Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Carens 1.7 CRDi – SuperCee’d

Kia segment kompaktních MPV na nějaký čas nenápadně vyklidila. Ale nešlo o útěk, teď se vrací se staronovým jménem Carens a zcela novou technikou.
Zpět na článek
1. 5. 2013 08:53
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 5. 2013 08:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 4. 2013 11:32
29. 4. 2013 11:54
1. 5. 2013 08:58
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 4. 2013 12:03
29. 4. 2013 12:04
30. 4. 2013 06:39
29. 4. 2013 12:11
29. 4. 2013 14:07
29. 4. 2013 14:44
29. 4. 2013 15:41
29. 4. 2013 14:11
29. 4. 2013 14:50
29. 4. 2013 15:09
29. 4. 2013 15:23
29. 4. 2013 16:54
30. 4. 2013 06:45
30. 4. 2013 09:53
29. 4. 2013 15:34
29. 4. 2013 14:56
29. 4. 2013 15:19
29. 4. 2013 16:01
29. 4. 2013 16:29
29. 4. 2013 16:41
29. 4. 2013 17:11
29. 4. 2013 17:01
29. 4. 2013 17:13
29. 4. 2013 17:22
29. 4. 2013 17:32
29. 4. 2013 17:51
30. 4. 2013 08:24
30. 4. 2013 09:45
30. 4. 2013 20:02
30. 4. 2013 21:25
30. 4. 2013 21:55
30. 4. 2013 22:08
1. 5. 2013 08:40
29. 4. 2013 15:30
2. 5. 2013 01:17
29. 4. 2013 15:16
30. 4. 2013 12:15
30. 4. 2013 15:44
30. 4. 2013 18:20
30. 4. 2013 18:44
30. 4. 2013 18:50
30. 4. 2013 21:39
29. 4. 2013 14:24
29. 4. 2013 15:02
29. 4. 2013 15:26
29. 4. 2013 16:21
29. 4. 2013 17:06
29. 4. 2013 17:15
29. 4. 2013 17:17
29. 4. 2013 17:21
29. 4. 2013 18:39
29. 4. 2013 19:41
2. 5. 2013 11:25
30. 4. 2013 07:09
29. 4. 2013 18:18
29. 4. 2013 20:58
30. 4. 2013 10:04
30. 4. 2013 10:08
30. 4. 2013 10:21
30. 4. 2013 15:07
1. 5. 2013 12:51
2. 5. 2013 15:43
Avatar - Ozzman
29. 4. 2013 10:22
Dílenské zpracování
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, zdali je interiér opravdu tak kvalitně zpracovaný, jak píšete. Jezdil jsem v předchozí generaci. Vůz to byl velmi solidní, jezdil slušně, už si moc nepamatuji na motory, ale na jeho velikost se zdál i celkem živý, bohužel interiér byl jak z poloviny 90 let. Děkuji :-)

Jinak už jsem měl tu čest s tímto modelem na živo a vypadá lépe než na fotkách.
Rozbalit vlákno
7
29. 4. 2013 11:36
Re: Dílenské zpracování
Ak mozem za mna povedat, tak som v nom sedel asi 5 minut ale ta kvalita mi az udrela do oci (podobny pocit som mal avsak i so Ceedom). Ze ale redakcia nie je asi jedina svedci i to, ze dokonca nemecke a rakuske casopisy (zatial sa ku mne dostali asi 3) si kvalitu spracovania v Carens velmi pochvalovali a dali ju dokonca za priklad pre podobne vozy. ;-)
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 11:46
Re: Dílenské zpracování
kia spravila velky pokrok za posledne roky a kvalita je momentalne prvorada vec na ktoru sa zameriavaju u tejto znacky ..... :yes:
29. 4. 2013 16:49
Re: Dílenské zpracování
Kvalita zpracování se pozná po pár letech a ne na novinářských autech. Tady lze psát jen o vnímané kvalitě, tedy o nějakém pocitu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 5. 2013 08:53
Re: Dílenské zpracování
To ale plati o kazdom aute - ci je to VW, Skoda, Kia alebo Mercedes.

Nezabudaj, ze to boli prave novinari, ktori po press release zacali ohmatavat palubne dosky a skusat, ci su makke. Ci makksia, tym lepsie... Co to povedalo o kvalite?

Velke kulove....
29. 4. 2013 16:19
Re: Dílenské zpracování
Jenom přidám vlastní zkušenost - po 2,5 letech ježdění v Ceedu nic nevrže, nic se neulomilo, neodlepilo, neupadlo apod.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2013 22:49
Re: Dílenské zpracování
Já jezdil jen s novými vozy, takže tohle by byla smůla veliká i když některé vozy z výroby měly už určitě nedostatky:) Ale to bylo před pár lety u jiné generace Kií:)
Avatar - Jaros71
2. 5. 2013 01:09
Re: Dílenské zpracování
Jiná zkušenost..otec má Cee'd 4 roky-loupe se palubovka imitace stříbrného panelu. :no: :no: :no:
Prodřená "kůže" kolem řadící páky..opět..!! Již byla měněna po 2,5 letech v záruce-šmejd korejskej. To se mu ve Fiatu nestalo ani po 6 letech..!! :no:
Auto mělo závady na elektronice..např. v Itálii se nedalo zamknout!!
SUPER na dovolené!! Ve Florencii to neuměli spravit..muselo se jet až do Říma.. ;-)
Prostě KIA..
Nový Carens je celkem pěkný..ale bez víceprvkové zadní nápravy je to žebřinák..
Konkurence typu Opel Zafira Tourer je daleko dál..a přijde nový VW Touran..
Takže Carens asi moc prodejný nebude..možná na Slovensku.
Tam je KIA vnímána jako téměř domácí korejská značka.. 8-s
Pokrok tam určitě je velký,ale na evropské MPV to stačit nebude.
To už raději i Renault. ;-)
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 11:32
vyzera to slusne
zrejme to bude uspesne a pohladne MPV.... takych je dnes stale malo :yes:

Povedal by som ze na taketo auto je tento 100kw motor idealny... na rodinne jazdenie by stacit mal .... interier je tiez utulny a celkovo posobi velmi solidne ;-)

vyzera to na uspech v eu :yes:
Rozbalit vlákno
3
30. 4. 2013 06:29
Re: vyzera to slusne
u mna prave naopak. Koli otackam na dialnici ho vyskrtavam zo zoznamu MPVciek.
Ja dnes uz povazujem u dizla 2500rpm na dialnici ako vela, nieto este 2700. Nechapem tomu, preco to takto kia zvolila, MPV nie je stredna trieda, tam netreba take naroky na vykon.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 5. 2013 08:56
Re: vyzera to slusne
Uved priklad :-)

Otacky, objem, vykon, krutiaci moment... Pozriet sa vyhradne na jedno cislo, ktore si sam vytrhnes z kontextu, je detinske. Asi ako pozerat na tachometre cez sklo a ujukat... Tento ide 240!

A co ty pokladas za vela alebo malo, vobec nikoho nezaujima ;)
Avatar - bigsoul
11. 5. 2013 12:07
Re: vyzera to slusne
Nikdy by som toto auto pre rodinu nekupil je to najškodlivejsie auto sveta!!! Same jedny a nekvalitne materiali to KIA Hyundai!!! Fuj Fuj Fuj!!!

[odkaz]

Topper pre teba akym sra*kam fandíš!!!
Avatar - Cuba66
29. 4. 2013 11:32
Carens x Verso
Velmi zvažuji, které z těchto dvou koupit. Kouknu na základ, Carens má lepší výbavu než základ Versa. Ale kouknu na Verso o stupeň výš za nějakých 419 tis. a je všechno jinak. Co mě ale zarazilo, jsou otáčky Carensu při 130 km/h, 2700 je fakt hodně. A ještě ta směrová stabilita, to je otázka. Nezbývá než testovací jízdy...
Carens je ale hezčí, modernější než faceliftované Verso a jak mám zkušenosti s Toyotou, bude Kia i lépe a kvalitněji zpracovaná.
P.S. Pro hnidopichy - Toyotu (i když ne Verso) vlastním, takže opravdu vím o čem mluvím :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 11:36
Re: Carens x Verso
je pravda ze kazda dnesna kia je uz kvalitne spracovane auto.. a carens bude snad asi to najlepsie a najkvalitnejsie co sa da dnes v eu od kie kupit ;-) ... samozrejme chce to vyskusat viac aut.... mne sa verso paci dokonca som ho pri mojom porovnavani s viacerymi mpv aj carensom zvolil za vitaza... skutocne verso a carens budu asi velki konkurenti ;-)
Avatar - kari.laz
29. 4. 2013 11:57
Re: Carens x Verso
Ty otáčky při dálniční rychlosti jsou hodně vysoký. Je to dost otravný, obzvláště v dieselu, když to musíš mít takhle "vytočené".
29. 4. 2013 13:44
Re: Carens x Verso
Volil bych Verso, uz jen proto, ze motor 2.0 D4D je lepsi, nebal bych se tvrdit, ze mnohem lepsi nez 1.7 v Carens. Mam 6letou zkusenost s predchozi generaci tohoto motoru v avensisu a mohu jen doporucit. Podvoze Versa je vyborny a utlumeni oproti predchazejici generaci je take lepsi. Na vitr neni tolik citlivy.
V cem je modernejsi Carens oproti Versu ? At koukam, jak koukam, nenapada me jedina vec.
Ja osobne bych volil Verso, ktere mi prijde pro rodinu lepsi. Sam jsem nad ni vazne uvazoval, ale potrebuji pohodlne vozit 3 autosedacky.
V pripade versa bych volil lepsi vybavu Active nez tu zakladni.
Avatar - Cuba66
29. 4. 2013 15:06
Re: Carens x Verso
Jj, máte pravdu. Já mám také s motorem 2.0 D4-D zkušenost, bohužel dost tristní. Ale nebyla to chyba ani tak motoru jako neschopnost servisů zjistit v čem je závada. Ale už je opraveno a už je vše OK. Mimochodem, ten motor po 120 tisících absolutně nežere olej. Za 15 tis. km po kterých měním nedolévám ani kapku.
Bohužel budu mít napnutý rozpočet, takže budu volit spíš benzín, výbavu Active na 100%. Bojím se ale, že to bude chtít 1,8, protože 1,6 bude asi málo....

