Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz CLA 220 CDI – Stylový restart

Mercedes třídy CLS si vydobyl své místo na slunci, a tak stuttgartská automobilka zkouší stejný koncept v menším, levnějším a technicky jednodušším balení. Seznamte se, kupé třídy CLA.
Zpět na článek
6. 5. 2013 12:04
6. 5. 2013 12:36
6. 5. 2013 13:07
6. 5. 2013 13:22
6. 5. 2013 13:30
6. 5. 2013 14:48
7. 5. 2013 12:39
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 5. 2013 12:54
6. 5. 2013 13:08
6. 5. 2013 13:15
6. 5. 2013 12:18
6. 5. 2013 12:20
6. 5. 2013 12:42
6. 5. 2013 12:24
6. 5. 2013 13:17
6. 5. 2013 18:23
6. 5. 2013 13:45
6. 5. 2013 19:29
6. 5. 2013 12:27
6. 5. 2013 19:31
6. 5. 2013 21:45
6. 5. 2013 21:46
7. 5. 2013 14:39
7. 5. 2013 14:11
6. 5. 2013 14:14
6. 5. 2013 15:23
6. 5. 2013 15:44
6. 5. 2013 18:25
6. 5. 2013 20:15
6. 5. 2013 19:28
6. 5. 2013 21:27
7. 5. 2013 15:15
7. 5. 2013 10:04
9. 5. 2013 10:07
9. 5. 2013 15:35
9. 5. 2013 16:11
9. 5. 2013 18:21
10. 5. 2013 08:32
10. 5. 2013 13:33
10. 5. 2013 19:13
10. 5. 2013 10:25
10. 5. 2013 13:37
10. 5. 2013 14:31
10. 5. 2013 18:50
10. 5. 2013 19:26
10. 5. 2013 20:28
9. 5. 2013 17:58
7. 5. 2013 01:04
7. 5. 2013 07:32
7. 5. 2013 11:34
7. 5. 2013 10:07
7. 5. 2013 11:44
7. 5. 2013 13:10
7. 5. 2013 14:29
7. 5. 2013 15:19
7. 5. 2013 12:17
7. 5. 2013 15:27
7. 5. 2013 17:45
7. 5. 2013 18:42
7. 5. 2013 10:21
7. 5. 2013 10:47
7. 5. 2013 11:46
7. 5. 2013 12:13
7. 5. 2013 12:36
7. 5. 2013 14:16
7. 5. 2013 16:40
7. 5. 2013 19:21
7. 5. 2013 20:19
7. 5. 2013 20:44
9. 5. 2013 10:11
9. 5. 2013 16:11
9. 5. 2013 18:03
10. 5. 2013 08:34
7. 5. 2013 20:39
7. 5. 2013 22:35
7. 5. 2013 22:51
8. 5. 2013 12:49
8. 5. 2013 12:27
10. 5. 2013 14:45
10. 5. 2013 15:20
10. 5. 2013 19:41
14. 5. 2013 20:19
19. 9. 2013 19:03
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 12:04
Tvrdost
Krásné auto... v této specifikaci se mi moc líbí. K testu mám výtku... denně teď jezdím v A 220 CDI v AMG paketu. Po městě. Auto je sice tvrdé, nicméně takový extrém to není. Mi se líbí zpětná vazba z řízení a jízdní vlastnosti.

Co se převodovky týká, prodleva tam je u kickdownu, ale spíše mi to připadá jako natlakování turba. Subjektivně mi přijde menší než u C 250 CDI. Ve Sport módu je to dost dobré. Manuál je nesmysl, u Mercedesu ho nikdo nekupuje. Dynamicky na denní ježdění super, je to malé a rychlé auto, které se hodí do města. Spotřebou se dá dostat pod 6 litrů bez větší námahy.
Rozbalit vlákno
9
6. 5. 2013 12:36
Re: Tvrdost
S tím, že manual nikdo nekupuje u Mercedesu.
..strejda od manzelky si objednaval pred rokem Eckove kupé a museli mu na zakazku udelat manual, protoze automat nechtel :D:D:D
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 13:07
Re: Tvrdost
Což potvrzuje, co jsem napsal. Výjimka.
Avatar - Atlis
6. 5. 2013 13:22
Re: Tvrdost
v praci sme mali 4 Cecka, vsetky v manuali, ziadna vynimka...
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 13:30
Re: Tvrdost
>:D se zeptejte prodejců... ale slovenský trh nesleduju. Kdyby byl o manuály zájem, ta by to s ním vyráběli asi, ne ;-)

V Ostravě předloni udělali chybu - C 250 CDI s manuálem a stálo jim tam více než rok.
Avatar - Atlis
6. 5. 2013 14:48
Re: Tvrdost
nebolo to na slovensku...

c250cdi by som tiez asi nezobral s manualom. my sme mali c200cdi.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 5. 2013 12:39
Re: Tvrdost
Tak tak, manual je mrtvy.
Avatar - Charger
6. 5. 2013 12:54
Re: Tvrdost
Ono je dost blbý, když je to tak tvrdý, že v tom na každé nerovnosti vibruje asi pět věcí v interiéru....navíc je to na runflatech a po Praze se s tím opravdu normálně jezdit nedá
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 13:08
Re: Tvrdost
Tak to tedy nevibruje. V Praze máte lepší cesty než u nás v Ostravě.
Avatar - Charger
6. 5. 2013 13:15
Re: Tvrdost
Myslím konkrétně CLA, ačkoliv áčko v AMG paketu na tom není o moc líp. A vibruje, drnčí atd...
6. 5. 2013 12:10
Tvrdý podvozek
... a já myslel, že tvrdý podvozek je plusem??? Je přeci lepší vozit rodinu na tvrdym podvozku. Prý je to bezpečnější, než měkčí naladění... Nebo se, pane VWavwerka, pletu? Přece bych neohrozil rodinu. Už ani u Mergla nevědí, jak dělat svojí práci.

