Volkswagen pracuje na desetistupňové převodovce DSG
Koncern Volkswagen Group plánuje do roku 2020 snížit emise oxidu uhličitého u svých vozů prodávaných v Evropě na 95 gramů na ujetý kilometr. Součástí těchto plánů je i vývoj dvouspojkové převodovky DSG s deseti převodovými stupni.
Vývoj takové převodovky přiznal předseda představenstva automobilky Martin Winterkorn. Desetistupňová transmise má vedle snížení emisí pomocí také s poklesem spotřeby paliva u budoucích aut.
Velký počet převodových stupňů byl dosud spojen hlavně se samočinnými převodovkami. Desetistupňové automaty vyvíjí Hyundai nebo Ford ve spolupráci s GM. Už letos pak firma ZF Friedrichshafen začne vyrábět devítistupňovou automatickou převodovku – jako první ji má dostat Range Rover Evoque.
Snížit spotřebu budoucích automobilů mají pomoci také úspornější motory. Volkswagen například pracuje na turbodieselu, který má z litru objemu dávat 100 kW výkonu. Taková jednotka bude disponovat vysokotlakým vstřikovacím systémem pracujícím při tlaku až 3.000 bar nebo elektrickým dmychadlem (tzv. e-boosterem).
Winterkorn je přesvědčen, že ve spalovacích agregátech je stále velký potenciál. „Od roku 2000 jsme snížili spotřebu paliva našich motorů s označením TDI a TSI o více než 30 procent. Jsem přesvědčen, že do roku 2020 můžeme dále zvýšit jejich účinnost o zhruba 15 procent,“ tvrdí šéf německého koncernu.
Nová generace motorů má nabídnout vylepšený proces spalování, inteligentní lehkou konstrukci nebo optimalizované tření a řízení teploty.
Klíčem ke snížení emisí bude rovněž sázka na alternativní paliva – německý koncern si mnohé slibuje například od vozů na stlačený zemní plyn. Winterkorn tvrdí, že taková auta jsou šetrná k životnímu prostředí, ekonomická a vhodná pro každodenní použití, dodává ale, že veřejnost si ještě tolik neuvědomuje jejich výhody.
Nejlepším řešením pro co nejnižší emise jsou ve střednědobém horizontu podle VW Group plug-in hybridy. Ty umožňují kratší jízdu na elektřinu, dojezd ale není omezen kapacitou baterií, protože daný vůz disponuje i spalovacím motorem.
Prvními vyráběnými plug-in hybridy koncernu budou Porsche Panamera S E-Hybrid a Audi A3 e-tron, plug-in hybridní verzi dostanou také modely VW Golf, VW Passat, Audi A6 nebo Porsche Cayenne.