Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo: První cena klesla pod 450.000 Kč

David Bureš
Diskuze (80)
Nová generace Mondea je ještě rok daleko, Ford se však už uchýlil k výraznému snížení cen vybraných verzí aktuálního provedení. Díky tomu Mondeo patří mezi nejlevnější modely ve svém segmentu.

Ford nabízí zvýhodněné ceny vybraných verzí modelu Mondeo modelového roku 2013. Díky tomu klesla první cena auta na 449.990 korun. V tomto případě má Mondeo karoserii sedan, nebo liftback a pod jeho kapotou pracuje benzinový motor 1,6 Duratec s 88 kW.

Ještě na začátku roku stála základní verze Mondea 549.150 korun, tehdy však byla poháněna přeplňovaným motorem 1,6 Ecoboost.

Mondeo je díky snížení cen jedno z nejlevnějších aut střední třídy na trhu. Ještě levnější je Toyota Avensis (426.900 Kč za 1,6 Valvematic s 97 kW) nebo Peugeot 508 (435.000 Kč za vznětový 1,6 HDI s 84 kW).

V základní výbavě Core Plus je Mondeo vybaveno manuální klimatizací, sedmi airbagy, rádiem s ovládáním na volantu, elektrickým stahováním předních oken, elektricky ovládanými vyhřívanými zpětnými zrcátky, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním a 16palcovými koly z lehkých slitin.

Druhý stupeň Titanium Plus v kombinaci s turbodieselem 2,0 Duratorq TDCi (103 kW) stojí 599.990 korun.

V tomto případě Mondeo disponuje automatickou dvouzónovou klimatizací, elektrickým stahováním zadních oken, navigačním systémem, Bluetooth handsfree, rádiem s devíti reproduktory, předními mlhovkami, čalouněním kombinující kůži a alcantaru, koženým volantem a hlavicí řadicí páky, dešťovým senzorem nebo diodami pro denní svícení.

Ford Mondeo – ceny zážehových motorizací na českém trhu
Motor1,6 Duratec1,6 Ecoboost2,0 Ecoboost2,0 Ecoboost
Převodovka5M6M6M (6DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]1596159619991999
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6300118/6000149/6000176/6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]160/4100270/1600-4000320/1750-4500360/1750-4500
Max. rychlost [km/h]195215238 (232)250 (246)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,39,37,6 (7,9)7,3 (7,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,76,67,6 (7,7)7,6 (7,7)
Cena Core Plus [Kč]449.990---
Cena Titanium Plus [Kč]-621.790681.990733.790
Cena Titanium S Plus [Kč]---834.890
Cena Titanium X Plus [Kč]-754.390814.590866.390

Vrcholnými stupni jsou Titanium S Plus a Titanium X Plus. Oba se chlubí vyhřívaným čelním sklem a tryskami světlometů, tempomatem, bezklíčovým startováním a bi-xenonovými světly.

Titanium S Plus dále přidává 18palcová hliníková kola, sportovní detaily karoserie, sportovní odpružení a hliníkové pedály. Titanium X Plus zase disponuje koženým čalouněním, parkovacími senzory vpředu a vzadu, 17palcovými hliníkovými koly nebo vyhřívanými a ventilovanými předními sedadly, která jsou elektricky ovládaná.

Ford Mondeo – ceny vznětových motorizací na českém trhu
Motor1,6 Duratorq2,0 Duratorq TDCi2,0 Duratorq TDCi2,2 Duratorq TDCi
Převodovka6M6M (6DS)6M (6DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]1560199719972179
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/4000103/3750120/3750147/3500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]290/1500-2250320/1750-2750340/2000-3250450/1750-3000
Max. rychlost [km/h]190210 (205)220 (215)230 (220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,99,5 (10,2)8,9 (9,5)8,1 (8,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,9 (5,6)4,9 (5,6)6,0 (6,5)
Cena Core Plus [Kč]524.990---
Cena Titanium Plus [Kč]646.990599.990696.990748.790
Cena Titanium S Plus [Kč]--798.090849.890
Cena Titanium X Plus [Kč]796.590829.590881.390

V tabulkách uvedené ceny platí pro verze sedan a liftback, kombi je o 30.000 korun dražší. K vybraným motorům je pak za příplatek 50.000 Kč dodávána šestistupňová dvouspojková převodovka.

David Bureš
Diskuze (80)
12. 7. 2013 15:09
Re: Cena od ....
Náhodou jsem se přimotal do této diskuze. Nevím jak teď, ale když jsem já kupoval 1.6 ecoboost (ghia, navíc 17 kola + deníí svícení - já vím, nic moc, ale bohatě stačí) tak ceníková cena byla +- 650 tis., dostal jsem ho za 488 tis.
Myslím že reálné ceny se i teď budou značně lišit od ceníkových a věřím, že lze koupit 1.6 ecoboost ve slušné výbyvě za ceníkovou cenu "obyč." 1.6 (případně dost blízko)
30. 4. 2013 09:30
Re: již od: 1.6 88kw
tie auta budu pocitovo tahat rovnako, tj zle. Rozdiely v papierovych hodnotach, co udavas pocitis niekde pri 6000rpm v rozsahu 1000rpm, co je pri kratkych prevodoch u atmosferach velmi velka bieda.

30. 4. 2013 09:25
Re: Drahé
aha takze to potom mal napisat, ze za tu cenu mohol mat citigo v plnej vybave?
27. 4. 2013 23:53
Re: vybijanie baterie - problem nejedneho
V celé republice je asi 10ks Mondea, které má problém s baterií...10ks, to je v porovnání s celkovými prodeji jako plivnutí do Vltavy

Navíc co jsem slyšel (mám taky Mondeo takže se zajímám o problematiku), tak se tento problém objevil pouze v ČR, což je zvláštní...dokonce to není ani jedna série apod...takže on to zase tak velký (to snad ani nelze napsat :-) problém nebude, oproti tomu s čím se potýká třeba konvwkurence... :-!
27. 4. 2013 12:11
Re: již od: 1.6 88kw
Jj, myslím první generaci. Těch verzí čtrnáctistovky bylo více a jedna z nich opravdu měla 77kW ([odkaz] Já s tím jel naopak plně naložený až po střechu, tak mě překvapilo, že proti mému dvoulitru to nebylo až o tolik línější jak bych čekal.

Nicméně tu Kiu jsem zmínil jen kvůli tomu, že jsem chtěl ukázat na vliv převodovky pro dynamiku auta (že je nutné vzít v potaz motor i převody, aby se dala odhadnout dynamika).