Koukám, že ta OIII je prostě fakt nejlepší, ani velmi tvrdá, ani měkká, ani dlouhá, ani krátká, ani široká, ani ouzká, ani ošklivá, ale ani ne zbytečně krásná, ani levná, ale ani nejdražší, v čelnim skle se neleskne žádný kontrastní prošití, a motory od 63 kW až do 132 kW jsou naprosto to, co do takovýho auta patří... Haleluja

Pane VWavwerka, má cenu psát další testy, když stejně jediný auta, co jsou u vás dokonalý, jsou Golf a Octa??? Možná byste mohl dělat potravinovýho inspektora. S Hruškou byste si padli do oka. >:D
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Tvrdý podvozek
Octavia není ani zdaleka tak tvrdá jako CLA (nebo i A) s AMG paketem
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 13:09
Re: Tvrdý podvozek
A podvozkově a technikou se MB CLA ani neblíží.... žádná vlečená náprava a podobný starověk.
Avatar - Atlis
6. 5. 2013 13:23
Re: Tvrdý podvozek
no aspon nema motory od renaultu... >:-[]
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 13:32
Re: Tvrdý podvozek
aspoň nemá v základu 1,2 HTP >:D
Avatar - iudex
6. 5. 2013 14:18
Re: Tvrdý podvozek
Si si istý, že Octavia má HTP? ;-)
Avatar - white label
6. 5. 2013 14:58
Re: Tvrdý podvozek
Spíš o "konkurenci" ani netuší to, co bezpečně ví o MB. :-)
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 16:06
Re: Tvrdý podvozek
O pardon, tam tedy není základ v oblíbené pohonné jednotce... tak tam bude 1200... objem jak moje motorka :-) .
Avatar - white label
6. 5. 2013 16:11
Re: Tvrdý podvozek
Pokud máš motorku s turbem, pak ano... ;-)
Avatar - Charger
6. 5. 2013 16:43
Re: Tvrdý podvozek
A jaký že motor to mimo jiné mercedes přebírá od renaultu pro model citan? Joaha, 1.2 TCe >:D
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 21:12
Re: Tvrdý podvozek
To je snad pracovní auto ne? A tam má MB dominantní postavení...
Avatar - Atlis
6. 5. 2013 14:49
Re: Tvrdý podvozek
to nema ani octavia ;)
Avatar - Bristol
6. 5. 2013 12:18
CLA
takže Mercedes postavil auto, které je snad zatím nejvíce vzdálené tradičním hodnotám Mercedesu? Celkem zajímavé-hlavně když je třída C levnější, vůbec v současném prémiovém světě se dějou zajímavé věci: BMW dělá(dle testmanů) nudná a řidičsky průměrná auta, a Mercedes dělá zábavná auta s tvrdým podvozkem a přesným řízením? Takže dnes se dá s nadsázkou říci že BMW sázi na hodnoty Mercedesu(nebo spíše Audi) a Mercedes se snaží být více bavorský? :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 12:20
Re: CLA
Já bych to viděl tak, že Mercedes se snaží oslovit co nejširší skupinu zákazníků tak, aby si každý vybral - dělají kupu sporťáků vedle toho i rodinná auta, kombíky a SUV. No pak tu je výše zmíněná klasika C+E, špiška v podobě S Klasse. No a teď přicházejí nov i auta pro mladší.... a zároveň stylovky (A + CLA).
Avatar - iudex
6. 5. 2013 12:24
Re: CLA
Tá prvá a posledná veta je v zásade pravdivá.
Mercedes vidí, že klasické sedany majú obmedzený trhový potenciál a tak po úspechu CLS či A5 Sportback skúša tento extravagantnejší dizajn aj v nižšej strednej triede. Možno si v M-B prečítali štatistiku o tom, koľko majiteľov BMW 1er vie, že auto má zadný pohon >:-[] , alebo jednoducho si povedali, že dizajn prebije ostatné a majú v zásade pravdu.
A to smerovanie Mercedesu smerom k BMW a naopak funguje už dlhšie a neplatí stará schéma: tvrdé športové BMW vs. komfortný pohodlný Mercedes.
Avatar - Bristol
6. 5. 2013 13:17
Re: CLA
ano to jsme si už jistě všichni všimli, spíš se zdá že se karta obrátila: BMW začíná být více mercedesem a naopak: Otázka je co funguje lépe? Komfortní BMW nebo sportovní Mercedes? ;-)
Avatar - gld
6. 5. 2013 18:23
Re: CLA
Funguje univerzálny kompromis s možnosťou vybrať si pritvrdený paket. Na túto kartu momentálne hrá celé prémiové trio.

BMW aj Mercedes potrebujú predávať svoje autá VŠETKÝM...to zo sebou prináša nevyhnutnosť zbaviť sa nálepok ako tvrdá šoférska mašina (bmw) alebo plávajúci dedo-wágen (mercedes).
6. 5. 2013 13:45
Re: CLA
Jakých testmanů??? >:D Co já četl testy, tak v devadesáti procentech se všichni shodují, že BMW stále nabízí z trojice Audi, BMW, MB nejzábavnější svezení ;-)
6. 5. 2013 19:29
Re: CLA
Ano, v podstatě tak se to dá říct taky. Všichni se vykřivili, ale BMW zdá se nejmíň:-)
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2013 12:27
no nic moc
tri hviezdy.... aj aj tie sa mi zdaju vela...... mam mercedes rad ale CLA .... fakt nic moc... ;-\
Rozbalit vlákno
35
Avatar - miromen
6. 5. 2013 12:47
Re: no nic moc
Navíc prémie kde se kapota podepírá obyč. tyčkou. :-|
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 13:10
Re: no nic moc
ale jina je to prémie každým coulem...
Avatar - Charger
6. 5. 2013 13:19
Re: no nic moc
Třeba tím tvrdým hnusným kusem plastu na středovém tunelu, drnčícím "tabletem", který na palubce vypadá jako dodělávaný doma nebo zabržděnou převodovkou?

