Lídr opoziční německé politické strany SPD za podpory Strany zelených znovu rozvířil diskuzi ohledně plošného omezení maximální rychlosti na německých dálnicích.
Môžu znížiť rýchlosť na dialnciach na 40 a mimo obce na 20km/h a v obci na 15, lebo pri týchto rýchlostiach dôjde k nulovému úmrtiu..
A potom, vďaka tomu opitému chodcovi čo sa v zime na ceste šmykne a padne hlavou na obrubník, sa do štatistiky zapíše, že najviac, a to až 100% úmrtí na cestách spôsobujú opití chodci..a potom chcem vidieť tú vládu čo zakáže chodiť peši ;)
Ze statistik jasně vyplývá, že pod vlivem alkoholu se odehraje asi 5% nehod.
I malý školáček snadno spočítá, že přibližně 95% dopravních nehod způsobují střízliví!!!
Z toho jasně vyplývá, že třeba zakázat řízení v střízlivosti!
Kdy na to přijdou i u nás, že nižší rychlosti znamenají nižší spotřebu, při nižší rychlosti se vejde na více vozidel na silnici, snižuje se následek havárie.
paušální 80 je už blbost. V SRNčí jsou mnohdy elektronické značky, na velkém množství stejně už svítí 120. Já elektronické značky vítám, jen je je třeva využívat flexibilněji. Pravidlo a cit pro "přiměřeně" se mezi ovcemi nějak vytrácí. Takže dávat např 90 v mlze, 110 na sněhu, 120 hustý provoz, 130 normálně, 160 nebo no limit pro letní noc bez provozu atd. A kolik je limit takříkajíc obecný, je pak skoro jedno.
Spíš se hrozím středně vzdálené budoucnosti, online sledování automobilu 24h denně pomocí např GPS. Všude průjezdné body, auto VIN to a to projelo tama a tam v tolik a tolik, poté pokračovalo tam a tam. Řidič s modrou košilí co je na cestě už 78minut si v 9:30 uprdl a jedl rohlík. Obličejové markanty stopařky se shodují se subjketm 12345 v databázi. Automobil hlásil příjem rádia Impuls a vysoké množství přenesených www dat z tgp stránek. Vzhledem k tomu že stačí juknout 2x na net a už vám google nabízí doplńky k vašemu vozu, tak se obávám, že příliš nepřeháním.
1975ak: nesmíte ten chybný trend s názvem "zklidňování dopravy" brát zas tak vážně. Auta když nevyjedou nenabourají - to není řešení. A že auta budou po dálnici jezdit ve vláčku na distronic (pak jich vejde nejvíc) je myšlenka už z dob našich studií.
Ten člověk co navrhl tuto nesmyslnou věc s omezením rychlosti určitě nemá rád řízení, auta, motory atd. Prostě nic co je spojené s auty nebo se pletu? Přijde mi, že ty lidi co takto uvažují nejraději jezdí na koly a chodí na procházky do lesa. Jinak to nemůžu pochopit. Neznám nikoho kdo by říkal "jo široká rovná silnice s dobrým asfaltem, super pojedu 80 neb radši 70 km/h pač je to tak bezpečnější"
prave naopak. Ten clovek mel rad rizeni... a stal o to, abychom princip individualni dopravy udrzeli co nejdele... Nemam problem jezdit 80, na dalnici 120 - pokud tak budou jezdit vsichni! Dalnice umoznuje hodne lidem dostat se bezpecne daleko... na odreagovani se doporucujinejaky sport. Teba i motoristickej! Ale na uzavrene trati...
"Nemam problem jezdit 80, na dalnici 120 - pokud tak budou jezdit vsichni!" - Nemám problém, pokud budeš jezdit 80 a 120. Já tak jezdit NEBUDU! A vyprošuju si, aby sis (a stejně tak kdokoliv jiný) uzurpoval právo mi nakazovat, co je pro mě (a nás všechny) to jediné správné. Já si budu jezdit klidně 40, když to bude situace vyžadovat. Ale ne 80, protože tak jezdí všichni. Je to zase jen a pouze potlačovaná svobod a degradace míry vlastní zodpovědnosti za svoje chování. Tabulkové kastování stáda. Děkuju, nechci.
Já s tím problém mám. Takže jestli ti to tak vyhovuje tak si tak jezdi. Já budu jezdit s dovolením normálně. Vycinkali jsme si tady v 89tým svobodu tak bych si ji taky rád užil. To že budu donucenej se po okresce plížit 80 mi jako svoboda moc nepřipadá.
jj to je trefa do černého, btw teď se ploužíš alespoň 90. Optimálně by to mělo být 100 na silnicích mimo město, samozřejmě ti co chtějí jet pomaleji, mohou >:D:yes:
Ten clovek je najskor dement, ktory ma poslanecku imunitu a moze jazdit ako rychlo chce, teda je mu logika jeho navrhu v zadnom otvore.
Pripadne je to opat dement so zelenym mozgom, ktory predpoklada, ze znizenim rychlosti klesne spotreba a tym padom emisie (modla EU). Je to velmi pravdepodobne, kedze ide o stranu zelenych. Napad je to vsak chory, pretoze to povedie jedine k vyssej nervozite na cestach, spotreba kvoli naslednemu neurotickemu stylu jazdy nizsia nebude a pocet nehod tiez nie. Akurat ludia budu viac * a vsade pridu neskor.
Takemu pausalizovaniu by som sa radsej vyhol. Nie je problem stretnut zasobovacie Sprintery alebo Iveca, ktore si to valia poctivych 150km/h tam, kde sa to da. Na druhej strane nie je problem stretnut napr. v nedelu rano kopec luxusnych limuzin ako sa gulaju 115-130km/h....vacsinou panicka smeruje niekam s deckami a pod. Ale hovorim, akekolvek pausalizovanie nie je namieste. Ja som rad, ze mozem pocas pracovnej cesty obcas E popustit uzdu a bez starosti ho nechat uhanat poloprazdnou dialnicou..... :yes:
>:D >:D
Při 50 m odstupu, ve 140 km/h, by jsi musel prokázat reflex stíhacího pilota a ještě mít alespoň o 10 m kratší brzdnou dráhu, aby jsi do něj neflák.
Ovšem v reálném životě to do něj napereš téměř jistě.
Myslet si o tom můžeš co chceš, ale matematiku a fyzikální zákony neokecáš.
Sismaria, to su keci.... co ste vy dvaja hore po obrne, ze mate niekolkose***ve reakcie?
Predsa, ked chces tak jazdit, neladis radio, neosahavas spolusediacu, ale cumis dopredu a venujes sa len jazde. Nie je to urcene na 1000km vkuse, lebo to trochu viac vycerpava, ale je to bez problemov.
Ospaly clovek ma reakcie pod 1sek, normalny zdravy clovek ma reakcie do 0.3sek.
Ak to auto vpredu zacne aj nudzovo brzdit, tiez nebrzdi zfleku na mieste.....
Ostatně dolní hranice odstupů u adaptivních tempomatů bývá ta 1 vteřina. A je doporučovaný pro rychlou jízdu v koloně po dálnici. Naopak dlouhý odstup je doporučovaný pro okresky.
Svoje filozoficke zvasty si nechaj pre kolegov od piva. Az vyskusas, potom sa ozyvaj.
Ja to mam opakovane otestovane a reci saskov s klapkami na ociach su mi uplne ukradnute.
