Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari chystá extrémnější LaFerrari, motor auta použije i Maserati

David Bureš David Bureš 7. 5. 2013 • 22:26
26
Italský koncern Fiat Group v segmentu hypersportů rozhodně nespí, chystá totiž hned dva extrémní vozy – ještě exkluzivnější LaFerrari a nástupce Maserati MC12.

Ferrari si umí najít zákazníky, kteří za auto jeho značky zaplatí horentní sumu. I proto je v plánech ještě extrémnější a exkluzivnější verze hypersportu LaFerrari. Za něj mají klienti zaplatit více než 90 milionů korun, což je asi třikrát více než v případě výchozího LaFerrari.

Exkluzivnější varianta LaFerrari by mohla vzniknout pouze v 10 kusech. Série výchozího automobilu je omezena na 499 exemplářů.

Šéfdesignér maranellské automobilky Flavio Manzoni britskému magazínu Autocar přiznal, že při vývoji LaFerrari vzniklo několik návrhů designu tohoto auta, přičemž jeden z nich byl obzvláště krásný. Právě ten by se měl stát předobrazem speciální varianty LaFerrari.

Automobil použije stejnou techniku jako LaFerrari – 6,3litrový dvanáctiválec kombinovaný se dvěma elektromotory. Proti výchozímu modelu má auto zhubnout, cílem je údajně srazit hmotnost pod 1.000 kilogramů. Ani LaFerrari přitom není nějaký tlouštík, jeho suchá hmotnost činí 1.255 kilogramů.

Svého zástupce v segmentu hypersportů chystá i Maserati. Výrobce s trojzubcem ve znaku zopakuje metodu vývoje takového auta, když opět použije techniku od Ferrari. Takto vznikl již model MC12, který vycházel z Ferrari Enzo.

LaMaserati má použít podvozek LaFerrari a další jeho prvky. Auto by mělo být poháněno i stejným motorem – dvanáctiválec však patrně nebude doplněn elektromotory. Automobilka nicméně zvažuje i použití výrazně upravené přeplňované verze motoru 3,8 V8 ze sedanu Quattroporte.

Díky chybějícím elektromotorům a bateriím by mělo být Maserati lehčí než LaFerrari, otázkou je, zda bude i rychlejší – politika italského koncernu to totiž nemusí dovolit. Proto bude mít Maserati patrně nižší výkon než jeho sourozenec.

Zatím není jasné, kolik exemplářů LaMaserati vznikne, zájem o LaFerrari každopádně mnohonásobně převýšil počet vyrobených kusů. MC12 bylo vyrobeno v 50 kusech, zatímco Enzo ve 400 kusech. Na trhu by se nový vůz mohl objevit v roce 2015.

Související články

Témata
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2013 21:07
Re: Základný parameter je jasný - výkon nad 1.000 koní
blahozelam, objavil si Ameriku >:D
ale ako som uz napisal, nic z toho nebude - niekto len zle interpretoval vyjadrenie jedneho "managira" z konc.Fiat (mozno len jeho zelanie) ;-\
Avatar - jozephko
8. 5. 2013 20:46
Základný parameter je jasný - výkon nad 1.000 koní
Trochu som sa čudoval, prečo sa LaFerrari pri výkone svojho auta zatavil tesne pod magickou hranicou 1.000 koní. Ale teraz je to jasné - aby v budúcnosti mohol predstaviť oveľa drahšiu verziu s výkonom nad 1.000 koní.
Pri super drahých autách nad milión eúr už prestáva fungovať klasický zákon ponuky a dopytu, ktorý hovorí, že čím je nižšia cena, tým je vyšší dopyt a naopak. Pri vysokých cenách už je cena v podstate bezpredmetná, keďže takéto autá si kupujú ľudia, pre ktorých pár miliónov hore dolu neznamená nič. Ak si nejaký arabský šejk môže dovoliť jachtu za 50 miliónov USD, tak mu môže byť jedno, či nejaké supersport stojí jeden, dva či tri milióny USD. A paradoxne čím stojí viac a menej sa ich vyrobí, tým je spokojnejší. Pretože takých áut a ich majiteľov bude na svete len pár. A cena auta bude len rásť.
Takže kúpa takéhoto auta je výhodnejšia ako kúpa bežných áut, ktoré za 3 roky stratia polovicu zo svojej ceny. Vo svete bohatých niektoré veci fungujú neštandardným spôsobom.
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2013 16:09
NIC z toho nebude...
[odkaz]

vraj to bola chybna interpretacia...

aj ked keby z toho vybrali tie "baterky" a pridali paar "poniikov" :yes:
Avatar - flyboyeda
8. 5. 2013 15:21
Re: diery na cestach :D
Ferrari FF pro mě není Ferrari,ale drahá a nevzhledná ohavnost
8. 5. 2013 13:39
Re: diery na cestach :D
keby si vcera videl v centre BA prechdzat cez elektrickovu trat hrbolatu jak hajzel
Ferrari FF na BA znackach, ako ja - myslim, ze by si podobnu vec nenapisal
Články odjinud