Ferrari chce být exkluzivnější, omezí prodeje
Ferrari v loňském roce prodalo 7.318 automobilů, což bylo nejvíce v jeho historii. Cílem pro letošní rok je prodej méně než 7.000 aut. Za poklesem nemá být ekonomická krize, ale snaha o zachování exkluzivity.
Maranellská automobilka se totiž bojí, že při dalším zvýšení prodejů by přestaly být její vozy dostatečně jedinečné. „Exkluzivita Ferrari je zásadní pro hodnotu jeho aut,“ říká šéf značky Luca Cordero di Montezemolo.
Otázkou je, zda si Ferrari dopředu nedělá prostor pro vysvětlení snížení prodejů. Šéf konkurenčního Lamborghini Stephan Winkelmann totiž tvrdí, že letos prodeje v segmentu supersportů lehce klesnou.
Problém snížení prodejů může doprovodit i pokles zisků. Nižší prodeje chce automobilka kompenzovat nabídkou více speciálních verzí svých aut, na kterých následně vydělá více než na běžných autech. Mezi takové modely bude patřit například zvažovaná speciální varianta hypersportu LaFerrari. Vedle toho Ferrari v rámci individualizačního programu Tailor Made umožňuje svým zákazníkům naspecifikovat si vůz podle jejich nejtajnějších přání.
S důrazem na exkluzivitu souvisí i fakt, že v Maranellu nepřipravují menší model, než je California. Montezemolo se nechal slyšet, že dokud bude automobilce šéfovat, tak malé Ferrari nevznikne. Stejně odmítavě se Montezemolo staví i k elektromobilům.
I přes snahu o nižší prodeje najme Ferrari v letošním roce 250 nových zaměstnanců, 200 z nich bude pracovat na výrobě motorů pro Maserati.
Z továrny Ferrari v současnosti vyjíždí 32 aut denně, během prvního čtvrtletí prodeje značky meziročně povyrostly o čtyři procenta na 1.800 automobilů. Na českém trhu se za tu dobu prodalo šest Ferrari, o tři méně než za stejné období roku 2012.