Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen pracuje na desetistupňové převodovce DSG

Dvouspojková převodovka s vysokým počtem stupňů má pomoci snížit spotřebu paliva budoucích aut německého koncernu. VW Group pracuje i na jiných řešeních zvyšování účinnosti svých aut.
Zpět na článek
27. 4. 2013 14:06
27. 4. 2013 16:24
27. 4. 2013 18:31
27. 4. 2013 21:38
27. 4. 2013 21:47
27. 4. 2013 21:59
27. 4. 2013 22:04
27. 4. 2013 23:59
28. 4. 2013 00:16
28. 4. 2013 10:43
28. 4. 2013 15:49
28. 4. 2013 15:57
28. 4. 2013 22:07
28. 4. 2013 23:24
29. 4. 2013 19:21
29. 4. 2013 12:38
29. 4. 2013 19:22
27. 4. 2013 22:45
27. 4. 2013 22:49
28. 4. 2013 00:00
29. 4. 2013 11:34
29. 4. 2013 07:33
29. 4. 2013 11:33
27. 4. 2013 14:11
27. 4. 2013 18:39
27. 4. 2013 20:41
27. 4. 2013 22:47
27. 4. 2013 22:53
27. 4. 2013 21:48
27. 4. 2013 15:29
27. 4. 2013 15:35
27. 4. 2013 17:57
27. 4. 2013 18:37
27. 4. 2013 17:59
28. 4. 2013 12:22
27. 4. 2013 21:49
27. 4. 2013 22:09
28. 4. 2013 11:09
28. 4. 2013 11:20
28. 4. 2013 12:58
28. 4. 2013 13:23
28. 4. 2013 15:49
28. 4. 2013 16:01
28. 4. 2013 12:52
28. 4. 2013 13:35
28. 4. 2013 18:24
28. 4. 2013 11:51
28. 4. 2013 12:00
28. 4. 2013 12:05
28. 4. 2013 12:14
28. 4. 2013 12:27
27. 4. 2013 14:06
Proč
Udělějte to rovnou 0 až nekonečno. :-)
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Pekelná Micinka
27. 4. 2013 19:54
Re: Proč
Proč máš tu francouzskou vlajku... aha >:D >:-[]
27. 4. 2013 21:38
Re: Proč
tiez som sa nasmial >:D >:D
27. 4. 2013 21:47
Re: Proč
Variátor má nekonečno převodů? To je mi zase novinka >:D
27. 4. 2013 21:59
Re: Proč
Nemá ale ze všech různých typů "transmisí" >:D je k tomu nekonečnu nejblíže ;-)
27. 4. 2013 22:04
Re: Proč
Víš co je to prosím tě TRANSMISE? S převodovkou to nemá nic společného 8-s
27. 4. 2013 23:59
Re: Proč
Slovo transmise jsem záměrně uvedl do uvozovek... předpokládal sem, že si ten článek četl a že se dovtípíš. Nečetl... no nevadí. :-)
28. 4. 2013 00:16
Re: Proč
Co jsem si měl jako dovtípit? Kdyby jsi transmise dal do hranatých závorek nic to nemění na tom že je to ve spojení s autem hovadina....
28. 4. 2013 10:43
Re: Proč
Ano je a já to vím! Narážel sem na obsah článku ve kterém toto slovo je a pan Bureš ho používá velmi rád a často. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 15:49
Re: Proč
pánové... omracujete se vlastni dokonalosti hezky... ale s cim mate problem?
[odkaz]
>:-[]
28. 4. 2013 15:57
Re: Proč
Všichni víme co tím chtěl autor říct. Nicméně slovo transmise působí trochu komicky když máme hezké české sovo převodovka. Pan Bureš toto slovo používá často a stejně tak mu je v diskusi připomínáno, že to zní nuceně odborně... tedy jako snaha býti odborníkem. Nemám s tím slovem problém, pouze to působí trochu legračně.
Avatar - Pekelná Micinka
28. 4. 2013 20:03
Re: Proč
Já si tedy pod pojmem transmise vybavím vždy rozvod síly ve starých továrnách s hřídelí kdesi u stropu a řemeny a podle definice z wikipedie, která také bude odněkud opsaná, to tak i je. Mě toad slovo legrační nepřijde, ale archaické ano. Převodovka je trochu něco jiného.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 22:07
Re: Proč
prevodovka je jen jeden orvek transmise. Na zacatku je tocici se hridel motoru a na konci dve, nekdy ctyri kola... Takze transmise = prevodovka + spojka + diferencial + hnaci hridele + homokineticke klouby. Ale jinak ano, je to archaismus... ale ne blbost!
28. 4. 2013 23:24
Re: Proč
Ne, tak to úplně není..........
29. 4. 2013 19:21
Re: Proč
To je ale blbost co jsi napsal co? >:D Nepleteš si to náhodou s Transaxlem???
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 12:38
Re: Proč
Místo trnasmise se používá almara nebo špajzka, když si si chce někdo hrát na hantýrku mechaniků...
29. 4. 2013 19:22
Re: Proč
Transmise nemá s převodovkou nic společného ty hantýrko ;-\
Avatar - Pekelná Micinka
28. 4. 2013 20:08
Re: Proč
No z té definice je transmise spíše rovna [odkaz]
Avatar - positivemind
27. 4. 2013 22:45
Re: Proč
Každý nekonečno je jinak velký :-)
Avatar - Pekelná Micinka
28. 4. 2013 00:27
Re: Proč
S tímto moudrem se dnes mohu uložit ke klidnému spánku. Přesně něco takového jsem potřeboval na noc slyšet. Díky >:-[]
Avatar - positivemind
29. 4. 2013 11:34
Re: Proč
Osvěta je důležitá! >:D
Avatar - Yarex
29. 4. 2013 07:33
Re: Proč
S tym by som velkom nesuhlasil ;))).

