Tvary jsou "šikmooké", zrjména interiér je vyloženě nehezký. Boxer diesel od Subaru začíná táhnout až od 2000 RPM a v porovnání s jinými vozy je subjektivním lenochem, téměř tak špatným, jako benzínový motor. Po poklopení zadních sedadel nevznikne (!) rovná ložná plocha :no: Spotřeba 7,2 l při 130kmph je vysoká :no: Má to vůbec ruční brzdu? 8-s
Nemožnost individualizace výbavy prodejům v Evropě rovněž zcele jistě neprospěje. :no:
To snad nemyslíš vážně... Passat je sice dobrý vůz, ale má pohon všech kol jen pomocí hladexu. Tohle umí jet na 4 pořád (pokud se tedy ovládání pohonu drasticky nezměnilo oproti předešlé generaci)... Pro lidi, kteří kupují 4x4 ne jen pro jednu cestu na hory za rok, ale potřebují dobré jízdní vlastnosti a průjezdnost v horších podmínkách není Alltrack konkurentem.
I když sem v této dle mne už né tak hezké generaci outbacku nejezdil, tak nepředpokládám vývoj k horšímu. Tam, kde auta s elektronickým přiřazením kol zůstávaly Subaru jelo dál :-) Jak dieslové, tak i základní benzín :-)
A k tomu benzínovému motoru.. zkus někdy vrcholný V6 od Subaru:) S Outbackem slušně cvičí >:D
Symetrický pohon všech kol: Symmetrical AWD
Symetrie znamená vyváženost. Vyváženost znamená dokonalou stabilitu a kontrolu. Proto Subaru již od roku 1972 nepřetržite vylepšuje svůj systém pohonu Symmetrical AWD, který ve spojení s motorem SUBARU BOXER zaručuje obdivuhodnou úroveň stability a kontroly nad vozem. Toto prakticky dokonale symetrické uspořádání optimalizuje přenos výkonu a zajišťuje výjimečně dobré držení stopy za všech jízdních podmínek.
Je to současnost. Všechna Subaru s automatem mají vícelamelovou spojku. Pouze u manuálního řazení zůstala klasika. Takže např. Legacy s CVT a stejným motorem jako v testu má haldex.
U subaru je to trošičku jinak, což jsem si vyzkoušel, když jsem tahal audi A6 novějšího data z pangejtu. Audi prostě utekla všechna šťáva na dvou protáčených kolech. Na subaru forester automat, naopak i přes značný prokluz pravé strany šel stále nějaký výkon na druhou stranu a to takový, že jsem ho vytáhnul. Co jsem měl možnost pozorovat subaru dává na cestu stále nějaký výkon a případně nějakou část přiřadí na jinou nápravu. Stále, ale na každé kolo letí minimálně 10 - 15% výkonu .
Subaru používá minimálně tři různé pohony všech kol (v rámci jednoho modelu, například Legacy to tak mělo při uvedení na trh). Jedním z nich je i mezinápravová spojka. Tohle je manuál, takže by tam měla být klasika.
Tenhle marketingový žblept ani nic neříká. Snad všechny jejich systémy jsou symetrické. To nemá vliv na řešení pohonu.
...prosím redakci, aby mi jich objednala 100ks, nemíním dále diskutovat o slevách nebo jiných pobídkách. Žádám o zaslání termínu dodání a to v 5-ti vlnách po jednotlivých dnech, abychom to stihli odvozit.
Tohle Subaru je o kus dál než běžná střední střída? Za cenu přes milion má pouze xenonové světlomety, nemá denní svícení, parkovací senzory, žádný moderní aktivní bezpečnostní asistent atd.. Ano, Subaru je jiné, ale je opravdu dál?
Žádný asistent nenahrazuje řidiče. Je ovšem potřeba si přiznat, že schopnosti člověka jsou omezené. Tak proč se bránit něčemu, co řidiče na případné nebezpečí upozorní, sníží ho, či dokonce odvrátí?