Jsou dvě taková stará obecná řidičská pravidla pro odstup - "halbes tacho" - neboli ve stovce 50 metrů, ve 140ce 70 metrů. Jenomže to člověk většinou přesně neodhadne.
Lepší je držet dvě vteřiny, což si zjistíte odhadem mnohem snadněji.
Vaši jistotu, že nebudete kýchat, mrkat, nebo snad dokonce manipulovat s čímkoliv, na co byste se musel podívat, tu bych chtěl mít... Za tři desetiny si za těchto okolností možná stihnete všimnout, že ten před vámi už brzdí, za další tři desetiny přendat nohu na brzdu, další dvě desetiny stisknout pedál, za vteřinu možná tak začnete brzdit taky. A pokud ve 140ce začnete brzdit za vteřinu s 50metrovým odstupem, jak daleko do kufru se tomu před vámi podíváte? Pokud má brzdy hodně jedovaté, jste mu v kufru do dvou vteřin, a to v rychlosti řekněme 70-90 km/h...
Jasněže se takováto věc nestává moc často, ale i jednou je o dost víc, než by bylo zdrávo.
Tomu nemá cenu nic vysvětlovat. Každý den předním na dálnici někdo naplno flokuje a zvládá to s prstem v nose. Zkrátka má to vyzkoušený a na fyzikální zákony kašle. :-)
No logicky staci kdyz zacnes na tom miste kde zacal brzdit ten pred tebou (pokud mas podobne ucinne brzdy samozrejme), tzn pokud mas dvouse***vy odstup tak staci kdyz zacnes brzdit po tech dvou vterinach a bezpecne to dobrzdis....
Tvoje logika má chybu v tom, že dvě auta se nevejdou do jednoho místa. ;-)
Logicky, brzdíš-li ze stejného místa, potřebuješ brzdnou dráhu kratší o délku auta před tebou...
Jn to mi nedoslo >:D Tak je treba brzdit o pet metru driv, to kazdopadne ni nemeni na tom, ze to co se tu nekteri snazi tvrdit, ze kdyz jedes za nekym stovkou 50 metru a zacnes brzdit sekundu po nem tak do ne vpalis, je blbost.
Pokud odstup počítáš od zadku auta před tebou po předek tvého auta (tedy skutečně mezeru mezi vámi), tak se vejdete. Mezera 0 neznamená, že okupujete stejné místo, ale že jsi mu nalepený na zadku (v tom hypotetickém případě, kdy brzdíte stejně).
[odkaz] , pokud to auto pred tebou do neceho narazi, tak zastavi driv nez bys cekal...jinak nejsem z tech, co by si nechavali buhvijaky odstup, jen jsem ti chtel ukazat, jak moc se mozna pletes.
Nechci byt ten, kdo tu prudi kvuli bezpecne vzdalenosti, protoze casto v tomhle smeru nemam ciste svedomi :-) , kazdopadne pri tom narazu a vetsi vzdalenosti by ti ty 2s minimalne dost pomohly, abys zpomalil. A co se tyce toho brzdeni, ve chvili kdy se autu pred tebou rozsviti brzdova svetla, nevis, jak moc to auto pred tebou brzdi, takze to zjisteni ti taky zabere nejaky cas...
Podstatny je uz ten moment, ze to vies :-)
V tom momente ide noha z plynu na brzdu a ked uz vies, ze sa nieco deje, reagujes ovela rychlejsie.
Ved to zrejme aj poznas, ked pises, ze sam nenechavas zbytocne velke medzery >:-[]
A vlastne to ani moc neznam, protoze kdyz se k nekomu priblizim, tak ho radeji pri nejblizsi prilezitosti predjedu, abych si mohl jet svym tempem a ne podle nej a byt furt pripraveny brzdit ;-)
Souhlasím, při "nečekaném" zpomalení typu NÁRAZ ty 2 s jen "pomohou" - situaci NE(vy)řeší - ale díky bohu za ně ;-)
PS: Problém vidím spíš v tom, že když si nechám 2 s odstup (mluvím o česku), 99 "takéřidičů" ze 100 za mnou to vyhodnotí jako "tam se vejdu" a ... :-|
Víš, že 140 km/h je cca 39 m/s? Ne, že by se to nedalo, ale je to celkem hraniční. Nakonec máš pravděpodobně lepší brzdy. Mne od toho odrazuje mizerný výhled, radši si na tempomatu nastavím 100 metrů.
Ano, je to hranicne, ale da sa to bez problemov; nepisem len tak z luftu, mam to viacraz otestovane. Konieckoncov, na nasej dialnici BA-TT je prikazana vzdialnost 70m a ono je to vcelku dost, auto vpredu je opticky pomerne daleko.
Tak 40 metrů je zhruba osm S-klasse, to je slušná díra. :-) Doporučené dvě vteřiny dávají tedy zhruba šestnáct délek auta. Pokud budeš počítat Fábie, dokonce dvacet. Takový příkaz je celkem nepříjemný, adaptivní tempomaty nebývají až tak nastavitelné.
Koukám, že jsem napsal v předchozím příspěvku slušnou pitomost - těch 100 metrů. :-O Mám nějak zafixováno, že jsou čtyři vzdálenosti od 50 do 200 metrů, ale ve skutečnosti nejde o pevnou vzdálenost.
Nejsem němec, beru míň než německý průměr a když se můžu svézt 160, valím 160. Když budu mít méně peněž, budu jezdit méně, ale ne pomaleji, abych uspořil. To není můj styl.
Když máš naftu tak ti je srdečně jedno jestli jedeš 130 nebo full gas. Když jsem se služební O2 1,9 TDI kulil po A4 na Erfurt 190 (respektive plyn na podlaze) tak jsem stejně nepřesáhnul 7 litrů průměr. A několikrát jsem musel uhýbat rychleji jedoucímu BMW, AUDI nebo Mercedu. Navíc A4 je tak pěkná dálnice, že 2kila tam je naprosto bezpečná rychlost. Člověk si tam připadá spíš jako na letišti. Samozřejmě za předpokladu, že není provoz.
No a asi by se v autě unudil k smrti, usnul by a naboural >:D Kde je pak ta bezpečnost provozu? :no: Ne všichni sledují spotřebu, jen aby ušetřili nějakou tu desetinku, raději si za volantem něco užiju, než abych trhal rekordy ve spotřebě a strávil na dálnici dvojnásobnou dobu ;-)
Nejak mi ty cisla nedavaji smysl 100km, 1 hodina, 130kmh, 160kmh ale budiz....otazka zni, je tech "iba 11 minut" neboli skoro 20% usetreneho casu opravdu malo?
asi tak. Riziko usnutí vlivem nízký rychlosti při cestování je velký. To si ale málo který zastánce nízkých rychlostí na dálnicicíh a rychlostkách uvědomuje.
Já vím a kdybych nejel vůbec nikam tak mám spotřebu 0. Jestli mám 4,5 nebo 7 mě zas tak netrápí. Za ten dobrej pocit, že jedu a neplížím se, mi těch pár litrů stojí.
Tak to neumíš té jednadevítce šlápnout na koule :-). My jsme s kolegou dali průměr přes devět. Je fakt, když auto letí těch necelých 200 km/h s plynem na podlaze, tak palubní počítač ukazuje aktuální spotřebu kolem 12l/100km a víc to prostě nejde. Stačí ale přidat cíleně nějaké ty brzdné vložky a kliďánko by se to vylepšilo směrem nahoru....