Modernější asi bude ve smyslu možnosti různých nastavení, v Toyotě Auris 07 vám to neukáže, že rupla žárovka atp. A materiály má aspoň Auris 07 dost na prd, poškrábe to i zapilovaný nehet :-(
Jak říkají naši němečtí přátelé - probefahrt nutný
29. 4. 2013 18:24
Re: Carens x Verso
Já mám s Toyotou také hodně let zkušeností (pozitivních) a o Versu jsem před časem uvažoval. Nevím, pro jaký účel auto vybíráš, ale jestli kvůli převážení lidí a nákladů, doporučuju velmi pečlivě změřit a vyzkoušet druhou řadu sedadel (podélný prostor s přisunutými/odsunutými sedačkami, výšku opěráků+hlavových opěrek vs. krk/lopatky a celkový komfort prostoru, velikost a úhel otevírání dveří, pohodlí při nástupu/výstupu/montáži dětských sedaček...). To vše kontra kufr, který je u Versa jeden z těch menších mezi kompaktními MPV a prostor pod podlážkou využitelný jen částečně. Čili vyzkoušet kočárky, bicykly nebo co chceš vozit, délku ložné plochy, jestli potřebuješ rezervní kolo atd. Na Carens jsem se zatím nedíval, čili nemám srovnání, jak je na tom. Jen konstatuju, že pro mé potřeby Verso neprošlo. Jinak - jestli máš napnutý rozpočet, tak tě asi otáčky dieselu nebudou trápit a spíš budeš zkoumat, jestli a za kolik litrů si s Carensem poradí 1.6 GDI. A poznatky pana redaktora o směrové nestabilitě bych bral hodně nezávazně, jeho testy nepatří k těm spolehlivým. Zahraniční servery takový problém nehlásí, ani tadyhle ho testér nenašel: [odkaz] . Vlastní zkušební jízdu určitě, to vždycky, i kdyby to bylo überauto. Tak ať dobře vybereš :yes:
29. 4. 2013 19:06
Re: Carens x Verso
Tak pokud potřebuješ jezdit nejen po městě, ale i mimo město (což předpokládám) , tak bych opravdu doporučil raději 1,8. Ta 1,6 je dobrá pro Auris, ale Verso už chce opravdu 1,8. Samozřejmě chce si ty motory projet. (samozřejmě je problém sehnat na prodejně 1,8 a zároveň 1,6, ale aspoň si projet 1,8 ve Versu a 1,6 v Aurisu a připočíst si v hlavě ty kila navíc. To víš 300 kilo je znát)
30. 4. 2013 09:00
Re: Carens x Verso
Svezl jsem se s 1.8 pri dnu otevrenych dveri a mile me ten motor prekvapil. Bal jsem se nizsihovykonu v nizkych otackach (kolem 2 tisic), ale reagoval dobre na seslapnuti pedalu a ochotne zrychloval. Zatah se pak jeste zlepsil kolem 4500 az do 6000 ot/min. Co hodnotim na vybornou je odhluceneni motoru a podvozku, to bylo moc prijemne.
Vzhledem k velke spokojenosti s predchozima dvouma toyotama a srovnatelnou cenou s Carens, bych volil toyotu.
Bohuzel pro nas byla na sirku mala a musel jsem sahnout po S-Maxu.
Avatar - pumpkin
29. 4. 2013 23:26
Re: Carens x Verso
No úprimne, s kvalitou spracovania a ponukou výbavy je Carens už trochu inde ako Verso. Rodičia koncom minulého roka vyberali niečo v tejto triede a do finále sa dostal Scénic a 5-miestne Verso. Obe autá u nás pri testovacej jazde dobre obstáli, ja som bol za Renaulta, ale z Toyoty nakoniec dali ponuku, ktorá sa neodmieta a predajca pôsobil všeobecne oveľa schopnejšie ako v ten v Renaulte. Takže nakoniec naši kúpili skladové Verso 1,8 valvematic v plnej výbave ako dopredaj predfaceliftového modelu.
Ktovie akú zľavu by vedeli dať teraz v Kii, ale myslím, že aj tak dobre kúpili. V Carense mi chýbali vyššie umiestnené ukazovatele, napr. hore na prístrojovke v strede si to niečo vyslovene žiadalo a predsudky voči motorom.
Takže ťažko povedať. Ak prekusneš nemäkčené plasty, ktoré sú dobré spracované ale miestami pôsobia lacno, tak by som ešte jednu generáciu ostal pri Toyote.
Avatar - aproximus
29. 4. 2013 11:54
hmm carens
kam se hrabe trojka v šestihrnku >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - strýček BOB
29. 4. 2013 12:01
Vhodné pro dálniční přesun
Z motorového prostoru řve 1.7dehet, vzadu tříská primitivní traverza. Kormidlujete z pruhu do pruhu kam vás pošle svěží boční vánek. Pro rychlé dálniční přesuny jako dělané >:D

777 :yes:
Rozbalit vlákno
8
29. 4. 2013 12:02
Re: Vhodné pro dálniční přesun
JJ, jak OIII s 1,6TDI :-)
29. 4. 2013 12:05
Re: Vhodné pro dálniční přesun
:-) :yes:
Avatar - Bristol
29. 4. 2013 12:18
Re: Vhodné pro dálniční přesun
přesně tak :yes: OII s 1.6 je na tom také podobně >:D
Avatar - woody-alien
29. 4. 2013 12:24
Re: Vhodné pro dálniční přesun
>:D Ta byla ale jedovatá.... >:-[]
29. 4. 2013 13:39
Re: Vhodné pro dálniční přesun
:-) Na autoforu je zrovna test OIII 1,6 TDI. Cena vozidla 863 500 Kč, dokonce i podsvícený pádla pod volantem to má... A tam si jí nemůžou vynachválit... >:D

Tomu už říkám úlet. >:D
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 13:52
Re: Vhodné pro dálniční přesun
myslim ze carens ako rodinne mpv ma ine zameranie ako liftback.... a kto si kupuje auto pre rodinu ten sa nepotrebuje pretekat... navyse ako pozeram do tabuliek .... udaje carensu su uplne ok... a ani navonok silnejsi touran 2.0TDi 103kw v nicom neuteka pred slabsim carensom....

touran 2.0TDi 103KW - zrychlenie 9,9s, maximalka 199km/h ( 201 bez DSG)
carens 1,7CRDi 100KW - zrychlenie 10,4s, maximalka 191km/h

takze mi pride trosku nezmysel posmievat sa carensu.... ine mpv su na tom tiez porobne... zaujimave ze tam nikomu nic nevadi.....
29. 4. 2013 22:47
Re: Vhodné pro dálniční přesun
Tu Tvou "primitivní traverzu" má vzadu i O III. Co řekneš teď, chytráku?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 5. 2013 08:58
Re: Vhodné pro dálniční přesun
Traverza v OIII.... Gooood.
Traverza v Kia..... Baaaaad.

Nepoznas zakladne pravidlo VAG fanbois?
Avatar - mikys
29. 4. 2013 12:03
Pane Vaverko!
... testování aut a nasledné recenze raději přenechte OPRAVDOVÝM profesionálům a Vy běžte psát bulvární články do Blesku - to Vám půjde určitě lépe. Již několikátý Váš test co za moc nestojí a určitě to není jen můj subjektivní pohled...
Rozbalit vlákno
4
29. 4. 2013 12:06
Re: Pane Vaverko!
Naopak, test je sice možná kratší, ale dozvěděl jsem se s něj relativně dost...oproti jiným...třeba pátečním. Ale v páteční nekupovat ani auto, ani pečivo.
Avatar - woody-alien
29. 4. 2013 12:23
Re: Pane Vaverko!
Souhlas, možná by to chtělo testéra "usadit" tam, kde je mu nejlíp - každý z nás je v něčem dobrý a něco mu jde jak psovi pastva. Takže vynechat francouze (od Fluence až po Megane RS), vynechat BMW - a ono to půjde. Možná. ;-)

PS: Churchilla taky museli párkrát "přesadit" než se dobře ujmul jako premiér. >:D
30. 4. 2013 10:22
Re: Pane Vaverko!
Tak tady ze sebe nedělej pičuse a nečti to. Jednoduchá rada, když se Ti něco nelíbí....
29. 4. 2013 12:04
Pěkně...
...se nám KIA etabluje mezi evropskou MPV klasiku.
Na konkurenčních serverech dokonce hodnotili ještě výše, především řízení.

