Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omezení na německých dálnicích: 120 km/h znovu aktuální

Michal Fokt
Diskuze (241)
Lídr opoziční německé politické strany SPD za podpory Strany zelených znovu rozvířil diskuzi ohledně plošného omezení maximální rychlosti na německých dálnicích.

Ačkoli to německá opoziční strana SPD zatím neprezentuje jako součást svého volebního programu, protože je asi třeba nejdříve důkladně zjistit, jak by na to reagovali voliči (vzpomínáte, co způsobilo v Česku 30 korun?), otevřeně vyjadřuje svou podporu myšlence, aby se v Německu plošně zavedlo omezení rychlosti. A to nikoli na 130 km/h, jako ve většině Evropy, ale rovnou na 120 km/h.

Tomuto tématu se opět věnoval šéf SPD Sigmar Gabriel, jenž argumentuje tím, že ty úseky dálnic, kde je rychlost omezena, vykazují mnohem menší nehodovost, než úseky nelimitované. Pokud po Německu občas jezdíte, tak ve vás musí nutně vzniknout dojem, že už dnes ty úseky, kde platí omezení na 80, 120 nebo 130 km/h, málem převažují. Nejste tak daleko od pravdy, v Německu už je totiž v současnosti rychlost omezena na 40 % dálniční sítě!

Neoficiální návrh SPD nadšeně podporují Zelení, kteří mají ještě v plánu prosadit omezení maximálky na běžných silnicích na 80 km/h a vzhledem k tomu, že se spekuluje o tom, že pokud SPD vyhraje volby, půjde do koalice právě se Stranou zelených a ačkoli Gabriel zatím tento návrh svých potenciálních partnerů odmítl komentovat, mohli by se němečtí motoristé dočkat změn, než byste řekli Autobahn.

Možná trochu překvapivě se na stranu rychlých jezdců přiklání autoklub ADAC, jenž takový nápad považuje na "neudržitelný". Argumentuje tím, že většina fatálních dopravních nehod se stává na běžných silnicích, zatímco cestování na dálnicích je velmi bezpečné. Na okreskách dochází k 60 % všech nehod v Německu a na dálnicích za současného stavu pouze 11 %.

Mluvčí ADAC Andreas Hölzel také neopomenul zmínit, že žádné statistiky, které by srovnávaly nehodovost na úsecích s omezením rychlosti s těmi neomezenými, neexistují. Namísto omezování rychlosti na dálnicích ADAC propaguje zvýšení počtu kruhových objezdů.

Michal Fokt
Diskuze (241)
11. 5. 2013 13:47
Re: Když má blbec funkci...
Přesně tak to tam bylo. Jejich demokraticky zvolený zástupci jim rozkrádali vlastní zem. Stejně jako je tomu ostatně u nás. ;-\
11. 5. 2013 10:04
Re: Když má blbec funkci...
ty už radši "nemysli", bubko
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2013 01:43
Re: 120 na kvalitní a poloprázdné dálnici
Smutné... :-|
..já (naštěstí jen) jednou jela 120 km/h i TRABANTem :-)
Avatar - Flash666
11. 5. 2013 01:38
Re: 120 na kvalitní a poloprázdné dálnici
on je uplne mimo :-) ona mu ta jeho fabka rychlejs nejezdi...
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2013 01:35
Re: BRAVO
To máte (bohužel) PRAVDU - ale ona je situace (nebo voliči v příštích volbách - snad) "donutí" :-)