Z cízího krev neteče že? 7 litrů u toho auta je docela dost.
No já na té dálnici dosahuju spotřeby 5,3 - 5,5 se stejným autem při rychlostech 130 - 150 km/h. Do těch 150 je to takovej kompromis mezi rychlostí a tím o kolik víc si to auto vezme. Ono když to spočítam tak na německých dálnicích najedu tak 25.000 km rok a to je oproti Vaší spotřebě úspora ca. 13.000 Kč. Těch pár hodin co bych uspořil kdybych jel na doraz takovou hodnotu nemá.
Jasné také se občas svezu nebo je potřeba tak pak valím ale jinak těch 130-150 společně s 90% ostatních řidičů.
ty si typicky priklad frustrovaneho stredoeuropana, ktory ventiluje vsetko mozne za volantom automobilu
ano, nizsia rychlost znizi spotrebu (je to proste fakt)
nie, nizsia rychlost neprinesie vyssiu nervozitu (vid Dansko, Norsko, USA - tam sa jazdi este pomalsie
neuroticke jazdenie je spoobene uplne inymi faktormi ako maximalnou rychlostou
Ty si typicky priklad diskusneho saska chrobaka truhlika, ktory na zaklade jednej vety posudi kazdeho jedneho cloveka a vytvori si (mylny) obraz.
Na to ako zurivo reagujes, si urcite dokonale dusevne vyrovnany >:D
Trochu si v hlave usporiadaj pojmy a dojmy.
Nizsiu spotrebu vysvetluj vsetkym, ktori musia trpiet v pomalych zapchach a kolonach.
Nizsia rychlost != nizsia spotreba len preto, ze tebe PP ukaze menej. Mas velmi jednoduche myslenie.
Ostatne vety je len tvoja dojmologia, nic viac.
USA v niektorych statoch planuju zvysit rychlost, o.i. nehodovost je v USA vyssia ako vo vyspelej EU napriek ich nizsej MPR.
Ty budeš asi jeden z tych neurotických vodičov, že?! A to okrem cesty sa "ventiluješ" za klávesnicou! :no:
A prosím ťa, objasni mi ako sa dá rýchlejšou jazdou znížiť spotreba - napr. 160 vs. 120kmh ? >:D
To je vynimocne debilna otazka od ventila, skutocne stoji za odpoved >:D
Chces ju neslusnu alebo slusnu?
Sice s takou hlavou neviem, neviem, ci by si tu slusnu pochopil.
Máš jedinečnú možnosť objasniť svoje tvrdenie, že nižšia rýchlosť nezníži spotrebu.
Predsednícvo "Zlatého ventilku" netrpezlivo čaká na tvoju reakciu. :*)
Vynucena pomala rychlost na rychle silnici zpusobuje nervozitu a nedodrzovani pravidel, to je prokazany fakt. Kazdy clovek ma urcite vnimani rozumne rychlosti vuci podminkam a pokud se povolena rychlost vyrazne lisi, tak to nefunguje.
V USA ani Norsku to neni problem, protoze tam nemaji autobahn. Rychlost na americkych dalnicich je primerena, protoze vzhledem k jejich kvalite a konstrukci odpovida silnici.
Nechcem sa ta dotknut, ale jazdil si uz na americkej dialnici ? Ziadne zvysovanie maximalnej rychlosti sa v USA nechysta a nevsimol som si, ze by boli vodici pri 120 ke nervozni.
Jááj, to myslíš tých 40 míľ v texase ? V krajine duchov, kde prakticky nestretneš auto. Ak teda považuješ článok jedného novinára za hotovú vec tak prosím. To všetko sú iba jeho úvahy, skutočnosť je ale iná. To je presne ten typ článkov ako to, že na slovensku sa uvažuje o zvýšení maximálky na 160 na vybraných úsekoch. Ale kedy a na ktorých ??? Nakoniec to dopadne že nikdy a nikde lebo také diaľnice ešte na slovensku nepostavili. Jazdím v USA profesionálne už 15 rokov a viem svoje.
Pokud je možnost a přehledná silnice bez aut (abych nikoho krom sebe neohrožoval) tak jedu rád rychle. Ne proto, že bych pospíchal ani proto, že bych si potřeboval něco ventilovat, ale prostě proto, že se mi to líbí. ;-)
Ten člověk co tuhle kravinu navrhoval je dutohlavej idiot. Možná by bylo nejlepší generelně přestat jezdit autama. To by pak nebyly nehody vůbec žádný. Jak se může něco takovýho dostat do vysoký politiky to nechápu.
Snižování rychlostí je samozřejmě nesmysl. Optimum na slušné eurocestě je 100 na státní a 160 na dálnici. U té dálnice současně píši - jakmile jsou pruhy dva, pak optimum je 130 - 150, těch 160 je na třípruhu a více. Co se týká třípruhu, pak není-li dálnice příliš zahuštěná, dá se jet bezpečně i mezi 180 - 200.
Dotaz: On snad někdo brání tomu, aby již dnes jezdili hlávkoví saláti osmdesátkou?
Dnes, když už přes den bývá "strašný" provoz raději si přivstat a nočněranní PRÁZDNOU dálnicí (bezpečně) plout tempomatových 220-230 km/h :yes::yes::yes::-)
PS: A nikdy jinak - než 120 km/h napříč Německem, to raději vlakem nebo letadlem :-|
NEproste (samozřejmě že NEeee.. :-)
..vy snad v česku znáte dálnici, která je na takové rychlosti stavěná? ;-)
PS: Naposledy jsem takhle rychle jela před MNOHA lety v neděli brzy ráno po prázdné dálnici Brno-Bratislava - vpodstatě celou trasu Brno - Tankstelle Shell u Břeclavi - 230 km/h, neb můj tehdejší vůz rychleji jezdit neuměl :-)
Dálnice je tam rovná a vhodná pro svižnější rychlost, její povrch už tehdy ale stál za...
PS: A ještě předtím jsem honem Honem HONEM vezla kamaráda (ženicha) na svatbu z Prahy do Brna - to jsme chvílemi jeli i 240 km/h (neb můj tehdejší vůz...ale to už znáte ;-)
A do třetice všeho "špatného" - jednou od Plzně na hraniční přechod Waidhaus/Rozvadov - poklidných 220 km/h + pak samozřejmě i dál...
TOLIK k mým rychlostním hříchům (na území ČR) - jinak zde je řeč o NĚMECKÝCH dálnicích a samozřejmě mám na mysli NĚMECKÉ dálnice (v česku i doma jezdím "normálně", třeba o 10 km/h rychleji - to bude v praxi tak o 5 ;-) a klidně a pohodově pluji na tempomat...
jéé - já jsem kamarád.. hlásím se se svěděctvím - já byl ten kdo nestíhal svou vlastní svatbu... a nakonec ji díky výše zmíněné :-) (nyní mohu už říct "bohužel") stihl - s přehledem. Citroen Xsara to zvládala.. :-) - ale to jen na okraj :-)
Já sám mám najeto relativně dost - a musím sám za sebe říct, že přes 200 nejezdím... ale na milých německých dálnicích si klidně nastavím "svých tempomatových 190" a jedu - natolik rychle, abych se necítil jako ve Škoda 120L - ale zase natolik pomalu, abych stihl ještě v klidu reagovat na změny směrů bez blinkrů - což se v německu bohužel "nosí" na můj vkus až příliš často... Na rychlosti od 170 - 200 je ještě jedna zajímavost: Člověk se prostě musí soustředit na jízdu. Dávat pozor. Hlídat si okolí. ALe když se jede u nás na D (jakékolivčíslo) předpisových 130, tak to prostě svádí dělat všechno možné, jen ne se soustředit na jízdu. Prostě rychlost je relativní. A já za sebe raději pojedu rychleji - ale současně bezpečně, než se vláčet 120 po krásné, hladké dálnici. To je pak doopravdy na usnutí...