Je o CELOU KONSTRUKCI VOZU i MOTORU dál - jen nemá tolik "cinkrlátek" ;-)
PS: Ty za stejnou cenu zase nabízí třeba nová škoda Octavia - je DOBŘE že je možnost volby.. :-)
Co to je za výtku, že má mělký zavazadlový prostor? Pokud chcete stěhovák, pořiďte si nějakej předohrab a ne Subaru, který prostě někde sofistikovanej ten pohon zadní nápravy musí mít schovanej...
Zdravím ale ty poslední 3 řádky od Lukáše Vaverky byli míněny vážně? Denní svícení je jenom blbůstka co má jaký vliv na auto (reálný vliv, ne ten teoretický)? Ty dojezdy to chápu, za mega by to mělo byt a poslední výkřik s mělkým dnem - to je chyba? To je podle mě prostě vlastnost a za chybu bych to teda nepovažoval. Takový můj názor
A k autu - design je sice trochu "šikmý" ale žádná hrůza, uvnitř to vypadá dobře a dle popisu to jezdí taky hodně dobře, mít na to peníze tak proč ne (neřídil jsem ho tudíž nemůžu jízdní vlastnosti posoudit)
To je test? Tohle je psané jednou rukou na smartfounu při čekání na zelenou. Možná kdyby se to nazvalo "test spotřeby" bylo by to trochu přijatelnější. Nicméně to by asi taky nebylo to pravé ořechové. O tom autě se toho dá napsat tolik...
Každopádně by nebylo asi od věci dát tomu autu jedno menší turbo navíc, když už se rovnou nejsou schopni dopracovat k šestiválci.
A ano, jak zaznělo v diskuzi, Subaru disponuje třemi druhy pohonu 4x4, ten absolutně nejlepší, společný i s STI, byl k dispozici s poctivým automatem u verze 3,6 která byla tím absolutně nejlepším co bylo u Subaru k mání za poslední dobu pro ten správný druh uživatelů. Škoda, že se to nedostalo i do Legacy. Těch 3,6ek je jako šafránu a sehnat Legacy ve verzi GT to už je teprve oříšek...
A co myslíš že to je? Nádivka? Za mě osobně to chválím - svěží a trefné čtení bez zbytečnejch keců kolem a mlácení slámy. Na to jsou experti jiní... Čili za mě BraVWo!!!
Koupí tohoto vozu ničíte planetu, má celých 155g CO2/km!!! Raději kupte toto:
[odkaz] má pouhých 119g CO2/km, podpoříte ČR, a dostanete hezčí, a po všech stránkách lepší vůz. Jen bych možná počkal na facelift. BRAVWO ŠKODA!!! :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Ne, protože je to neekologický, neekonomický, velký, drahý a podporuješ jeho koupí kapitalistické Německo ty hanebná vykořisťovatelko !! >:D Nemám pravdu Adame?:D:D Úplně by ti stačlo jezdit na kole! >:D
Proč bych dávala VÍC než ostatní? NEměla bych mít spíš "autorskou" SLEVU? ;-)
Mám (mu) bloknout let na úterý? Přes Londýn s Emirates - samozřejmě (jen) ekonomickou JEDNOSMĚRNÝ za 1170 € :yes::-)
Bohužel tento vůz vlastním. Kromě skvělého pohonu 4x4 a prostorného interiéru má vůz také své mouchy:
Motor - dynamický a celkem i úsporný, ale hodně majitelů si ztěžuje na spotřebu oleje. Já dolejvám litr (999Kč na pumpě) na cca 3 500km. Subaru vyvinulo diesel jako poslední automobilka během relativně krátké doby a přeci jenom asi to bude chtít ještě nejaký čas, aby se vyřešili všechny problémy.
Spojka - přenos 350Nm na 4x4 je citlivý na zacházení se spojkou. Když "naložíte" předokolce, tak proklouznou přední kola, ale u AWD proklouzne spojka (pokud se nerozjíždíte na sněhu). Nejsou vyjímkou i výměny spojky při nájezdu 60-80 000km.
