Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Emel
Tohle je dost nepříjemná tabulka pro milovníky benzínu. 1.6EcoBoost je se stejnou výbavou o 22.000 dražší než dvoulitrová nafta s velmi podobnou dynamikou...
Ozzman
Jel někdo tenhle motor?😊 Docela by mě zajímal, nikdy sem ho snad neviděl v praxi 😄
mna by to tiez zaujimalo ... ma inak rovnake parametre vykonu ako 1,6VTi v P508 .... delo to asi nebude ale na nejake pohodove rodinne jazdenie snad to bude stacit... asi by bolo zaujimave porovnat si medzi sebou hmotnosti tychto aut a dynamicke parametre ... ale je jasne ze mondeo je lacnejsie ako novsi P508... a za tie peniaze je to teda fajn volba... mondeo ma stale co ponuknut..
Já bych se vykašlal na technický papírování, ale spíš by mě zajímalo jak to reálně pojede. jel sem v 2.0i 103kw a to je podle mě spíš auto na pohodové jezdění a ten výkon bys do vozu vůbec neřekl. To i slabší 85kw Tdci s autem cvičí o poznání lépe 😄
Proto by mě zajímal ten úplný základ.. Myslím, že by to mohl být pro redakci zajímavý námět na porovnání.
P508 1.6Vti, Mondeo 1.6 88kw a třeba ten Avensis, popřípadě 90Kw superb/Passat Tsi
Proto by mě zajímal ten úplný základ.. Myslím, že by to mohl být pro redakci zajímavý námět na porovnání.
P508 1.6Vti, Mondeo 1.6 88kw a třeba ten Avensis, popřípadě 90Kw superb/Passat Tsi
tak turbo TSI bude zivsie a aj velky kroutak spravi svoje a dynamika bude lepsia... skor by som porovnal len ciste atmosfery.... a asi aj avensis bude inde s 97KW 1,6tkou a aj napriklad i40 s 99KW GDi ako 88KW ford a pezot ...... ja viem papierove udaje su jedna vec a realita druha vec.... chcelo by to spravit nejake take porovnanie zakladnych atmosfer strednej tiredy... mohlo by to byt zaujimave... 😉
Ta Gdi v i40/i30 kombi je prý hodně chabá a ten výkon tam ani neni znát... ale byl by to zajímavý test
GDi by som si rad skusil..... snad potom by sme boli mudrejsi.... a aj ten avensis ma vcelku fajn 1,6tku... ale na tak velke auto to tiez nebude delo... aj ked asi to pojde lepsie ako 1,6tka v pezote508 a mondeu......
jediny zmysel ist do mondea s tymto motorom je cena... lebo za 450 tisic ceskych je to skvela kupa..... a mnoho ludi zrejme ozelie vyssi vykon a uspokoji sa so zakladom ktory na bezne jazdenie postaci .... ale co je podstatne dostanu za tieto super peniaze kus paradneho auta s dobrou povestou imidzom a poctivym spracovanim.... je to proste kus auta aj ked fakticky napr pre mestskeho cloveka az zbytocne velky kus auta.... ale zase za tie prachy? 😄 zase sme pri peniazoch.. >😁
jediny zmysel ist do mondea s tymto motorom je cena... lebo za 450 tisic ceskych je to skvela kupa..... a mnoho ludi zrejme ozelie vyssi vykon a uspokoji sa so zakladom ktory na bezne jazdenie postaci .... ale co je podstatne dostanu za tieto super peniaze kus paradneho auta s dobrou povestou imidzom a poctivym spracovanim.... je to proste kus auta aj ked fakticky napr pre mestskeho cloveka az zbytocne velky kus auta.... ale zase za tie prachy? 😄 zase sme pri peniazoch.. >😁
To si právě nemyslim, že by to GDI mělo jet lépe než Mon/Peu . Ten motor má sice papírově 99kw, ale kroutící moment jak stará 1.6 od VW s 75kw 😄
Jinak souhlas za 450 bych to bral... naštěstí tam mám naftu a s tím to auto jede velmi slušně ve všech situacích v našich limitech i když to opravdu není závoďak.