Ono stačí tu věc postavit vedle třeba Audi A3 (jakkoliv nejsem fanouškem této značky) aby člověk hned viděl, jak to s tou "prémiovostí" vlastně je
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 13:38
Re: no nic moc
Předevčírem jsem četl test A 200 CDI, A3 2,0 TDI a BMW 118..... a vyhrál Mercedes. Taže tolik k těmto kecům :-) . Lepší je si to vyzkoušet. Záleží, co člověk hledá... MB není nejpohodlnější, i když má i pohodlnější varianty, než tuto. Ale řidičsky a designově vyhrál... a potvrzuje mi to i má zkušenost.
Avatar - Charger
6. 5. 2013 13:48
Re: no nic moc
Z těchto třech jsem jezdil ve všech, s áčkem ve verzi 200 manuál (i na okruhu) a 250 AMG automat na běžných cestách. Mám v tom poměrně jasno ;-)
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 14:04
Re: no nic moc
Tak to je fajn. Já jsme si vyzkoušel 180 CDI automat (má brácha). S manuálem jsem měl pouze 180 CDI a 180 benzín. Ale 200 CDI s manuálem vychválili v autosalonu.

A taky mám jasno. Malé auto s velkým srdcem... 220 CDI. Na město a do práce ideální.
Avatar - Charger
6. 5. 2013 14:34
Re: no nic moc
Pokud jsi spokojen, tak je vše v naprostém pořádku :-)
Avatar - white label
6. 5. 2013 14:40
Re: no nic moc
K jakým "kecům", zrovna od tebe to sedí, kolik si toho najel ty s konkurencí Ačka?
Že by konečně v podobné srovnávačce vyhrálo i Ačko? Co to byl kokrétně za test (kde/ v čem). Ty srovnávačky, kde naopak vyhrává konkurence Ačka sleduješ taky? ;-)

Např. letošní test 11-i benzínových kompaktů v AutoZeitungu.
Golf na 1. místě, A3 na 3. místě a Ačko až na 8. místě.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 16:09
Re: no nic moc
Měl jsem testovací jízdu. Na Audi se mi líbil interiér. Jinak design je jasně pro současné A.... to je prostě vidět. Časopis...no musím pohledat Auto.. něco a bylo to podle SPZ převzato z Německa.
Avatar - white label
6. 5. 2013 14:23
Re: no nic moc
>:D
Že ty děláš u MB na Rudné? >:-[] Bojuješ za MB, skoro jako "topper" za H/K. ;-)
S tvrdostí a hlavně s interiérem je to bohužel tak, jak píše Charger. CLA mi dává ze všech aktuálních MB nejmenší smysl v poměru cena/celková kvalita. Pro laiky je to takové malé CLS, tedy "lidově" wow efekt za relativně přijatelnou cenu, ale designem veškerá podobnost prakticky končí. Něco jako "minimodely" vlajkových lodí u mobilů (např. S3/S3 mini), kdy si většina laiků naivně myslí, že výrazně nižší cena je jen za menší velikost, což má ovšem k reálu nekonečně daleko.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 16:10
Re: no nic moc
Ne, ale jsem jejich zákazník. ;-) A jinak souhlasím. CLA je spíše stylové než praktické a trochu předražené. Ale sportovní ráz těhle aut mě oslovuje... mají to, co z mého pohledu ztratily bavoráky...
Avatar - white label
6. 5. 2013 16:18
Re: no nic moc
Jenže "sportovní ráz", nerovná se (zbytečná) "tvrdost".
Avatar - Charger
6. 5. 2013 16:46
Re: no nic moc
Zajímavé, jak jsou lidé semletí marketingem...sportovní je totiž áčko asi tak stejně jako pytel uhlí. Neplést si tvrdý podvozek se sportovností.
6. 5. 2013 19:31
Re: no nic moc
Je to ošizenej krám. Přední pohon místo zadního, haldex místo 4motion, čtyřválce místo šestiválců, dvouspojka místo pořádné převodovky... všechno se dá vysvětlit úsporama, ale nakonec by to asi mělo mít jinou cenovku, ne?
Avatar - white label
6. 5. 2013 20:14
Re: no nic moc
Haldex místo 4motion? Zřejmě si chtěl napsat místo 4Matic, ale už jsem ti psal minule, že i xDrive mají mezi nápravami (jen v opačném gardu) "třecí diferenciály" s lamelovými spojkami, tedy stejně jako koncernový haldex (4motion) pro příčnou zástavbu.
A třeba druhá generace 4Maticu také využívala diferenciály s lamelovými spojkami.
6. 5. 2013 21:45
Re: no nic moc
Ano, chtěl jsem napsat 4matic. Haldex není a priori špatný, ale Haldex s 90% výkonu na přední kola je pro mně prostě řešení na houby. Dejte tam jako do Aventadoru 90% na zadek a bude to jinačí písnička :yes:
btw. jak to má motor? napříč jako Passat?
Avatar - white label
6. 5. 2013 23:39
Re: no nic moc
Jestli myslíš CLA, tak to má motor napříč, stejně jako Ačko.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 21:18
Re: no nic moc
Tak Migu, až se v tom ošizeném krámu projedete tak povídejte. Stejně jako s tím sportováním. Prošlo mi už rukama pár sporťáků i supersport. Takže jo...to Áčko v AMG je dost sportovní a jízdně parádní. S pořádnými gumami (Continental ContiSport) a na 18 je s tím srandy dost, auto je čitelné a řízení je přímé a sportovní. Proto je i slabší posilovač než u ětšiny MB... stačí přesednout do ML.. nebe a dudy. Proto i u silnějších verzí zvětšili brzdy. Ale to se v městě nepozná... a tady to nemá cenu teoretikům psát ;-)
6. 5. 2013 21:46
Re: no nic moc
Ano, na poměry MB jsou tam použita laciná řešení, běžná u vozů značek s nižším renomé, než je Mercedes Benz. A já myslel, že jsme si tykali vždycky, ale můžem si i vykat.
Avatar - Charger
6. 5. 2013 21:50
Re: no nic moc
Tak už jen skutečnost, že sis na sportování vybral naftovou předokolku bez vypínatelného ESP, s totálně ospalou převodovkou i v manuálním režimu, s podvozkem, který velmi dobrou přilnavostí maskuje totální neschopnost fungovat na limitu a úplně mrtvým necitlivým řízením vypovídá mnohé o tom, kdo je teoretik a kdo ne....
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 22:23
Re: no nic moc
Na sportování mám SL 63 AMG. Tohle Áčko je na denní ježdění do města... a ano je více sportovní než bych čekal. Ospalou převodovkou... tohle jsou zveličelé pindy z testu. Jistě AMG Speedshift je rychlejší. Ale 7G DCT ve sportovním módu řadí dost rychle. Jezdil jsme dříve s DSG a tohle je lepší. Navíc sametové.

