Některé automobilky si zoufají, že jejich prodeje klesají. Jiným zase vadí, že jejich prodeje rostou – ztrácí tím totiž svoji silnou stránku, exkluzivitu.
Dekádu zpět byla situace jiná, exkluzivní výrobci šlapali vodu, proto také u Ferrari došlo na méně ultimativní auta, dnes už mají modely ve kterých se dá i cestovat, nejen ujet pár kilometrů s oroseným čelem a staženými půlkami. No, a ono to zafungovalo, do osmiválcových modelů s motorem uprostřed si už sednou i lidé, kteří nemají tělesné proporce šimpanze, jsou tu GT modely california, FF, bohatých lidí přibývá, takže v kombinaci je výsledek jasný, větší prodeje. Aktuální reakce z Maranella je pak logickým vyústěním úspěchu, marže jsou dostatečné, modelová řada komplet, takže netřeba rozmělňovat exkluzivitu, stačí si vybírat, komu těch sedm tisíc ročně prodají. :yes:
Zrovna včera jsem si vzal do koupelny asi dva roky starej TG, kde je rozhovor s Dario Franchittim a jemný srovnání F40 a F458. Dario přijel svým soukromým F40 a prohlásil, že F458 měl...pár dní, pak ho odevzdal. Jede líp, výkon je dostupnější, Italia v každým případě rychlejší, ale chybí mu tam ta syrovost.
Přesně to vystihuje kroky Ferrari a obecně technologií. Pro 99,9% zákazníků prostě lepší. Už F430 mi přišla příjemně kultivovaná a divoká jen když člověk chce.
>:-[] Není zač, ale chtěl bych tě vidět, co bys říkal právě v té F40, tam je ideální posaz pro stopadesáticentimetrového autobusáka (sklon volantu) s půlmetrovými dolními končetinami. ;-)
Na čem, že prodávají více Ferrari než fiatu Bravo?? >:D >:D
Musím říct, že humornější zdůvodnění nějakého propadáku jsem tu ještě nečetl, jestli tohle není na ventilek, pak už nevím.
Fiat chce na někde k pozici Porsche posunout Maserati a je jen otázka, jestli se mu to podaří... z tohoto pohledu je Porsche jistě úspěšné...
Ale...
Tady je řeč o Ferrari...
A nejzajímavějším atributem této otázky je jedna zásadní věc.
Němci (národnostně), vždy těžko nesli, že má někdo ve světě něco, co oni sami nemají... nalejme si čistého vína... Budiž jim ke cti, že se s tím byli schopni srovnat, nicméně dost často jsme slýchali argumenty ve stylu... Ano Ferrari, ale Porsche je taky rychlé, ale je mnohem spolehlivější a dá se s ním jezdit i běžně... a ejhle... ono najednou Ferrari začalo stavět podobně spolehlivá, podobně komfortní auta jako Porsche..., ale exkluzivita zůstala (bez debaty)...
Takže... V trojboji Ferrari x Porsche x Maserati je jednoznačným vítězem a nedostižným snem Ferrari..., v kontextu toho, jak se obchodně vyrovnat se ztrátou prestiže je zase vítězem Porsche (bože Macan!!! ???)zatím vůči Maserati... Uvidíme v budoucnu....
Věřím, že Ferrari zůstane dál nedostižné (je vidět, že to co se daří Ferrari nemá šanci dosáhnout ani Lambo, byť si koncern myslí, že by to mohla být odpověď, ale ztráta koncernu VW v technologiích na Fiat je příliš velká a peníze to asi nezachrání) a Maserati se v objemech Porsche trochu přiblíží...
P.S. Myslím, že u Ferrari by asi nebylo mimo mísu stanovit si výrobní cíl na 10 000 ks a ten nikdy nepřekročit. V rámci světa je 10 000 ks snesitelné stále dost exkluzivní (zvlášť rozloženo do 5 modelů).
No neviem.
Ferrari a Porsche by som moc neporovnával. Porsche si už roky ide "vlastnú ligu" a veľmi úspeše.
V rámci zamerania je vhodnejšie porovnanie s Lambom.
V jiným rozhovoru se Luca rozpovídal v jak zbídačeným stavu převzalo od Fiatu Maserati. A domnívám se, že po inovaci a rozšíření modelů vlajkový lodipřichází řada na to samý právě tam.
Ferrari nikdy nebude konkurentem Porsche vyjma drobnýho překrytu speciálních modelů nebo top řad P, někde do těch vod by právě mělo mířit Maserati.
A VW Group má perfektně pokrytý GT a sporty, supersporty s Lambem (nový Gallardo tuším ještě letos) a hypersporty s Bugatti. Není důvod jít do přímýho boje, když vedle sebe dokážou pohodlně fungovat.
Co se daří Ferrari nemá šanci dosáhnout ani Lambo.... Hmm, je otázkou, kam Lambo dosáhnout chce, resp. jak moc si uvědomují, kam dosáhnout mohou. Podívej se na úspěšné servírování nejvěrnějším zákazníkům velmi exkluzivních modelů. A najednou exkluzivní verze LaFerrari.... Ztráta technologií VW na Fiat ? No, v rovině Lamborghini/Ferrari je na straně Lamborghini asi nejmasivnější a nejsériovější aplikace kompozitů v automobilovém průmyslu. U Ferrari je to zase aplikace "nejmodernějších jízdních technologií", kde nyní s LaFerrari (a P1) předvádějí opravdové orgie.