Jízdní komfort - to auto je drncák. Zapomeňte na komfortní podvozek jako např. u Volvo XC70. Každá díra na vozovce je znát. Je to SUBARU, ale v zátáčkách je auto jisté i přes 20cm světlou výšku za předpokladu, že vyhodíte původní originál pneu (značku už si nepamatuju), které na mokru šíleně kloužou a na suchu kvílej v každé zatáčce.
Koroze - necelé dva roky staré auto - několik míst i na neexponovaných místech s korozí (bez vnějšího poškození laku).
...a servis - jezdí se po 15 000 km a není to žádná levná záležitost. :'-(
Obecně jsem z tohoto vozu trochu rozpačitej.....
Uvítám seriozní příspěvky ostatních uživatelů tohoto vozu.
V rodine mame Outback 2.0D r.v. 2010 - 65 tis. km, spojka drzi bez problemov, korozia ziadna, olej neviem ze by sa dolieval mimo servisnych intervalov - a ked uz toto auto je drncak, tak moje Legacy je potom asi rebrinak s drevennymi kolesami (to si nestazujem) >:D Servis po 15 tisic u vsetkych Subaru nie je lacny, ale aspon si udrziavam auto v kondicii a slape ako hodinky.
je jasne vidiet ze na nazory diskutujucich na auto cz sa nemozeme spoliehat.... kazdy o tom istom aute bude pisat inak a ma ine skusenosti.... jeden bude chvalit iny kritizovat... jeden ma koroziu iny ju nema.... jeden dolieva olej pricasto iny nie.... a to sa bavime o tom istom aute .. jeden ma s autom problemy iny s tym istym autom problemy nema a je spokojny... tak to uz chodi ;-) ..... jeden povie kia nikdy a druhy kia navzdy ;-) alebo iny povie vw nikdy a dalsi vw navzdy..... takze presviedcat sa navzajom medzi sebou kto je lepsi ci nemec alebo talian alebo japonec je asi nezmysel..... kazdemu vyhovuje ine auto, kazdy ma ine priority iny pohlad na dizajn na spolahlivost na servis na jazdne vlastnosti na zivotnost, zaruky a pod.... kazdy ocakavame od auta nieco ine... ja ked spravim 15 tisic rocne tak mam ine poziadavky na komfort a jazdne vlastnosti ako niekto kto spravi 50 tisic rocne...... o tom to je, samozrejme jeden napise ze fluence je paradne auto.... inemu sa vyskytne nejaky necakany problem ( ktory sa dnes moze vyskytnut u kazdeho auta ) a napise ze renault uz nikdy.... ale takto to nefunguje... :-) nastastie. Povacsinou su ludia spokojni s tym co kupia a tych par problemov sa stane kazdemu aj u noveho auta.... by ste sa divili ked moj znamy kupil pred par rokmi vtedy nove Cecko ( s tymi spojenymi gulatymi svetlami ) a po par tyzdnoch siel do servisu s elektroniku..... je namieste teraz kvoli jeho jednemu pruseru tvrdit pred celym svetom ze mercedes uz nikdy? ze je to sunt? Samozrejmne ze nie... v servise mu to opravili a dodnes jazdi s autom viacmenej spokojny.... takze ano - pruserom sa nevyhnu ani premiove vozy a niekomu sa stane ze sa mu nepokazi nic za 5 rokov ani v dacii alebo starom hyundai a niekto chodi aj s premiou do servisu pravidelne kazdy rok kvoli dajakym problemom....tak to je .... auto je tiez len vec ktora je pokazitelna a ktoru vyrabaju ludia ... nerobme si preto iluzie ze ked mam drahsie auto tak som nieco viac.... alebo ze mam nieco lepsie..... kazde auto ma volant styri kolesa motor a potrebuje k ovladaniu sofera a hlavne solidnu udrzbu a lasku od majitela a adekvatne zaobchadzanie s autom !!!... a je jedno ci ide o trabant alebo porsche.... ;-) .....
takze s autickami je to tak.... kazdy mame svoju pravdu a kazdy je spokojny s tym co ma a kto je nespokojny moze ist inam.... ale je nezmysel presviedcat inych o svojej pravde ked ini s tym istym autom tieto problemy nemaju ;-) - toto bolo myslene vseobecne..... nie pre teba :-) ....