Na D1 před Ostravou se dá plachtit 220+ celkem bez problémů. Se Superbem 3,6 FSI V6 i docela komfortně. Mohli tam klidně povolit těch 160, jak se uvažovalo.
Jistě, a ono stačí se trochu v tom Německu na dálnicích rozhlédnout, aby bylo jasné, že takto už to dávno je, limit nelimit, provoz (alespoň co se páteřních dálnic týká) dovoluje na dvoupruhových úsecích maximálně těch 150, víc se nejezdí, na třípruhových na chvíli i dvěstě, obvykle se ale levý pruh pohybuje do 180ti. Omezení variabilními značkami dle hustoty provozu funguje bez problémů, trvalá omezení na 130 či 120 okolo aglomerací také, jinými slovy saláti řeší pseudoproblém. Podle mého nemají socani šanci omezení protlačit parlamentem, status oázy "bezlimitních" dálnic si Němci nenechají vzít. ;-)
Souhlas.
Soucasne neverim, ze to v Nemecku projde. Ta zeme je na rychle automobilove doprave zcela zavisla. Nedavno jsem jel Praha Berlin, tempomat na 160 a velmi, velmi casto me predbihali.
To myslis ze pri 180 sa da este hovorit o bezpecnej jazde ? Ak ti vbehne do cesty blby kralik, tak to neukocirujes. A to nehovorim o komforte, v mercedese S classe si to viem predstavit, ale v oktavke ? Otrasna predstava, to musi byt hluk jak pri starte lietadla. Nehovoriac o stabilite takeho auta, ci nejakej koliznej situacii, ci nebodaj defekte.
Co to meleš za kraviny? Jel si někdy v poslední době vůbec Octávkou? Ujišťuji tě, že OII je stabilní i ve 210km/h a to zcela bez problémů. Hluk je samozřejmě vyšší než v autě vyšší střední třídy nebo Lux, o které píšeš. Taktéž srovnávat OII s S-klasse je naprostá blbost ;-)
No oktávkou som šiel minulý rok a teda žiadna sláva, aspoň teda nie za tie prachy čo za ňu chcú. Pokiaľ niekomu nevadí hluk tak prosím, ale kde je tu bezpečnosť ? Skúsil si niekedy naplno brzdiť v rýchlosti okolo 200 km/h ? Ja som musel v 140 na 4 prúdovke šliapnuť na brzdy keď sa kamiónu predo mnou roztrhla pneumatika a nebolo sa kam uhnúť, nakoľko všade naokolo boli autá a zvládol som to len tak tak a aj to som v poslednej chvíli ešte využil medzeru a zmenil som pás. Si to neviem predstaviť pri rýchlosti okolo 200. Nieje umenie ísť rýchlo ale v tej rýchlosti mať kontrolu nad situáciou.
Hele jsem na dálnici 1-2x do týdne (nejen českých), jezdím s OII už posledních 7 let (1.9TDi a 2.0TDi, najeto dohromady cca 300tis km) a nemám s ní problém. Většinou jezdím kolem 150-160, tak nějak "na pohodu" a pákrát jsem brzdil do plných a bez zaváhání, stačí jen předvídat a ne řítít se jako magor. 200 km/h na českých dálnicích je skoro o podvozek (D1 obzvlášť) a pak taky o uši. Nicméně tohle auto je ve vysokých rychlostech stabilní a to i při následném prudkém brždění, za tím si stojím ;-)
No tak jooo no. Problém je ten, že nie každý vodič je tak dobrý ako ty, no akonáhle je maximálka 160, tak to každý považuje za rýchlosť, ktorú treba minimálne dodržať za každých okolností a v lepšom prípade aj prekročiť. Vodiči na SK ale aj v CZ sú schopní sa pozabíjať aj v oveľa nižších rýchlostiach, arogancia na cestách je tam neskutočná.
No, mám za sebou jedno prudké brždění na suché D11 ze 190 na 90 kmph a to v autě s dost delším rozvorem, než je Octávka a měl jsem z toho plný kecky, když jde auto na suchém betonu do ABS. Stát se mi to s krátkou Octavií, lítal jsem tam jako nudle v bandasce. :no:
Myslím, že optimální ruchlost na dálnici je 140, v rámci 10kmph tolerance se bude jezdit 150 a to je na dvoupruhové dálnici víc, než dost.
Když to chcete brát "do důsledku", tak vaše slova platí i na současných nejrozšířenějších 130 km/h ;-)
PS: "Takéřidičů" kteří těsně před vámi bez blinkru přejedou z pruhu do pruhu je celkem DOST (všiml jste si že to bývají titíž, kteří v sjíždějíc dálnice, plnou čarou dávno odděleném JEN odbočovacím pruhu DŮSLEDNĚ BLIKAJÍ? :-)
co je pravda???
Nic - a obojí. Bourat se dá i v 50km - vždy - A NA TOM TRVÁM - to bude záviset na těch ostatních - jak jedou. Jet rychle je s kvalitním autem a dobrým řidičem mnohem bezpečnější, než jet 80kou s ***m ve staré felicii. Já raději "blbcům" ujedu.. :-)
A mmch - když jsme u toho "pomalu=bezpečně" - už jste někdy na dálnici, při předpisové 130 zjistili, že ten kamion, co jel před vámi a odbočil do levého pruhu "odhalil" před ním jedoucího žigulíka, co se šinul sotva 70kou? To pak člověk brzdí i očima - a kde je chyba? Já jel 130 - předpisově - a mezi mnou a kamionem bylo asi 60 m - ale rozdíl těch rychlostí byl 60 km - a to je sakra fofr...
;-\
No řekl bych že nouzové brždění je malinko nejisté u všech aut jakékoliv velikosti a třídy. Je pochopitelné že lehčí auto bude nejistější než těžší auto vyšší třídy. Ale mezi bržděním např. Oct II a C-Klasse (osobní zkušenost) neshledávám větší rozdíly.
Z principu věci je jasné že při nouzovém brždění kdy auto zaklekne na předek, odlehčí zadní nápravu, ta lehce ztratí přilnavost a pocitově se vás snaží předběhnout. Ale naložte do tý octy 250 kg do kufru a je to uplně jiné.
Ale houby. Jel jsem se známým minulý podzim do Belgie přes SRN s jeho služební Octavii II fl (ani nevim, co tam měl za motor) a tachometrových 210-220 nebylo téměř nic extra slyšet. Je ale pravdou, že OII ve větších zatáčkách při rychlostech okolo těch 200 působila trošku nestabilně.
Toto považuji za naprostý nesmysl. K čemu by jinak dálnice byli, když se na nich bude jezdit jen o pár km/h víc než na silnici 1.třídy? Odpovím si sám, k ničemu, dálnice je tu právě od toho abychom se rychle dostali z bodu A do bodu B, co možná nejrychleji a co nejkratší cestou bez komplikací jako jsou křižovatky, zácpy, kruhové objezdy atd. Tedy mezi velkými městy a mezi státy.
