.... více dokumentů a dat, zjistil by, že prodeje SKY-D jsou v Japonsku tak úspěšné a dá se říci šokující (diesel/benzín = 3/1), že se asi Mazdě vyplatí jít stejnou cestou i v USA.
Japonsko je na tom skutečně velmi podobně jako USA, byla tam určitá averze proti dieselům v době, kdy nebyly ani tiché, ani výkonné, ani čisté.
To všechno nyní padá, Japonsko má přísnější emisní normu než Evropa, kterou ovšem Mazda díky SKY-D stejně plní a díky tomu, že není potřeba SCR nebo podobný systém, je vozidlo i vcelku relativně levné.
Nicméně děkuji autorovi, panu Foktovi, že se zdržel ještě většího počtu uštěpačných a jízlivých poznámek. Asi mu to muselo dát velkou námahu a za to sebezapření mu velmi děkuji. :-):yes:
Osobně Mazdě přeju hodně štěstí a ať se jí prodeje zlepšují. U šestky bych řekl, že ji dovedli k dokonalosti. Prostě Mazda překvapila. Vytvořili koncept Takeri a hodně lidí včetně mě si říkalo, že skutečnost bude jiná. Teď, když to vidím tak to podle mě vypadá stejně. Zvlášť silueta je naprosto stejná.
ma mazda v diesli nova 6stka alebo cx5 vyhrievanie palivoveho filtra?
to je jedina vec, ktora ma deli od toho aby som zacal uvazovat nad mazdou v nafte
Koli dpf - ak mas nizsi najazd ako 10000km rocne by som odporucal benzin ktory ma relativne nizku spotrebu - realny priemer 7l a 6.5l po zabehu.
Nafta bude mat asi podobne problemy ako ostatne dpf naftaky s ktorymi ak sa beha vacsinou po meste - nafta v oleji, stupanie hladiny oleja a upchatie dpfka.
Tvoju otazku ci ma vyhrievanie palivoveho filtra neviem zodpovedat, skus zastupenie mazdy v tvojom kraji, respektive zavolat im do servisu.
Neviem preco ma titulujes chytrolinom ked som sam priznal v predoslom prispevku ze to neviem ale nech zvazi najazd co je u ropaka ktory ma vacsiu cenu i drahsi servis snad normalne.
Este raz si precitaj prispevok = je tam uvedene AK. A ked si len trosku inteligentny, tak si prerataj vyssiu cenu o 2000 eur a vyssie servisne naklady a porovnaj s najazdom ktory som uviedol ..... kedy sa cenovy rozdiel medzi naftou a benzinom vrati......
Ak by som chcel byt chytrolin, tak by som sa snazil klamat alebo zavadzat. Ja ho nenutim nieco kupit alebo nekupit. Su to jeho peniaze a preferencie.
Na rozdiel od teba mam aspon nejake argumenty ktore niesu vycucane zo vzduchu, zatial co ty len urazas a odpovedat na to tiez nevies.
s kankunenom by som nediskutoval.... je to jeho styl... prist a rypat do kazdeho ;-) ... nech povies hocico vzdy sa mu nepaci nieco...
vie len urazat a zhadzovat kazdeho... sledujem jeho diskusie uz dlho .. zvacsa nepise nic k veci len odpoveda a podrypuje pod jednotlive prispevky ... skus si ho vsimat dlhodobo ;-) uvidis
Strašíš tady, ale zklamu Tě. Sky-D je zatím zcela bezporuchový, již docela vyzkoušený na CX-5. A rozdíl více než 100 Nm je značný, diesel benzín válcuje (jakkoli benzín je na to, že je to atmosféra, hodně dobrý).
Este raz, ja nemam nic proti dieslu v mazde. Pisal som o zvazeni kupe nafty, lebo nie stale a za vsetkych podmienok sa oplati. A za druhe, nestarsil som, ale taka je realita dieslov vsetkych automobiliek dnesnej doby. Bohuzial koli otaznej eko-logii su nuteni vyrobcovia montovat veci do aut ako EGR ventily, DPF filtry a pod. ktore znozuju vykon a su dalsim clankom ktory sa moze pokazit. Hlavne DPFka pri hociakom diesly predstavuju riziko ak sa jazdi hlavne po meste alebo kratsie trate.
Na druhej stane, benzin v mazde ma taku spotrebu, ze kupovat diesel pre NEpodnikatela s malym najazdom je nehospodarne. Jednak ma auto lepsie jazdne vlastnosti (nizsia vaha) a jednak je nakladovo lacnejsi co sa tyka udrzby. Takisto spolahlivost bude lepsia ako u dieslu. Ja sam som uvazoval o diesli v m6 a nakoniec som objednal benzin na ktory cakam (dodavka v juli).
Samozrejme diesel v mazde je super a ak by som mal najazdy 20k rocne a viac, nemam co riesit.
Mám jakýsi manuálek popisující tyto věci u CX-5 což je to samé. Pokud chceš, hoď mi sem nebo do SZ Tvůj e-mail.
Odpověď je ale jasná - ANO - už více než 5 let mají VŠECHNY japonské automobily elektrické vyhřívání filtrů nafty.