Já mám MY2011, kde SUBARU kvůli snížení emisí použilo slabší pístní kroužky, ale bohužel si v Japonsku neuvědomili, že tím bude motor spalovat i olej.
A kvůli ekologii SUBARU použilo jiné spojkové obložení, které nevydrží přenos 350Nm na 4x4. Jsou známi výměny spojky i po 15 000 km.
Vzhledem k počtu prodávaných vůzů s dieslem v Evropě automobilka těmito nepovedenými experimenty hazarduje s důvěrou zákazníků. Ale souhlasím s jedním příspěvkem v těchto diskusích, že SUBARU budou vždy kupovat zákazníci se "srdečním" poutem k této značce, bez ohledu na tvrdé plasty, předpotopní interiér a nějaké ty poruchy. Já k takovým zákazníkům už nepatřím..... :-(
Mam taky Outback 2.0D r.v. 2010 a je pravda, ze jsem taky musel casto dolevat olej, zajmena pri caste jizde dalnici a rychlost 140-160 km/h (Nemecko). Od 15.000 km do 45.000 km jsem do auta extra dolejval 1 litr/ 2000-3000 km.
Byl jsem s problemem u Emil-Frey v Praze-Stodulkach, udelali s tim vedu, zapecetili motor (viko na dolevani a kontroly hladiny oleje), jakobych ja jsem osobne odcerpaval olej schvalne (!?) ...
Jelikoz jsem se pak pracovne odstehoval do Nemecka, pri dalsi servisni kontrole, ktera mimochodem v Nemecku vysla v prepoctu o 1500 Kc levneji, jsem pozadal o vyjadreni ke spotrebe oleje.
V Service Subaru mne otevrene rekli, ze jde o znamy problem: bud 1) jde o poruchu tesneni 3. valce (nutna vymena pistniho krouzku), nebo 2) jde o jiny problem, ktery se vymenou pistniho krouzku nedostrani a bude vyzadovat vymenu motoru.
Rekli mi, ze Subaru o problemu vi a proto pri konstrukci novych motoru upravili nejaky uhel (vubec nevim technicky o co jde), ktery vede k odstraneni uvedene vysoke spotrebe oleje. Taky rekli, ze uz uvedeny problem resili u jinych klientu s Boxer-Dieselem.
Jelikoz me auto bylo registrovano v Cesku, museli vyzadat vyjadreni Subaru Deutschland, ktery po cca. tydnu se ozval a uznal celoevropskou zaruku a doporucil vymenu pistniho krouzku na tretim valci, kterou mi 8/2012 v ramci zaruky provedli gratis.
Jalikoz ta vymena pistniho krouzku nevyresila problem se spotrebou oleje, jsem se po 2-3 mesicich ozval a proto koncem listopadu 2012 mi vymenili cely motor (Cylinder-Block). Od te doby jsem projel 10.000 km z toho cca 5.000 km na dalnici s rychlosti 140-160 km/h, max. 205 km/h (mereno navigaci) a hlavne to, ze jsem nemusel dolivat ani kapku oleje!
Pisi jenom proto, aby jste vedeli o co jde a na co mate narok. V Nemecku a Svedsku se to resi radikalne, ale v Cesku - Subaru Ceska Republika bude jenom ignorovat prava klientu!