Matematicky mame len 2 druhy co do "velkosti" nekonecna.
Avatar - positivemind
29. 4. 2013 11:33
Re: Proč
Hezky o tom mluvil v jednom hydeparku matematik pan Nešetřil [odkaz]
Avatar - Aladeen
27. 4. 2013 14:11
1,0TDI
tak to som zvedaví , podľa mňa to nemôže fungovať spoľahlivo a spotreba bude veľmi závisieť od štýlu jazdy (ako TSI )
Rozbalit vlákno
6
Avatar - šmoula nešika
27. 4. 2013 17:48
Re: 1,0TDI
Dnešní turbomotory obecně citlivé. Do výfuku uteče pár nanogramů oxidů dusíku navíc a lambda sonda hned bije na poplach a utápí motor v palivu. Řešením je AdBlue, ale je to další náklad nad rámec, zabírá místo, stojí prachy... Bohužel, s tímhle Evropa za chvíli vypotřebuje většinu zásob ropy a v Číně a Indii budou vypouštět mraky škodlivin dál... To je holt odvrácená strana dnešního „civilizovaného“ světa.
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2013 18:39
Re: 1,0TDI
Článek naznačoval 100 kW na litr objemu, ovšem nemluvilo se o žádném 1,0 TDI. Patřilo to k větším kubaturám, a 200 kW z 2,0 TDI by tedy bylo zajímavé.
Momentální škála TDI je jasná: 0,8 / 1,2 / 1,4 (nový motor, již brzy) / 1,6 / 2,0 a šestiválce atd. pro Euro 6.1 se připravuje 2 400 bar (momentálně VW používá nejvyšší tlaky vstřikování na 1,2 TDI - 2 200 bar), pan W tedy mluví o motorech připravovaných pro Euro 6.2, případně Euro 7.
Když budeme spekulovat, bude se jednat o maximální výkony 80 kW / 120 kW / 140 kW / 160 kW a 200 kW, což jsou opravdu zajímavé hodnoty.
Nová řada Euro 6 motorů je za dveřmi, to nám může leccos naznačit.
27. 4. 2013 20:41
Re: 1,0TDI
Gratuluju WinDiesel :yes: , ale bohužel to ministerstvo zdravotnictví varuje Windiesel výfukové plyny způsobují rakovinu ;-) .
174 009 nových vozů bylo loni zaregistrováno v Česku. Z toho 55,8 % s motorem na benzin a 41,4 % na naftu. Letos v únoru už bylo z 10,5 tisíce zaregistrovaných nových aut 55 % na benzin a 43 % na naftu. :-! >:-[] >:D Co vám jde?
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2013 22:47
Re: 1,0TDI
Hej, cizinče, brzy se asi seznámíš s mými kolty !!!!!!!!!!!!!!! >:D
Vypadni z města (případně se můžeš odpojit) nebo budeš mít VELKÝ problém !!! >:D
27. 4. 2013 22:53
Re: 1,0TDI
Mily pane doktore WinDiesel, prosím nezlobte se ale stále mě není jasné jak to přesně diskuze stránky pro pozůstalé? >:D
27. 4. 2013 21:48
Re: 1,0TDI
U každého motoru je spotřeba závislá na stylu jízdu. Možná je to pro tebe šok co, ale je to tak >:D
27. 4. 2013 15:29
Stačí...
...5. až 6.-stupňová převodovka, s atmosférickým zážehovým jednolitrem s výkonem okolo 50KW :-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
27. 4. 2013 15:35
Re: Stačí...
Někomu ano. :-)
Avatar - Johny.Rico
27. 4. 2013 16:29
Re: Stačí...
Co příspěvek, to mega blábol, blbost, demagogie, pakárna. Prosím, nepiš, uděláš službu sobě i nám. Děkuji za pochopení.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 15:53
Re: Stačí...
proc?
Ja s tim souhlasim... dokonce bych rekl, ze cokoliv s vykonem na 50kW je naplnenim skutskove podstaty trestneho cinu obecno ohrozeni...
>:-[]
Avatar - Aladeen
27. 4. 2013 17:57
Re: Stačí...
áno stačí , pre skúter je to tak akurát .... >:-[]
27. 4. 2013 18:37
Re: Stačí...
Do sekačky na trávu jednolitr stačí, to souhlasím, ale proč tolik rychlostních stupňů? Tam stačí dva: pomalej na řídkou trávu, rychlej na hustou.
27. 4. 2013 19:10
Re: Stačí...
Kvůli nižší spotřebě vozu (delší převody)
Avatar - jozephko
27. 4. 2013 16:26
Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Mám 6-stupňový manuál, ale 1 rýchlosť navyše - hlavne na diaľnici - by sa mi zišla. Takže si viem predstaviť využitie aj desiatich stupňov pri automatickej prevodovke - 6 stupňov po jazde v meste, 2 stupne mimo mesto a 2 na diaľnicu.
Automobilka tak v podstate bude môcť dať pre väčšinu používaných rýchlostí samostatný prevodový stupeň - jeden na 30-ku, jeden na 40-ku, jeden na 50-ku, jeden na 70-ku, jeden na 90-ku a na diaľnicu napríklad pre 110-ku a 130-ku, resp. 120-ku a 150-ku pre Nemcov. U súčasných prevodoviek sa totiž občas stáva, že pre 50-ku je ťažké nájsť optimálny prevodový stupeň - jeden má príliš vysoké otáčky, druhý zas príliš nízke.
Rozbalit vlákno
46
Avatar - Johny.Rico
27. 4. 2013 16:30
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
:yes:
27. 4. 2013 21:51
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Jakému autu nestačí 6° na dálnici??? To by mě vážně zajmalo...
Avatar - jozephko
27. 4. 2013 22:08
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Nejde o to aké auto, ale aké otáčky má motor. Uvítal by som nižšie otáčky pri 130 km/h, Šestku používam od 85-90 km/h, a na tú 130-ku by sedmička bola ideálna. Dieslový motor by to v pohode utiahol. A znížil by sa hluk aj spotreba.
27. 4. 2013 22:14
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Mě zajmají ty otáčky při 130. Dieselový motor by to sice utáhl ale s vypětím všech sil tomu věř. Trápit motory v nízkých otáčkách na nejvyšší převodový stupeň je velká chyba a pro diesely to platí taky.
27. 4. 2013 22:41
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Dieselový motor to by mělo být větší zdvihového objemu od 5,0TDI V8 to platí ano na nejvyšší 10-převodový stupeň!
Například nestačilo, kdyby dali k 1.6TDI 6-převodový stupeň :no: ,
ale to dokáží 1,2 TSI :yes: také 1,0 TSI.
27. 4. 2013 22:48
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Tak že 1,6 TDI 6°nezvládne a 1,2 TSI ano? To dává logiku >:D. Máš pocit že TDI 8V by němělo problém na 10° v 50km/h???
27. 4. 2013 23:14
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
5,0 TDI 8V neměl jsem nikdy problém na 10°stupen od 120km/h a celé funguje ;-)
27. 4. 2013 23:17
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Četl jsi někde v mém příspěvku 120km/h ???? ;-\ A jaké že to máš vůbec auto?
27. 4. 2013 23:20
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
s tím že podobně jako staré autobusy maďarské výroby typu Ikarus!
Avatar - jozephko
28. 4. 2013 11:45
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Presne to neviem, ale pri 130-ke točí motor na šestku niečo cez 2.500 otáčok. Má 105 kW a 360 nM, takže sedmička s cca 2.000 otáčkami by bola úplne ideálna. Inak jazdím v rozmedzí 1.500 - 2.000 otáčok.
28. 4. 2013 12:40
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
:yes:
28. 4. 2013 12:59
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Být motorem ve tvém autě nakopal bych ti zadel.....
Avatar - jozephko
28. 4. 2013 15:34
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
"Milujem" frajerov, čo sa doma vozia na Babette po tatkovi či dedovi, ale na internete zo seba robia frajerov a odborníkov na všetko >:D.
Diesel si asi zažil len pri jazde autobusom, že?
28. 4. 2013 15:53
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Jsem rád že jsi se přiznal jen málokdo je toho schopen :yes: To víš Mám jen nacouváno to co tady většina naježděno dopředu tak toho moc nevím no :-! Díky své práci jsem řídil auta o kterých by se mi jinak mohlo jen zdát....
Avatar - jozephko
28. 4. 2013 16:07
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Zatiaľ vidím, že sa dokážeš len chvastať a robiť svaly. Registrovaný si asi len pár dní, ale komentuješ úplne všetko. Ako Majka tárajka. A pochybujem, že máš vôbec vodičský preukaz. >:D
28. 4. 2013 16:12
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Mě tvoje domněnky vůbec netrápí :-! On je nějaký zákaz pro ty co mají čerstvou registraci se k něčemu vyjadřovat? Že o tom nic nevím. A tím že mám za svou praxi víc zkušenosti než třeba ty se vážně chlubit nepotřebuji....
Avatar - jozephko
28. 4. 2013 16:32
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Nasadni na tatkovu babettu či pioniera a choď si radšej prevetrať hlavu. >:D
28. 4. 2013 16:38
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Slovák se nezapře >:D Kdy vy dostanete alespoň špetku rozumu ;-\
Avatar - jozephko
28. 4. 2013 17:11
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Ty sa tiež nezaprieš. Keď ti začnú dochádzať argumenty, začneš používať český šovinizmus. Som zvedavý, čo vymyslíš teraz, kecálku.
28. 4. 2013 17:17
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Připomeň mi prosím jediný rozumný argument který jsi zde napsal :-!
Avatar - jozephko
28. 4. 2013 18:13
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Že pri turbodiesli používam otáčky 1.500 až 2.000, na čo si ty povedal, že by si ma za to nakopal do *. Som zvedavý, pri akých otáčkach jazdíš ty? Pri 2.500 ako pri benzíne? Alebo pri 1.200 ako na kamióne?
Už len toto vyjadrenie svedčí 3 veciach. Že s moderným dieslom v osobákoch moc skúseností nemáš. A potom o nedostatku slušnej výchovy. A ešte o tom, že skôr dáš na všeobecne rozšírené nezmysly ako na praktické skúsenosti.
Ja som ťa nezačal urážať ako prvý. Ale blbca robiť zo seba nenechám.
28. 4. 2013 18:21
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Právě že nové Diesely potřebují otáčky aby se nezanášela filtry pevných částic a EGR ventily s naftou tedy jezdím od 2500 a výš. Zanést si filtr a pak hořekovat že je to šmejd umí 90% uživatelů kteří nedokáží motor dostatečně vytáčet. Těch tvých moderních dieselů jsem už rozebral a složil že by se ti z toho zamotala hlava. Lidé buď diesely podtáčí jako Ty anebo je naopak honí jak nadutou kozu. To že Diesel táhne od 1300 ot/ min. neznamená že si v těchhle otáčkách libuje a už vůbec nemluvím o tom zrychlovat s 50 km/h třeba na 5° stupeň je li v daném autě nejvyšší místo podřazení.... Jediný kdo tady šíří rozumy z netu jsi Ty a tobě podobní a těch praktických zkušeností máš očividně velmi velmi málo.
28. 4. 2013 18:59
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Záleží o jaký motor se jedná. Konstrukčně nemá prakticky žádný diesel problém s nízkýma otáčkama. Pokud tedy nemá FAP filtr tak v tom nevidím problém. EGR se zanese tak jak tak a vyčistit ho není žádný problém... ideálně ho rovnou vyřadit z provozu. Pokud má FAP filtr tak ho dlouhodobé podtáčení stejně donutí postupně motor víc a víc vytáčet, tím jak se bude postupně zanášet... záleží taky jak schopnej filtr je. Jednou za čas by se tomu prostě mělo šlápnout za krk, ale že by provoz turbodieselu v rozmezí otáček které kolega napsal nějak zhoršovalo jeho životnost to si nemyslím. Je to jen o EGR-u a FAP-u a to snad zvládne vyčistit kdejaký trouba, případně mu to tak zi litr možná dva v servisu "prošťouchnou" >:-[].
28. 4. 2013 17:56
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Paušalizování a házení do jednoho pytle ti jde perfektně! ;-)
28. 4. 2013 18:25
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Nikde jsem nenapsal ani neřekl že všichni patří do jednoho pytle jen většina :-) Z toho co vídám denně na servise si dokážu udělat slušný obrázek o tom jací řidiči mezi námi jsou. těch co jezdi srdcem je velmi velmi málo. Většinou sedí za volantem to pošramocené ego ;-\ :no:
28. 4. 2013 19:02
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Tvůj servis není pupkem světa ;) podobné problémy jsem se slovákama nikdy neměl. A tvrdit, že většina slováků nemá rozum >:D >:D >:D
28. 4. 2013 19:28
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
To samozřejmě není a tím tuplem by bylo divné kdybych měl podobné zkušenosti jen já že? A co se týče se Slováky zatím jsem nepoznal normálního a že jich znám tak sorry ;-\ tím netvrdím že jsou natrvdlí všichni.....
28. 4. 2013 20:19
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Já jich znám spoustu a kromě lehce odlišného jazyka nepozoruji jiné rozdíly. :-)
Avatar - jozephko
28. 4. 2013 21:53
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Ty si ale zaujímavý týpek. Jednoducho kecálek. A kdeže to žiješ, že poznáš tak veľa Slovákov? Na Slovensku? >:D

