Němci budou v Rumunsku vyrábět už od příštího roku v nové továrně dvouspojkové převodovky, které se tak přidají k pětistupňovým automatům, jejichž produkce začne už za pár měsíců.
stale ma udivuje kolko chodi po svete ludi s predsudkami.... medak z rumunska? a co akoze ma byt?
ty si myslis ze to montuju cigani ktori nevedia ani do 5 naratat? To by asi vela neznontovali ze? Predpokladam ze kvalita vyroby musi byt v mercedese spickova.... a ludia tiez....
sa skus pozriet napr do kie pri ziline - je to najmoderensji zavod v eu.... a splna najprisnejsie poziadavky na kvalitu... lenze to tiez nejakym podrbanym francuzom ktori ani nevedia kde je slovensko nevysvetlim.... tiez budu tarat svoje nezmysly ze slovensko je koniec sveta... nieco ako ty taras o rumunoch......
topper1982 bych Vám přál alespoň 1 týden v Žilině pracovat, pak by jste zde netroubil ty pr propagandy o nejmodernějším závodě atd. Ale napsat by jste, že vstáváte ve 3 ráno. Nad pracovištěm máte napsané naše srdce sú věrná. Větráky by jste lepil sekunďákem nebo dýchal smrad z plastového granulátu. V době snídaně už by jste toho měl plné kecky, koukal po hodninkách že už by to chtělo oběd, ale ouha ono je teprve 8. Pak se rozčiloval, že když na výkrese je 90Nm proč se vám na každém třetím autě při 70Nm strhává závit. Na závěr by jste nedostal prémie, protože Vás kolega nahlásí (třeba fiktivně) že jste v odborech. Na cestě z práce vás zastaví batman, že mr topper go to rest room 3x, but another worker only 2x s velkým tázavým waaay? V autobuse cestou ze šichty zalomíte vyčerpáním. Na konci měsíce dostanete 500Eur čistého. Už se těšíte až zase na společném focení zatnete ruku v pěst a dáte si ji nad hlavu a zařvete si sa-angeóó. Takže na pokochání se hezkým údolím Váhu už jaksi nemáte náladu. Příště si můžeme probrat práci THPček nebo osvětlit dění v R+D vývojovém centru. Výživa až neuvěřitelná. Ty auta taky podle toho vypadají, ono marketing není vše ;-)
pekne napisane ocami niekoho, kto nema vlohy na takuto robotu.
Tych ludi tam ale nikto nenuti ist, kludne mozu pracovat tam, kde pracovali predtym, ked tu Kia/Hyundai neboli.
Ocividne ale maju nejaky dovod tam ostat pracovat a tym padom maju vlohy pre takuto pracu. Napriklad taky operator vyroby v KIA by sa zle citil v praci, kde by mal pouzivat mozog , pretoze na to nema vlohy a praca v supermarkete ako dokladac tovaru je tazsia a menej platena. Prave pre takychto ludi je praca operatora vyroby urcena a nie pre tvoj typ.
Jo tu "spickovou kvalitu vyroby" v Mercedese tu jsme videli naposledy na W211 a W220. >:D To byla takova spicka, ze majitele nestihali jezdit do servisu.
A co se tyce kvality Rumunu, tak ta je opravdu na vysoke urovni. Sehnat tam alespon trochu pouzitelne technicke kadry je zazitek pro silne nervy, ale to holt nadnarodni korporaci clovek nevysvetli.
ČR a SR je pro Němce asi něco jako Rumunsko pro nás. Evidentně je jim zcela šumák, kdo Škodu, WV? Porsche vyrábí... A mě taky. MB vlastním a pokud bude jezdit a fungovat tak, jak má, tak ať ho klidně vyrábějí třeba křováci v Kongu.
A odpovím si sám, jsme už drazí. Byl bych rozhodně víc hrdý na "české" mercedesy nebo i jen jejich převodovky, než na tu VW nudu co jsou jí plné ulice. ;-\
takze medaky z ciech by boli ok.... ale v state ako rumunsko kde podmienky pre vyrobu medaku vytvoria tak odtial zrazu medaky z rumunska uz nie su ok... zahada
Logika to je jednoduchá. Průmysl má u nás velice dlouhou tradici, tudíž i lidé mají k němu blíže. Rumunsko bylo (a taktéž Slovensko) vždy proslulé zemědělstvím a průmysl se tam rodil s velkými porodními bolestmi až v posledních několika desítkách let. Tudíž Rumuni mohou nabídnout pouze levnou pracovní sílu...
to je nazor, ktory by bol relevantny niekde v 90tych rokoch.
Dnes viac nez 20 rokov po pade komunizmu a v case rychleho sirenia informacii a knowhow (internet, skoly, volny a dostupny pohyb medzi statmi) to plati uz uplne inak.
V tomto kontexte hypoteticky aj cesko staby lider post komunistickych statov moze zaostat za rumunmi.
A hlavne v takom podniku 90% zamestnancom staci len mat dobre zdravie, zvysok ho uz naucia. Ostatni mozu byt importovani z inych statov.
to, ze tam na vidieku jazdia na konoch neznamena, ze v mestach nie su vzdelani a inteligentni ludia(btw ti su aj na vidieku).
Ziadna vec nikdy nie je ciernobiela a jednoznacna, tak ako to ma vacsina ludi tendenciu utvarat si nazor.
Inak, konske maso jedia aj vo Francuzsku, Taliansku a Latinskej Amerike. Na specialnych farmach sa chovaju kone na porazku. Rumuni vyviezli maso, ktore deklarovali ako konske, do Holandska. Ze ho holandania dalej vydavali za hovadzie, nie je chyba Rumunov: [odkaz]
Tak nějak. Navíc i pracovní morálka bude asi jinde.
Nejde mi ale ani tak o Rumuny samotné, jako o to, aby takové provozy vznikali co nejvíc i tady a to by měl chtít každý ne? Jako je mi jasné, že MB si tam doveze technologie i knowhow a že je to pro ně výhodné. Taková tradiční prémiová značka by ale měla myslet i na image a ta rumunskou převodovkou dostává malé trhliny. Přeci jen jak píše kolega výše, máme u nás průmyslovou tradici již z dob, kdy v Rumunsku jezdili jen na koních a to ještě jen ti majetnější (někteří na koních jezdí do teď). Pamatujete staré Dacie? Ta auta byla pro smích celé Evropě ( i když díky našim komunistickým pohlávárům šla v očích západu do háje i Škodovka některými svými modely, my však víme své a na embéčka nenechám dopustit).