik tak asi dva lidé ze sta).
24. 4. 2013 11:02
Re: To jsme to dopracovali
180 km/h ustálená rychlost pro tuto třídu? A papíry ti vydrží jak dlouho? Při překročení o padesát počítám moc dlouho ne...
Graf je krásný, ale zkusme se držet reality.
Avatar - Ham.
24. 4. 2013 12:13
Re: To jsme to dopracovali
Papíry zatím mám, na D1 nebo D5 kde se pohybuji nejvíce jsem levý pruh se 130 už dlouho nezaznamenal.
Je jedno jestli zrychluji z 80 na 140 nebo z 80 na 180, po dobu zrychlení na plný výkon je rozdíl spotřeby velký (jediný rozdíl je, že zrychlení na 180 trvá déle).
Obecná realita v této věci asi neexistuje. Moje realita rozdílu mezi naftou a benzínem je 2 litry při jízdě kolem komína, po české dálnici plus město 4 litry a po německé dálnici plus město 7 a více litrů. Průměrný rozdíl cca 5 litrů. U auta na blbnutí mi takové rozdíly absolutně nevadí a v roadsteru by mě nafta hodně otravovala, ale také jsem s ním vloni najel jen cca 3,5 tkm. U auta, kterým absolvuji ročně 50tkm nevidím pro benzín opodstatnění. Takže stěžovat si, že u této třídy "užitkáčů" si lidé/firmy kupují naftu mi přijde zbytečné.
Až zde bude statistika prodeje roadsterů a prodeje povede SLK 250CDI tak si řeknu hloupý výrobce, ještě hloupější lidé.
24. 4. 2013 14:10
Re: To jsme to dopracovali
Opět, opět a opět musím připomenout spritmonitor.de, kde to prostě u třílitrových motorů při dlouhodobém užívání činí 1-2 litry. Nafta vs diesel. A to jsou němci, kteří
mají dálnice s neomezenými rychlostmi /někde:-)
To je prostě nezpochybnitelné. Tvůj "průměrný rozdíl cca pět litrů" je značně nadprůměrný.
Co jsem ochoten připustit jako statistickou odchylku je, že v DE je "manažérský sedan"
daleko běžnější zboží. A dostupnost je nejspíš větší i pro normální smrtelníky, a ti jezdí v jiném režimu...
24. 4. 2013 14:18
Re: To jsme to dopracovali
Spritmonitor.de bych nebral uplne za bernou minci je tam nekolik metodickych problemu, ktere ponekud snizuji vypovidaci hodnotu teto statistiky. Realny rozdil u stejneho stylu jizdy bude vyssi.
24. 4. 2013 14:53
Re: To jsme to dopracovali
A snižují tu vypovídací hodnotu jenom pro benzín, nebo i pro diesel? >:D
Avatar - white label
25. 4. 2013 00:34
Re: To jsme to dopracovali
A ten rozdíl + 4 litry při 150 km/h ti snad připadá malý? Při stylu jízdy směrem k "brzda plyn" se nůžky spotřeby samozřejmě roztahují.
Avatar - Hammunasakra
24. 4. 2013 11:31
Re: To jsme to dopracovali
Do SUV ano, tady by ten poměr (přece jen) MĚL (mohl) být "radostnější" ;-)
Avatar - Barrichello
24. 4. 2013 08:37
Re: To jsme to dopracovali
>:D >:D >:D

Podobně vypadá řada další kategorií krom minivozů a sportovních aut....

Bláznivá dehtová evropa, no >:D
24. 4. 2013 08:51
Re: To jsme to dopracovali
Možná budu za rouhače, ale je fakt, že jestli bude Ghibli jezdit tak jak vypadá, najdu slušnej servis a vše poběží jak má, umím si ho představit jako nástupce mýho auta...v naftě.
24. 4. 2013 08:56
Re: To jsme to dopracovali
Já nemám nic proti šetření. Ale v tomto případě se mi zdá, že všichni manažeři umí napočítat asi tak do pěti...
24. 4. 2013 08:48
Re: To jsme to dopracovali
Většina těch aut jsou dálniční letadla a tam nevýhoda nafty co se týče relativní nekultivovanosti oproti benzínu není tak markantní.
Avatar - Barrichello
24. 4. 2013 16:02
Re: To jsme to dopracovali
Nekultivovanost se objeví po otočení klíčkem.