Osobně považuji ideální rychlost na dálnici kolem 150km/h. Také pánové z různých ministerstev zapomínají, že technicky a techonologicky jsou auta na výrazně lepší úrovni než před 30 lety a pokud je dálnice nová či rekonstruovaná, tak je svým vybavením taktéž jinde ;-)
120 je dosti malá rychlost a když pojedete nějakých 500km po německé dálnici, tak i vcelku rizikových, protože na dlouhých táhlých úsecích brzo přijde únava, protože dáte tempomat na 120 a nuda, nuda, nuda... Osobně si myslím že na novějších úsecích dálnic v Česku je i 150km/h naprosto bezpečná, pokud za volantem nesedí deb*l. Nehledě na to, že 150, 180 asi nepojedete s Felicií, ale třeba u Octavie 2,0TDI je i 160-180 rychlost, která je bezpčná za předpokladu dodržování bezpečné vzdálenosti a s tím, že vidím dopředu co se kde děje. Jsem rád, že tu nemáme zelené ve vládě...
jj rychlosti kolem 150-160 km/h s rozumným autem, právě třeba s Octavii, jsou bezpečné a tak akorát. Stačí tempomat a je klid, jede se v rychlém tempu a v pohodě :yes:
SOUHLASím, v "běžném" (kvalitním) voze (třeba střední třídy) je 160 km/h taková "optimální" vysoká rychlost (ještě "nezatěžuje/nevysiluje" a je vhodná i pro delší/dálkovou jízdu.. :yes::-)
PS: Kdysi když v česku někdo navrhoval dálničních 160 km/h jsem to "změřila" a trasu Waidhaus/Rozvadov - Praha jela v sobotním pozdním povečeru na TEMPOMATových 160 km/h (se snad jediným přibržděním v tom tunelu u Plzně) a časově "nic moc" (snad necelá 1/4hodina rozdílu), ale POCITově o 100% "příjemnější" (že se tak "nevlečete"!) :yes::yes::-)
přesně tak, při 130 má člověk v dobrém autě pocit, že jede 80 a je to nuda. Při 150-160 je to o dost příjemnější a utíká to a také se na jízdu daleko více soustředí ;-)
Nad těch 160 to chce u nás opravdu spíše auto střední a vyšších tříd. Je to opravdu rozdíl cestovat třeba 180 v Oktávce a 180 v Passatu/Mondeu/Superbu atd.... I tak je to příjemné jen když není provoz a díry:)
Není to nijak zásadní rozdíl - se služebním Golfem se poměrně rychle dostanu přes 160 km/h a při 200 km/h je to na kvalitním povrchu (a s ekvivalentním soustředěním, a příznivým provozem) stále pohodová svižná jízda...
Ano.. správně si napsal.. na kvalitním povrchu >:D Já právě pozoruji na české rozbité silnici celkem znatelný rozdíl právě s Oktávkou/Jettou (to je vlastně taky golf:D) oproti vozům střední třídy :-)
Na hezké a rovné silnici sem se cítil v klidu při 190ti i se Seatem Cordoba poslední generace a to je ještě o třídu níž, než Golf :-)
Vážení diskutéři, většina z Vás patří bohužel mezi bezohledné. Je přece v zájmu nás všech, aby bylo bezpečněji, čistější ovzduší a další výhody pramenící z nižší rychlosti.
Rakouské "pokusy" se 160ti kilometrovou rychlostí, kdy se ukázalo že v danných úsecích se bezpečnost zvýšila a teď POZOR (!) emise v ovzduší SNÍŽILY evidentně NEznáte.. :-)
..a vycházíte z "představ", jak je obvyklé ;-)
Drahý Adame, pravděpodobně patříte mezi naivní. Jestli chcete čistější ovzduší, tak tady pláčete na špatném hrobě... Doufám, že se shodneme, že něco tak neznatelného jako snížení maximální rychlosti na dálnici, asi nebude mít žádný vliv na majoritní znečišťovatele ovzduší - tedy těžký a energetický průmysl a lodní dopravu.
A s tou bezpečností? Vzhledem k tomu, že hlavou uvažující diskutéry považujete za bezohledné předpokládám, že jste jeden z těch, kteří žijí v iluzi, že bezpečnost se dá nařídit.
Jsou 3 příčiny znečištění ovzduší:
1. tepelné elektrárny (řešení: zbourat je)
2. motorová doprava (řešení: čím nižší rychlost, tím nižší spotřeba = nižší emise CO2, zakázat vozy co mají víc než 150g/km)
3. prdění krav (řešení: zavést na krávy 100% daň)
Na všechno je řešení, jen musíš myslet ;-)
Mas recht, topit budeme vetrem a destem, pardon sluncem, vsichni zacneme s tebou jezdit na kole, tam ta rychlost bude urcite nizsi a kravy vybijeme, stejne jsou silene :-) , krasna ukazka tveho mysleni troubo ;-)
Elektřina se dá čerpat i z jaderných, vodních, větrných a solárních elektráren ;-)
Na kole není žádná spotřeba, kolo nemá motor ;-)
Nechci krávy vybít, jen je omezit ;-)
Motorem kola je člověk. Pohon kola vyžaduje energii, takže se musíš víc najíst a vyprodukuješ více emisí a odpadu. Jídlo, které musíš sníst navíc, se ti samo na talíři také neobjeví a odpad sám nezmizí. Nemůžeš říct, že kolo nemá žádnou spotřebu/ emise. Pokud na něm tedy jezdíš.
Jisteze da, ja proti jadru vubec nim nemam, ale nevim, jestli by s tebou souhlasili i nasi jizni sousedi :-) ,vetrne a solarni elektrarny podle mne nejsou schopny plne nahradit jine zpusoby vyroby elektriny, prestoze nektere vlady si to asi mysli.
Hmm, (třeba)vůz STŘEDNÍ třídy Citroën C5 (s VYNIKAJÍCÍM motorem) 2.2 HDi 150 kW/450 Nm má emise 155g/km = zrušit zakázat, to už je zbytečně moc?!? ;-\ :no::'-(:no:8-s
Na bezpečnost má větší vliv rozptyl rychlostí. Čím blíže jezdí auta průměrné rychlosti, tím lépe. Příliš pomalý je stejně rizikový element jako příliš rychlý.
V mých očích jste, vážený diskutére, prachobyčejný socialista. Zajímá mě, proč si myslíte, že Váš názor je správný a pokoušíte se vnutit jej ostatním. A co se té rychlosti (někde ve druhém příspěvku) týče, pročpak mají auta v městském řežimu vysokou spotřebu a při cestovních rychlostech naopak nízkou? Takže špatně.
jo jo, nad pomery. Potiz je v tom, ze vetsina lidi nema srovnani... nasi nezamestnani si zijou zretelne lepe, nez belorusky profesor na stredni skole. Teda zil - vystoupil na podporu opozice, a par dni po te mu v Minsku najela Volha do dveri ridice... Nebyl jsem u toho, nevim kdo ji ridil... ale jeho dcera mi rekla "byl to hodnej a slusnej clovek. A vic o tom nemluvme.". Takze na reci o socialismu a "zlatych komunistech" jsem haklivej...
proto bych radeji sel domu pesky, nez bych natankoval u Lukoilu... ten se tak jmenuje pro vetsi slavu jejich vudce - Lukasenka! A vzdycky, kdyz vidim ten napis u silnice, vzpomenu si na tu Volhu a toho slusneho a hodneho cloveka... :-(
mrkl jsem na lukoil.com a vypadá to, že vlastníkem je rusko, pletu se?