Ja si myslím, že si len obyčajný "vesnickej Honza", čo len nedávno objavil internet. A skúša sekať zo seba frajera. Píšem sem príspevky už roky, a ty si prvý, kto má so mnou nejaké (akékoľvek) problémy. A to tu píšeš deň, možno dva. Skús o tom porozmýšľať...
29. 4. 2013 19:28
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
To víš že jo. Vaše komplexy z Maďarů a Čechů se s vámi táhnou po generace. Vaše názory jsou úsměvné stejně jako oslavy zavedení eura a slzy cca půl roku po tom. Mám na Slovensku vzdálenou rodinu a ani ta není z cela v pořádku. Navíc jsem neřekl že jste všichni stejní....
Avatar - jozephko
29. 4. 2013 19:49
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Trávim v ČR pracovne veľa času, ale tak zakomplexovaného a uplakaného českého človiečika som ešte nezažil >:D . To len hráš alebo si naozaj taký?
Nemám komplexy ani z Maďarov, ani z Čechov, Nemcov, Američanov a dokonca ani zo Židov. Od každého národa si snažím zobrať to pozitívne a na to negatívne nepozerám.
Keďže celkom slušne rozprávam pár cudzími jazykmi, nemám problém cestovať kamkoľvek a rozprávať sa s kýmkoľvek. Jedna z maličkostí - ojazdené auto si z Nemecka či iného štátu dokážem telefonicky dohovoriť a doviezť sám.
Ja si myslím, že máš tak 13-15 rokov, si v puberte, a nedávno to holka dala kopačky. A ak to tak nie, nemôžem za to, že na mňa tak pôsobíš >:D .
Poznáš tú rozprávku, ako sa Honza či Jano po našom učil latinsky? Vyšiel za humná svojej vesnice a tu začul "sud guľatý", inde "rys tu pije" na 3. mieste "tu je kára", a na 4. mieste "tento ryje". A hneď sa aj vrátil domov, lebo už sa naučil latinsky a donekonečna opakoval latinsky "sud guľatý rys tu pije tu je kára tento ryje". Nehovorí ti to niečo?
Sľúb, že nabudúce už nikoho nebudeš kopať do zadku a odpustím ti >:-[]
29. 4. 2013 19:53
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Uplakaný? Jak jsi na to prosím tě přišel? Jenom mě už prostě serete no. :-!
Avatar - jozephko
29. 4. 2013 20:05
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Jednoducho preto, že sa správaš ako malé decko, ktoré sa hrá na dospelého. Čím ďalej tým viac som o tom presvedčený. A všetky tie kecy o tom, koľko si najazdil, ako aj zaručené skúsenosti so Slovákmi či s autami sú len informácie od tvojho tatka či iných príbuzných. Myslím si, že ešte nemáš ani občiansky. Dôvody však môžu byť rôzne. >:-[] Ľudí viem celkom dobre odhadnúť - aj podľa pár viet v maili.
Viesť debaty s malým deckom sa mi zdá nedôstojné a neetické, a preto s tebou ďalej komunikovať nebudem. Howk - dohovoril som >:D.
29. 4. 2013 20:10
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Tvůj dojem že odkážeš někoho odhadnout je velký omyl. Moje zkušenosti se Slováky prostě nejsou vůbec dobré stejně jako s Rusy a Ukrajinci. Přesto znovu říkám že netvrdím že jste všichni stejní, kapišto? Nebo to chceš namalovat?
Avatar - jozephko
28. 4. 2013 18:46
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Jedna vec sú tvoje dojmy a druhá vec je skutočnosť. Moje auto má filter a ten sa automaticky po 150-170 km regeneruje - vtedy ba mali byť otáčky nad 2.000. Ale keďže často jazdím po diaľnici, tak to moc neriešim. Tam má motor vždy otáčky nad 2.000. Len keď sa dlhšie pohybujem po meste, prepnem si palubný počítač, aby som videl, kedy sa zapne regenerácia filtra. A počas regenerácie miesto štvorky jazdím na trojku.
A keď obieham, tak samozrejme, že nie pri .1500 otáčkach. Takého blbca som zatiaľ ešte nevidel. Takže pri obiehaní sa aj moje autíčko pravidelne dostane do otáčok.
Nabudúce nerob nad ľuďmi rýchle súdy. To svedčí o určitej nevyzrelosti.
28. 4. 2013 19:04
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
:yes: provozní režim TD o kterém tu píšeš je naprosto v pořádku ;-)
29. 4. 2013 08:27
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
kdyby jsi to takhle napsal hned,tak se tady vůbec nestrhnula debata o nějakém šovinismu apod. Původně jsi napsal, že jezdíš v rozmezí 1500-2000. To jen tak pro úplnost ;-)
Avatar - jozephko
29. 4. 2013 18:53
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Ale veď ja tak aj jazdím - pokiaľ nie som na diaľnici. Preraďujem pri cca 2.000 otáčkach.
95 % vzdialenosti mimo diaľnice jazdím v tomto spektre. Vyššie točím len pri podradení pri obiehaní. Nie som samovrah, aby som obiehal pri 1.700 otáčkach.
Samozrejme na diaľnici nemôžem točiť 2.000 otáčok, keď na šestke pri 130-ke motor točí 2.500.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 17:07
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Já tedy náhodou znám MISTRA (opravdového) v couvání nákladních vozů.. ;-)
Musím přiznat že JE lepší než já :-)
No a "dopředu" mám naježděno někde mezi 3/4 a "celým" milionem - co vy MISTŘE? ;-)
PS: Myslím že jsem také řídila auta o kterých se VÁM mohlo jen zdát.. :-)
28. 4. 2013 17:15
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
oooo Díky za to oslovení, ale nejsem ho hoden. Na to se tady cítí jiní kádři. Necelých 350 tkm s 3,5 Odtahovkou MAN a dabl platem a dalších více než 400 tkm osobáky dohromady tedy za 11 let přes 700 tkm.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 17:54
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Slušný výsledek - já na to(též) potřebovala "nepatrně" déle ;-)
28. 4. 2013 18:12
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Je mezi námi spousta co mají za tuhle dobu přes milion....
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 18:16
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Já vím - já toho VÍTĚZe soutěže v couvání OPRAVDU znám +-)
PS: Já také nejsem "profi" řidič - jen pouhá "fanynka" autí(ček :-)
28. 4. 2013 18:27
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Za profíka se nepovažuji ani já. Auta jsou můj život a srdeční záležitost.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 18:59
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
Tak u mne "jen" (něco jako) koníček č. 2 (ale i tak je mám MOC RÁDA :-)
28. 4. 2013 14:35
Re: Myslím, že pri desiatke sa to skončí
me to radi 6stku pri 65km/h a klidne bych jeden dva stupne naqvic privital....kdyz vidim ze 8mistupnovky od ZF fungujou vyborne ;) a motory s tim nemaji problem :-)
27. 4. 2013 16:44
Raději mám články v češtině......
........když chci slyšet prázdná klišé a plky plné střednědobých horizontů, inteligentních lehkých konstrukcí nebo optimalizování čehokoliv (zde tření a řízení teploty), můžu si pustit třeba přenos z poslanecké sněmovny, ale proč bych to dělal. ;-\