Tuhle vedle mě startovala paní se zánovní A6.

No že tohle je nafta pozná každej kdo netrpí silnou sluchovou vadou >:D >:D >:D
Avatar - CHerokee
24. 4. 2013 08:31
Text
"Mercedes-Benz E si pohoršil o mnohem drsnějších 65,7 %" .. a proč asi? Kdo by si ho koupil teď, když už brzy bude v prodeji faceliftovaná vylepšená verze.
Rozbalit vlákno
3
24. 4. 2013 08:46
Re: Text
Dlouhodobě prodeje Ečka zaostávají za největšími konkurenty a to nejen u nás. mě osobně třeba nový E taky neoslovilo a nekoupil jsem ho. Můj společník dal před sedanem přednost kupé, ale i to je spíš C než E. Jsem velmi zvědavej na nástupce, ale aktuální řada jde mimo mě. Z němců mi pětka od BMW sedla do ruky o tolik líp než M-B, že jsem byl až překvapenej a jakási nenucenost A6 má taky něco do sebe.
Avatar - bigsoul
24. 4. 2013 08:55
Re: Text
MB sa ubera dizajnom, ktory v mnohych ohladoch pripomína korejske auta a to je velky mínus čo mu ubera... A jazda dosť zaostava v poslednych rokoch oproti BMW a už straca aj na AUDI.
24. 4. 2013 09:00
Re: Text
Už jsem to psal několikrát, poslední generace E, která se mi líbila bez nutnosti použití AMG paketu byla ta předposlední. Elegantní, uhlazená, důstojná a přitom nechyběl šmrnc.
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2013 10:04
uz to vidim ako tu budeme coskoro citat ze
predalo sa 7 ghilbli za mesiac a.... z toho 7 dieslov :-(

a na konci roka bude cislo 55 a z toho 55 dieslov 8-s

to len bude krasa ;-\ ... bmw na cestach to je dnes samy smradlavy diesel.....

keby som mal na bmw tak jednoznacne beriem benzin kludne aj zakladny aj ten je dost silny v kazdom baworaku ale diesel? Ja tych ludi nechapem... toto je uz chore... vsade preferovat diesle.. uz aj v mestskych malych autach ( clio P208 ) je dnes benzin pomaly rarita... clovek aby hladal dve hodiny na nete kde najde konecne nejaky testa auta s benzinom.....
Rozbalit vlákno
1
24. 4. 2013 10:16
Re: uz to vidim ako tu budeme coskoro citat ze
Kup si auto vyšší střední, používej ho, najezdi s ním nějakej ten kilometr a pak mudruj...bychařina tady postrádá smysl.
24. 4. 2013 10:28
C6...
...se ještě prodává? >:D Jinak až na skomírající MB-E bez překvapení...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
24. 4. 2013 11:33
Re: C6...
Výroba skončila v prosinci - to jsou už nějaké "zbytečky/doprodeje" (VÍC povedeného vozu než si nejspíš většina "jen připustí" ;-)
PS: (faceliftované) MB E-Klasse v posledním srovnávacím testu své D3 konkurenty SMETLO až nečekaně snadno - tak třeba se to projeví i na prodejích.. :-)
Avatar - AUDIRS6
24. 4. 2013 21:05
Re: C6...
noo daj link :-!

ja som nasiel toto:

prvy test D3s Eckom po FL :

[odkaz]

...noooo, a doppadlo to trosku inaac ;-)
24. 4. 2013 22:46
Re: C6...
Dej link :-) těžko >:-[]
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2013 03:57
Re: C6...
Já to mám z "tištěné" verze (informací ;-)
PS: A "smetlo" je (až nečekaně) LEHKO :-)
Avatar - flyboyeda
24. 4. 2013 21:09
Měsíční statistika je k ničemu
Důležitá je roční statistika
Rozbalit vlákno
0