Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari chce být exkluzivnější, omezí prodeje

David Bureš David Bureš 9. 5. 2013 • 18:27
41
Některé automobilky si zoufají, že jejich prodeje klesají. Jiným zase vadí, že jejich prodeje rostou – ztrácí tím totiž svoji silnou stránku, exkluzivitu.

Ferrari v loňském roce prodalo 7.318 automobilů, což bylo nejvíce v jeho historii. Cílem pro letošní rok je prodej méně než 7.000 aut. Za poklesem nemá být ekonomická krize, ale snaha o zachování exkluzivity.

Maranellská automobilka se totiž bojí, že při dalším zvýšení prodejů by přestaly být její vozy dostatečně jedinečné. „Exkluzivita Ferrari je zásadní pro hodnotu jeho aut,“ říká šéf značky Luca Cordero di Montezemolo.

Otázkou je, zda si Ferrari dopředu nedělá prostor pro vysvětlení snížení prodejů. Šéf konkurenčního Lamborghini Stephan Winkelmann totiž tvrdí, že letos prodeje v segmentu supersportů lehce klesnou.

Problém snížení prodejů může doprovodit i pokles zisků. Nižší prodeje chce automobilka kompenzovat nabídkou více speciálních verzí svých aut, na kterých následně vydělá více než na běžných autech. Mezi takové modely bude patřit například zvažovaná speciální varianta hypersportu LaFerrari. Vedle toho Ferrari v rámci individualizačního programu Tailor Made umožňuje svým zákazníkům naspecifikovat si vůz podle jejich nejtajnějších přání.

S důrazem na exkluzivitu souvisí i fakt, že v Maranellu nepřipravují menší model, než je California. Montezemolo se nechal slyšet, že dokud bude automobilce šéfovat, tak malé Ferrari nevznikne. Stejně odmítavě se Montezemolo staví i k elektromobilům.

I přes snahu o nižší prodeje najme Ferrari v letošním roce 250 nových zaměstnanců, 200 z nich bude pracovat na výrobě motorů pro Maserati.

Z továrny Ferrari v současnosti vyjíždí 32 aut denně, během prvního čtvrtletí prodeje značky meziročně povyrostly o čtyři procenta na 1.800 automobilů. Na českém trhu se za tu dobu prodalo šest Ferrari, o tři méně než za stejné období roku 2012.

Související články

Témata
10. 5. 2013 22:39
Re: ferrari je presny opak porsche
Ferrari California (stále ve výrobě) - Lamborghini Murciélago V12 6.2 (ve výrobě 2001-2010)
10. 5. 2013 11:39
Re: ferrari je presny opak porsche
>:D >:D >:D Cože 8-s
10. 5. 2013 11:14
Re: ferrari je presny opak porsche
Těžko říct, s čím to vůbec jezdil. :-) Pokud mu však nová Lamborghini přijdou nezkrotná, chtěl bych vědět, co by říkal na některé starší kreace. ;-)
Avatar - Dinar
10. 5. 2013 06:39
Re: ferrari je presny opak porsche
>:D >:D Tolik dávno neplatících klišé v pár odstavcích se tu už dlouho nepodařilo nikomu napsat, gratuluju. ;-)
10. 5. 2013 00:35
Re: ferrari je presny opak porsche
Jsou hodně rozdílné, měl jsem možnost jezdit s oběma.
Ferrari - je vytříbené, důmyslně sofistikovaně propracované se smyslem pro detail, vyladěné na absolutně nejvyšší možnou míru toho, co po něm řidič může žádat. Řidič si v něm najde jak vůz kategorie GT, luxusní a noblesně komfortní, tak dravý sporťák s neskutečnými jízdními vlastnostmi, které řidiče podrží i tehdy, když to poněkud přežene...
Lamborghini - nepoddajný vůz činící čest svému zvířeti ve znaku, tj. býku. Je to tvrdý, těžko zkrotitelný supersport, spíše podobný divokému hřebci (ne tomu od ferrari), který se nechce poddat svému pánu. Povětšinou velmi záludný vůz s poněkud nepředvídatelným chováním, vyžaduje mimořádně zkušeného řidiče, každá řidičská chyba je tvrdě ztrestána. Více než kde jinde u něj platí poněkud pozměněné rčení: "Je to velmi zlý sluha, a ještě horší pán"...

Na běžných silnicích si s Lamborghini nelze dovolit cca 2/3 toho (a spíš ještě méně), co si lze dovolit s ferrari...
Články odjinud