A hlavně bez oblíbené "transmise" by článek neměl ten pravý punc odbornosti. 8-s :no:
Rozbalit vlákno
3
27. 4. 2013 20:16
Re: Raději mám články v češtině......
Ta transmise je už pomalu legendární >:D :yes:
27. 4. 2013 23:35
Re: Raději mám články v češtině......
Ano, oni, ti Burešové a jim podobdní, ty diskuze snad ani nečtou. Jejich zájmy se "neslučují" s vyjadřovacími prostředky normálních, byť jen devítiletkou vzdělaných, čtenářů.
28. 4. 2013 00:02
Re: Raději mám články v češtině......
Na "bleskového" čtenáře to ale může udělat dojem :-)
Avatar - šmoula nešika
27. 4. 2013 17:59
Veyron
Devítistupňová převodovka. Už ji vidím v nástupci Bugatti Veyron. Ale proč ne. Jinde by to bylo zbytečné, těžké... Jenže u klenotu koncernu v ní celkem vidím smysl. Tohle auto totiž není na závodění, ale na rychlostní rekordy. A zde jednoznačné ano. Odstupňování bude určitě lepší a vysoká hmotnost, vzhledem k faktu, že půltunový sporťáček by se asi na okruhu při 450 neudržel, vadit nebude. Takže když se u tohodle auta objeví, tak za mě :yes: , ale jinak :no: . Snaha VW mít vše už mě začíná štvát. Ostatně z historie víme, že Němce nemáme v tomhle ohledu podceňovat... U škodovky a seatu už určitý útisk vidím...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 04:02
Re: Veyron
U škodovky a SEATu NEmůžete vidět žádný "útisk" - jsou to (de facto) zkrachovalé automobilky, které jsou tam kde dnes jsou JEN díky tomu že jsou Volkswagen (Group) ;-)
= od let 1990 rsp. ´91 žádný "útisk" nemůže existovat - jen majitel rozhoduje "co a jak" :-)
Avatar - poterienko
28. 4. 2013 12:22
Re: Veyron
Prosím nauč se psát. Po Caps locku ti chodí kočka? Čárku máš zalepenou od laku na nehty?
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 20:23
Re: Veyron
Právě že jsem se učila - rychleji (přes 300 úhozů za minutu) už asi psát NEbudu :-)
27. 4. 2013 18:55
Snížení spotřeby?
Kolik gramů paliva ušetří provoz 10° převodovky? A kolik spotřebované energie si vyžádá vyrábět další 4 zubové převody (těžba rudy, hutě, transport a sklad polotovaru, obrobna, tepelné zpracování (cementování, kalení), sklady, mezisklady, větší zástavbový prostor v převodovce (více kovu na blok skříně)...........