Mimochodem na limitu jezdit s předokolkou může jen profík, co jezdí rallye a nenelhávejte si něco jiného :-) . V normálním provozu se nedá jezdit na žádném limitu...leda tak staré plečky

Mrtvé necitlivé řízení... >:D jistě Porsche to není, ale překonává to veškerou konkurenci. Zpětná vazba je super.
Avatar - Charger
6. 5. 2013 22:31
Re: no nic moc
Pindy z testu? Jel jsem s ní v Ačku i CLA, takže osobní zkušenost. Jezdit s předokolkou na limitu je nejjednodušší z daných koncepcí vozů, na okresce to není velký problém a jak říkám, s áčkem jsem byl i na okruhu.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 22:53
Re: no nic moc
No já mám s MB převodovkama najeto docela dost. Srovnání na úrovni asi jen s DSG. Nedám na ně doplatit, žádná ruka se automatu nevyrovná. Záleží jak se s ním člověk naučí pracovat.

Když se předokolka urve... asi jsme každý z jiného vesmíru. :-)
Avatar - white label
6. 5. 2013 23:49
Re: no nic moc
Tak to děláš dobře, že na ně nedáš "doplatit", byly by to totiž vyhozené prachy. ;-)
Dvouspojka v Ačku/CLA se totiž v mnoha směrech nechytá ani na mokré 6st. dsg pro příčnou zástavbu, srovnání s S-tronicem pro podélnou zástavbu v Audi raději (v zájmu MB) vynechám úplně. "Mercedes" zatím dvojspojky neumí, rozhodně bych MB (zejména aktuálně) doporučoval držet se v tomto směru filosofie BMW, tedy že (kvalitní) dvojspojka patří do sportovních mutací běžné produkce a pro běžné verze (zvlášť diesely) je mnohem vhodnější klasický kvalitní automat s HDM. Ostatně tohle bych doporučil i Audi, a to přesto, že její dvojspojky jsou aktuálně tak o dvě třídy lepší, než u MB.

Zjevně si pleteš čtyřkolku s předokolkou, teoretiku. Když má předokolka tendenci urvat se, tak v podstatě stačí jen ubrat plyn a znovu (i pomocí volantu) chytnou správnou stopu. U zadokolky musíš dát velmi rychlé a dobře "trefené" kontra, nejtěžší bývá vybruslit z toho právě u čtyřkolky, tam se sice na limit tak snadno nedostaneš, ale když už, stojí to obvykle za to...
Avatar - Magister
7. 5. 2013 10:13
Re: no nic moc
Tohle může napsat jen ten, kdo s mercedesem nikdy nejezdil :-) . Takže někdo od konkurence. Jezdil jsem s Audi A4 a teď MB C. Jde jen o to se naučit pracovat s ní.

Co se teorie týká... řízený smyk se zadokolkou se dá zvládnout, s předkokolkou podle mě ne. S čtyřkolkou na limitu v provozu jezdí jen blázen :-)
Avatar - white label
7. 5. 2013 12:05
Re: no nic moc
Podle toho co píšeš, jsi najezdil s podélným S-tronicem v Audi méně, než já v MB s dvojspojkou. Jsi tradičně mimo. Když už nemáš možnost svézt se, podívej se na hodnocení tohoto "letargického skvostu" od MB v testech.
Omezený příznivec (např. MB) se za svoje prachy naučí pracovat s čímkoli (argument hodný tvého nicku), normální racionální člověk se poohlídne ke konkurenci a převodovky (v drtivé většině případů) v rámci D3 aktuálně volí nejlépe BMW.
Avatar - Enthusiastic.driver
7. 5. 2013 12:22
Re: no nic moc
zadej si na youtube heslo "lift off oversteer" a zhlédni úvodní video a pak napiš, jestli ti to případá jako neřízený smyk :-)
Avatar - Magister
7. 5. 2013 13:02
Re: no nic moc
Což souvisí s tím, co jsem psal. Profík a na dráze. A ne omotaný cvok kolem stromu. White Label.... vidím, že když dojdou argumenty jde se u tebe na to s osobními útoky. Myslím, že ti je tak 16, nebo jezdíš ve 20-25 let starém BMW 3er "zaručené M3. Burzovní znalec. Nestojím o další diskuzi s takovými...
Avatar - Enthusiastic.driver
7. 5. 2013 13:33
Re: no nic moc
No, posledně co jsem zažil lift-off v předokolce to nebylo ani na závodní dráze, ani jí neřídil profík a ani to neskončilo omotáním kolem stromu ;-) vlastně to byla dost zábava.