Jinak souhlas za 450 bych to bral... naštěstí tam mám naftu a s tím to auto jede velmi slušně ve všech situacích v našich limitech i když to opravdu není závoďak.
tak ono sa v strednej triede predsa len v i40 a optime predavaju skoro vsetky auta v diesli takze GDi tu asi nikoho nezaujima.... a v mensom i30 a ceede je to dostatocne zive 😉
Test co sem četl popisoval spíše průměr a přirovnání k slabším 75-80kw motorům 😄 Proto sem docela skeptik.. ale řikam, musel bych se projet.
Pořád tu zapomínáte, že ono to srovnat v podstatě jde, ale nesmíte se dívat jen na výkon (a točivý moment), ale také na převodovku. Jak člověk dostane do ruky nejen údaje o motoru, ale i o převodovce, může si udělat přesnější obrázek o tom, jaká bude praxe.
Třeba když jsem srovnal mou bývalou Primeru 2,0/96kW s velmi těžkými převody a Kiu Ceed 1,4/77kW s o něco lehčí převodovkou, bylo až k nevíře, jak je ta vyhoněná čtrnáctistovka dynamická (a to jsem ji netočil přes 4000 rpm, kde teprve sbírá ty koníky). Všude pořád slyším, jak ti Korejci mají slabé koně, ale např. tato zkušenost mě docela překvapila.
Třeba když jsem srovnal mou bývalou Primeru 2,0/96kW s velmi těžkými převody a Kiu Ceed 1,4/77kW s o něco lehčí převodovkou, bylo až k nevíře, jak je ta vyhoněná čtrnáctistovka dynamická (a to jsem ji netočil přes 4000 rpm, kde teprve sbírá ty koníky). Všude pořád slyším, jak ti Korejci mají slabé koně, ale např. tato zkušenost mě docela překvapila.
Pozor, Kia Ceed ,jestli myslíš první generaci, tak ten motor byl opravdu živý, alespoň v rychlostech do 100km/h a v jednom člověku, měl sem s ním tu čest. 😄 ale neměl 80kw?
Jj, myslím první generaci. Těch verzí čtrnáctistovky bylo více a jedna z nich opravdu měla 77kW ([odkaz] Já s tím jel naopak plně naložený až po střechu, tak mě překvapilo, že proti mému dvoulitru to nebylo až o tolik línější jak bych čekal.
Nicméně tu Kiu jsem zmínil jen kvůli tomu, že jsem chtěl ukázat na vliv převodovky pro dynamiku auta (že je nutné vzít v potaz motor i převody, aby se dala odhadnout dynamika).
Nicméně tu Kiu jsem zmínil jen kvůli tomu, že jsem chtěl ukázat na vliv převodovky pro dynamiku auta (že je nutné vzít v potaz motor i převody, aby se dala odhadnout dynamika).
Pokud jezděním nebudeš myslet drcení otáček, tak špičkový výkon není určující parametr. A i kdyby, pořád nejvyšší nemusí znamenat nejlepší. Nakonec poměřuješ konkrétní exempláře a je otázka, jakých parametrů dosáhnou.
tie auta budu pocitovo tahat rovnako, tj zle. Rozdiely v papierovych hodnotach, co udavas pocitis niekde pri 6000rpm v rozsahu 1000rpm, co je pri kratkych prevodoch u atmosferach velmi velka bieda.
Co lze od tohoto motoru očekávat? Svezení a dynamiku na úrovni Focusu s nejslabší šestnáctkou (tupý, nevýrazný motor). Prostě základní motorizace.
Může zaujmout někoho, kdo chce velké auto, které "jede" a nemá na něj třeba kvůli ročnímu nájezdu, průměrné délce nebo struktuře trasy vyšší nároky.
Může zaujmout někoho, kdo chce velké auto, které "jede" a nemá na něj třeba kvůli ročnímu nájezdu, průměrné délce nebo struktuře trasy vyšší nároky.
Atila_
Aneb nabidneme za opticky velmi nizkou cenu osizeny sunt vyrobeny z nahrazek a on nam to nekdo koupi. To uz bych si radeji priplatil na poradne auto nez kupoval Mondeo za cenu "jiz od" vybaveny sporakem a vybavou na urovni Renaultu Thalia.
A co by ti v tomto konkrétním voze chybělo k životu a chybělo 90% lidem Čr?