Plánuji obměnu MPV a přiznávám, že Kiu navštívím - ať porovnám s favorizovaným Grand C-Maxem (který mi v tabulce chybí) a Grand Scenicem.

Nevím jak ostatním, ale mně osobně vadí ony dvojité podlahy - docela znatelně ubírají na objemu kufru a pro mě osobně nemají hlubší význam. Cokoliv malého umístím do schránek nad/vedle podběhů, nebo před 2. řadu sedadel.
Rozbalit vlákno
1
30. 4. 2013 06:39
Re: Pěkně...
tiez vyberam mpv, inac na autosalone som sedel vo vsetkych vystavovanych a zistil som, ze medzi nimi nie su ziadne velke rozdiely, co sa tyka komfortu sedenia.
Zo vsetkych by asi vyhral grand scenic, ma najkvalitnejsie materialy, na prvy pohlad vnutorny dizajn sice nechyti za oko, ale po 5tich minutach je to uz uplne ok a citil som sa v nim uplne komfortne.
Dalsi by vyhral asi opel so zafirou tourer.
Skoda, ze na autosalone nemal citroen vystaveny ich c4 picasso, pravdepodobne by vyhral ono (koli panoramatickemu prednemu oknu).
Velmi ma prekvapil chevrolet orlando, nie je to vobec taka sunka, ako je vsade prezentovane, to, ze to ma tvrde plasty mam na haku, ked na pohlad vyzeraju kvalitne.
29. 4. 2013 12:11
nezaujal
Zrcadlem carense je 5008 od peugeotu.
Nikoli verso. Verso je o půl třídy níž (délka 4,46m) jeho zrcadlem je Touran. Zatímco Carens a 5008 mají 4,52 (což výtazně ovlivňuje délku kufru - u MPV dost podstaný údaj).
U Carense vidím dva základní nedostatky :
1. Kufr - tech 39 cm pod roletku (41 je hodne optimistické měření) je hodně špatný výkon v kombinaci s nevyjímatelným dvojtým dnem (který dement to u kie vymyslel - absolutní souhlas s názorem výše - ty kastlíky pod kufrem jsou k ničemu ) - pro MPV je to dost limitující skutečnost
2. cena - navigace za 50 a podobné úlety, maximálně diesel 1,7 - který nemá nejlepší pověst - viz. testy jiných aut s tímto motorem ...

Takže za mě z toho auta mohli dostat výrazně více. Pokud neslevní, tak to v konkurenci 5008 sesterského Citroenu, grand scenicu a versa velký úspěch v Evropě nebude.
Rozbalit vlákno
51
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 13:39
Re: nezaujal
tazko bude verso o pol triedy nizsie ked ma vacsi razvor ako carens.... ;-)

a aj celkove rozmery su velmi podobne ;-)

si trosku mimo , ak to mam povedat takto drzo ;-)

chapem ze cloveka ktory je mimo toto auto nemoze zaujat... ;-)

a len tak zo srandy porovnaj si razvor tvojej spominanej 5008micky a carensu.... a razom zistis ze P5008 je ten co straca a nie verso

nuz prvy prispevok v diskusii sa ti moc nevydaril ;-) chce to trosk usi nastudovat fakty a nie len tarat podla toho co sa mne paci alebo nepaci.... verso je konkurent carensu.. kto je o pol triedy nizsie tak asi najskor touran.... aj ked v tejto triede nejakych 10-15cm v dlzke nehraje rolu... podstatny je tu razvor a priestor pre posadku... a v tom je carens a verso spicka v triede mpv :yes:
29. 4. 2013 14:07
Re: nezaujal
upřimně, vše jsou tvé teorie. 5008 o cca 100litrů větší kufr (měřeno majiteli, obě 7-mi místná auta, takže žádný schránky pod podlahou). Carens má ten kufr zhruba jako Verso. Oproti 5008 mohou být ve výbavě Versa i Carensu věci, které 5008 nenabízí, přesto, že třeba C4 Grand Picasso ano.

jen tak mimochodem, těch 15cm v délce, při výšce 49cm pod roletu u 5008 a šířce 110cm je právě těch 100litrů.

Špičkami ve třídě je již zmíněná Zafira Tourer a Grand C-Max.
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 14:17
Re: nezaujal
grand c max a zafira su spicka aj velkostou to je pravda.... porovnavat napr zafiru s touranom to uz dnes ani nejde.... kedysi to bolo v pohode....

inak 5008 je prave konkurent pre carens presne ako verso.... alebo mazda 5 ci ford c max :yes:
29. 4. 2013 14:44
Re: nezaujal
Co se týče vnitřního prostoru tak není, protože obestavěnost je prostě korejsko-japonská, podobně je na tom i orlando, verso. Kufr se v těch autech prostě nepovedl, zlaté Picasso, 5008, Scenic. A jak jsme u asijců zvyklí, chceš-li drobnost do výbavy, buď zaplatíš vyšší výbavu nebo paket s tisícem zbytečností. A třeba takovou věc, jako elektrické otvírání pátých dveří tam nenajdeš. Zlatej MB-B.
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 14:57
Re: nezaujal
vela ludi si kupuje tieto auta na prevoz 4 alebo 5tich ludi ( viac nie ) a nepozera az tak na maximalny mozny kufor... navyse ma carens posuvne zadne sedacky a tak velkost kufra sa da prisposobovat podla potreby... na dynamickom dizajne carensu ale aj mazdy 5 alebo verse od toyoty je vidiet ze maximalny kufor nebol cielom tychto aut.... kto chce pohrebak s maximalnym kufrom pojde do tourana... beznej rodine budu povacsine tieto kufre pri 5 miestnom obsadeni bohate stacit...

MB - B je skvele auto ale ked sme uz pri priplatkoch u japoncov tak stale to vyjde lacnejsie kupit si kvoli par blbostiam o 1000 eur drahsie auto ako o 5000 eur drahsi medak voci konkurencii...
29. 4. 2013 15:41
Re: nezaujal
vidím, že jsi ještě s pětičlennou rodinou nejel třeba lyžovat...

Děláš, že carens je nějaký krasavec, je to jen přifouknutej ceed a aby měl vůbec nějakej kufr, tak je tam vlečka...
29. 4. 2013 14:11
Re: nezaujal
chlapče, chlapče dej se do kupy...topper jako vždy mimo :-), už je to tu na diskuzi dost obehraná písnička
MPV je především pro rodiny s dětmi - takto je každé MPV prezentováno, Carens není výjímka.
Děti znamenají:
1. kočár - rozhoduje délka auta, která přímo ovliňuje délku kufru, která je vedle hloubky pro kočár rozhodující.
2. "uložení" dítěte do sedačky, které má prostorově jinou charakteristiku než "sedící" dospělý člověk - také proto posuvné zadní sedadla v této kategorii (pokud dítě ještě neohne nohy, je to jiná situace než když je ohne)
3. Rozvor je v případě posuvných sedadel hodnota se zcela jiným významem naž např. u kombi.
Vem si metr, obejdi všechny auta MPV této kategorie, změř si vzdálenosti mezi sedadly, délky kufru atd, udělej si tabulku jako já a pak můžeme diskutovat.
Článek je z hlediska srovnání konkurentů ne úplně přesný - Verso opravdu není konkurenetm Zafiry - délky 4,46 versus 465,8, kdo v těch autech seděl a něco vezl tak to ví.

Proto píšu půl třídy
Zafira je na vrcholu třídy a zespodu šahá na S max , který je o třídu výš
Verso je na spodu třídy a to pod 5008, C4 a Carens, které jsou uprostřed

Pokud ti to nedochází matematicky, tak si do těch aut sedni a zašoupe si sedadlama a změř kufr.
BTW : prosím nepsiš sem blbosti jako že 10-15 cm délky nehraje roli, nebo už ty tvoje příspěvky fakt budu rovnou přeskakovat.
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 14:19
Re: nezaujal
ze je zafira vacsia je jasne aj slepemu... ja v prispevku vyssie nikde nepisem ze je verso konkurent zafiry..... takze tak.... zafira je vacsia ale nebavim sa o zafire ... bavil som sa o carense a verse....... ci tourane.. a 5008micke.....

takze nemusis mi tu vysvetlovat kde patri zafira ;-) ani vnucovat kam patri.... bavme sa o tom o com som pisal vyssie

inak ze je verso pod spominanou trojicou nesuhlasim.... nie kazdy kto kupuje MPV ma deti ktore si vyzaduju kociar... niekto chce vacsi cestovny komfort a potrebuje vacsi razvor... v tomto priapde je verso viac ako P5008 ktore je kratsie v razvore...

pozeram na rozmery... P5008 je o 69mm dlhsi ako verso ( to je v praxi skoro nic )... takze su si tie auta velmi blizke... a pri pohlade na razvor ma zase navrch toyota....