Platí to, co už tady napsal white label - předokolka je na zvládnutí nejjednodušší, protože je běžně nedotáčivá a k umravnění postačují přirozené pudové reakce. Někde uprostřed jsou FR zadokolky a nejvyšší liga bývají MR zadokolky a čtyřkolky - když dojde grip u čtyřkolky, děje se to většinou bleskově a záchrana bývá víc než složitá.
7. 5. 2013 14:39
Re: no nic moc
Nezkušeného řidiče u předokolky spíš překvapí přetáčivý smyk. Ať už lift-off, nebo vyvolaný brzděním. Což spíš spadá do kategorie nedostatečného řidičského umění, nebo chyb (pokud to neděláš schválně).
Avatar - white label
7. 5. 2013 15:52
Re: no nic moc
Zrovna s touto reakcí tu chceš moralizovat na téma osobní útoky... >:D
Odhad máš mizerný, k tvojí smůle mě tady pár lidí z této diskuse zná osobně, takže si mohou o tvém "odhadu" (typický příklad, kdy je přání otcem myšlenky) udělat "slušný" obrázek... >:-[]
7. 5. 2013 14:11
Re: no nic moc
Musíš odlišit dvě různé věci - cíleně vyvolaný smyk (popřípadě nechtěně neschopností) a skutečné dosažení limitu možností vozu. Dnes je většina aut, ať už jsou to předokolky, čtyřkolky, nebo zadokolky, laděna do nedotáčiva na limitu. Což neznamená, že je nelze dostat do krásného řízeného přetáčivého smyku, to jen znamená, že ze zatáčky půjdeš spíš nosem napřed, když překročíš limit auta. Řízený smyk většinou vyvoláváš bezpečně v limitech.
Avatar - Enthusiastic.driver
7. 5. 2013 14:18
Re: no nic moc
to sem chtěl přesně napsat, akorát mi ndeska nějak odumřel čip pro věcné vyjádření se >:D
Avatar - white label
7. 5. 2013 14:30
Re: no nic moc
Přesně tak, cíleně vyvolaný řízený smyk a jízda na limitu jsou logicky dvě různé věci a těžko se diskutuje o podobných věcech s někým, kdo nechápe ani tak základní věci.
10. 5. 2013 14:46
Re: no nic moc
Pané, kupte si medvídka mívala a encyklopedii dortíků, dík.:)
6. 5. 2013 14:14
Tak nevím...
Každopádně MB vytvořil káru na kterou jsem si musel chvíli dělat názor. Zprvu jsem myslel, že to CLA tady "napálím" a hotovo. Ale... ten interiér (kritici prominou) je hodně zajímavý - pěkně si s tím vyhráli. Oříšek pro mě byl ovšem exteriér. To snad ne... tohle, že je MB? "Organický design" mi příjde jak hozený kus steaku na desce. Ovšem... Po asi desáté sérii všech možných fotografií (ano, bohužel jsem něměl to štěstí vidět jej naživo) měním názor! Design je odvážný a vše vlastně "hraje" v jeden hodně zajímavý celek. Proč ne? Odvážným štěstí přeje a byť jsem si zprvu myslel, že jde o další kus zbytečného auta (jako u nepovedené bavorácké X6 - zastánci nekamenujte mne), musím nakonec konstatovat, že jde o hezký kus!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - white label
6. 5. 2013 14:37
Re: Tak nevím...
Co je na tom interiéru (především palubka/přístrojovka) konkrétně tak hodně zajímavého, s čím si pěkně vyhráli? Myslím, vzhledem k prémiové ceně vozu.
Lacině působící přístrojovka ala FoFo III? Nebo ten "minitablet" připomínající svým řešením mini UP! (a to ani v tom UP!u tolik nedrnčí)?
6. 5. 2013 14:47
Re: Tak nevím...
No já to tušil, že se hned do mě někdo pustí:)) Laciný interiér? Ale no táááák! Lacinost může vypadat různě, ale ne rozhodně takto. Neříkám, že je světoborná - nepřináší nic zasadního... ehm, dobře ten "tablet" mohl být zastavěný v palubce, ale zvykejme si, že tyhlety serepetičky budou časem možná ve všech autech vyjímatelné. A hurá za to! Když slyším neustále o vykrádačkách aut s navigacemi.... V tom interiéru není dlé mého skromného názoru nuda, sála z toho sportovní "lajna" se zachováním klasického uspořádání. Ale tento názor určitě nikomu vnucovat nebudu.... to je na každém.
Avatar - Charger
6. 5. 2013 15:12
Re: Tak nevím...
No, ta lacinost tam je, to si ale každý musí ozkoušet sám :-)
10. 5. 2013 14:47
Re: Tak nevím...
Méďa rozumbrada,
nedává přednost z prava,
je to hrozná sada,
každý z jeho keců padá.
Avatar - Charger
10. 5. 2013 15:15
Re: Tak nevím...
To je krásný příběh, pověz nám ještě něco ze svého smutného života!
Avatar - white label
6. 5. 2013 15:39
Re: Tak nevím...
Ale no tááák, nenapsal jsem "laciný interiér" (to už by bylo na MB trochu moc), ale "lacině působící přístrojovka", stejně jako jsem připsal podstané: "vzhledem k prémiové ceně vozu", i když vzhledem k třídě je ta cena CLA spíš "nadprémiová". To, co odpustím meinstreamu, neodpustím prémii.

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 21:22
Re: Tak nevím...
Přístrojovka je podle verze... může být i potažená kůží. Je sportovní alá SLS nebo SL a vychází tedy z retrodesignu. Je přehledná a volant dobře padne do ruky.
Avatar - white label
6. 5. 2013 21:29
Re: Tak nevím...
Myslel jsem přístrojovku, jako část palubky s budíkama "pod" volantem.
Avatar - rohYpnol
6. 5. 2013 15:15
Prémiová zrada
CLA je v mých očích rozhodně zajímavý počin. Je to zkrátka model, který podle mě rozděluje na dva tábory - buď jej miluješ, nebo zatracuješ do pekel. Oba tábory přitom myslím mají pravdu. Tu svoji pravdu.
Objektivně vzato - vnější design, soudě podle fotografií, není zcela čistý. Příď je s ohledem na sdílení s A-classe a B-classe dost mohutná, naopak zadní část v duchu CLS doslova tvoří kontrast k mohutné přídi. Především ale model utrpěl v mých očích zradou prémiových zvyklostí. Uložení motoru, mohutný přední převis, minimální vzdálenost přední nápravy od předních dveří... to vše boří dosavadní zvyklosti spolu s pohonem přední nápravy...
Je to dobře? Mercedes dle mého názoru možná až přliš tlačí na pilu. Akcionáři chtějí růst, zisky, vyšší podíly na trhu. Stávající modely nějak neumí oslovit širší část klientely, tak se zkouší nové modely, zalepují díry na trhu. Zatímco BMW mixuje kříženečky svých modelů, pak Merc doslova začal na poli neoraném. A CLA funguje tak napůl.
Obejtivně vzato proporčně nevyvážený vzhled v mých očích dokáže přesvědčit (připomíná mi tak trochu takového steroidového boxera). Ryze neprémiová koncepce vozu a celková nedotaženost v detailech spolu s absencí jasně definovaného zacílení ale nelze odpustit. Model prostě staví na jediném zásadním kritériu - líbivosti.
Ano, model se mi líbí, ale tohle podle mě v dnešní konkurenci nestačí. Co víc než atraktivní vzhled nabídne tento model? 4 dospělé pohodlně nepřeveze (proč tedy 4-dveřové kupé?), komfortní není, klasickou koncepci ale nemá a o praktičnosti neslyšel ani z rychlíku... Přijde mi, že CLA až příliš dává pocítit nevýhody plynoucí z jeho koncepce a benefity nepřináší. Jediný důvod, proč nesáhnout raději po C-classe? Ano, jsme zase u toho vzhledu, zatraceně rafinovaného vzhledu :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2013 16:26
Re: Prémiová zrada
dobre napisane..... :yes:

CLA je predovsetkym o vzhlade..... bohuzial ja prave tento jeho vzhlad nemusim... paradox ? nie nie...... mercedes jednoducho ma vyzerat inak [odkaz]

Navyse je originalita CLA degradovana tym ze predne partie nie su nicim inym ako klasicke A-cko.. a to je ostuda... slovek by cakal trosku iny face... pri pohlade spredu clovek nema sancu zistit ci ide o Acko alebo CLA... ale blondinam a dceram milionarov sa to bude pacit ;-)
Avatar - white label
6. 5. 2013 16:40
Re: Prémiová zrada
V podstatě souhlas, zejména s tím: "Model prostě staví na jediném zásadním kritériu - líbivosti." Vi z i má reakce ze 14:23.
6. 5. 2013 15:23
CLÁDA
I kdyby nic jiného, mercedes přivezl s novým modelem nový designový svět. Není přitom rozhodné, zda tě bere za tanga či nikoliv. Ráno jsem jel proti áčku a také z té lehce sražené přídě zrovna nejásám, ale vedle toho ještě ... vidím. A to, co vidím je prostě... skvostné. Samozřejmě, že mám problém s tím, komu je horní model určený, samozřejmě, že vím, jak má vypadat auto (CLS). Jenomže to je tak všechno, co zde mohu uvést. Dál už je jen nekonečná estetická umělecká nadstavba mercedesu.

Ano, je tu BMW, designově přehledný, uchopitelný, podprahově dokonale korespondující, na můj vkus sice méně "umělečtější", jenomže to je bavorácký záměr. Já stavím oba dva, tedy MB a BMW na stejnou (nejvyšší) příčku designových kvalit. Každého pochopitelně v trochu jiném směru. A to i v negativní rovině, nejásám-li nad modernizovaným GL, nejásám ani nad X6. Jenomže holt je zde třeba CLS či 6 GC. A tihle, ti přebíjí všechno.

Karosářské zacílení horního modelu, a to s odkazem především na velikostní třídu, to je velkej vořech. Jak lze paušálně přijímat například malou ixjedničku, či chystané GLA, pak u CLA tedy jakéhosi kompaktního čtyřkupíčka, se ve mně neustále něco vnitřně pere. Proč, když spatřím koncept GLA, okamžitě si řeknu - jo, to je vono. A u CLA jen nechávám prsty běhat po klávesnicí s nadějí, že sám sebe tak nějak přesvědčím. No... nepřesvědčím. Zatím...

P.S. Pochvala za test. Začíná to mít vybroušenou formu :yes:
Rozbalit vlákno
0
6. 5. 2013 15:44
Hodnota Cw
Prosím opravte si hodnotu Cw. CLA 220 CDI ji má 0,24 (ne jak je uvedeno 0,27). Hodnota 0,22 má základní motorizace, ale se sadou BlueEFFICIENCY Edition (která není součástí standardní výbavy). Bez BlueEFFICIENCY je to 0,23. Hodnoty lze lehce nalézt na webu :-)
Snížení podovozku není 20/15 mm ale 15/10 mm (předek/zadek)
Na zadní sedadlo se vejde v pohodě např. můj kolega o výšce 175 cm, ale asi dost záleží poměr délky trupu a nohou a pupku... kolega má konfekční velikost a tímto ho zdravim :-)
Díky ;-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2013 16:38
Re: Hodnota Cw
vysku 175cm ma dnes uz kdejaka holka... poriadny chlap si dozadu asi nesadne ;-\ jedine zeby tam sedel bez hlavy :yes: praktickost nadovsetko... neieln ze tento medak otrasne vyzera ale je prakticky asi ako trabant ;-) :yes:

bude to typicke auto pre zbohatlikov, metrosexualov, dcery milionarov, blondate pipky, nepraktickych ITeckarov a dalsich exotov ;-) :yes: ... prakticky mysliaci chlap si takyto mercedes aj ked na neho ma nemoze proste kupit... predpokladam ze ani otec rodiny a ani nejaky dobrodruh.... toto je skutocne len take auticko pre metrosov a blondiny.... inak nedava ziadny zmysel ... nieco ako beetle
Avatar - white label
6. 5. 2013 16:43
Re: Hodnota Cw
Když už, tak trabant v sedanu, protože v kombíku byl Trabant naopak praktický. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2013 16:44
Re: Hodnota Cw
suhlas.... samozrejme som myslel sedan [odkaz] :yes: ;-)
Avatar - white label
6. 5. 2013 16:47
Re: Hodnota Cw
Hmmm, krasavec... >:-[]
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2013 16:50
Re: Hodnota Cw
a letia na neho aj kocky [odkaz] ;-) >:D :yes:

takze CLA fakt nedava zmysel ;-)
Avatar - white label
6. 5. 2013 16:59
Re: Hodnota Cw
Stylový dvoutaktní dým už na volnoběh...a bloncka má super boty na jeho řízení... >:-[]
U Trabantu bych čekal spíš takovou kočku:
[odkaz]
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Hodnota Cw
No vidíte, tady píšou 0,27 [odkaz]
Avatar - white label
6. 5. 2013 17:49
Re: Hodnota Cw
V "AUTO 7", kde přesně tento kus testovali (před auto.cz), píší taky 0,24.
Avatar - gld
6. 5. 2013 18:25
Re: Hodnota Cw
Keď sme už pri koeficientoch- vie mi niekto vysvetliť prečo majú rôzne motorizácie odlišné hodnoty cw?
Avatar - white label
6. 5. 2013 18:44
Re: Hodnota Cw
Stačí pár detailů, třeba užší pneu, jiný nárazník... apod.
Avatar - Ham.
6. 5. 2013 20:15
Re: Hodnota Cw
Obecně platí čím méně výkonný motor tím lepší Cx. Menší výkon = užší pneu, méně výkonné brzdy a tedy potřeba méně vzduchu k nim a tudíž velká část přivaděče je zaslepená, méně vzduchu pro chlazení a nasávání a tudíž část masky opět zaslepená, slabší/méně výfukových potrubí, které na spodku auta víří vzduch etc.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Hodnota Cw
Dost podstatnou roli hraje i aerodynamika motorového prsotoru, což je neviditelná, ale zásadní věc (velikost, množství a rozmístění chladičů, odtok vzduchu z prostoru atd.)
6. 5. 2013 18:20
Raději...
...Škodu Octavii 1,6 TDI ve výbavě Active za fantastických 424 900. A teď to porovnejme:
[odkaz] :yes: vs. [odkaz] 8-s du se vyblejt :no: :no: :no:
Co dodat? Snad jen, BRAVWO ŠKODA!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 21:25
Re: Raději...
>:D >:D >:D a teď stačí sednout do těchto vozů... nebo sejen v reálu přiblížit a přijít na ten katastrofální omyl....

PROMIŇ OCTO, BRAVO.... MB
Avatar - white label
6. 5. 2013 21:39
Re: Raději...
Na druhou stranu, pokud zohledníš i cenovky těchto dvou vozů (Octavia s nejsilnějším 2,0 TDI a multilinkem), pak při racionálním srovnávacím testu, který neřeší líbívý wow efekt CLA, prakticky (celkově) nemá CLA šanci.
PROMIŇ MB CLA... ;-)
Avatar - Charger
6. 5. 2013 21:53
Re: Raději...
No bohužel prozatím nejsilnější TDI se 150 koni ještě multilink nemá a je to taky nejhorší věc na jinak docela povedeném autě.
Avatar - white label
6. 5. 2013 23:37
Re: Raději...
Jasně, myslím silnější 2.0 TDI, které do O3 teprve přijde.
Avatar - Magister
7. 5. 2013 10:15
Re: Raději...
Přece nechcete srovnávat praktickou a technicky nedokonalou Octu s tímhle designovým kouskem....
6. 5. 2013 19:28
ajaj
cena 1.3 mice a haupna nema ani obycejnej tlumic, misto toho dratu co to podpira?

a teda co bych asi neskousnul je ten interier, sedacky luxus, calouneni a tak taky luxus, ale ten hnusnej plastovej dekor imitujici sedej kov a jeste v takove porci? a co me teda desne odpuzuje je ten display, pripada me to jak nejaky tablet od nejake cisnke firmicky co teprv v oboru vacina a Mercedes to tam dal uplne cirou nahodou a zapomel to oddelat >:D jako jestli se takovejhle kyc libi mladejm, tak to sem asi jiz starozitnost, sakra i moje pracovni 27" monitory maj mensi ramecek nez tahle mrnka >:D
Rozbalit vlákno
17
Avatar - CHerokee
6. 5. 2013 21:27
Re: ajaj
však tam se dají místo toho dát iPhony nebo tablety.... proto to tak je... časem to bude stejné všude.
Avatar - Charger
7. 5. 2013 10:04
Re: ajaj
No ono to nemá ani automatickou klimu, jak dokazují fotky interiéru...
Avatar - Magister
9. 5. 2013 10:07
Re: ajaj
Má... jen nastavuješ intenzitu, teplotu s to udržuje samo. Ptal jsem se na to.
Avatar - Charger
9. 5. 2013 15:35
Re: ajaj
Nemá, pokud chceš klimu, musíš zmáčknout čudlík. Tlačítko "auto" tam rovněž chybí, intenzitu větrání si tedy také nastavuješ manuálně. Automatická klima vypadá v tomhle autě jinak.
Avatar - CHerokee
9. 5. 2013 16:11
Re: ajaj
Nic nemusí člověk mačkat je tam jako všude A/C, které nevypíná. Nastaví jen intenzitu. Teplotu, vlhkost, pyl a vše to reguluje samo.

Zkuste už sakra přestat lhát. Výše popsanou mám v autě já. Brácha má příplatkovou dvouzónovou, u které se nenastavuje manálně intenzita.
Avatar - white label
9. 5. 2013 18:21
Re: ajaj
U automatické klimy se nastavuje (obvykle v režimu "AUTO") primárně konkrétní hodnota požadované teploty! Automatická klima bývá dnes zcela běžně minimálně! dvouzónová (měl to tak např. už pětkový Golf u Climatronicu, ať zůstaneme ve stejné třídě). Naopak u manuální klimy se nastavuje intenzita a nebývá vícezónová.
Zjevně máš tedy klimu manuální, kdežto brácha automatickou/dvouzónovou. Zkus si něco o klimě v autech obecného načíst (místo blafů marketingu a prodavačů) a přestaň tu trapně urážet s údajným lhaním, protože lžeš tady prokazatelně naopak ty, i když z "pouhé" nevědomosti.
Mimochodem, jak by sis představoval manuální klimu, když ti klima, kde si musíš nastavit intenzitu a nemůžeš si nastavit pouze požadavanou teplotu? Že by třeba sáčky s ledem pod nohy??? :-O >:D
Něco se k tomu najde i tady na webu, např.:
[odkaz]

Mercedes běžně nabízí u Áčka pouze dvě možnosti klimy:
- Manuální! klimatizaci THERMATIC (s prachovým filtrem, vnitřní oběh s komfortní funkcí zavírání oken) sériově.
- Automatickou! dvouzónovou THERMOTRONIC za přípaltek.
Asi ani na těch "svatých stránkách" (www.m-b.cz) nedáváte dostatečně pozor.

P.S. Ale každý aspoň může mít reálnou představu, jaké máte (s "Magistrem") obecné znalosti o současných automobilech.
Ale hlavně, že víte, že MB je jasná jednička, což je názor (bez ohledu na konkrétní značku) tak na úrovní první třídy ZŠ. 8-s ;-)
Avatar - Magister
10. 5. 2013 08:32
Re: ajaj
Jednozónovou klimatizaci najdeš taky třeba v třídě SLK. Tam kde je malý vnitřní prostor je dvouzónová zbytečná. Thermatic je taky automatická - člověk nastaví stupně a hotovo. Jen může zvýšt intenzitu a to jde u každé.