Prodeje Lamborghini máš rozložené na 2 modely, kdy Gallardo je stařec a vedle toho megaúspěšný Aventador. Ferrari hodně pomohlo již zmiňované zcivilnění modelů a hlavně "dostupnější" (co do využitelnosti) modely (California, FF). Pochybuji (a doufám, že ne) ,že Lamborghini půjde cestou tohoto "změkčení" nabídky. Navíc je zde v kontextu koncernu Porsche. Lze tedy stále očekávat "teatrálně šokující" cestu. Tedy něco jiného, než u Ferrari. Stále tvrdím, že tyto dvě automobilky jsou rozdílnější, než by se mohlo zdát.
Jsou hodně rozdílné, měl jsem možnost jezdit s oběma.
Ferrari - je vytříbené, důmyslně sofistikovaně propracované se smyslem pro detail, vyladěné na absolutně nejvyšší možnou míru toho, co po něm řidič může žádat. Řidič si v něm najde jak vůz kategorie GT, luxusní a noblesně komfortní, tak dravý sporťák s neskutečnými jízdními vlastnostmi, které řidiče podrží i tehdy, když to poněkud přežene...
Lamborghini - nepoddajný vůz činící čest svému zvířeti ve znaku, tj. býku. Je to tvrdý, těžko zkrotitelný supersport, spíše podobný divokému hřebci (ne tomu od ferrari), který se nechce poddat svému pánu. Povětšinou velmi záludný vůz s poněkud nepředvídatelným chováním, vyžaduje mimořádně zkušeného řidiče, každá řidičská chyba je tvrdě ztrestána. Více než kde jinde u něj platí poněkud pozměněné rčení: "Je to velmi zlý sluha, a ještě horší pán"...
Na běžných silnicích si s Lamborghini nelze dovolit cca 2/3 toho (a spíš ještě méně), co si lze dovolit s ferrari...
Vabisi, nechci se nikoho dotknout, ale výkřiky typu titulka Blesku jsou mi k smíchu. Pravda je, že hospodaření s veřejnejma financema je strašlivý, ale bagatelizovat to na nejsledovanější zakázku poslední doby je levnější než ťapky z tržnice...
Nic není nikdy stoprocentní, zvlášť v tomhle byznyse. Pokud uděláš opravdu brilantní přípravu zakázky bude stát několikanásobky běžnýho zadání a stejně hrozí, že při takovým objemu se něco opomene. Pak přijde znova Blesk a přinese úžasnou zprávu, že zadavací dokumentace stála 10x víc než stála předtím. Vytrženo z kontextu a bez ohledu na kvalitu zadání. Narovinu píšu, že by se ušetřila mnohem větší částka z investičního záměru, ale je to neobhajitelný. Stejně tak zákon neumí udělat volnou neoplacenou soutěž nejlepšího návrhu budoucího řešení, která by byla podkladem pro výběr budoucího projektanta.
Soukromá sféra je v tomhle podstatně dál a jednodušší. V municipálním sektoru nejde vždy jen o snahu obohatit z veřejný zakázky někoho, ale i o absenci odborníků, špatně nastavenej zákon o zadavání veřejných zakázek a obecným přístupu k nim.
To nie je bagatelizovanie, to je fakt, ako u nas, tak u vas >:D
Svojho casu najsledovanejsi projekt - tunel Branisko, ktory stal vyse 5mld. Sk, je tak vytunelovany, ze by ostalo niekomu aj na 10 Ferrari. V tom tuneli taky megatunel, ze uz nezvysilo ani postavit druhu tunelovu ruru. Je iba prekopana, ale nie je v nej nic.
Nerob si iluzie, ze sledovany projekt si niekto neodsleduje detailnejsie ;-)
Snížení prodeje o cca 5% přinese exkluzivitu!?! BLBOST! :no: Spíš to jsou alibi na snížení prodejů, jak prorokuje Winkelmann. :yes: Kdyby nechtěli prodávat za každou cenu, nevyvíjeli by FF!
Když jsem toto četl na novinkách.cz, a pak i zde, hned jsem si vzpomněl na ty mistní chytrolíny, co se do mne pustili, když jsem si posteskl, že Porsche už dělá svůj obrat převážně na SUV, místo sportovních vozů typu 911. A ještě tvrdili že i Ferrari jistě půjde podobnou cestou.
Zde je krásně vidět, že když se chce, tak si značka sportovní tvář zachovat může, aniž by se kompromitovala hloupou módou - ostatně, když automobilka chce proniknout do jiného segmenu, než s nímž je historicky dlouhodobě spojována, vždy tak může učinit pod jinou značkou, což je v pohodě.
Bravo Ferrari :yes::yes: . I když mám obecně o něco raději značku Porsche, tady si nemůžu pomoci, ale zatímco Ferrari si mne získává, u Porsche mám pocit, jako by zákazníkům tak nějak lezlo do pr... za každou cenu.
A jak se díváš na prodej značky na různé šílené spotřební zboží? Notebooky se značkou Ferrari, kosmetika, oblečení... To není lezení zákazníkům někam? ;-)
Jaké lezení někam?
Je to zhodnocení značky. Dovolím si tvrdit, žeFerrari má skvěle zvládnutý merche..
Stačí se podívat na jejich stránky, zajet na F1...Skvěle zvládnuto...
Proč nedopřát statisícům fanoušků týmové oblečení F1 atd...
Já bych si dovolil oponovat. Vím, je to důležité, vydělává to nezanedbatelné množství peněz, ale ty produkty nejsou nijak kvalitní. Ať už třeba ta elektornika tak i to oblečení.
A máš osobní zkušenost?Já jsem si pořídil pár věcí ještě z dob spolupráce s Filou a slouží dodnes včetně bot..můžeš si pořídit věc za pár korun, nebo části auta za desetitisíce..
Každý dle možností...fanoušky ochotné platit může Ferrari závidět každá značka.