Italský koncern Fiat Group v segmentu hypersportů rozhodně nespí, chystá totiž hned dva extrémní vozy – ještě exkluzivnější LaFerrari a nástupce Maserati MC12.
Jak snížit hmotnost u LaFerrari? Stačí vyhodit ty "krámy" související s KERS a rázem se výrazně zlepší výkonová hmotnost. Nepochybuju o snížení hmotnosti alespoň o 163 kg (163koní dává soustava KERS), když jen baterié váží cca 60kg. A z poctivého benzinu ještě pár koníků vymáčknou.
Mimochodem LaFerrari se mi hodně líbí :yes: .
Dotaz na redakci: LaFerrari má dva elektromotory? Já vím o jednom, k čemu slouží ten druhý?
..... "ten druhý pohání příslušenství motoru a dobíjí baterie když auto stojí"......
No, ten další pomocný elektromotor sice pohání příslušenství motoru a "další systémy vozu" jak píšou třeba tady [odkaz] ale rozhodně nedobíjí baterie, když vozidlo stojí. Dobíjel by baterie a proud by si bral z baterií. Trošku schyzofrenní. >:D
Pravda, trochu jsem u to ho nepřemýšlel, když jsem to psal. Reagoval jsem na příspěvek, kde se BaracudaJ ptal kde je ten druhý elektromotor. Ale samozřejmě je nesmysl aby dobíjel baterie, když je napojen na příslušenství motoru, které pohání aby ulechčil motoru od mechanických strát. Ale díky tomu, že nikde neni pořádně rozepsáno jak je ten hlavní elektromotor spojen s převodovkou a motorem, tak me v rychlosti napadlo, že by baterie mohl dobíjet ten druhý elektromotor, ale neuvědomil jsem si, že není vůbec spojen s benzíňákem... :-| .
Na dělání machra v Monkaku je to dobré auto,ale v běžném provozu plných retardérů a děr je tohle auto k ničemu,tak snad udělá VW toho Parcura(Parcour je supesrsport s vyšším podvoukem),tohle je tak nizký že bych se stím bál jezdit po normální cestě,to aby člověk sledoval každou díru po cestě,na okruhu díry nejsou,teda jak na kterém,ale na okruh bych si vzal zas raději placku no,takže opravdu nechápu na co tyhle auta jsou krom Machrování v Monaku
Takže vyplácnu 30 mega za auto s kterým si nezajezdím na běžný cestě a na okruhu mě předjede 10x levnější placka,nechápu proč taková hloupá auta vznikají
fvobejdo: jestli ti to připadá drahý tak to není pro tebe. Ale jestli ti vadí, že tě někdo bere na okruhu tak na to je tu FXX a pak tě už jen tak někdo nedá >:D
Ne je to skoro zadarmo,jenom to má málo využití a FXX se mi nelíbí,mám radši placky,né bramborové ,ale ty na vokruh protože to je na vokruh to nejlepčí,to je přece jasné no ne
Ale abych byl objektivní,tak La Ferrari je jedno z nejkrásnějších super aut možná i nejhezčí ze všech moc se povedlo,na super kvalitních silnicích to může být sranda a i na tom okruhu by to šlo,protože placky nejsou zrovna moc pohodlné a La Ferrari pohodlné určitě bude,je to prostě RAKETA
vzdy sa mi paci, ked niekto v suvislosti so supersportami vytiahne diery na cestach >:D >:D >:D ako keby niekto, kto si moze dovolit tie najdrahsie supersporty, byval niekde v nejakom zapadakove typu cesko alebo slovensko a jazdil po deravych cestach do tesca na nakupy s tym >:D dost silno pochybujem, ze napr. v nejakom dubaji, kde si taketo auta kupuju, maju diery na cestach alebo nemaju kde zaparkovat a tak podobne >:D
Až v Dubaji dojde Ropa,tak to tam bude samá Díra a Nakonec bude zas jenom poušť.
Mě se zas Líbí že to říkáš jako kdyby si byl nějaký šejk z Arábie a přitom si z Čobólie cesty tam máte samou díru a rátáš tu takové moudra
No zrovna v emirátu Dubai (narozdíl od svých sousedů) ropu moc nemají (co měli vpodstatě "vytěžili"), a(si) proto se tak snaží "jinak"
PS: Ale kvalita silnic tam je VYNIKAJÍCÍ
Nevím, jak u vás, ale v ČR se prodávají i podobná auta. Dokonce jsou občas vidět i v provozu, nesedí jen v garáži. Nejde jen o díry, moderním nepřítelem číslo jedna jsou retardéry. Improvizované kruhové objezdy jsou někdy také chuťovka.
keby si vcera videl v centre BA prechdzat cez elektrickovu trat hrbolatu jak hajzel
Ferrari FF na BA znackach, ako ja - myslim, ze by si podobnu vec nenapisal
Základný parameter je jasný - výkon nad 1.000 koní
Trochu som sa čudoval, prečo sa LaFerrari pri výkone svojho auta zatavil tesne pod magickou hranicou 1.000 koní. Ale teraz je to jasné - aby v budúcnosti mohol predstaviť oveľa drahšiu verziu s výkonom nad 1.000 koní.
Pri super drahých autách nad milión eúr už prestáva fungovať klasický zákon ponuky a dopytu, ktorý hovorí, že čím je nižšia cena, tým je vyšší dopyt a naopak. Pri vysokých cenách už je cena v podstate bezpredmetná, keďže takéto autá si kupujú ľudia, pre ktorých pár miliónov hore dolu neznamená nič. Ak si nejaký arabský šejk môže dovoliť jachtu za 50 miliónov USD, tak mu môže byť jedno, či nejaké supersport stojí jeden, dva či tri milióny USD. A paradoxne čím stojí viac a menej sa ich vyrobí, tým je spokojnejší. Pretože takých áut a ich majiteľov bude na svete len pár. A cena auta bude len rásť.
Takže kúpa takéhoto auta je výhodnejšia ako kúpa bežných áut, ktoré za 3 roky stratia polovicu zo svojej ceny. Vo svete bohatých niektoré veci fungujú neštandardným spôsobom.
Re: Základný parameter je jasný - výkon nad 1.000 koní
blahozelam, objavil si Ameriku >:D
ale ako som uz napisal, nic z toho nebude - niekto len zle interpretoval vyjadrenie jedneho "managira" z konc.Fiat (mozno len jeho zelanie) ;-\