Nemám zkušenost s Outbackem, ale s Forestrem se stejným motorem. Jezdí s ním manželka a já občas (elikož bydlím trošku mimo civilizaci a v zimě je problém se k domu přes sníh dostat). Najeto má cca 50t. a zatím bez problémů, olej jsem nemusel dolévat vůbec, spotřeba se drží kolem 6,5. S korozí problém také není - moc se u nás ale nesolí, většinou se jezdí po silnicích v zóně národního parku. Jediné, co mě trošku vadí, je ten klapot hodně studeného motoru. Někde jsem četl, že je motor slušně utlumen - je, ale až po zahřátí.
Servis provádím v Německu, cenově to vychází mírně příznivěji a můžu se spolehnout, že to bude uděláno tak jak se má. I tak ale patří servis Subaru k těm dražším. Interval 15t. je naprosto v pořádku, nejsem moc příznivec "nekonečného" prodlužování servisních intervalů...
Ahoj, tiež mám tento model, MY2011. Mám teraz takmer 70.000 km. Ja si v zásade nesťažujem.
Poprvé, pre mňa to bola čiste pragmatická voľba - nebol som ťažký subarista - potreboval som vymeniť 7-ročný dieslový X-trail; SUV som už nechcel: po mičurinovskom skrížení našich domácich áut /druhé je 9-3 2.0t sedan/ mi vyšlo niečo ako Outback / XC70 - A4 som nechcel. Jazdíme na hory, pravidelne ťahám príves s loďami.
A keď v čase kúpy padol forint na 315 HUF/EUR a v Budapešti som našiel 2,0d presne vo výbave, čo som chcel (teda okrem zlatej metalízy - mám teda bielu a tiež bez nemožnosti objednať hnedú kožu), nebolo o čom.
Čo mi vyhovuje: reálne mechanicky robustné auto, permanent 4WD, v interiéri ozaj dostatočne veľké - a po sklopení sedadiel MÁ rovnú ložnú plochu, po predné sklo sú tri metre. Samotný dizajn mi neprekáža, samozrejme škandinávia to nie je :-)
Tiež je plne použiteľný aj na dlhé cestovanie - pravidelne som jazdil do Gstaadu a po 11 hodinách cesty aj v ťažkej zime sa tam dalo dostať akoukoľvek trasou. Podobne v lete k moru aj so štyrmi bicyklami vzadu na ťažnom a s rakvou na streche. A reálne za príjemnú spotrebu.
Mne olej nežerie vôbec.
Mínusy: ozaj to chce lepšie odizolovanie motora - reálne pri porovnaní so služobnými IS220d či 320d je motor chudobne utlmený. Ale turbolag lexusu nemá. Taktiež tie origo pneu sú ozaj o *, na zimných Continentaloch rovnakého rozmeru je neporovnateľne príjemnejšie. Ak by sa bolo dalo, bol by som išiel do automatickej prevodovky.
Tiež je občas cítiť ten spojkový ECO puch - ale chce to divočinu (napr. fest hlboký závej).
Na značkový servis som sa nasral, chodím do osvedčeného no-name servisu za tretinu ich ceny (olej a spotrebák si objednávam značkové sám). Do značkového len s ťukancami kvôli poistnému plneniu :-). Aj to je peklo.
SUMMA SUMARUM: kľudne znova, no už asi s CVT - po vyskúšaní. A možno nájsť niekde ešte nejakých 20 koní.
Po outbacu 2,5 benzin, automat, který neměl chybu jsem si v roce 2010 koupil také outback 2,0 D ale diesel manual. Co je lepší na dieselu je úžasný zátah motoru a spotřeba do 7 litrů. Benzínovým jsem jezdil za 8 l jen do 90 km/hod. Na dálnici klidně 11 litrů. Dieselem se na dálnici dostanu na max 8,5. Bohužel na dálnici každých 1000 km dolévám litr oleje, při běžném provozu tak 1 litr oleje za 5000 km. Jinak je vůz pohodlný, prostornější než původní. Bohužel po 4 letech odchází xenon. světla - čočky a cena nových je neskutečná. Rád bych u subaru zůstal ale CVT nechci a normální automat není v nabídce. K manuální převodovce se v tomto typu vozu již nevrátím.