kto je o poltriedy nizsie ( ak to uz hcces takto nazvat ) je skor touran ( aj ked ja to takto nedelim ) ... ktory je skutocne kratsi aj ma mensi razvor ako P5008 alebo carens ci verso.....
29. 4. 2013 14:50
Re: nezaujal
Tak lidé požadující rozvor a sezení nahoře kupují spíše SUV.
LIdé vyžadující kufr pak MPV s posuvnými sedadly.
Klasicky je rozdíl 15-20 cm délky kufru rozdílem mezi krátkou verzí auta a kombi. takze 10 cm rozdíl délky kufru mezi 5008 a versem (moje měření) je zásadní rozdíl.
29. 4. 2013 15:09
Re: nezaujal
on Topper hodnotí auta podle tabulkových rozměrů a výkonů. Jeho přehled v této kategorii je pouze teoretický. A svoje teorie nám tu vnucuje. Carens se zařadí k "veleúspěšnému" Versu, případně jej předskočí a i na průměrného Tourana si bude muset vzít dalekohled. To by musel nasadit ceny jako Orlando, což nevypadá.
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 15:18
Re: nezaujal
preco by mala mat carens ceny ako orlando ked je kvalitativne lepsia?

z hladiska kvality spracovania, podvozka, riadenia a radenia, vybavy, zaruk, dizajnu, imidzu je carens vo vsetkom jasne pred orlandom.... tak logicky nemoze mat cenu orlanda.... fabia tiez nemoze byt za cenu sandera ze?

takze tolko odomna teoretika ;-)
29. 4. 2013 15:23
Re: nezaujal
pokud soupeří cenou s Versem, pak bude v kategorii středních MPV soupeřit i o pozici s Versem
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 16:29
Re: nezaujal
:yes: :yes: :yes: carens superi s cenou nielen s versom ale aj so scenicom alebo 5008mickou.... orlando je cenovo nizsie a je to jasne uz na prvy pohlad ze orlando je medzi ostatnymi mpv tak trosku !lowend.....
29. 4. 2013 16:54
Re: nezaujal
cenou možná, užitným prostorem ani náhodou. Proto je 5008, C4GP, Scenic tam kde je a Verso kdesi na chvostu této kategorie (a to nejen v ČR).

Orlando profituje jen ze své ceny, co se týče využití vnitřního prostoru, zaostává stejně jako Carens nebo Verso. Co se výbavy týče, běž se někdy v reálu podívat, jak Orlando uvnitř vypadá a jak jezdí. Je to víc slušná konkurence, a v prodejích je to vidět. Až na ten azijský zavazadelník. Jak píše ericn, kdo řeší ke třem dětem i zavazadelník, nevybere a ázii. Mimoto i evropská konkurence má levnější "MPV" z malých dodávek (Caddy, Boxer, Berlingo, Kangoo).

Poměr cena/prostor v této kategorii je Lodgy, ale tam se rozluč s pohodlným cestováním. To je auto přesně podle tý jejich reklamy, na vožení 5-6 děcek do školy. Jen to nesmí být moc daleko.
30. 4. 2013 06:45
Re: nezaujal
mne kufor v orlande pripadal na pohlad celkom velky, kludne porovnatelny s grand scenicom, ci zafirou tourer. napr kufor v 5008 mi pripadal byt mensi ako v orlandu.
Ale priznavam, nemeral som exaktne, iba pohladom na kuform na autosalone (tj s odstupom casu)
30. 4. 2013 09:53
Re: nezaujal
no já si ho přeměřil, stěží odpovídal fabii kombi. To mi přijde na kategorii středních MPV trochu málo.
29. 4. 2013 15:34
Re: nezaujal
Mpv som nekupoval extra kvoli kufru, ale kvoli vyssiemu posedu, lepsiemu nastupovaniu, lepsiej manipulacii s dietatom pri nakladani. Podmienkou boli sklapatelne a posuvne zadne sedacky (nie vyberanie von z auta) a nakladacia hrana kufra zarovno (plus minus nejaky drobny cm) s podlahou ;-)
29. 4. 2013 14:56
Re: nezaujal
víš co, podívej se do toho auta. Možná bys u Tourana zjistil, že je v něm víc prostoru než v Carensu. A 5008/C4 GP má kufr bez schránek a se sedadlama posunutýma vzadu větší, než carens či verso se všemi schánkami v pětimístné verzi. Zanech někdy teoretických slintů, zajdi si do showroomu, projdi si to auto svez se s ním, použij metr. Tohle jsou jen hloupý kecy.
Střední MPV je třida pro rodinu z dětmi. Nikoho jinýho jsem v tom jezdit neviděl. Taky proč, vyšší auto, vyšší spotřeba, horší jízdní vlastnosti. Jde o prostor a fakt nevím, kdo jiný by měl být cílovou skupinou. Proč asi myslíš, že tam jsou vzadu tři stejně široká sedadla s isofixem?
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 15:07
Re: nezaujal
ja tvrdim ze nie kazdy kto kupuje mpv ma deti ktore si vyzaduju kociar.... hadam take 5-6 rocne deti uz kociar nepotrebuju ;-) ..... ale zase je pre nich lepsie nastupovat do MPV ako do stiesneneho kombika.... a napr kto ma deti 3 tak je to super mat vzadu tri sedacky teda pre kazdeho jednu... takze nejake to vyuzitie ma urcite....

pozri ja viem ze mpv ma vyssi odpor vzduchu , ma vyssiu spotrebu, je tazsie , nemotornejsie, pomalsie, drahsie a menej sportove ako kombiky beznych aut ..... to ja fakt neviem preco ludia idu do mpv..... ale asi na tom nieco bude ;-) ked vacsina znaciek MPV stale ponuka a vyraba a dokonca pocet vyrobcov MPV rastie
29. 4. 2013 15:19
Re: nezaujal
No prostě plácáš.
Je to auto pro rodinu s malými dětmi, ze začátku vyžadují kočár, pak vozíš hromadu krámů, sedačky potřebuješ do nějakých cca 9-10 let. Rodiny s dětmi je dost velká cílová skupina. Rodina s třemi dětmi potřebuje krom tří míst vzadu i velký kufr. Verso, Orlando i Carens jsou v tomto směru podprůměrní.
Jinak když máš jedno 5-6 letý dítě, klidně můžeš mít druhý třeba dvouletý. Dej se na politiku - kecy a teorie.

Kolik MPV jsi vlastnil? Kolika jsi jel? Podle čeho sis je vybíral?
29. 4. 2013 16:01
Re: nezaujal
Toppere, jsi uplně mimo, musím souhlasi s Pacho69. Pokud kupuješ MPV pro rodinu, nezajímá tě jen místo uvnitř, ale také velikost zavazadlového prostoru. Mám velkou rodinu a za posledních 5 let jsem kupoval už 2 MPV v této třídě, btw jsem prošel všechny MPV zmiňované v diskusi výše a vybral 2 francouze (viz moje.auto) a proč?

1.) velmi slušný prostor - tedy hlavně šířka i délka vnitřního prostoru . potřeboval jsem 2 sedačky a jedno plnohodnotné místo.
2.) zavazadlový prostor přes 550l , tedy na kočárek + bagáž, když dáte do 480l kočárek moc místa na další věci nezbývá
3.) rozumná cena vs. výbava vs. motor

A to vše C4GP a po něm P5008 splňují, Carens, Verso ani Zafira nebo Touran nikoliv, vždy bym bylo něco, co nesplňovali ;-)

Takže až budeš Toppere zase žvanit, tak si nejdřív zajdi ty auta prolézt ;-)
29. 4. 2013 16:29
Re: nezaujal
I ta zafira tourer má velkej kufr, to bych řekl v pohodě, asi jsi našel něco, co ti nevyhovovalo, řekl bych že prostřední sedačka není tak úplně plnohodnotná nebo ti vadila plnohodnotná cena. Ono zase nějaký extrémní luxus si prevíti vzadu ani nezaslouží, perly sviním :-) . Myšleno jako vtip, jasně že pro ně chcem bezpečný a příjemný posez. Zafira Tourer je moc pěkné svezení, měl jsem možnost ji vyzkoušet, ale ta technika je dobře zaplacená. A že by měl Opel proti Francouzům ve spolehlivosti navrch, to zrovna ani ne. Určitě jsi nevybral špatně. Jak ale často zjišťuji v této kategorii, elektrické ovládání pátých dveří v této kategorii je spíš rarita...
Grand C-Max je fajn pro 4člennou rodinu, opravdu dobrý podvozek, ale zadní sedadlo není pro tři a kufr je malý.
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 16:24
Re: nezaujal
tak ja opat nesuhlasim... a ver mi ze mam v niecom pravdu.... ;-)

mpv je proste oblubene u istej skupiny ludi a kto co preco za co ich kupuje to uz je kazdeho vec ...

