Novinky
[odkaz]
oni este asi nevideli ake cesty mame na slovensku ... to by len cumeli :yes: a potom ze kup si male auticko .... na taketo rozbite cesty.... jednoznacne kto sa chysta zo zahranicia na slovensko dam mu dobru radu ... nech pride na SUV... ak si nechcete znicit auto 😉
oni este asi nevideli ake cesty mame na slovensku ... to by len cumeli :yes: a potom ze kup si male auticko .... na taketo rozbite cesty.... jednoznacne kto sa chysta zo zahranicia na slovensko dam mu dobru radu ... nech pride na SUV... ak si nechcete znicit auto 😉
Já zítra jedu na Harley sraz... do Modre, někde kousek od Bratislavy 😄
Zima pět měsíců, to se někde musí podepsat. A za 14 dnů třicítky. Svět se holt po.sr.al ;-\
petrumr
za ty díry a praskající mosty můžou auta, který mají vzduchový pérování.I když mají dobrý tlumiče je kmitočet otřesů jiný.
Zajímavá teorie. Dost převratná řekl bych >😒]
petrumr
dost v tom dělám, ale je to už dost starý, nejvíce práce měli konstruktéři mostů v dánsku a v anglii, nebot tam začali vyrábět návěsy na pytlách první.Kdo nezná konstrukci aut(label) tak to nikdy nepochopí
To by v bohatých zemích museli mít cesty zničené mnohem více než u nás...
petrumr
dříve se dbalo na ty tlumiče a dost se to kontrolovalo, v poslední době se mosty staví jináč a na tu techniku se sprominutím kaká.Dříve byly ramena v kulových pouzdrách, ted jsou uloženy v gumách a na návěsech už nevidíš listáky, které mají tlumení třením.Velkéj ojeb je na třech mostech u ostravy.
Tak to trochu rozveď, když v tom děláš. Rezonanční frekvence mostů je dána i jejich délkou, resp. délkou jednotlivých částí. Pak je prostě špatně navržená konstrukce, pokud je to co si napsal myšleno takto.
petrumr
já nedělám v mostech, ale v autech a když auta nebyla na vzduchových pérování, tak mosty stím nepočítali, v telce byl zajímavý dokument o mostech.
aby bylo na pořádné silnice v Portugalsku.
petrumr
v portugalsku se nesolí a ještě u nás , že se šetří, tak místo solanky se používá sůl s vodou a tady je největší kámen urazu >😁
A v čem by měli tu sůl rozpustit? V pivu? Solanka je přeci sůl rozpuštěná ve vodě. 😉
petrumr
joo a ještě řekni, že jsi nějakej dispečer správy silnic a nemůžeme se divit po čem jezdíme
na to přeci nemusím být dispečer, solanka je prostě a jednoduše roztok soli obvykle ve vodě. Ovšem pokud jde o zimní údržbu, myslím že více používaná je krystalická sůl, obzváště za tmy je krásně vidět jak za sypačem odletuje na všechny strany. Ostaně ve zprávách je to vždy krásně vidět jak ji tam lifrujou nakladačem.
viděl jsem v něměcku opravu obyčejné okresky a to byl koncert. Ne jak u nás trocha směsi do nevyčištěné díry a za 3 měsíce to stejný na stejným místě zase. Tam jela pěkně fréza, chlapi s krumpáčema, dokonce vysavač. Záplaty dělali tak dokonale, že tam auto vůbec nedrncalo. A před zimou jsem viděl, že silnice postříkávali jakousi směsí, která zacelila póry a tak jim do silnic nezatéká voda a netrhá je. Jestli z této kvality slevili, dopadnou jako my.
Všechno je to o kvalitě. Dneska má asfalt, vrchní vrstva třeba jen 2 cm (můžu dodat fotky). Když se ještě položí v prudkém dešti do kaluží, za rok se většina oloupe. Stejně tak nekvalitní záplaty se každých pár měsíců musí opravovat za drahé peníze. Žádná záruka na odvedenou práci, to je kámen úrazu. Nikdo potom není nucen pracovat poctivě, když je mu proplacen jakýkoliv šlendrián a opravy oprav.
Všechno je to o kvalitě. Dneska má asfalt, vrchní vrstva třeba jen 2 cm (můžu dodat fotky). Když se ještě položí v prudkém dešti do kaluží, za rok se většina oloupe. Stejně tak nekvalitní záplaty se každých pár měsíců musí opravovat za drahé peníze. Žádná záruka na odvedenou práci, to je kámen úrazu. Nikdo potom není nucen pracovat poctivě, když je mu proplacen jakýkoliv šlendrián a opravy oprav.
Predstavte si že v nemecku bola donedáávna doprava po dialnici zadarmo ... !
jazdilo tam vsetko zadarmo cez kamiony, suv az po malé auta...
teraz uz tam platia za dialnicu kamiony no osobná doprava ostáva bez platenia čiže zadarmo ...
ako je to mozne ze nemaju peniaze na opravu ciest ked sa v nemecku za dialnice vobec neplatíí... tam utekajúúú brutáálne miliardy kedze nemecko má velmi silnu dopravu ... !!!
>😁 >😁 >😁
jazdilo tam vsetko zadarmo cez kamiony, suv az po malé auta...
teraz uz tam platia za dialnicu kamiony no osobná doprava ostáva bez platenia čiže zadarmo ...
ako je to mozne ze nemaju peniaze na opravu ciest ked sa v nemecku za dialnice vobec neplatíí... tam utekajúúú brutáálne miliardy kedze nemecko má velmi silnu dopravu ... !!!
>😁 >😁 >😁
a u ní rychlostní omezení, tak najedete na něco co vypadá jako naše silnice při první sezoně používání.
Myslím, že by nebylo od věci, kdyby měli Němci pro vozidla s jinou než německou spz povinné dálniční známky. Přeci jen, hodně lidí si tam jezdí jak králové (já taky) a za využívání těch runwayí nic neplatí. Němci mají svou silniční daň a miliony dalších poplatků. Kamiony platí míto, ale cizinci v osobácích si jejich dálnice "zneužívají" zadarmo.
I na těch našich tankodromech musí mít Němec známku....a to se o pohodlném a rychlém cestování ani nedá mluvit.
Myslím, že by nebylo od věci, kdyby měli Němci pro vozidla s jinou než německou spz povinné dálniční známky. Přeci jen, hodně lidí si tam jezdí jak králové (já taky) a za využívání těch runwayí nic neplatí. Němci mají svou silniční daň a miliony dalších poplatků. Kamiony platí míto, ale cizinci v osobácích si jejich dálnice "zneužívají" zadarmo.
I na těch našich tankodromech musí mít Němec známku....a to se o pohodlném a rychlém cestování ani nedá mluvit.
Zajímalo by mě, proč se k tomu více nevyužívá železnice. Navíc v době, kdy lidí cestujících vlakem podstatně ubylo, jelikož zvláště u nás je to drahý retro zážitek.
pritom kuprikladu i celni mista pro kamionovou dopravu casto porad sidli na nadrazich, takze kamiony do tech mist stejne casto jedou kdyz jedou treba mezistatne
tohle je proste dilem politiku a vedeni SDC a CD