Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Kia Carens 1.7 CRDi – SuperCee’d

29. 4. 2013 • 19:01
47
158
Zobrazit náhledy (47)
Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens
Kia segment kompaktních MPV na nějaký čas nenápadně vyklidila. Ale nešlo o útěk, teď se vrací se staronovým jménem Carens a zcela novou technikou.

Předchozí Kia Carens ještě hodně pokukovala po Americe. Model z roku 2006, který byl vlastně radikální modernizací druhé generace, uvedené v roce 2002, měl docela nevýrazný design, italský turbodiesel a karoserii, která svým tvarem částečně vynahrazovala absenci kompaktního kombi v tehdejším portfoliu Kie.

Nová generace jde na všechno trochu jinak. Za základ si vzala druhou generaci Cee’du, z kterého přebírá podvozek i designový styl. Karoserie má ovšem ryze jednoprostorový tvar. V podání Kie to znamená mohutnou zaoblenou příď, která se elegantnějšímu Cee’du podobá jenom tvarem masky chladiče a předních světlometů, proti agresivní Sportage pak stojí v přímém vizuálním kontrastu.

kia testy mpv kia testy mpv  

Rozdvojené sloupky čelního okna mají vsazená trojúhelníková okna, která v případě Carensu opravdu usnadňují výhled šikmým směrem. U zadního páru dveří se zase můžete spolehnout, že okna po stažení zajedou celá dovnitř. A zadní partie možná nenabízí estetický zážitek, ale výhled při couvání patří nejen mezi MPV k těm velmi dobrým.

Jestliže zvenku vypadá Carens podobně jako Cee’d, uvnitř to rozhodně neplatí. Kia se pustila do inovací, takže před řidičem čeká moderněji navržený volant a za ním nově tvarované páčky (mimochodem, trochu připomínají ty v posledních Mercedesech). Přístrojový štít pochází ze sedanu Optima, dostal ale přehlednější grafiku palubního počítače.

Kia zákazníky ráda hýčká nečekaně progresivní výbavou, a tak vás při nastoupení přivítá čistě bílé diodové osvětlení interiéru. Výbava Exclusive má standardně vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaný volant, za příplatek si mohou „zatopit“ i cestující v druhé řadě. Kdyby měla Carens kožené čalounění, může se navíc pochlubit i ventilovanými předními sedadly – mezi MPV zcela nevídaná volba!

kia testy mpv kia testy mpv  

Carens dále zaujme špičkovou kvalitou dílenského zpracování. Rodinný vůz s cenou okolo půl milionu korun snese nejpřísnější srovnání s prémiovými vozy – tady dává Kia konkurenci opravdu zabrat. Zároveň soupeřům nedává šanci ani v otázce variability. Zadní sedadla jsou samostatně posuvná, s nastavitelným sklonem opěradla, v druhé řadě najdeme sklopné stolečky, rolety pro boční okna a schránky v podlaze, zavazadlový prostor vytvoří po sklopení sedadel zcela rovnou plochu.

Podlaha zavazadelníku „zařezává“ s horní hranou nárazníku, která ovšem leží ve výši 670 mm nad vozovkou. I proto je prostor za druhou řadou sedadel relativně mělký – pod roletou jsme naměřili 410 milimetrů. Důvod je jasný: podlaha je zvýšená kvůli dvojici sedadel v třetí řadě. A nepomůžete si ani volbou pětimístné verze, ta jenom nahradí sedadla velkou schránkou pod podlahou, jak to znají již majitelé předchozí generace. Naopak k délce 910 mm (po sklopení druhé řady minimálně 1540 mm) a šířce mezi podběhy 1010 mm nelze mít výhrady.