Jsem se do toho nějak zasmyčkoval. :-!
Rozbalit vlákno
13
27. 4. 2013 22:00
Re: Snížení spotřeby?
V přídě že motor bude mít při 130 na dálnici na 10° optimální výkon při 1300 ot/min (čemuž nevěřím) bude úspora znatelná. Každý kdo má palubní počítač si může zkusit jakou bude mít momentální spotřebu v 50 km/h na 5° a na 4° :-! Osobně na 5° 5,6 l na 100 km a na 4° 4,5l. Spousta řidičů trápí motoru na při nižších rychlostech na vysoký převodový stupeň ve víře že auto má nižší spotřebu CHYBA. Ne jen že není nižší spotřeba, ale ještě to motor ničí.
27. 4. 2013 22:07
Re: Snížení spotřeby?
Táto zážehový motor bude v 130 na dálnici při 10 ° vyšší výkon při 1900 ot / min, ale to nepatří dieselový motor tak to má nižších otáček. Čemu veríš?
27. 4. 2013 22:11
Re: Snížení spotřeby?
Zkus to napsat normálně prosím 8-s
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2013 22:49
Re: Snížení spotřeby?
On nemůže, je to cizinec a googluje seč mu síly stačí, ale znáš googlepřekladač do češtiny ........... jak to dopadá názorně předvádí tento cvok.
27. 4. 2013 22:58
Re: Snížení spotřeby?
Nejsem ale nic v češtině neexistovalo, tak jsem takovou chtěl přeložit :-!