velkou vyhodou MPVeciek je vzdusnost v interieri .... posuvne zadne sedacky, vysoky a objemny kufor, vyssie nastupovanie, lepsi vyhlad a par veci sa este najde....
29. 4. 2013 16:41
Re: nezaujal
Kufr v MPV není vysoký, to jsi jen někde četl, málokteré MPV má lepší výhled, vidím, že jsi v žádném nejel (až na výjimky - široké sloupky, zadní oko vysoko, bez kamery nebo minimálně asistenta velmi nepříjemné, obzvláště, když se kolem motají děti), takže tu zase píšeš nesmysly "jedna paní povídala"... Všichni majitelé MPV které znám (a není jich málo) jsou "majitelé" vícečlenných rodin a kvůli tomu ho mají. Někteří jako druhé auto, někteří jako velké auto, ale VŠICHNI jako rodinné auto. Někdo má tři děti, někdo dvě, někdo zatím jen jedno. Někdo jezdí povětšinou s poloprázdným kufrem, někdo má problém se vejít (extrém jsou třeba hory s třemi dětmi). Prostě střední MPV a myslím si že i velké MPV jsou rodinná auta. Že by se prodávala z jiných důvodů jsou spíš výjimky, protože krom prostoru nemají jak kompenzovat onu vyšší spotřebu, horší jízdní vlastnosti, vyšší hmotnost...
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 16:47
Re: nezaujal
tak to je fakt... su to rodinne auta...

proste najdu sa ludia ktori chcu mpv a nie suv alebo kombik.... nejake tie vyhody mpvecka urcite maju.... a dnesne mpv uz nie su take krabice ako kedysi a mnoho dokonca uz vyzeraju skor ako take vyssie kombiky a nie mpv .....
29. 4. 2013 17:11
Re: nezaujal
bože, ty jsi vyšší kombík.... Jel jsi někdy v MPV? Já třeba neznám MPV, kde bys necítil boční ale i jiný vítr. I v těch nejlepších (zafira, S-max, MB-B, MB-R, Sharan, Galaxy, Alhambra). To tedy v kombíku nezažívám...
29. 4. 2013 17:01
Re: nezaujal
Nikto nepochybuje, ze mpv su rodinne auta, ale kazdy ma ine dovody pre jeho kupu. Pre moje pouzitie by v drvivej vacsine pripadov stacilo kombi v nizsiej strednej (mamlen jedno dieta), ale musel by som podstupovatto co nemam rad
- mizerne nastupovanie
- nizky posed, resp. lezanie za volantom
- za manipulacia s dietatom (ak je to kazdy den 2x cpanie do auta a tahanie z auta je to otravne)

Velky kufor a variabilitu vyuzivam pri praci, ale nie je to denno denne ;-) .