Ano, nemá tak kvalitní materiály v interiéru jako Titanium, ale za 450.. proč ne.
Ano, nemá tak kvalitní materiály v interiéru jako Titanium, ale za 450.. proč ne.
za tie peniaze slusna volba..... u nas je presne toto mondeo v cene tesne pod 20 000 eur... co je na slovenske ceny okolo 600 tisic byvalych korun..... mate ceny ako z rozpravky... zit v cechach musi byt super :yes:
Ano to sedí, Mondeo = LIDL, Passat = TESCO.
Bohužel je pravdou, že LIDL nabízí kvalitnější potraviny (jelikož směřují i na německý trh - u nás jsou sice dražší) nežli TESCO (ty jsou speciálně vyráběny pro východní trhy). Ovšem TESCO prodává více, že?
Bohužel je pravdou, že LIDL nabízí kvalitnější potraviny (jelikož směřují i na německý trh - u nás jsou sice dražší) nežli TESCO (ty jsou speciálně vyráběny pro východní trhy). Ovšem TESCO prodává více, že?
Mirec38
este keby to nemalo problem s nahodnym vymlatenim baterie a bolo by to zaujimave, takto si clovek necha zajst chut, to je horsie ako rencek, na ktoreho si kazdy .....
[odkaz]
[odkaz]
Jo, mě to jednou nahlásilo low battery v zimě po delším stání, dobil jsem jí. Půl roku nic, ted to zas napsalo jednou low battery nedobíjel sem jel jsem s tím... a pořád nic.. vše ok 😄
Známý - Tiguan: rok a půl starý a problém s elektrikou - auto už mu exlo..
Nevybereš si 😄
A rencek neni špatnej, to jen většina lidí má komplex 😄
Známý - Tiguan: rok a půl starý a problém s elektrikou - auto už mu exlo..
Nevybereš si 😄
A rencek neni špatnej, to jen většina lidí má komplex 😄
V celé republice je asi 10ks Mondea, které má problém s baterií...10ks, to je v porovnání s celkovými prodeji jako plivnutí do Vltavy
Navíc co jsem slyšel (mám taky Mondeo takže se zajímám o problematiku), tak se tento problém objevil pouze v ČR, což je zvláštní...dokonce to není ani jedna série apod...takže on to zase tak velký (to snad ani nelze napsat 😄 problém nebude, oproti tomu s čím se potýká třeba konvwkurence... :-!
Navíc co jsem slyšel (mám taky Mondeo takže se zajímám o problematiku), tak se tento problém objevil pouze v ČR, což je zvláštní...dokonce to není ani jedna série apod...takže on to zase tak velký (to snad ani nelze napsat 😄 problém nebude, oproti tomu s čím se potýká třeba konvwkurence... :-!
Anonym
... je opravdu hezké, že cena začíná od 449 tisíc, ale všichni ví, že atmosferickou šestnástistovku si stejně nikdo do Mondea nepořídí. No a první "reálná" položka v ceníku je 1.6 Ecoboost Titanium plus, která je o 170 tisíc dražší. Dokonce i diesel vyjde levněji.
Náhodou jsem se přimotal do této diskuze. Nevím jak teď, ale když jsem já kupoval 1.6 ecoboost (ghia, navíc 17 kola + deníí svícení - já vím, nic moc, ale bohatě stačí) tak ceníková cena byla +- 650 tis., dostal jsem ho za 488 tis.
Myslím že reálné ceny se i teď budou značně lišit od ceníkových a věřím, že lze koupit 1.6 ecoboost ve slušné výbyvě za ceníkovou cenu "obyč." 1.6 (případně dost blízko)
Myslím že reálné ceny se i teď budou značně lišit od ceníkových a věřím, že lze koupit 1.6 ecoboost ve slušné výbyvě za ceníkovou cenu "obyč." 1.6 (případně dost blízko)
wakantanka
myslím, že aj keby to neviem ako naprevodovali, tak ak to človek naloží 4 dospelými a trochou batožiny tak to veľa elánu mať nebude. Hore kopcom do istoty vypnúť klímu, aby to vôbec niekam vyšlo. On sa ten motor dosť natrápi už aj vo Focuse. Celkovo mi takáto motorizácia nedáva veľký zmysel, hlavne vzhľadom na veľkosť a hmotnosť inak celkovo vynikajúceho auta. Za ten základný motor :no: . Ale Mondeo s lepším motorom to ja môžem takže :yes: .