tý jo - to jsem se zase dočetl a početl.... Inu kupujte VW, Subaru je plečka atd. atd. Ano je to drahé - na můj vkus. Možná bych si jich také pár objednal za 103tisíc - možná bych neskrblil a dal za to i 150... Ne vážně - cena kolem 800 by byla v reálu - takhle je to až příliš sebevědomé a prodeje nepodporující. Ano - subaru není o individualizaci výbav. Zákazník je připraven o několik stránek příplatkové výbavy a obvyklou masturbaci ve stylu - "ale to moje má....." a pokud je doplňková výbava dražší - tím lepší..... pak se brada poslouchajícího noří stále hlouběji a hlouběji, až je schopna se dotknout podlahy - a o to přece běží ne?
Subaru udělalo svému dieselu mědvědí službu - jeho začátky byly neslavné - mlžení ohledně odcházejících polomotorů, kdy až po drahné době a ztrátě důvěry přišli na to, že to blbě mazalo kvůli z výroby zanesenému kanálku - to je chyba, která se odpouští jen velmi těžko. Také ony spojky - doporučení rozjíždět se na volnoběh a podobné plky - stejně jako časté výměny už po pár desítkách tisíc najetých kilometrů - no tak ale - to nám ten lowcost ale pěkně draze vyrazil argumenty z ruky.
Zpátky do sedel - tvrdit, že má Subaru haldex - ano má mezinápravovou viscospojku - ale chtělo by to číst materiály dál - on to "je a není haldex". I když teď pozor - haldex poslední generace je něco úplně jiného, než ty první nakopávačky s srandačtyřkolky. Na 99% situací v běžném provozu stačí a je třeba se konstruktérům poklonit za to, jak ho dovádějí k dokonalosti v ranku jeho technických možností. Kdo tvrdí, že je současný haldex plečka - tak zkrátka trpí buď slepotou či zarytou argumentační demencí. U Subaru se výhoda jeho koncepce pozná až v těch limitních situacích, kam se drtivá většina lidí nedostatne - maximálně tak při svém garážovém snění(gtiTM).
Pokud už budete chtít Subaru v dieselu - tak berte CVT, které má VTD. To je to nejlepší, co můžete u Subaru a na trhu vůbec dostat(v jedné řadě s xdrivem a sawd).
A ještě noticka - 3.6benál atmosféru fakt lego nemělo - tento motor měl jen Outback poslední generace. Předtím byly jen třílitry se 152 či 180kW. 3,6 dostala ještě novější Tribeca, ale těch tu létá poskrovnu....
Závěr - Subaru není nejlepší čtyřkolka na světě - ale je to srdcovka, která, když Vám vleze pod kůži, tak Vás nepustí, protože má něco, co slovy nepopíšete - a netýká se to ani měkčených plastů, či položek v katalogu.......Tak jízdě zdar.....
Dle mého názoru subaru nemělo diesel vůbec vyvíjet a spíše se orientovat na alternativní paliva jako je E85, LPG a hlavně CNG. Prostě po tom roce já nevím 2005-06 si řekli, že by měli prodávat více a ty modely tomu odpovídají. Prostě jsou takové civilnější a na přání zákazníka navíc diesel. Osobně jako highlight značky vidím tyto tři modely, které by majitel neměl pouštět z ruky. Forester 2007 XT, Impreza STI 2006, a Outback 3.0 2007. Po téhle době je krásné vidět a to jak na autech tak na politice společnosti, že se začala ubírat směrem masovosti. To překlenovací období, kdy motory stávající doplní těma lidovějšíma a ujasní si dizajn atd. bude asi pro fanouška krušné. Ale myslím si, že se z toho dostanou.
