Mazda v USA podporuje model 6 a Skyactiv-D agresivní kampaní
Prodeje Mazdy se v Japonsku dramaticky zlepšují a pomohly malé automobilce vymanit vloni z několik let trvající ztráty a to i přesto, že aktivity značky v USA a Evropě jsou stále ještě v červených číslech. Nyní se Mazda snaží prosadit na klíčovém severoamerickém trhu a to prostřednictvím vizuálně atraktivního midsize sedanu Mazda 6.
K jeho propagaci ale zvolila dosti neobvyklý způsob. neobvyklý na Mazdu a neobvyklý na USA. Japonci se, na rozdíl od hravého a sportovního Zoom-Zoom, tentokrát nijak zvlášť nepokouší poukazovat na sportovní atributy nového modelu, což je zvláštní, protože Mazda je považována v USA za sportovně orientovaného japonského výrobce, což určitě nemůže škodit.
Vzhledem k dříve avizovaným závodním aktivitám Mazdy6 v Americe asi nejde o zas takové překvapení, ale už jsem se nad tím v jednom článku pozastavoval - klíčovou roli v propagaci nové šestky hraje závodní speciál Mazda6 Skyactiv-D Grand Am, jenž je, jak známo, poháněn na Americku velmi neobvyklým turbodieselem.
Své dieselové závodní aktivity přirovnává se přitom k podobým "šílencům", kteří změnili svět skoků do výšky (Dick Fosbury) a surfování (Laird Hamilton). Jak už jsem uvedl dříve - nemyslím si, že je to ideální způsob propagace ve Státech a jsem proto velmi zvědavý, jak se Mazdě tahle sázka na v Americe zcela okrajovou "naftu" osvědčí...