Sam mam doma mpv a hb nizsiej strednej triedy (dovodom pre kupu bolo manzelkine dochadzanie do prace, kedy som jej prenechal mpv) a ten hb povazujem za zasadny omyl. Mal som radsej pohukovat po dalsiom mensiou mpv ;-) i cez to ze viac zerie, horsie jazdi, atd, atd
29. 4. 2013 17:13
Re: nezaujal
každopádně důvodem pro pořízení byly děti, kdybys jen podnikal, koupíš si třeba Caddy (příklad). Prostě je to rodinné auto, uspokojuje potřeby vožení dětí vzadu a dostatečný zavazadlový prostor (dobře přístupný).
Pokud by ti nešlo o zavazadlový prostor, můžeě zvolit malé SUV nebo crossover. U leckterých je zavazadelník větší než u Orlanda nebo Carens.
29. 4. 2013 17:22
Re: nezaujal
1)caddy je rebrinak ( v dobe ked som svoje kupoval som este nepotreboval toto auto na pracu), a nekupil by som caddyho ani teraz
2)male suv nema podlahu kufra zarovno s nakladaciou hranou, takze pre mna su automaticky mimo ;-) . Uz len vytahovat tazku tazku, alebo nejaky naklad cez prahje otravne
29. 4. 2013 17:32
Re: nezaujal
1. caddy byl příklad, alternativy nabízí Renault, PSA, Fiat i MB...
2. Já nevím, třeba takový Qashqai nebo Juke je celkem v poho, ne?
29. 4. 2013 17:51
Re: nezaujal
1)jasne,nejaka dodavka s poludstenym interierom by bola ok, ale klasicke mpv je stale dalej, kedze kufor tej velkosti nevyuzivam permanentne
2)pohon 4x4 nepotrebujem (jeh prinos nespochybnujem), SUV s 4x2 mne zmysel nedava, takze ostavam pri mpv ;-) , nic ine za tym nehladaj. A mimochodom, Quashqai mi pripada vnutri stiesneny
30. 4. 2013 08:24
Re: nezaujal
Quashqai ti nepripadá stiesnený, on stiesnený je, v porovnaní s MPV je to výrazný rozdiel. Tieto dve triedy áut sú navzájom len ťažko zastupiteľné, ak vôbec.
Zaujímavé je, že sa tu vedú debaty o kompaktných MPV, a na kráľa triedy si nikto ani nespomenie... Tým jednoznačne je Renault Scenic a GrandScenic, sekunduje mu Citroen C4 Picasso a Grand C4 Picasso, Ďalší, hoci dobrí, sú o krok vedľa - snažia sa odlíšiť a preto do svojich vozov zapracovávajú prvky z iných tried, čo je zaujímavé, ale v MPV nie vždy žiadúce a potrebné.
Carens som s chcel prezreť na autosalóne v BA. Ale veľmi rýchle som bol z neho von. Nejaký dement dal do MPV celočierny interiér, vrátane čiernych stĺpikov aj stropu, k tomu zatmavené sklá, no jaskyňa šuviks. Nemusí to byť zlé auto, ale ten interiér bol odporný. Inak priestorovo OK, ale kritika kufra je oprávnená. Ja by som pridal mínusové body za malú presklenú plochu, spodná lína okien je vážne vysoká. To sa hodí pre športovejše ladené modely, nie pre MPV.
Tiež by si auto s váhou 1,6 tony zaslúžilo solídnejší motor. Na diaľnici točí naozaj dosť, čo je obvykle známka nedostatočného reálneho výkonu. Na papieri nech je aký chce.
30. 4. 2013 09:45
Re: nezaujal
Ještě koncernový bratr C4 GP (P5008) patří do top 3 kralující této kategorii.
30. 4. 2013 20:02
Re: nezaujal
Tu by som to až tak netvrdil, P5008 sa vymyká z klasifikácie MPV svojim športovejším poňatím a filozofiou, je to viac šoférske auto, stavané popri rodinných povinnostiach aj na pôžitok z jazdy. Nie že by to bolo zle, ale už to čistokrvné MPV nie je. Podobne ako S-Max - už sú proste trošku skrížené s niečím iným. Ale opakujem znova - nie je to krtika ani pohana týchto vozov, naopak, v istom zmysle je fajn, že je z čoho vyberať.
30. 4. 2013 21:25
Re: nezaujal
Scenic v sucasnej generacii ma jednu zasadnu chybu a tou je podlaha kufra , ktora nie je zarovno s nakladaciou hranou ;-) a to pri kratkej ani grand verzii. Konkurencne 1,6 nafty tocia pri 130km/h plus minus podobne otacky
30. 4. 2013 21:55
Re: nezaujal
Daň vyššej tuhosti karosérie, žiaľ, Scenic tým prišiel o jeden významný pozitívny argument. Napriek tomuto neduhu myslím, že ho to z pomyselného trónu nezosadilo. Kia to vyriešila, ale za cenu menšieho kufra a tak či tak veľkej výške nakladacej hrany.
30. 4. 2013 22:08
Re: nezaujal
skor ako tuhost to vyzera na nahananie litrov v kufry pre pekne cisla v tech. specifikacii a marketingovych materialoch automobilky ;-)
1. 5. 2013 08:40
Re: nezaujal
To by som tiež s takou istotou netvrdil, prikláňam sa skôr k požiadavke tuhosti a zároveň rovnej podlahy po sklopení sedadiel. S predchádzajúcim Scénicom mám skúsenosť, tuhosť karosérie nepatrila k špičke.
29. 4. 2013 15:30
Re: nezaujal
Rozdiel jednotiek centimetrov v razvore neurobi zasadne rozdiely v priestore vo vnutri ;-) . Touran profituje zo svojej krabicovitosti a perfektne vyuzitym vnutornym priestorom. Z mojho pohladu je nepouzitelny kvoli nutnosti vyberat zadne sedacky von
Avatar - Jaros71
2. 5. 2013 01:17
Re: nezaujal
Touran má 700L zavazadlový prostor.. ;-) a plnohodnotnou rezervu..!
Myslím , že na něj Carens ani Verso prostorově vůbec nemají..běž se do něho posadit!!
Němci totiž umějí skvěle obestavět prostor..A to bude nový VW Touran až příští rok!!
29. 4. 2013 14:57
Re: nezaujal
jen drobnost, to co tobě(zmenšený kufr) logicky vadí si vlastně vydupali motorističtí novináři(celosvětově), kteří leta kritizovali nakládací hranu jako překážku.
Teď jim zase pro změnu vadí co dříve požadovali :-)
Je to jak z té pohádky: "Odvolávám, co jsem odvolal a .......... ."
29. 4. 2013 15:16
Re: nezaujal
tak toto je samozřejmě nesmysl
dvojitý kufr je ze dvou důvodů:
1. příčný prolis karoserie za druhou řadou sedadel (5008 má, carens nemá) - vyšší dno ho "přemosťuje" při sklopené druhé řadě sedadel - u carense díky absenci tohoto prolisu (což je plus) ovšem z důvodu nevýjimatelného dna vzniká prostor tak na půl pytle brambor mezi koncem sklopených sedaček a začátkem druhého dna.
2. polystyrenová vyplň tvořící ohraničení a dno schránek pod tímto dvojitým dnem má jakýs takýs protihlukový efekt (to je podle mého důvod proč to u Carense udělali nevyjímatelné)
3 . venga pkud se nepletu stejně jako plno dalších aut má dvojité dno vyjímatelné/ nastavovatelné, takže se můžeš rozhodnout jako to chceš. U carense to nejde a je to významná slabina, kterou evropský trh ocení nižším zájmem (tedy pokud něco neudělají s cenou)
30. 4. 2013 12:15
Re: nezaujal
Oni něco s cenou udělají, vždycky to tak dělali.
Nevím, jak moc umějí ta auta dělat, ale rozhodně je umějí prodávat za celkem rozumnou cenu a se ziskem.
30. 4. 2013 15:44
Re: nezaujal
Tak jsem se byl v rychlosti na Carens podívat. Řekl bych, že komu kufrově stačí Verso, ten najde skoro totéž u Carensu. V Carensu dostane víc podélného pohodlí ve druhé řadě a celkově lepší pocit z dílenského provedení a materiálů. Ale kdo potřebuje opravdu kufr na kočáry a vozí víc svišťů a příslušných krámů, nebo provozuje nějaké ty sporty jako cyklo, voda atd., ten by se měl Carensu (stejně jako Versu) obloukem vyhnout, je na tohle malý.
Myslím kufrově Carens i Verso doplácí na snahu nacpat do kompaktního MPV sedm sedaček - i v 5místném provedení zůstanou pod podlahou kufru pevné prvky na montáž třetí řady, takže nějaké spuštění mezipodlahy "na dno" je vyloučené a celý hrbatý prostor pod mezipodlahou je skoro k ničemu. Jak psal dole Morgan W., u Carensu (podobně jako u Orlanda a některých dalších) je dojezdovka zvenčí na spodku kufru, což je další věc, kterou pokud možno nemusím. Podíval jsem se kontrolně do cee'du kombi a ten kufr tam působí rozhodně skladněji, bude asi nejen širší, ale zejména vyšší.
Samozřejmě každé auto má svého kupce a budou lidi, kterým Carens vyhoví.
30. 4. 2013 18:10
Re: nezaujal
Myslím že si Carens zákazníky najde, problém je opravdu možná ten kufr, který je trochu zabitý těmi polystyrenovými krabičkami, kdyby tam nebyly, zase by museli nějak kompenzovat nákladový schod. Ceed combi je dobrý proti kandidát, ale když jsem v něm seděl hned po Carensovi měl jsem pocit, že jsem se kvalitativně posunul o třídu níže. Navíc Carens více působí jako kombi než jako MPV, což by pro někoho mohla být výhoda, přece jenom francouzi působí spíš dodávkově. Pokud se potvrdí dobrý podvozek a ještě lepší řízení než v ceedu, tak jedině dobře. Řazení ,,na sucho" mi taky přišlo o dost lepší než v ceedu, je vidět že každou další novinkou jdou korejci progresivně dopředu.
30. 4. 2013 18:20
Re: nezaujal
Francouzi působí spíš dodávkově??? To si děláš srandu??? Pokud se budeme bavit o Kangoo, Berlingu..., tak možná, ale to jsou auta dělaný jako dodávky, a až později zcivilizovaný... Ale tady se celou dobu bavíme o GScenicu, 5008, C4GP..., a to se na mě nezlob. Buď si v nich neseděl, nebo jsi se těžce spletl... To spíš VW Touran vypadá ex i interier jako nedomrdlej tranďák... No nemám slov.... >:D
30. 4. 2013 18:30
Re: nezaujal
Jen teoretizuju, protože jsem v Carensovi ještě nejel, ale podle informací jezdí spíš jako kombi a tak francouzí opravdu nejezdí, co se trochu přibližuje je 5008. Tím nechci říct, že jezdí špatně, at si každí koupí co uzná za vhodný. Někdo chce i u MPV protichůdný styl a koupí třeba jízdně vynikajícího C maxe.
30. 4. 2013 18:44
Re: nezaujal
Podle mě si nejel v žádném MPV.
30. 4. 2013 18:50
Re: nezaujal
No tak když se to vezme, kdo kupuje MPV, ostrý zážitky za volantem nejenže nečeká, ale snad ani nechce. Má zkušenosti s GScenicem, a můžu říct, že jízdně je naprosto pohodovej, ostřejší jízda mu nevadí, ale na závodní okruhy a zatáčky to není. A pohodlí je špičkový.Jel jsem i v C4GP a taky pohoda.
Je teda pravda, že jsem zatíženej na francouze, protože pohodlí na cestě je pro mě lepší, než pocit, že mám jízdně lepší, ale míň pohodlný auto. A jestli jsem limit zkusil párkrát za život... A je paradox, že limit mi líp zkousnul Megane grandtour 2008, než Octávka combi 2010. Tam mě až překvapilo, jak mě auto nechalo ve štychu. To je jako airbagy. Raději jich budu mít plný auto, ale nezkusím je, než mít jen dva, a mít od nich odřenou hubu... :-)
Ale vážně. Jednou mi jeden velice chytrej a znalej člověk řekl, že kdo má francouze, do korejce nepůjde (doufám,že myslel auta >:D ). A byly to zlatý slova. Já měnit značku nehodlám. (Stačily dva dny, kdy místo Megana jsem musel mít i30...) Carens vypadá dobře, ale mě se nelíbí volant, na ten bych koukat nechtěl. Navíc si myslím, že Carens bude soupeř pro Scenica, a ne pro GScenica. Ale ať si každý vybere sám. Od toho ty auta jsou.
2. 5. 2013 11:03
Re: nezaujal
Čekat možná nemusí, ale může, je fakt, že jde ale o krajní situaci, navíc pohodlí je široký pojem, na naše silnice se mi líbí víc jistější svezení s navíc dobrým komfortem, přece jenom máme hodně nekvalitních silnic, tohle splnuje právě Cmax, nyní asi i Carens, jak říkám uvidíme po jízdě, dle testů je tohle komfortnější o dost než ceed, samozřejmě s určitou ztrátou agility v zatáčkách, faktem je že v kufru jsou asi na litry zdatnější francouzi, ale jejich vnitřky se mi po designové stránce vůbec nelíbí. Megane je agilnější než OII, to se ví. Taky si myslím, že tohle bude spíš konkurent pro Scenika než pro GS. Jinak ten volat právě považuju za skvělý, lepší než třeba v porovnávaném Ceedu. Navíc nic nebrání nikomu aby si jiná MPV kupoval, je výběr, ale udivují mě tu názory jako že je to žebřinák, což není jistě pravda, nebo že je GS o 100 tis dražší a tím tedy kvalitnější, ceny jsou u obou vozů u nás dost podobné. Navíc poslední číslo S/M celkem přehledně popisuje záruky, které jsou u korejců nejdál.
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 12:15
tu je nejaky videotestik
carens: [odkaz]

a jeho velky super

verso: [odkaz]

bude zaujimave sledovat ako sa uchyti carens v eu... ale vyzera to byt velmi pekne a kvalitne auto... a ani ceny nie su zle :yes:
Rozbalit vlákno
4
29. 4. 2013 17:21
Re: tu je nejaky videotestik
Carens bude v Evropě o cca 100 000,- levnější než konkurence (Scénic, P5008, Touran, Grand C-max, Zafira). Uvidíme, zda nižší cena pomůže a Carens se alespoň přiblíží své dražší konkurenci. Spíš ale bude bojovat s levnějšími MPV jako je Orlando.
29. 4. 2013 17:46
Re: tu je nejaky videotestik
Než zafira ano, ale to je jiná liga, ale podle ceníku tedy nevím, kde bereš těch 100tis...

