Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda v USA podporuje model 6 a Skyactiv-D agresivní kampaní

Michal Fokt
Diskuze (15)
Game Changers - tak se vidí Mazda v Americe očima svého marketingového týmu. Hodně přitom spoléhá na dieselový Skyactiv.

Prodeje Mazdy se v Japonsku dramaticky zlepšují a pomohly malé automobilce vymanit vloni z několik let trvající ztráty a to i přesto, že aktivity značky v USA a Evropě jsou stále ještě v červených číslech. Nyní se Mazda snaží prosadit na klíčovém severoamerickém trhu a to prostřednictvím vizuálně atraktivního midsize sedanu Mazda 6.

K jeho propagaci ale zvolila dosti neobvyklý způsob. neobvyklý na Mazdu a neobvyklý na USA. Japonci se, na rozdíl od hravého a sportovního Zoom-Zoom, tentokrát nijak zvlášť nepokouší poukazovat na sportovní atributy nového modelu, což je zvláštní, protože Mazda je považována v USA za sportovně orientovaného japonského výrobce, což určitě nemůže škodit.

Vzhledem k dříve avizovaným závodním aktivitám Mazdy6 v Americe asi nejde o zas takové překvapení, ale už jsem se nad tím v jednom článku pozastavoval - klíčovou roli v propagaci nové šestky hraje závodní speciál Mazda6 Skyactiv-D Grand Am, jenž je, jak známo, poháněn na Americku velmi neobvyklým turbodieselem.

Své dieselové závodní aktivity přirovnává se přitom k podobým "šílencům", kteří změnili svět skoků do výšky (Dick Fosbury) a surfování (Laird Hamilton). Jak už jsem uvedl dříve - nemyslím si, že je to ideální způsob propagace ve Státech a jsem proto velmi zvědavý, jak se Mazdě tahle sázka na v Americe zcela okrajovou "naftu" osvědčí...

Michal Fokt
Diskuze (15)
3. 5. 2013 19:59
Re: otazka
Sorry Yarex, ale vyplodit u Mazdy 6 spotrebu benzinu 6,5 litra a potom sa pustit do dizla je scestne. SKYACTIV-neaktiv!
Avatar - Yarex
3. 5. 2013 07:21
Re: otazka
Este raz, ja nemam nic proti dieslu v mazde. Pisal som o zvazeni kupe nafty, lebo nie stale a za vsetkych podmienok sa oplati. A za druhe, nestarsil som, ale taka je realita dieslov vsetkych automobiliek dnesnej doby. Bohuzial koli otaznej eko-logii su nuteni vyrobcovia montovat veci do aut ako EGR ventily, DPF filtry a pod. ktore znozuju vykon a su dalsim clankom ktory sa moze pokazit. Hlavne DPFka pri hociakom diesly predstavuju riziko ak sa jazdi hlavne po meste alebo kratsie trate.

Na druhej stane, benzin v mazde ma taku spotrebu, ze kupovat diesel pre NEpodnikatela s malym najazdom je nehospodarne. Jednak ma auto lepsie jazdne vlastnosti (nizsia vaha) a jednak je nakladovo lacnejsi co sa tyka udrzby. Takisto spolahlivost bude lepsia ako u dieslu. Ja sam som uvazoval o diesli v m6 a nakoniec som objednal benzin na ktory cakam (dodavka v juli).

Samozrejme diesel v mazde je super a ak by som mal najazdy 20k rocne a viac, nemam co riesit.
Avatar - WinDiesel
2. 5. 2013 20:32
Re: otazka
Přesný postřeh.
Avatar - WinDiesel
2. 5. 2013 20:32
Re: Bravo
No vždyť v Evropě je taky máme, jezdí tady s nimi cirkusáci a komedianti. >:D
Avatar - WinDiesel
2. 5. 2013 20:30
Re: otazka
Strašíš tady, ale zklamu Tě. Sky-D je zatím zcela bezporuchový, již docela vyzkoušený na CX-5. A rozdíl více než 100 Nm je značný, diesel benzín válcuje (jakkoli benzín je na to, že je to atmosféra, hodně dobrý).