To, že MB je jednička není názor ZŠ, ale zkušenosti a vyzrálosti. ;-)
10. 5. 2013 13:33
Re: ajaj
Malý prostor nemá s počtem zón co dělat. Zóny máš kvůli komfortu - každý si může nastavit teplotu, která mu vyhovuje.
Avatar - white label
10. 5. 2013 19:13
Re: ajaj
Ty jsi papežštější, než Papež, co? Cituji z ceníku ceníku Ačka:
"Manuální klimatizace (THERMATIC)" - sériově
"Automatická 2-zónová klimatizace (THERMOTRONIC)" - za příplatek

A to SLK to má úplně stejně (jen v bledě modré) jako Ačko:
sériově: Manuální! klimatizace THERMATIC -
mechanická! regulace rozdělování vzduchu, využití zbytkového tepla MRA, prachový a aktivní uhlíkový filtr a spínač vnitřní cirkulace vzduchu s komfortní funkcí automatického zavření oken

za příplatek: Automatická! klimatizace THERMOTRONIC -
2-zónová! automatická! klimatizace, displej!, automatické! rozdělování vzduchu a sluneční senzor vč.kontroly kvality nasávaného vzduchu

Takže víš o tom "kulové" ale pořád si chytrý jak rádio. 8-s ;-)
Avatar - Charger
10. 5. 2013 10:25
Re: ajaj
Bullshit. Aneb "mám automatickou klimu, akorát ji musím nastavit manuálně" >:D >:D
10. 5. 2013 13:37
Re: ajaj
Měl jsem za to, že automatická klimatizace udržuje nastavené podmínky, ne že mi čte myšlenky. ;-) Možná není tak vymakaná (neznám ji), ale pokud zvládne udržet nastavenou teplotu (bez mého zásahu), tak je pro mne automatická.
Avatar - Charger
10. 5. 2013 14:31
Re: ajaj
Dokáže měnit intenzitu foukání pro udržení předvolené teploty? Ne. Dokáže měnit směr foukání (např. na zamlžené okno)? Ne. Má nějaké tlačítko "auto" pro automatický režim? Ne. Proto to v žádném případě není automatická klima.
Avatar - white label
10. 5. 2013 18:50
Re: ajaj
Neboj, MT dobře ví (na rozdíl některých tady v diskusi), co je automatická klima. Jen tě tak "chytil za slovo", protože i u automatické klimy si musíš nastavit požadovanou teplotu "manuálně" (nikoli telepaticky), podobně jako třeba u automatické pračky (případně aspoň zvolit přednastavený program). ;-)
Avatar - white label
10. 5. 2013 19:26
Re: ajaj
Srandičky na to tě užije, ale vysvětlovat (co je manuální/automatická klima) těm dvěma "analfabetům" musím já. :-)
Avatar - white label
9. 5. 2013 17:58
Re: ajaj
Člověk (který něco neví) by měl vědět koho se na co zeptat, to je totiž základní předpoklad správné odpovědi...
Avatar - happy_driver
7. 5. 2013 01:04
....
Tradicna nadielka kecalov, co MB videli max na nete......CLA je sikovne male kupe, s overeymi motormi a uzasnym dizajnom - to je prosty fakt. Zial nic pre socky, ani obmedzencov bez rozhladu (a slovnej zasoby), ale svet je uz raz taky.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - 3_diamanty
7. 5. 2013 07:32
Re: ....
no neskutocne sikovne auto.... nepraktickejsie auto tazko najdeme... snad len beetle mu moze konkurovat..... ;-) .... uzasny dizajn? si spadol z jahody asi.... ale chapem ze dizajn je vec subjektivna ... otrasnejsi dizajn mercedes uz davno nemal... ale blondinkam sa to pacit bude .... tie na to poletia ... CLA je neprakticka zrudicka - ale metrosexuali sa uz tesia :yes: neprakticki exoti maju svoju modlu :yes:

kazdy mame svoj nazor.... pre teba je to supersikovna kara... pre mna je to neprakticke nesikovne skarede auto nehodne mena mercedes.... no co.... kazdy mame svoj nazor ze ;-)
Avatar - happy_driver
7. 5. 2013 11:34
Re: ....
Ako sa v tom pekne ti pravi nasli, vsak?! >:-[]

No ale po rade. Neprakticke auto? To si chlapce, musel z tej jahody spadnut ty a nie raz. Ak u takehoto typu auta ides nieco splietat o praktickosti, tak to hovori za vsetko. Ked chces (pravda ty o tom mozes len snivat) prakticke auto, tak si hladaj nejake kombi. Dizajnovo je to auto uzasne a na tom ty takisto nic nezmenis, ale netrap sa, nie si cielova skupina. A to ubohe zavistlive fnukanie o blondinach (tym tiez nedisponujes, ani vo forme frajerky, alebo manzelky, ze), metrosexualoch (hm, vies vobec co to znamena, alebo si o tom len cital v nejakom bulvarnom platku a tusis, ze to nie je na jedenie?), ci nepraktickych exotoch (to by sa niektori majitelia/majitelky CLA dobre pobavili, ze kam ich to nejaky experet zaradil), nuz co, aspon mas virtualneho nepriatela, na ktoreho mozes zvalit svoju neschopnost....Nepokusaj sa prezliect tie kecy za tvoj nazor. Kecy su raz kecy, bez ohladu na formu podania. Cim skor sa zmieris s tym, ze svet nie je fer a toto nie su auta pre kazdeho, tym lahsie sa ti bude dychat. :-!
Avatar - Charger
7. 5. 2013 10:07
Re: ....
Kecal jsi tady tak možná ty. Kupé to totiž není, ověřený motor je tak možná tenhle diesel, jinak jsou tam motory nové, a design je subjektivní záležitost, žádný fakt. A vůbec, napiš nám tady kolik zkušeností s tímto autem máš ty sám...rád se dozvím o kolik víc jsi s tím najel oproti mně.
Avatar - happy_driver
7. 5. 2013 11:44