The name LUKoil, comprising the first letters of the cities in which its oil production enterprises were located, was officially registered in Decree No. 18 by the RSFSR Government “On Establishment of the Oil Corporate Group LangepasUraiKogalymneft (LUKoil)” of November 25, 1991.
1. fajn
2. to je OPRAVDU hloupost
PS: Fuj, naivní idealisto - vy NEvíte že socialismus ZKRACHOVAL nejen politicky, ale (hlavně) i EKONOMICKY? ;-)
PPS: Vy nevíte že na socialismus platí JAK UŠITÉ: "Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly"? :-)
PPPS: Kapitalismus má občas problémy krize a těžkosti, ale FUNGUJE (a ten evropský teď platí daň za sloučení se svou velmi zaostalou východní částí), socialismus přinesl (morální i ekonomickou) BÍDU kdykoli a kdekoli (ve všech dobách a na všech kontinentech - od bolševického převzetí moci před 100 lety v Rusku po současnou Severní Koreu - fuj fuj fuj - už DLOUHO mne nic NE"dostalo" jako vaše P.S. - Brrrr 8-s
Za 1. republiky žili lidé v bídě, přišla 2. sv., mnoho z nich umřelo, a komunisté je vysvobodili!!! Za komunistů neexistovali bezdomovci, všichni měli práci, stačilo jen z prominutím držet hubu a byla jsi v pohodě. Měli jsme mnohem levnější zboží, lepší průmysl, měli jsme se líp. Teď je to samé rozkrádání, krachy atd. BRAVO KOMUNISMUS!!! :yes::yes::yes:
1) tak za socialismu se NEkradlo? >:-[]
2) poté co jste se po 270ti či kolika letech sami CHTĚLI osamostatnit (za 1. republiky) se nežilo "v bídě", byli jste dokonce mezi 10ti nejVYSPĚLEJŠÍMI státy planety - tolik FAKTA ;-)
3) mně obzvlášť sympatičtí byli ti komunisté co osvobodili tu část státu - od západu po Plzeň :-)
4) a k čemu je dobré že všichni ("uměle") měli práci, když jejich produktivita byla TAK tristní jako při 50ti % nezaměstnanosti? ;-)
5) třeba zrovna já "hubu (a krok) držím" NErada + RÁDA si přečtu něco jako (dnešní komentář Ministra financí): "Já tam nebyl, ale slyšel jsem že chybělo málo a ke korunovačním klenotům, koruně, žezlu a jablku přibyla šavle" :yes::-)
6) ten (pokus o) vtip s tím "lepším průmyslem" (škodu 120L jsem jednou řídila 8-s ) se vám HODNĚ povedl - byť na ten Kalouskův NEmá ;-)
7) je pravda že ve svobodném světě se o rozkrádání smí psát i mluvit MNOHEM víc než za socialismu :-)
8) doporučuji doplnit EKONOMICKÉ vzdělání a PAK se znovu podívat na to jak VŠECHNY "komunistické" státy na VŠECH kontinentech ZKRACHOVALY ;-)
9) o morální bídě a totální DEVASTACI práva (raději) nemluvě..
10) že (zatím) NEdovedete výhody kapitalismu pořádně využít (a stále dokola si volíte samé ZEMANy a KLAUSe) - to je VÁŠ problém VAŠE chyba, nikoli chyba systému
Dobře.
1) Rozhodně méně než teď
2) Fakta? To tak, lidé žili v provizorních chatrčích, a byli rádi, že mají na chleba >:D
3) Jestli myslíš Američany, tak [odkaz]
4) Aspoň jsme něco měli, teď po Klausově privatizaci nemáme nic...
5) Jasný, ale bylo jednodušší mít na živobytí než dnes
6) 120 je velice dobré auto, s levnými ND, navíc si ho opraví každý jouda ;-)
7) Ty asi koukáš na "velice objektivní" zpravodajství TV Nova?!
8) Dobře, nemám možná ekonomické vzdělání, ale moje máma ano, a dokonce pracuje na MO, takže tomu rozumíme víc než Ty a tví "soukmenovci" dohromady ;-)
9) Aha už chápu, ty jsi v té době nežila
10) Klause rád nemám, a mluvit o výhodách kapitalismu? To mě dostalo na kolena >:D >:D >:D:no::no::no::no:
1) v "absolutních částkách"? To SAMOZŘEJMĚ že ano - tehdejší průměrná česká mzda byla ... 130 marek? >:-[]
A kradete si "sami" (heslo "Kdo NEkrade okrádá vlastní rodinu" znám i já :-) ) VÁŠ poslední 2 desetiletí NEJPOPULÁRNĚJŠí politik s nejvíce státními funkcemi vyhlásil že NEpozná rozdíl mezi špinavými a čistými penězi.. ;-)
..a i dnes je stále ve "volitelné pozici" = VAŠE vlastní "hloupost"
To NEmá co dělat s politickým systémem - to je JEN a POUZE o lidech :-|
2) ano, v TEHDEJŠÍ době jste byli mezi deseti NEJVYSPĚLEJŠÍMI státy planety (že vy byste "chtěl (JEŠTĚ) víc" je hezké, ale vyšší umístění asi NEbylo reálné (po dobu komunistických vlád jste v tomto pořadí padali ca "co 10 let to 10 příček" DOLŮ 8-s
3) ano, myslím ty co osvobodili západní část státu ca po Plzeň (a tam se dle dohod bohužel "zasekli" = stát/Praha mohl být osvobozen o mnoho dní DŘÍVE
PS: Co máte na mysli tím odkazem?
4) Ano (jak říkám VAŠE chyba - to nemá co dělat s politickým systémem - VY jste si ho zvolili a NEJoblíbenější politik to byl i 20 let poté = (JEN) vaše bubost :-)
5) to (asi) ANO (ovšem viz můj bod 4) minulého příspěvku
6) škoda 120 byla (už ve své době) ZOUFALE ZAOSTALÉ auto (tak jako VĚTŠINA socialistického průmyslu žijícího "z podstaty" - často ještě z dob té vámi "opovrhované" 1. republiky), stejně jako Favorit - ostatně proto VW po zaplacení 40 tisíc milionů ve Škodě "vymetl" doslova VŠE a zůstaly jen "holé zdi" - NEmám je ráda, ale VĚDí co dělají ;-)
A stejné to bylo i ve všech ostatních ZAOSTALÝCH, zoufale PODfinancovaných, v tržním (bez "umělé ochrany" plánovaného trhu) prostředí byť jen přežití NEschopných firem - jsem EKONOMka, tohle je MOJE parketa - snad ani nechtějte vědět jak MOC zle jste na tom ke konci socialismu byli - jedno zda auta, průmyslové výrobky nebo traktory, vše jste nabízeli za zoufale nízké ceny (dané tou 150ti markovou průměrnou mzdou) a i tak to (už) NEstačilo/NEšlo...
Málokdo si (nejspíš) uvědomuje, že pád socialistického bloku nebyl (jen) politickým pádem, ale HLAVNĚ ekonomickým (to co tak "chválíte" prostě už NEšlo dál udržovat, ekonomika se totálně hroutila..