Novou Carens jsme k testu převzali týden před oficiálním zahájením prodeje a zvolili turbodieselový motor – 1.7 CRDi v silnější variantě s výkonem 100 kW. Na rozdíl od technicky spřízněného Cee’du sází Carens na větší kubaturu, stejný motor Kia nabízí také pro Sportage a Optimu.

kia testy mpv kia testy mpv  

Sedmnáctistovka s parametry dvoulitru (330 N.m mezi 1750 a 2500 min-1) je pro Carens vážící 1600 kg odpovídající motorizací. Točivý moment nastupuje u dlouhozdvihového čtyřválce plynule a již nad tisícem otáček. Ve městě se dá snadno pohybovat v pásmu do 1500 min-1, se spotřebou do šesti litrů a bez obav z podtáčení nebo opožděných reakcí motoru. Jedinou slabinou je kombinace ostré spojky a nízkého točivého momentu při volnoběžných otáčkách – rozjezdy proto vyžadují trochu zvyku nebo obezřetnosti.

Sedmimístný kompakt je úsporný i mimo město, obvyklý testovací okruh zvládl s průměrem těsně pod pět litrů. Dálniční spotřeba je ovšem relativně vyšší – možná kvůli syrovosti auta, zčásti ale také díky relativně vyšším otáčkám na šestý převod. Při 130 km/h totiž agregát točí 2700 min-1. Síly motoru nedochází ani v ještě vyšších otáčkách, hranici 180 km/h dosáhne velmi snadno.

Na dálnici nepotěší zvuk motoru, který se právě v těchto rychlostech začíná ozývat. Carens navíc není příliš směrově stabilní a je citlivá na boční vítr. Proti turbodieselovému Cee’du to představuje výrazný protiklad.

Podvozek na rozdíl od Cee’du dostal jednodušší vlečenou zadní nápravu a k tomu přidává rozvor prodloužený o 100 mm na rovných 2750 mm. Ladění ustupuje z dynamických výšin Cee’du, v zájmu zvýšení komfortu Kia použila měkčí uložení náprav. S tím Carens přišla o suverénní chování v ostřejších zatáčkách a přesnost řízení, celkové naladění ale představuje standard mezi MPV. Vyšší výbavy znamenají automaticky volbu sedmnáctipalcových kol, která občas dají tlumičům na velkých nerovnostech zabrat, ale opět – komfort tlumení není o nic horší než u většiny konkurentů.

Kia Carens - srovnání cen a výbav
Model Kia Carens Toyota Verso Renault Grand Scénic Opel Zafira Tourer
Motor 1.7 CRDi/100 kW 2.0 D-4D/91 kW 1.6 dCi/96 kW 2.0 CDTI/97 kW
Výbava Exclusive Style Privilege Cosmo
Základní cena [Kč] 554.980,- 544.900,- 558.900,- 587.900,-
3. řada sedadel 15.000,- 17.000,- 15.000,- S
Bezklíčový vstup S S S -
Bluetooth hands-free S S S 12.300,-
Dvouzónová klimatizace S S S S
Litá kola R17 S S S S
Metalický lak 14.000,- 14.400,- 14.500,- 14.600,-
Navigace 43.000,- 15.000,- S 30.900,-
Parkovací kamera S S - s navi
Parkovací senzory S - S 16.600,-
Přední mlhovky S S S 2.000,-
Tempomat S S S S
Vyhřívání předních sedadel S S 7.000,- 8.200,-
Vyhřívaný volant S - - 5.000,-
Xenonové světlomety 20.000,- S 25.200,- 33.800,-
Cena při shodné výbavě [Kč] 646.980,- 591.300,- 620.600,- 711.300,-

Je zřejmé, že nová Carens v žádném zásadním ohledu nevyniká, od toho tu máme Opel Zafira Tourer. Dokáže ale bodovat detaily, ať už jde o kvalitu dílenského zpracování nebo některé zajímavé prvky výbavy. K tomu navíc přidává lákavé ceny: ač jde o žhavou novinku, patří k těm levnějším z kompaktních MPV. Konfigurace nejvyšší výbavy Exclusive je bohatá, s 600tisícovým rozpočtem lze mít opravdu slušně vybavený sedmimístný dieselový automobil.