Zdravím PETROL belongs car STOP WinDiesel! :-!
27. 4. 2013 23:04
Re: Snížení spotřeby?
Zkus to napsat srozumitelně? Co by jste odborník autoservis a ne? Co byste? ;-)
28. 4. 2013 09:39
Re: Snížení spotřeby?
Bud' se nauč psát srozumitelně česky nebo tady radši nepiš vůbec.
28. 4. 2013 13:13
Re: Snížení spotřeby?
A kdyz uz chces neco kazat o cestine tak, se nejdriv sam nauc psat cesky ano: Vám se nejdřív naučit psát stručně a srozumitelně a pak se ...
Na závěr si napíšete již zcela srozumitelné a smysluplné věty ;-)
28. 4. 2013 20:07
Re: Snížení spotřeby?
>:D Zajímalo by mě, proč sem vůbec chodíš, když za prvé neumíš ani trochu česky a za druhé jsi vypatlaný. :-)
28. 4. 2013 05:59
Re: Snížení spotřeby?
Uživateli Autoservis:

Promiň můj tón, ale představa, že bude úspora znatelná jen jen sen. Samozřejmě je jen malé pásmo otáček, ve kterých motor šlape s nejvyšší účinností. Fyzika platí a vždy platit bude. Pro jízdu je potřeba překonat všechny jízdní odpory. Pro jízdu vysokými rychlostmi je podstatný odpor vzduchu a ten je u daného typu auta za stejných vnějších podmínek pořád stejný. A odpory při jízdě se analogicky rovnají energii uchované v palivu. Není možné žádnou zázračnou převodovkou z paliva dostat víc, než tam je na počátku.

10° jen částečně slouží ke snížení otáček při dálniční rychlosti. Aby motor točil při 130 km/h jen cca 1300 ot/min, musel by při těchto otáčkách již vykazovat výkon cca 35 kW - to už se bavíme o motoru typu 2.0 TFSI. Ale jaká by to byla jízda? Stačilo by jen nepatrné zvýšení odporů (mírný dálniční kopec, foukne silnější vítr) a už by musela elektronika podřazovat jak šílená. Vždyť je to podobné již dnes. Jaký je rozdíl například ve Fábii mezi otáčkami při 130 při použití 5°manuálu nebo 7°DSG? Nepatrný a rozdíl ve spotřebě jak by smet.Sám výrobce kajícně přiznává, že se spotřeba v laboratorních podmínkách liší u mimoměstského provozu jen o 1 dcl.

10° automat jen bravurně rozseká rychlosti způsobem, že se při rozjezdu bude ručička otáčkoměru "jen" kývat kolem ideálních otáček. Jízda bude plynulá jak ve vlaku (nemám na mysli vlaky s mechanickým převodem spřaženým s hydrodynamickým měničem), ale systém bude téměř pořád řadit. Bude řadit a řadit, až se z toho jednoho dne zblázní = no a MY to pak zaplatíme.