Bojovat s Orlandem (o první místo v kategorii středních MPV), to by se jim určitě líbilo, ale to by musel cena odpovídat Orlandu. Ale jak je vidět, málo kdo si koupí "malé" Verso (Carens) za cenu C4GP/Scenic/5008.
29. 4. 2013 18:23
Re: tu je nejaky videotestik
Podívej se do Německa nebo Francie, tedy do zemí, kde se MPV prodávají po tisících kusech měsíčně. Těch pár kousků prodaných u nás o ničem nerozhoduje. Zafira je stejná liga jako Grand Scénic, i cenově.
30. 4. 2013 08:28
Re: tu je nejaky videotestik
Nemáš pravdu. Cenník Carensu u nás zhruba kopíruje napríklad ceny Scenicov.
Avatar - salamoon
29. 4. 2013 14:24
Sedacky
"Kdyby měla Carens kožené čalounění, může se navíc pochlubit i ventilovanými předními sedadly – mezi MPV zcela nevídaná volba!"

co MPV,ventilovane sedacky nemaju ani auta ako bmw cela trojkova rada vratane x3 ci audi cela trojkova rada vratane q3.
potom vyborna mazda6 ci cx5,ziaden z vrcholnych francuzov,toyota okrem land cruisera,honda,skodovka okrem superbu,nema to ani nissan murano,ktore sa hra na luxusne SUV,ci nove volva v40 a cela 60tkova rada.
ja viem,ze je to pre niekoho zbytocny a bezvyznamny prvok,ale je dobre,ak je ta moznost dostupna...

inak nova carens sa mi vizualne velmi paci,ako out,tak in,a interier je celkovo jeden z najlepsich na trhu,nie iba v kategorii MPV.kia tlaci do svojich aut prvy nie o triedu,ale o dva vyssej kategorie....uz im chyba iba BLIS(vlastne nechyba,optima a sorento to maju),a bolo to to paradne.motoricky nemam vyhrad,nejazdim viac ako stovkou,cize pre mna dostacujuce...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 15:02
Re: Sedacky
carens v tomto prekvapil to je pravda... ale kozene sedacky mi stejne nepridu velmi prakticke .... takze ta vyhoda straca trosku vyznam.... a asi malokto si bude priplacat za kozene sedacky v mpv... a vobec nielen v mpv ....
29. 4. 2013 15:26
Re: Sedacky
Proč? na údržbu po dětech je kůže lepší než co jiného.
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 16:21
Re: Sedacky
co som siel v sluzobnom pajere s kozenymi sedackami tak to je hruza... clovek sa v tom smyka jak na klzacke.. v lete to lepi.. v zime je kosa a trva kym sa vyhreju..... pripadna spina sa tazko cisti.... niet nad klasicke sedacky latkove s potahmi ktore clovek raz za rok dva vyperie....

ale ved kazdemu vyhovuje nieco ine.... ok beriem .... kto chce kozu ma v kii super moznost aj s ventilaciou :yes:
29. 4. 2013 17:06
Re: Sedacky
jojo chlapče, kupoval sis do auta potahy? do MPV na 5 nebo 7 sedadel, originál za 6-8 tis. Kč, šité pro model za 4-4,5tis.? No vidím, že máš praxi.
Avatar - Magnetofon 4
29. 4. 2013 16:07
Varovanie! Nekaly korejsky import
Varovanie! Nekaly korejsky import! Kia Carens je vyrobena v Juznej Korei a bezcolne dovozena do EU kde sa vydava za Europske auto! :no:

Ked chcete kupit MPV tak si kupte MPV Europskeho vyrobcu vyrobene v EU (Peugeot, Citroen, Fiat, Renault...vyber je siroky).

Do EU sa bezcolne dovaza rocne statisice aut vyrobenych v Korei (KIA, Hjuidaj, Chevrolet) ale EU automobilky nepredaju/nevyvezu do Korei ani pichle kolo kvoli netarifnym, kulturym a byrokratickym prekazkam!

EU by mala zrusit dohodu o bezcolnom obchode s Koreou a zaviest na Korejske auta 25% clo ako dovoluje WTO. Velke a bohate krajiny ako Brazilia a Cina hoci su sucastou WTO maju dovozne cla pri autach v skutocnosti az 50-80%.

Bud EU uvali na Korejske auta poriadne cla alebo EU automobilky prepustia desattisice Europanov.

Kto nezazil KIU, nezazil nekaly Korejsky import (Picanto, Rio, Soul, Carens, Sorento, atd..)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 16:32
Re: Varovanie! Nekaly korejsky import
na co je dobre tu chodit stale s inym nickom urobit si tu ostudu s par prispevkami a zase zmenit nick? Na tvoje kecy ti kazdy kasle.... ver mi ze dnesny zakaznik chce dobre auto za dobru cenu... a na taketo reci sa ti moze vies co ;-)
29. 4. 2013 17:03
Re: Varovanie! Nekaly korejsky import
že tě ta pravda tak irituje? Zkus to napsat těm korejcům, který si moc vybírat nemůžou, protože Golf v Koreji nemůže stát tolik jako hjůndaj... Kdybys na slavný Carens napařil 25% clo, neprodá se ani jeden. Taky nechápu, proč to EU trpí. Hlavně, že řešíme, co s produkcí automobilového průmyslu... Příspěvek bohužel odráží realitu.
Avatar - Bristol
29. 4. 2013 17:19
Re: Varovanie! Nekaly korejsky import
to je sice všecko pěkný, ale strana má také dvě mince: nebýt korejských a jiných aut, tak dnes nové auta nestojí tolik co stojí-také díky vozům ze zahraničí už se nemůže stát stejná zlodějna jako Škoda Fabia Junior 1.0MPI za 250 tisíc...a více :yes: buďme rádi, že u nás máme natolik konkurenční trh s automobily-korejci by nám mohli závidět
29. 4. 2013 17:25
Re: Varovanie! Nekaly korejsky import
Ceny dolů žene krize, nejen korejská konkurence. Spíš můžem závidět korejcům, spokojeně využívajícím zisky z bezcelního prodeje na evropských trzích. A úplně nejlíp bude zase nadopovat automobilový průmysl v Evropě z našich daní...
29. 4. 2013 17:52
Re: Varovanie! Nekaly korejsky import
cenyv prvom rade stlacili korejci, ktory postavil Ceed o cca 2500€ pod cenu OII. Ale to uz je davno. Od vtedy tlaci dole ceny kriza
Avatar - Bristol
29. 4. 2013 18:35
Re: Varovanie! Nekaly korejsky import
krize tlačí ceny dolů až v posledních 2-3 letech, ale ve skutečnosti začli ceny klesat už s příchodem konkurenceschopných vozů z dovozu-konkurence je důležitá, hlavně pro nás spotřebitele: a nakonec-kdo vlastně tě nutí ty korejská auta kupovat? Nikdo takže nechápu proti čemu se tu vlastně brojí: proti dovozu se dá jedině bojovat tak, že se budou kupovat tuzemské produkty, vysvětli to všem majitelům korejských aut ;-)

PS: rozhodně bych nechtěl být v kůži korejského zákazníka: koncern HK de facto drží monopol na svém trhu a jistě toho patřičně zneužívá, takže ten kdo na tom tratí není výrobce ale jen a pouze koncový zákazník, který to zatáhne v okamžiku kdy chce nové auto, a to už vůbec nezmiňuju prakticky nemožnost si koupit jakékoli auto z dovozu kvůli nereálné ceně
29. 4. 2013 17:15
Raději...
Škodu Roomster, je vyrobená v ČR, má skvělý motor 1,2 HTP. Tento motor Vám umožní využít dobré dynamiky a příznivé ekonomiky provozu, která plyne z malého objemu. Také má skvělou výbavu, která obsahuje:

Bezpečnost, funkčnost, komfort
12 V zásuvka v zavazadlovém prostoru
3-bodový bezpeč. samonavíjecí pás vzadu, vnější, se štítkem ECE-homologace
4 reproduktory (pasivní)
Airbag pro řidiče a spolujezdce
Antiblokovací systém ABS
Automatické spínání jízdního osvětlení
Bez přípravy/vestavby autotelefonu
Boční airbag vpředu
Boční skla tónovaná od B-sloupku a zadní tmavě zabarvené
Bubnové brzdy zadní
Centrální zamykání
Držák na brýle
Elektrické ovládání předních oken, zadní mechanicky
Hlavní světlomety-halogenové, pravostranný provoz
Hlavové opěrky vzadu - 3 kusy
Intervalový spínač stěračů, seříditelný potenciometrem (4 stupně)
Klimatizace s mechanickou regulací
Klíček bez osvětlení
Make-up zrcátka vlevo
Make-up zrcátka vpravo
Mechanické výškové seřizování levého předního sedadla (pravé přední sedadlo bez výškového seřizování)
Mlhové přední světlomety
Odkládací schránka v kufru
Potah sedadel - látka/tkanina
Prodloužený servisní interval
Přídavné upevnění dětské sedačky
Rádio
S dálkovou regulací polohy světlometu
S kontrolou zapnutí bezpečnostního pásu
S neuzamykatelným víkem odkl. schránky a s osvětlením
S odkládacími kapsami vzadu (na dveřích nebo boku)
S ukazatelem vnější teploty
Stěrač zadního okna s ostřikovačem a cyklovačem
Střešní anténa
Střešní nosič - černý
Tři samostatná sedadla v 1. řadě
Tříbodový bezpeč. pás vzadu uprostřed
Vestavba audio přípojky
Vnitřní světlo se spínačem ve dveřích
Vnitřní zpětné zrcátko
Vnější zpětná zrcátka zevnitř nastavitelná
Vrstvené čelní sklo tónované
Vysokotónová fanfára
Zabezpečovací systém pro zavazadla
Zakrytí zavazadlového prostoru odklopné
Zásuvky pod předními sedadly
Řízení s posilovačem, elektro/hydraul.

