Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz investuje v Rumunsku dalších více než 300 milionů euro

Michal Fokt Michal Fokt 29. 4. 2013 • 23:36
23
Němci budou v Rumunsku vyrábět už od příštího roku v nové továrně dvouspojkové převodovky, které se tak přidají k pětistupňovým automatům, jejichž produkce začne už za pár měsíců.

Daimler AG se zaměřuje na východ. Ovšem teď není řeč o Číně, Indii nebo Rusku, ale o východě Evropské unie, o Rumunsku. Německá automobilka tam vyrábí v joint-venture od roku 2001 ve městě Cugir automobilové komponenty a plánuje v tomto regionu své aktivity dále výrazně posilovat.

Kapacita výroby převodovek ve Stuttgartu už dosáhla svého maxima a přestává stíhat tempo výroby kompaktních modelů a proto vzniká v Rumunsku nová továrna, specializovaná právě na převodovky. Stojí ve městě Sebes, situovaného nedaleko továrny v Cugiru a už v polovině letošního roku se zde začnou vyrábět pětistupňové automaty.

V roce 2014 se portfolio produktů rozšíří i na dvouspojkové převodovky a v roce 2016 přibude také výroba nové generace komponentů pohonných systémů, tedy patrně také diferenciálů a kardanových hřídelů. Toto zvýšení kapacity a portfolia produktů rumunské továrny si v dalších letech vyžádá investice, přesahující 300 milionů euro. Podle tvrzení Daimleru už na rozšíření továrny v domovském Stuttgartu není místo.

Mercedesu se v zemích na východ od Německa očividně líbí. Vloni otevřel továrnu na výrobu vozů třídy B a CLA v maďarském Kecskemetu, do níž investoval 800 milionů euro.

Související články

Témata
30. 4. 2013 10:17
Re: Proč ne v ČR?
Bol si vobec niekedy v Rumunsku?

Inak, konske maso jedia aj vo Francuzsku, Taliansku a Latinskej Amerike. Na specialnych farmach sa chovaju kone na porazku. Rumuni vyviezli maso, ktore deklarovali ako konske, do Holandska. Ze ho holandania dalej vydavali za hovadzie, nie je chyba Rumunov: [odkaz]
30. 4. 2013 09:46
Re: Proč ne v ČR?
to, ze tam na vidieku jazdia na konoch neznamena, ze v mestach nie su vzdelani a inteligentni ludia(btw ti su aj na vidieku).
Ziadna vec nikdy nie je ciernobiela a jednoznacna, tak ako to ma vacsina ludi tendenciu utvarat si nazor.
Avatar - CHerokee
30. 4. 2013 08:51
Re: Proč ne v ČR?
Rumuni ještě nedávno jezdili na koních, teď je prodali do EU na maso... takže tolik k jejich tradici ve strojírenství a automobilovém průmyslu...
Avatar - Individualita
30. 4. 2013 08:34
Re: Proč ne v ČR?
Tak nějak. Navíc i pracovní morálka bude asi jinde.

Nejde mi ale ani tak o Rumuny samotné, jako o to, aby takové provozy vznikali co nejvíc i tady a to by měl chtít každý ne? Jako je mi jasné, že MB si tam doveze technologie i knowhow a že je to pro ně výhodné. Taková tradiční prémiová značka by ale měla myslet i na image a ta rumunskou převodovkou dostává malé trhliny. Přeci jen jak píše kolega výše, máme u nás průmyslovou tradici již z dob, kdy v Rumunsku jezdili jen na koních a to ještě jen ti majetnější (někteří na koních jezdí do teď). Pamatujete staré Dacie? Ta auta byla pro smích celé Evropě ( i když díky našim komunistickým pohlávárům šla v očích západu do háje i Škodovka některými svými modely, my však víme své a na embéčka nenechám dopustit).
30. 4. 2013 08:32
Re: Proč ne v ČR?
to je nazor, ktory by bol relevantny niekde v 90tych rokoch.
Dnes viac nez 20 rokov po pade komunizmu a v case rychleho sirenia informacii a knowhow (internet, skoly, volny a dostupny pohyb medzi statmi) to plati uz uplne inak.
V tomto kontexte hypoteticky aj cesko staby lider post komunistickych statov moze zaostat za rumunmi.
A hlavne v takom podniku 90% zamestnancom staci len mat dobre zdravie, zvysok ho uz naucia. Ostatni mozu byt importovani z inych statov.
Články odjinud