na tom něco je. Já bych tam spíš viděl tlak matky - Toyoty na větší průraz na trhu v Evropě. Přitom ale s designem alá USA. A to je věc, která se trošku tluče - je to zkrátka o vkusu, který je tady u nás trochu jiný. Ve Státech se jim daří. Ad ty modely - souhlas - a vidíš, já dva z nich pustil....né, že bych toho chvílemi nelitoval, ale časem se k některému nejspíše vrátím. A abych nezapomněl - problémky s katalyzátory a proslulou hláškou 404:-)). Ale nic, co by se operativně nedalo řešít ;-) . Pro mne ideální je ten XT forester v automatu s VTD. Ad Ota - překvapivě ne až o tolik více místa - na délku ano, ale na šířku ne. Na dálniční rychlík super, ale "handling" - je to těžký cruiser - ten je ve prospěch toho Forestera.....Je to o prioritách a vkusu každého. Jinak třeba starší Tribeca alá letecký design s 3,6 by se mi moc líbila....
máme 2.0D MY 2009, tedy předchůdce tohoto modelu, najeto něco přes 80tis (není to jediné auto v rodině) v poslední době jezdím týdně trasu Praha - Luhačovice přes Buchlovské hory. Takže 200 km po dálnici tachometrových 140km/h, v nouzových momentech i o malinko rychleji ;-) přes Buchlovské hory auto nemá konkurenci :yes: , a to prosím jedu podle předpisů >:-[] , čili v zatáčkách maximálně devadesát--- celková spotřeba za těch 600km nikdy nepřekročí 5,8l/100 km (a to i když jedeme dva) ve městě je spotřeba pravda trochu vyšší, ale přes 7,2 to nepřeleze ani při největší trafice
a ještě potvrzuji: sklopená zadní sedadla tvoří, pánové redaktoři!!!, rovnou plochu. to byla jedna z podmínek koupě tohoto modelu - vozím si tam lyže častěji než na střeše. auto jsme koupili na podzim 2010 jako výběhový model za velmi zajímavou cenu (o cca 200t nižší než ceníková, navíc s uplatněním odpočtu DPH, ale to už je jiná story)
Mám Subaru Outback 2,5i ve výbavě Confort od roku 2010.
Pro nepolapené uvádím pár faktů :
2 x nové řízení auto 2 týdny odstaveno v servisu
Na 40 000 km nová převodovka CVT (6 týdnů bez auta)
Když mi kuna prokousala hadici chlazení, čekal jsem na ni 4 týdny totéž na hadici od klimatizace.
Na 200 tis km (tedy po ujetí 160 tis, km po výměně převodovky) odešel měnič CVT a rozvaděč (mozek) , cena opravy 120 tis, 5 týdnů
Na 220 tis km (před dvěma dny dokončili opravu v servisu to stálo od 5.9.2014 !) odešlo čerpadlo a došlo k poškození mazacích tyček, nadměrné opotřebení řetězu a poškození vodících lišt. Cena opravy 80 tis bez náhradního vozidla. Na mé otázky kdy chybějící díly dorazí jsem slyšel neustále odpověď – nevíme. Neskutečná arogance dodavatele dílů Subaru Evropa! Překládám si to jako : polib si * , až to bude tak to bude. Auto je po záruce a ty buď rád, že ti to opravíme !
Technici v Praze i v Německu prý tvrdí, že CVT převodovky mění celé - neumí to opravit, nebo jsou díly tak drahé ? Cena nové převodovky 17 tis EUR, To Subaru neškolí personál ?
Takže auto za milion, od 08/2010 z důvodu závad na převodovce a nedostupných dílů cca 28 týdnů v servisu, náklady s odtahy cca 200 tis Kč. Pokud bych si půjčoval po dobu oprav vozidlo stejné kategorie jedná se o 360 tis Kč za půjčovné.
LIDI KUPTE SI TO, BUDEME SE NAVZÁJEM ZDRAVIT JAKO V NÁVŠTĚVNÍCÍCH, KLEPÁNÍM NA ČELO.
Já to dávám pryč, vracím se k evropskému autu a dvojkolce ! Z japonských značek se mi dělá špatně.
S POZDRAVEM
BERNÁT