Exteriér
Disk z lehké slitiny 6J x 14
Díly bez zvláštní povrchové úpravy
Lakovaný nárazník v barvě vozu
Ocelový rezervní disk s jízdním obutím
Pneumatiky 185/65 R14 T
Vnější zpětné zrcátko vlevo, konvexní
Zpětné zrcátko vpravo, konvexní

Interiér
Hlavice řadící páky z plastu
Madlo ruční brzdy z plastu
Volant

Navíc má metalízu zdarma, což ještě podtrhuje její překrásný design. To vše za fantastických 239 900. Marná sláva, musíme tento skvost ještě podtrhnout fotkou, která vystihuje její krásný design:
[odkaz] :yes: :yes:
Co dodat? Snad jen, BRAVWO ŠKODA!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Bristol
29. 4. 2013 17:17
Re: Raději...
ty umíš používat konfigurátor Škody-Auto? :yes: pááni
29. 4. 2013 17:21
Re: Raději...
jojo, ten obrázek rozhodně koresponduje s popsanou VWýbavou za uvedený peníz... A s motorem, který by většinu nejméně 1,5t konkurentů ani neroztlačil. Si kup raději Lodgy a užij si to.
29. 4. 2013 18:30
Re: Raději...
volant -- >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
čistááá pravda , bol som si obzreť O III celkom v pohodke autíčko až na tie obrovské prevysi ( ako autobus ) a ten tučný zadok ...
ale ked som pozrel do cenííka tak som sa pekne nasmial ...
- stierač, ostrekovanie predného okna, ostrek zadného okna, schránka na okuliare , :D:D:D:D:D:D proste perličky od SKODY :no: :no:
Avatar - Bristol
29. 4. 2013 18:39
Re: Raději...
mě to přijde jako recese, protože tohle snad nemyslí vážně nikdo ne? >:D Leda že by to byl nějakej skrytej prodejce škody auto...jinak si to nedokážu vysvětlit :no:
Avatar - Atomas
29. 4. 2013 19:41
Re: Raději...
Na té tvojí nabídce obdivuji tu high-tech techniku. Jak se říká tomu systému na zadní nápravě.....bubny? :yes: . On to ještě někdo vyrábí? Bravwo škoda >:D
Avatar - petrumr
1. 5. 2013 19:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Atomas
2. 5. 2013 11:25
Re: Raději...
Samozřejmě že ne >:D Z tohoto důvodu montuje Škoda bubny na zadní nápravu u Roomstera a při FL nové OIII bude nově montovat bubny na obě nápravy. A teď vážně. Chápu, že zadní brzdy se na brždění podílí z cca 30%, ale dávat tam bubny (které samozřejmě brzdí v porovnání s kotoučovými skutečně méně) je zpátečnické a vypovídá o šetření a to naprosto zbytečném...
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 21:22
Re: Raději...
nic v zlom ale podla mna je htp motor nedostojny a slaby pre roomster.... hlavne plne zatazeny roomster s tymto motorom to nebude pekny pohlad ako sa trapi v kopci... spotreba pojde potom prudko hore takze tvoje chvaly na spotrebu su vies kde.. v prd.eli... zatazis to a ono to ani nepojde, zrat to bude a zivotnost tiez dostane zabrat... s tymto motorom roomster nedava zmysel.... samozrejme ze ty to nemozes vediet.... kedze si vzdy trosku mimo ;-)
30. 4. 2013 07:09
Re: Raději...
>:-[] Máš to jednoduchý >:D
Avatar - petrumr
1. 5. 2013 20:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 4. 2013 18:18
Dnes
Tak jsem ho šel dnes okouknout, zvenku vypadá hezky řekl bych svěže a zároven robustně, dveře mají premiové žuchnutí, interiér je jednoznačně na špici třídy, materiály dobré, část jich je na palubní desce a na dveřích měkčena, design velmi povedený, volant lepší než v ceedu, sloupek vepředu trochu brání výhledu vpřed, posaz a nastavení, sedačky mají dobrý vedení, sedák je dlouhý dostatečně, na šířku místa dost, vzadu je taky místa dost, kufr je mělčí, neměřil jsem ho, podle mě může mít kolem 450 litrů, pod podlahou kufru jsou polysterenové přihrádky, sedačky se jednoduše sklápí a posouvají, sklápí se sedadlo spolujezdce do roviny, dojezdovka je vzadu zespoda auta. Podle prohlášení se auto nejvíce podobá jízdně C maxu a Versu, takže by mělo být na špici. To se uvidí až na předváděčce.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2013 20:58
Re: Dnes
tak tak suhlas ;-) , vyzera to tak ze carens sa vydaril :yes:

konkurencia medzi MPV ale nie je zrovna dnes uz mala.... mame tu mazdu 5 , verso, scenic, grand scenic, nove C4 picasso, orlando, lodgy, P5008, touran, c-max a pod........

je z coho vyberat... a dokonca buduca generacia roomsteru by mala byt uz nieco ako terajsi touran teda klasicka jednopriestorova mpv koncepcia .... takze zda sa ze MPV su celkom v kurze a maju uspech :yes:

uvidime ako sa to prejavi na predajoch.... kia by tento rok mohla aj vdaka carensu rast v eu aj napriek tomu ze takmer vsetky znacky klesaju....

najviac u noveho carensu ocenujem to ze nema slabiny.... je to nieco ako u vw.... v nicom carens tiez nevynika ale zase nema slabiny a vo vsetkom dokaze drzat krok s najlepsimi..... a co ma prekvapilo je moznost vybavy... tu carenes skutocne pomaly nema ani supera.... vyhrievany volant alebo ventilovane kozene sedacky tak to sa moze konkurencii len snivat :yes:

myslim ze do kategorie mpv prisiel silny hrac... trh ukaze ako sa presadi ale myslim ze o uspechu v eu niet pochyb..... diesle sa urcite budu predavat dobre... beznym rodinne zalozenym klientom postacia bohate... dizajn je tiez velmi vydareny ... ostava sa uz len osobne presvedcit.. verim ze carens zakaznikov nesklame.... :yes:
30. 4. 2013 10:04
Re: Dnes
Vyhřívaný volant a ventilované kožené sedačky jsou s prominutím p***vina. Bude jich prodaných po hříchu tolik, kolik třeba v Rapidu. Stejně jako navigací za 2000€. Inteligentní výbava typu elektricky otevíraných zadních dveří chybí. Ano bohužel ji nemá ani konkurence, ale u tohoto typu auta dává rozhodně větší smysl, než ventilovaný kožený sedadla.
Avatar - 3_diamanty
30. 4. 2013 10:08
Re: Dnes
vyssie o tom presne pisem..... kozene sedacky by som si v zivote nepriplacal, reagujem len na to ze je fajn ze to kia ponuka..... niekomu sa mozno budu pozdavat... ja som za klasicke sedacky ;-)

vstavana navigacia je draha ale tiez si myslim nie je potrebne si za nu platit.... da sa kupit do auta jednoducha za par eur a vyuzijes ju ked potrebujes ked nie tak si ju das prec....
30. 4. 2013 10:21
Re: Dnes
Já mám kůži v autě rád, ve spojení s dobrou klimatizací je v pohodě i v létě. V zimě musí být vyhřívaná (mám pocit, že se to v současnosti snad ani jinak nedělá). Chápu ji ve služebním manažerském voze, obvykle se do něj nesedá v kraťasech a tričku, má to své opodstatnění. Do MPV jsem o ní nikdy neuvažoval. Drhnout kůži dětskými sedačkami by mi bylo líto :-) . Ale každý může mít jiný názor.
A pokud Kia nedá navi do nějaké běžné výbavy jako standard (balíček), pak prodejů bude po hříchu málo. Mě přijde zbytečné platit za navi i 20tis navíc, když nejlepšího garmina s doživotní aktualizací map zdarma můžu mít za cca 6 tis. A nechávat ho v autě v kaslíku můžu taky. Jo jasně, nezměří mi rychlost v tunelu...
Avatar - pumpkin
29. 4. 2013 23:57
Carens v roku 2000 a dnes
Len také malé porovnanie najstaršieho a najnovšieho Carensu. Veľmi slušný pokrok.

exteriér
2000: [odkaz]

2012: [odkaz]

interiér
2000: [odkaz]

2012: [odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
30. 4. 2013 07:26
Re: Carens v roku 2000 a dnes
12 rokov v automobilovom priemysle je dnes velmi dlha doba..... niektore auta sa za poslednych par rokov posunuli vpred doslova o niekolko desatroci... nielen hyundai a kia spravili velky kus cesty za posledne roky... len si zoberme kde bola skodovka este pred 15 rokmi a kde je dnes.... to je rovnaky zazrak.... a mozno este vacsi. Ktovie kde bude kia za dalsich 10 rokov.... ale myslim ze ak to takto pojde dalej tak bude velmi vaznym hracom na trhu aut :yes:
30. 4. 2013 10:26
Re: Carens v roku 2000 a dnes
jeden model v celém spektru MPV neudělá z H/K vážného hráče na trhu. Proto tu je to srovnání s versem, tam je spektrum automobilky podobné. Ostatní koncernová konkurence má MPV portfolio někde úplně jinde.
Avatar - 3_diamanty
30. 4. 2013 12:48
Re: Carens v roku 2000 a dnes
nemyslel som vazneho hraca konkretne carens... myslel som celkovo znacku kia :-)
30. 4. 2013 16:23
Re: Carens v roku 2000 a dnes
no jen abychom za 12 let nekoukali na současný asijský design stejně...
Avatar - 3_diamanty
30. 4. 2013 16:29
Re: Carens v roku 2000 a dnes
no ked sa da 30 rokov pozerat na nudu ktoru produkuje vw tak 12 rokov na korejcov kukat zvladne asi kazdy ;-) a s radostou ;-)