(NEvíte o pokusech jí PRVKY KAPITALISMU - zvaných "perestrojka" - "oživit"?? ;-)
7) NE (občas na ORF 2, výjímečně na ZIB Magazin, někdy i N24 - ale jen VELMI MÁLO :-)
8) NEmám žádné "soukmenovce" - vy snad ano? ;-) A (bez urážky) VELMI POCHYBUJI - nebo JAK mi (si) vysvětlíte ekonomický krach VŠECH (socialistických) států na VŠECH kontinentech ve VŠECH dobách - BEZ výjímky! No? :-)
"Plánované hospodářství" dopadlo VŽDY a VŠUDE ca naprosto STEJNĚ = ekonomickým KRACHEM. Dnes už lze doporučit jen výlety na Kubu či do Severní Koree (snad by stačila i na ropě stojící Venezuela - a pak si pro porovnání zaletět do Abu Dhabi - Ferrari World za tu cestu (na rozdíl od nového muzea od p. Kaplického v Modena - to mne, uvnitř, docela "zklamalo") celkem STOJÍ :-)
PS: Rodiče mají (byli) také ekonomové(-ické vzdělání) - co to má s naší diskuzí má společného?
9) No a? Vy, dle svých slov, TAKÉ NE ;-)
10) tak až se z těch kolen zvednete VYRAZTE do světa - od Kanady přes Island, doporučuji celou Skandinávii včetně Dánska a vlastně vůbec VŠECHNY státy Evropy, včetně těch pidi jako je Lichtenštejnsko - dívejte se jak lidé žijí, chovají (třeba i na silnicích!), dejte "řeč" - a pak dál, do celé jihovýchodní Asie. Jeden známý z dob kdy jsem v česku žila se vrátil z emigrace z Australie - z reálného dění v česku je HLUBOCE zklamán - on na rozdíl od vás moc dobře VÍ co to je žít ve fungujícím svobodném státu - že si ho vy v česku (zatím?) NEUMÍTE "vytvořit" - je opravdu SMUTNÉ (snad jednou...
11) NEuvěřitelné co z NEznalosti lidé řeknou - nevšiml jste si že osobnosti, vzdělaní lidé apod. mívají JINÉ názory než vy?
12) komunismus je hezký TEORETICKY, prakticky fugnovat NEmůže (když jsem žila v česku, v televizi šly pravidelně staré "týdeníky" nebo jak se to jmenovalo - na TO byste se měl dívat, VELMI "poučné" :-)
13) to že ze "západu" jste jet na východ MOHL, zatímco vás NE"pouštěli ven", to NEbyla "náhoda" ;-)
99) Tak to bylo VŠE ADÁMku. Jestli budete ještě zlobit, složíme se vám tady na letenku do Pchjöngjang(u) - jednosměrnou! :-)
PS: A zkuste si tam, v tom "báááječném" komunismu, vydělat si na zpáteční >:-[]
Aha - takže chápu-li to správně, tak když projedu před vaším domem 5 km/h, tak budu ekologický? a když projedu 90 kou tak ne? Fajn - řekněte kde a já vám klidně ekologii trochu dopřeji. Rychlost a emise moc vztahu nemají. Ne tolik, aby se dalo mluvit o ekologii. Možná by se spíš stálo za to zamyslet nad "biopalivy", 20letými "veterány", které za poplatek 3 - 10 000 Kč stále brázdí naše silnice a smrdí a smrdí..., nebo nad neustálými "ekologickými protesty" ohledně silnic a dostavby dálnic či obchvatů... ale to je jiná "rubrika"..
Adam Novák - naprostý souhlas, v Japonsku je na dálnicích maximálka cca 100 km/hod, a při tom mají Japonci kvalitnější auta a jsou i civilizovanější. V ČR a podobných rozvojových zemích, povolená 130 km/hod, znamená, že se jezdí 150 km/h.
Snížení rychlosti je krok správným směrem, v ČR bych za optimální považoval 110 km/h a na mýtných branách kamery a radary (podobně jako v Praze na jižní spojce). A progresivní výše pokuty podle ceny vozu.
Protože jsou proti EU, což je skvělá organizace, která umožňuje lidem svobodně žít. Bez ní už bychom tady měli tvrdý kapitalismus, nezaměstnanost 30% a byli bychom na okraji bankrotu... Chudáci Řekové
A já bubka myslela že si 30 let "tunelovali" svůj stát (že každý druhý dům je tam nezkolaudovaný - aby NEmuseli platit daň, vám vypráví i průvodce na dovolené) + HRUBĚ PODVÁDĚLI s údaji při zavedení € - a že TO je příčina proč jsou kde jsou ;-)
PS: Co to (jako) je (má být) "kapitalisté je přivedli.."? Myslíte jako JEJICH demokraticky zvolení ZÁSTUPCI... jim pomáhali vlastní zem rozkrást..? :-)
nic jiného to není. Opravdu mne fascinuje (s pocitem hrůzy) kam až bude možné zajít s rezignací na vlastní mozek, úsudek a hlavně zodpovědnost. A opravdu by mne zajímalo, jak daleko jsou ochotni zajít regulační obhájci s eliminací vlastního úsudku ve prospěch slepého respektování dikatátu. Když jim někdo řekne (značkou) aby projeli zatáčku 60 a ona bude zima, sníh a náledí, zdali svůj život vsadí na všepravdu značky. V lepším případě se probudí z mimořidičského rozjímání.
Ani se nemusím dívat do statistik, to vidím každý den na Nově jak jsou německé silnice nebezpečné, jak chudáci Gerchan a Jégr, každý den přijdou o nějaké to auto. :-)
No 80-desiatku by som dal aj na Slovensku. Ale povinnu! Je des ist po cestach kde je 90 radsej 70 zo strachu pred nameranim. A na dialnici? Ludom nedochadza ze vyvoj isiel hodne dopredu a uz nejazdime feliciami bez abs a pod. Dialnice su na to stavane ale vychova vodicov vsak nedorastla. Stretnut ako punto obieha dva kilometre daciu v sto kilometrovej rychlosti je utrpenie. Skor som za zvysenie minimalnej aj maximalnej povolenej rychlosti min o dvadsat.
Neviem ako Vám ale mne sa zdá 120 na nemecké dialnice ukrutne málo. Z jedného extrému do druhého. Keď chcú nejaký limit tak by som na ich mieste porozmýšľal nad číslom okolo 200 km/h. Diaľnice síce majú aj naviac ale aspoň sa nebude stávať že pri 160-tke vám náraz vetra od oveľa rýchlejšieho auta zatrasie vašim autom (zrozumitelnejšie to neviem napísať :DD )
nevim. Myslum, ze nas svet se vyviji jinym smerem... Mam to vyzkouseny z Anglie: vsichni jedou 120... a jedou tak porad. A z bodu A se do bodu B dostanes rychleji... a vic v klidu. To pochopitelne neznamena, ze se v patek vecer neucpe M40 pred Londynem! Ale jde mi o ten princip. Libi se mi to. A to mam i vylozene sportovni minulost! Vlastne mozna prave proto...
Když jsem byl poprvé v Německu, byl jsem šokován disciplínou na dálnicích - většinou kolem jezdily BMW, Audiny, Mercedesy, vozy s potenciálem na to, aby švihaly cca 180-kou a oni disciplinovaně 120-130 km/h. Skoro všichni - u nás? Nevídané....