Hlavní slabina auta je stejná jako u většiny sedmimístných MPV: buď můžete převážet sedm osob, nebo nějaký náklad. Třetí řada splní nouzové účely a zbývajících 103 litrů je symbolickým prostorem na několik málo drobností.

kia testy mpv kia testy mpv  

Video se připravuje ...
První cena vozu 399.980 Kč (1.6 GDI/99 kW Active)
První cena vozu s testovanou motorizací 484.980 Kč (1.7 CRDi/100 kW Comfort)
Základní cena testovaného vozu 554.980 Kč (1.7 CRDi/100 kW Exclusive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 696.980 Kč (1.7 CRDi/100 kW Exclusive)

Plusy

  • Kvalitní zpracování interiéru
  • Vnitřní šířka kabiny
  • Variabilita vnitřního prostoru
  • Ve městě úsporný turbodiesel
  • Vysoce kvalitní audio
  • Poměr cena/výbava

Minusy

  • Mělký zavazadlový prostor
  • Vyšší otáčky na dálnici
  • Citlivost na boční vítr, směrová stabilita
  • Vůle v řízení okolo středové polohy
  • Prostor v třetí řadě sedadel

Foto: Petr Homolka

Témata
Kia Carens 1.7 CRDi
Cena základní sestavy 554 980 Kč
Výbava základní sestavy Vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná zrcátka, světlomety s přisvěcováním do zatáček, denní diodová světla, zadní diodové svítilny, mlhovky, zatmavená zadní a boční okna, střešní ližiny, litá 17” kola, dojezdová rezerva, dvouzónová klimatizace, bezklíčový vstup Smart Key, nastavitelný posilovač řízení Flex, palubní počítač, autorádio s CD/USB, bluetooth, tempomat, parkovací kamera a čidla, dešťový a světelný senzor, kůží potažený volant, šest airbagů, ESC a další. Kč
Cena testované sestavy 696 980 Kč
Výbava testované sestavy Metalíza (+14.000,-), třetí řada sedadel (+15.000,-), xenonové světlomety (+20.000,-), integrovaná navigace se 7” dotykovým displejem, zesilovač, subwoofer (+43.000,-), panoramatické střešní okno (+30.000,-), vyhřívaná zadní sedadla (+5.000,-), přístrojová deska Supervision (+15.000,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.4 / 5.1
Emise CO2: 134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 492 / 1650
Objem nádrže (l): 58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1591 / 659
Rozměr pneu: 225/45 R17
Kia Carens 1.7 CRDi
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4525
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1582
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 1 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - bigsoul
11. 5. 2013 12:07
Re: vyzera to slusne
Nikdy by som toto auto pre rodinu nekupil je to najškodlivejsie auto sveta!!! Same jedny a nekvalitne materiali to KIA Hyundai!!! Fuj Fuj Fuj!!!

[odkaz]

Topper pre teba akym sra*kam fandíš!!!
2. 5. 2013 21:02
Re: Zadné sedadlá
razvor je rovnaky, rozdiel je len v podlahe a pridanych sedackach. Na dlzku ma GP par cm naviac
Avatar - Jaros71
2. 5. 2013 18:13
Re: Nelíbí se mi
Sorry...nejsou..jen jsou lepší než byli dřív.
Ale k dokonalosti mají daleko..
Prodej Feldu a vyzkoušej korejce..pak mluv. ;-)
Naše zkušenost se Cee'dem viz dole... :no: :no: :no:
2. 5. 2013 15:43
augment reality
modylek pro augment reality na smartphony [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2013 12:53
Re: Nelíbí se mi
ano su to super auta ;-) , a takychto statistik je dnes milion.... a kazda tvrdi nieco ine... realita je ale ina.... ;-) korejci su dnes spicka ;-)