Nekterym to vyhovuje..zaklad je zaklad.....si vzpomenu na 1,4 55kw v Octavce jako zakladni motor...to bylo zihadlo 😁😁 ikdyz je to jina trida..
..holt ma to tak i konkurence..
pokud bude v pristi generaci zaklad 1,0EB ..tak to bude jine kafe 😄
..holt ma to tak i konkurence..
pokud bude v pristi generaci zaklad 1,0EB ..tak to bude jine kafe 😄
Jeste vetsi legrace musela byt s Octavii 1,4/44kW, to mohlo byt jeste trochu vetsi dobrodruzstvi. I kdyz na druhou stranu predpokladam, ze v beznych otackach to melo asi docela podobny tocivy moment jako 55kW motor.
to mas pravdu.. octavia 1,4 44kw alebo fabia junor 1.0 37kw to boli kedysi riadne omyly svojej doby..... az ma strasie ked si pomyslim kolko ludi na slovensku a za ake nehorazne peniaze v tych casoch tieto auta kupovali... dnes by za tie ceny mali noveho golfa
konkurent mondea je superb ... 😉
octavia je v tej cene akej spominas riadne drahe auto na svoju triedu ...
Dokonce i auto.cz to řadí do stejné třídy ([odkaz]
Konkurentem Mondea je jakékoliv jiné auto (i Ford). Jedinou "třídu", kterou rozlišuju já je "třída auto".
Mondeo je králem třídy, sám jezdím firemním Passatem, ale po svezení Mondeem, jsem jasně posadil Passata hodně za Mondeo. Passat je dobrý, ale Mondeo je někde jinde. S lagunou a jejím 4C, zas nelze srovnávat, tady Laguna jasně vyhraje a to nad všemi, jinak ve všem (kromě motoru 2,0 dCi se 400Nm) pak zaostává.
Je to jednoduché, sportovní řidič vezme Lagunu 4C s 2,0 dCi 131kW, kdo chce krále, ten šáhne po Mondeu, kdo nechce ničím překvapit, ničím urazit vezme Passata, kdo chce být za trotla vezme Superba, kdo si chce honit ego a zároveň být za trotla vezme Octu a začne ji srovnávat s výše uvedenými.
P.S. Lagunou 4C sem nejel, ale láká mě😊
Takze pak nastoupi takove veci jako tragicka kvalita Fordu, vseobecna zastaralosti Laguny III plus nezajem o jeji prodeje ze strany Renaultu, chybejici ctyrkolka pro lidi co se boji v zime jezdit na snehu, zoufala nabidka automatickych prevodovek a motoru k nim a dalsi duvody pro ktere nakonec vetsina lidi stejne skonci u toho dnes uz starickeho Passatu.
Nenech se vysmát... Nabídka převodovek a 4x4 je věc jedna ( a to pro hrstka zájemců o 4x4, které Ford nemá) a kvalita věc druhá...
Nemaám proti koncernu vůbec nic, dle mě jsou tyto vozy vyrovnané a to hlavně i tou pověstonou KVALITOU!! Protože dnes už lepší a kvalitnější neexistuje..
Co se týká spolehlivosti, to posoudit neumím, znám jen z doslechu (Mondeo, Laguna) jinak "můj" Passat normální - takový průměr. Je ovšem pravdou, že v servisu máme trochu lepší postavení, takže některé věci nám jen říkají, že preventivně vyměnili, ale neúčtovali. Ano jeden Pašík byl odstaven na D1 - co tomu bylo jsem nepátral. Auto ovšem chybělo měsíc.
Čtyřkolky a Passat? Poměr prodaných čtyřkolek bude dle mého menší než poměr 4C u lagun.
A že jsem se svým názorem v minoritě, tak jako prodeje, ještě přeci neznamená, že tvůj se přibližuje více realitě.
Sportovní řidič sáhne po lehce výkonnější naftě? Spíš po výkonném a točivém benzínu - takže ze jmenovaných tedy král Mondeo 2.0 EB v obou výkonových verzích, Passat s 2.0TF(S)i nebp 3.6 FSi