S týmto máš pravdu, aj ja mám rovnakú skúsenosť. Vodiči v Nemecku jazdia disciplinovane, kamiony vpravo okolo 100-vky a zvyšok pekne okolo 150. A potom sme tam boli my v Hyundai Getz 1.1 (5Okw) a sundávali všetkých tých udivených majiteľov BMW-čiek 160tkou ale len z kopčekov a na rovinkách, do kopca nás samozrejme sundali oni. Je ale rozdiel keď cestuje človek 1 500 km do Belgicka ako keď sa Nemec vyberie do susedného mesta. Preto by som bol radšej za vyššiu rýchlosť :-) občas sa ponáhľame.
BTW:
Viem že Češi nemajú radi Hyundai ale ak by to niekoho zaujímalo, Getz 1.1 zvládne aj 180 km/h bez toho aby sa rozpadol. :-)
Asi hlavní problém je zde v celkem základním společenském dilematu a to sice že nejsme všichni stejní, ale zákony musí platit pro všechny stejné a stejně. Jsou tací, kteří dokáží svůj vůz bezpečně vést i na dvouproudové dálnici nějakých 220km/h, při cestě se dívají několik desítek metrů před sebe a perfektně zhodnotí přilnavostní podmínky a možnosti svého vozu. Tito zkušení řidiči jsou však doplněni květáky, kteří řídit vůbec neumí, jejich jízdní styl je naprosto nepředvídatelný a jejich koncentrace asi stejně silná jako zabrání hyperaktivního dítěte do učebnice českého pravopisu. U takových je nebezpečných i těch 120km/h. Ironií však je, že zatímco řidič ad1 zpravidla nejezdí vysokými rychlostmi pravidelně a bez ohledů na ostatní, řidič ad2 se velmi rychle inspiruje neomezenou rychlostí na Německé dálnici a zcela ignorujíc nevhodné podmínky (třeba hustší doprava) se do vysoké rychlosti hrne. Pak je otázka, zda má stát takové osoby chránit a omezovat ty lepší, nebo zda má spíše vycházet vstříc těm druhým. Já bych se přimluvil za zpřísnění získávání řidičských průkazů a kvalitnější autoškoly včetně povinných kilometrů na dálnici a ve městě. Pak může být rychlost podle mě klidně neomezená.
Jasně... povinné kilometry na dálnici. Zajímalo by mě, jak to uděláš s lidmi, kteří k nejbližší dálnici mají třeba 100 km (okrajové části republiky, např.). Není každý z pitomé Prahy.
Tyhle "zelený" strany všude po světě dělají spíš víc škody než užitku, viz. bionafta nebo "úsporné" žárovky. Čím víc bude na silnicích omezení, tím méně člověk bude za volantem přemýšlet. Nehledě na to, že zbytečně pomalá rychlost akorát tak odvádí řidičovu pozornost a nenutí k plnému soustředění, což má paradoxně za následek nebezpečnější jízdu. Kdyby se kašpaři místo neustálýho snižování rychlosti a předhánění se v počtu radarů raději zaměřili na plynulost provozu, hned by se všem jezdilo lépe a to klidně i 180 po dálnici. Mnohem větší problém na silnicích je špatné řazení do pruhů (znáte to - tříproudá silnice, z čehož obsazen je pouze prostřední a levý pruh), neochota a lennost některých jedinců zařadit se po dokončení předjetí zpět do pravého pruhu, neschopnost používání pravidla zipu (spousta lidí ani neví, jak jej vůbec aplikovat), pomalé a nesouměrné rozjezdy na semaforech atd.... tohle jsou mnohem závažnější a globálnější problémy, než to že někdo jede kilo na okresce nebo dvě kila na dálnici...
...jen taková drobnost, sama opoziční strana velmi rychle dala ruce od návrhu pryč. Ten, kdo by to v D vyzkoušel, si následně ve volbách ani neškrtne. Hysterický český probulvární média z toho udělaly téma dne, když na D1 zatím není žádnej masakr.
Pokud jdeo snížení nehodovosti a omezení exhalací, proč rovnou nezakázat všechna auta ? Dopravní nehodovost 0 , emise exhalací z dopravy 0 ! To by teprve byly výsledky !!!!
:-!
Auta budou bezbecna = relativne tezka, ale bude se snizovat vykon motoru... a z toho logicky vyplyne i snizeni bezne rychlosti... no a protoze je dulezite, aby vsichni jezdili STEJNE, tak bude maximalka omezena. Tech 120 povazuju za optimal.
Po mestech budou jezdit nejake verze elektromobilu... a na dlouhe prejezdy se budou pouzivat auta tohodle typu.
Jasne, pristi rok to jeste nebude - ale vidim to jako logicky smer vyvoje.
I kdyz me za to misti "ostri hosi", co jezdi s Oktavkama 200+, nemaji radi... :-)
Re: a stejne verim tomu, ze vyvoj pujde timto smerem.
já to teda vidím jinak nebo spíš bych chtěl vidět jinak, vysoká rychlost na kvalitních dálnicích mi vůbec nevadí, ba naopak ji rád využívám, pokud není extrémní hustota provozu není důvod rychlost snižovat, lepší chování na dálnici než v něměcku člověk stejně neuvidí, vyjma nějakých starých vraků, ale ty už si člověk ohlídá, budoucnost vidím tak, že auta budou mít chip a jak projedou do omezeného úseku auto samo zpomalí a rychleji tě prostě jet nenechá, máš vystaráno, kde bych rychlost důsledně hlídal jsou okresní silnice, kdy v případě čelního střetu většinou bohužel není co řešit, takže tam max. např. 80km/hod a brat řidičáky a dávat pokuty v tis. eur a máme statistiku úmrtí na silnicích minimálně o 50% nižší, nuž to jen takové přání do budoucna :-)
AUTO.CZ je už v takovém postavení, že si může dovolit nacpat reklamu úplně všude. Chápu, že je to jejich jediný zdroj financování, ale nic se nemá přehánět, to jenom podporuje adblocky a budou mít po ptákách. Chtělo by to nějakou konkurenci....
V Holandsku zavedli 120 kmh (predpokladam vsak, ze ji v nekterych jinych zemich) kvuli EMISIM a HLUKU. Do cca 120 kmh se totiz vetsina osobnich aut chova aerodynamicky neutralne (resp. odpor vzduchu se prakticky neprojevuje). Nad 120 kmh pak roste exponencialne a pri 200 kmh se to da srovnat se strelou letici v oleji.
Konstrukcne samozrejme zvladnou moderni auta dalnici 180 - 200 v pohode a bezpecne, ale o to tady vubec nejde. Kdo chce zavodit, at si zajede na Nürburgring nebo do Sosnove; kdo se potrebuje neustale rychle presouvat, at si zaplati kurz time managementu.
JE frustrující. Kdo jel přes Německo a vjel do Holandska nebo Belgie, kde je 120, to zná. I 130 na francouzské placené dálnici, nemluvě o 110 na neplacené je děsný opruz. I našich 130 na D5 je po jízdě na nemecké A6 opruz.
O úvahách zrušit neomezenou rychlost čtu už nejméně 20 let a nikdo si to zatím netroufl. Osobně mi stačí 130 km/h, ikdyž na delších trasách je to trochu nuda. Jestli jde o ekologii, tak ať nechají neomezenou rychlost pro elektromobily >:D Třeba by se pak rapidně zvedl jejich prodej a snížila cena...