Mám rád auta všech značek, neurazí mě žádný motor - ať je slabý nebo silný. Jen nemám rád ekologické kecy výrobců a politiků. Samozřejmě nejsem člověk, který by podporoval výrobu 5-litrových motorů z počátku minulého století, ani neředím vyjetý olej v místní říčce. Jen se snažím uvažovat nad reálností některých ryze ekoteroristických blábolů. Všichni víme jak ekologické jsou fotovoltaické články, všichni víme jak mizerná je návratnost větrných elektráren v kopcovitém terénu naší země - kdyby nebylo prasečích dotací tak tu dnes nikde sluneční panely neuvidíme. Jak jsem psal v prvním příspěvku. Každá součástka za sebou zanechává ekologickou stopu. Číme méně součástí, tím je výsledná stopa menší. Je jednoduché si představit, kolik součástí navíc si další převodové stupně vyžádají. Jsem zastánce pokroku. Dovedu si jako strojař představit hladkost chodu takovéto převodovky, ale nemám rád, když se to obaluje závojem ekologičnosti. Možná se mýlým, ale já nevěřím, že ušetřené palivo 10°převodovky někdy "zaplatí" energii do ní vloženou při výrobě.
28. 4. 2013 09:54
Re: Snížení spotřeby?
To je v pořádku já to taky s tou 10° převodovkou nemyslel vážně spíš jako sarkazmus od prvního dne kdy se narodila myšlenka 10° převodovky tvrdím že je to kravina.
28. 4. 2013 08:00
Re: Snížení spotřeby?
U mě je to naopak, na 5° to žere míň než na 4°. Přesto nejsem zastánce vícestupňových převodovek, smysl mi to dává jen u aut s velkou maximální rychlostí.
Avatar - jozephko
28. 4. 2013 15:37
Re: Snížení spotřeby?
Tu som pochopil to svoje chytráctvo. Rozumieš dieslom ako koza petržlenu. Čosi-kdesi prečítaš a potom to opakuješ ako papagáj. Koľko si najazdil s dieslom?
Avatar - Ja Prvni 123
27. 4. 2013 20:00
no, mozna by pro zacatek stacilo
kdyby ta sestistupnova fungovala normalne... kram hlucnej. A konstruktera bych za trest nechal aspon 10x zaparkovat v rade vozidel...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
27. 4. 2013 20:04
na blsaku mi kedysi davno babka tvrdila ze cim viac pruzkov
vieme ze to neplati ;-)

a v pripade prevodoviek tiez nie.... 10 stupnova nebude urcite lepsia ako 7 stupnova... nebude ani spolahlivejsia ani lacnejsia a v praxi nedava uz viac ako 7 stupnov v automatike zmysel..... podobne ako v manuali je 6 stupnov tiez asi take zdrave maximum.... alebo z nas niekto tuzi po 8st manuali? asi nie....

Pride mi to ako zbytocne mrhanie peniazmi ... ano viem.. vw nema financne problemy ale urcite by som skor popracoval na dizajne vw ako na 10st automatike......
Rozbalit vlákno
2
27. 4. 2013 20:17
Re: na blsaku mi kedysi davno babka tvrdila ze cim viac pruz
Až to začne dělat Hyundai/Kia tak to bude bomba... :yes:
27. 4. 2013 21:49
Re: na blsaku mi kedysi davno babka tvrdila ze cim viac pruz
H/K pracuje na vývoji 10 stupň převodovky ;-)
27. 4. 2013 20:48
10 rychlostí u VW..
Možná by stačilo, kdyby dali k 1.6tdi rychlostí 6 :-)

Jako každý slušný výrobce..
Rozbalit vlákno
3
27. 4. 2013 20:54
Re: 10 rychlostí u VW..
Pak už jsou ty 6-převody odstupňovány pro dálniční rychlosti, takže to tolik netáhne :no: >:-[]
Tak slušný výrobce dali k 1.6tdi rychlostí 5 ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
27. 4. 2013 20:58
Re: 10 rychlostí u VW..
no jo, ale kdo by si pak koupil tu nesmyslnou dvouspojku? A servisy by nevydelavaly...
27. 4. 2013 21:50
Re: 10 rychlostí u VW..
Stačí koupit 4X4 ;-)
Avatar - RWD
27. 4. 2013 21:49
teorie
pokud budou kvalty posazene do vyssich rychlosti a nebude se na v obcich neustale prerazovat sem a tam, bude to jiste prinosne. pokud dnes 9 stupnovy diesel jede 200km/h na 2200ot. tak u 10 stupne by to mohlo byt jeste zajimavejsi. tady vidim i usporu v podobe spotreby snad i dosti znatelnou
Rozbalit vlákno
16
27. 4. 2013 22:09
Re: teorie
A na kolika místech na světě se může běžně jezdit 200???
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 04:06
Re: teorie
Nu v JEDNOM státě na světě, ale (naštěstí) je BLÍZKO.. :-)
..a teď tak za hodinu, hodinu a půl půjde jet i (o dost) RYCHLEJI ;-)
28. 4. 2013 11:09
Re: teorie
200 můžeš jet všude kde ti to stav vozovky a výkon motoru dovolí, pokud pominu fakt, že existují jisté stanovené limity. :-)
Když to vemu tvoji logikou tak protože to stanovené limiity nedovolují tak proč vlastně vyrábět 10 st. převodovky, proč dělat vysokoobjemové motory, proč proč proč?
Dělejme pouze auta která nepřekroší rychlost 130km/h.
28. 4. 2013 11:20
Re: teorie
Jistě nebudu sám kdo si toto nepřeje >:D
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 11:52
Re: teorie
Tak to si OPRAVDU NEpřeji... :-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 12:23
Re: teorie
ja vam nevim. Kdyby lidstvo znormalnelo, a jezdili jsme vsichni max 80 se spotrebou 3.5 litru... tak bych v tom jistou logiku videl. Ve vytahu prece taky nesportujeme!
28. 4. 2013 12:58
Re: teorie
Klidně se může jezdit na dálnicích 130 to nikomu neberu taky tak jezdím. Jen Češi mají dojem že když jezdí doslova kolem komínu musí jezdit 200 a taky to tak vypadá na silnicích. Snad denně vážné bohužel i smrtelné nehody, jelikož jedinci podobní těm zde diskutujících si potřebují něco dokazovat tím že jezdí co jejich auto dokáže ;-\
28. 4. 2013 13:23
Re: teorie
Já si nic nedokazuji a přesto pokud to situace dovolí tak jedu trochu rychleji. Pouze ve městech nejedu více než je povoleno. Každopádně dvoustovkou se nikde neproháním.
28. 4. 2013 15:49
Re: teorie
Znáš tu o potrefený huse? Vůbec jsem nereagoval na tebe... ;-\
28. 4. 2013 16:01
Re: teorie
Netvrdím, že ano. ;-) Pouze jsem chtěl říct, že ne každý který jezdí nad hranici povolených limitů je člověkem který si nutně potřebuje něco dokazovat.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 20:25
Re: teorie
..tak 4,3 litru slibuje i docela "normální" Lexus IS 300h ;-)
BENZÍNový 2,5 litr + elektomotory :-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 11:54
Re: teorie
no - dokud mam volbu, tak je to jednoduchy! Proste si takovy auto nekoupim... Blby je, kdyz to clovek nafasuje jako sluzebni... jeste aby byl vdecnej! :-( Zase ale ma zkusenost a neudela tuhle chybu za vlastni penize.
28. 4. 2013 12:52
Re: teorie
Jo odkážu si představit auro které by jelo max. 130 dejme tomu 150. Ale mělo je tam do 5 vteřin. Co máš z toho že máš vysokou maximálku ???? Jestli tě baví jezdit po rovince 200 stačí ti 2,0 s pětikvaltem. Rád potkávám dálniční závodníky na okrskách kde nepřekročí limit jelikož je ta spousta "záludných" zatáček a silnice není tak široká. Prostě ty kteří na dálnici všechny vyblikávají a po sjetí z dálnice neumí jezdit. Osobně mám raději zrychlení než maximální rychlost, jsem řidič který miluje technické pasáže, okrsky plné zatáček, horizontů a ne jízdu po ranveji s plynem na podlaze :no: To je pro nevyzrále jedince kteří si potřebují něco kompenzovat je vidět že patříš do klubu >:D :yes: Bez urážky ;-)
28. 4. 2013 13:35
Re: teorie
Jediné co je vidět tak to, že z diskuse poznáš velké nic. Jezdím závody do vrchu (tedy závody kde se rozhodně nesprintuje na rovinkách. Také mám raději zrychlení a cesty kde zatáčka střídá zatáčku a jízdu po dálnici beru pouze jako nutné zlo. Každopádně loudat se 130km/h když mám před sebou prakticky prázdnou rovnou dálnici? Ne díky. A aby si byl klidný. Moje civilní auto při 130km/h točí na šestku 3500 ot/min tedy by se na těch 200 asi jen horko těžko vyškábalo a zatím jsem neměl potřebu to ani zkoušet.
Avatar - RWD
28. 4. 2013 18:24
Re: teorie
Mě zase tolik nevadí když mě někdo na dálnici dvoustovkou předjíždí. Zato když na okresce nějaký super-řidič nahuláká do zatáčky a se smrtí v očích - ze kterých mu září minimálně na metry daleko protože je vidím z makro pohledu jsem naprosto odvařený jakého skvělého nedálničního řidiče jsem potkal :no:
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 11:51
hmm
a po 10 prijde 12? A pak 18? 24? Jak jsem psal vcera: pro zacatek by stacilo, kdyby ta jejicj sestistupnova fungovala a dalo se s ni i parkovat ve meste.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 12:00
Re: hmm
VĚŘILA bych prohlášení (nejlepšího současného výrobce převodovek) ZF Fridrichshafen AG, že jejich současných 8 stupňů pro vozy s "klasickou koncepcí" a 9° pro levnější a "masovější" uložené motory napříč je současné MAXIMUM rsp. "optimum" pro současné pohonné jednotky - a cokoli "navíc" je funkčně již NEsmysl = jde spíš jen o "marketignový" tah od výrobců které takové převodovky nabízejí/připravují...
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 12:05
Re: hmm
asi jo. Ne nadarmo sefredaktor Autocaru, jeste v dobe vetsi slavy, prohlasil: Audi - naskok diky marketingu. ;-) Plati to pro celej slavnej koncern...
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2013 12:14
Re: hmm
(budu stručná) ANO ;-)
PS: Ale ten (40 let starý) slogan "Vorsprung durch Technik" je GENIÁLNÍ :yes: :-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 4. 2013 12:27
Re: hmm
slogan genialni byl... skoda, ze nejsou genialni taky ta auta... ;-)
Avatar - KANKUNEN
28. 4. 2013 15:05
To je na třetí
spojku
Rozbalit vlákno
0
28. 4. 2013 23:16
Co je to ta prokletá TRANSMISE ???
Slovo transmise pochází z latiny, je odvozeno ze slov transmissio nebo transmissus - znamenající převoz, přepravu, případně z příbuzného slova transmitto - posílám přes, přepravuji, převádím, užívám, přenechávám, svěřuji, odstupuji, odevzdávám, věnuji, na pokoji nechávám, nevšímám si, přecházím, přestupuji, pronikám.

V českém jazyce lze slovo použít v několika významech. V historii je nejzažitější technický pojem transmise jako hřídel převádějící pohyb z hnacího stroje - motoru na různá hnaná zařízení a stroje pomocí řemenic a řemenů, z fyziky je znám termín transmise světla - prostup, z právnického pohledu transmise dědictví - převod na oprávněnou osobu.

Některé prameny uvádějí výklad transmise - jen jako řemenový převod, obecně lze termín použít i pro přenos, vysílání, zprostředkování.

Principiálně je možné tento výraz použít i pro automobilovou převodovku, ale toto použití není obvyklé a, myslím, ani vhodné.

Nevím, jaké důvody vedou redaktory zde tvrdohlavě tento výraz používat pro obyčejnou převodovku. ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
29. 4. 2013 12:39
Re: Co je to ta prokletá TRANSMISE ???
říkám - almara nebo špajzka >:D
29. 4. 2013 15:44
Dotaz na ing.Wolfsburga von VW
Když se 6ti stupňové DSG podělává běžně po 150 tkm a je nutná výměna mechatroniku za 42 tKč, po kolika km se podělá 10ti stupňové DSG a kolik asi bude stát?
:-!
Rozbalit vlákno
0