Veľmi sa mi páči stedová konzola. Momentálne najjednoduchšia a najelegantnejšia.
Zaujimavo sú riešené aj ciferníky. Interiér je dizajnovo veľmi dobrý.
Predná časť nie je zlá, len mi v nej chýba niečo originálne. Čakal som viac prvkov z 508 resp. RCZ a ono je to skôr inšpirované 208. Na druhú stranu je dobré, že nie je žiadne sklo za C-stĺpikom, ako tomu bolo na kresbách.
Celkovo ide o elegantné auto. Triezvy kompromis medzi nemeckým a južanským dizajnom.
Tým, že sa predstavilo niekoľko mesiacov pred autosalónom mi dáva otázku - aké prekvapenie nás od Peugeotu bude čakať na autosalóne?
Ve středovém tunelu mi chybí něco na nápoje, vypadá to, že je tam box ala 5008, kde jsou otvory pro nápoje úchylné umístěné přímo pod loketní opěrky. Přitom díky elektrické ručce je možnost zastavět středový tunel daleko lépe. Jsem zvědavý na realitu. Jinak povedené auto, vnitřní design střídmý a svěží, exteriér vzhledný, i když inspirace golfem je občas patrná. Je dobře, že Peugeot ví kam kráčí. Uvidíme, jak se povede SW. Model 306SW mi do oka nepadl vůbec a 308SW též není mým designovým ideálem. Každopádně nové 308 to celkem sluší.
208 ukázala, že budíky nad volantom nie sú cesta; prevažná väčšina testov to kritizovala. A Peugeot namiesto poučenia opakuje tú istú chybu. Snaha o originalitu sa cení, ale nie na úkor ergonómie (zakryté budíky) či zabehaným štandardom (otáčkomer naopak). 8-s
Je to len a len vec zvyku. Ked som testoval 208, tiez som na to nadaval. Staci vsak upravit sedaka volant a je to uplne v poriadku. Tak, ako som zvyknuty na 508 na head up displey, toto je lacnejsie riesenie toho isteho. Odvykol som sa pozerat dole na budiky.
Treba skusit.
Je to tak, 208 jsem si projel a můj pocit byl ten, že bych si zvyknul - upravil sezení atd. Otázka zní, proč bych si měl zvykat, když nemusím. Stačí přejít ke konkurenci.
Přesně tak. Přitom je to škoda, jak 208 tak i tahle 308 vypadají uvnitř velmi dobře, proti fordu např. je to lázeň, jenže buch, výhonek francouzské "kreativity" musí nutně vzklíčit... škoda.
Na toto môžem napísať to, čo inde. Treba si to vyskúšať. V 508 som si už za dva roky zvykol mať rýchlosť priamo v zornom uhle. V druhom mojom MB B ani netuším, ako jazdím, lebo sa nepozerám medzi volant. V 208 boli informácie o rýchlosti hneď nad volantom.
Čo majú potom povedať vodiči s autami typu C3 Picasso, Renault Scénic, Toyota Verso a iných áut s displejom v strede či neviem kde...
Přesně tak, ať bude to auto jakékoliv, tenhle nesmysl ho zbytečně shazuje, budíky v okně a koule odřené od volantíku, to prostě není ideální ergonomie auta v roce 2013. Urputná "kreativita" za každou cenu některá francouzská auta zabíjí zcela zbytečně.
Je potřeba si vše nastavit. Já se svezl 208 a uspořádání přístrojovky mi vyhovovalo. Budíky jsou blíže hraně čelního skla, nemusí se tolik přeostřovat. Volant je malý a příjemně se drží. Neměl jsem problém, věnec volantu mi nic nezakrýval, rozsahy nastavení jsou dostatečné (já 190cm).
Já jsem v té 208 jen seděl, ale absolutně nesouhlasím. Volant mezi nohama je nepřirozený, výhoda o 3cm výše umístěných budíků nulová, aby člověk na ně viděl, je možná jen jedna poloha. Možná se na to dá zvyknout, ale přínos, pokrok v tom není žádný.
Ty budíky nejsou jen výš, ale i blíž k spodní hraně čelního skla. Lépe se čtou, nemusí se tolik přeostřovat, to je bez debat. Volant mi opravdu nic nezakrýval. A daná poloha mě nijak neotravovala, čili je to jen o zvyku.
A pokud mám jít do detailu, pak jsem si v žádném autě v kategorii malé vozy nikdy nesedl podle mých představ. Vždy bych potřeboval volant blíž k tělu.
Malá auta jsou o kompromisu a tento prvek nijak neotravuje, čili jde jen o zvyk a správné nastavení.
Všechno je relativní, ale pokud mluvíš o posazu, sedni si do pola a pak do 208, nebe a dudy, zvláště při výšce nad 190. Kompromisu netřeba.
A k tomu zvyku, znova, ano, dá se zvyknout, ale proč? Argument s přeostřováním je tak ukrutné klišé, že většího snad není. Čočka oka přeostřuje z vidění do dálky (na silnici) na zaostření do blízka (na budíky), jde o směr horizontální (z řádu desítek metrů do desetin metru), ne vertikální, budíky umístěné o tři cm výše a dva cm dále (větší rozsah vzdálenosti vznikne pouhým nastavením sedačky v rámci výškových rozdílů lidí) neřeší z hlediska menší nutnosti přeostřování naprosto nic.
208 jsem si projel právě z důvodu nového uspořádání přístrojovky. Četl jsem na to vesměs negativní hodnocení. Tak mě zajímala vlastní zkušenost. V ten den jsem projel celkem 5 aut, 4 s klasickými budíky za volantem. Do 208 jsem naskočil, vše si nastavil a dal si půl hodinovou zkušební jízdu. Uživatelsky mě ty budíky nijak neotravovaly, posez byl příjemný (nerovná se ideální). Nové Polo jsem zatím neprojel.
Jen taková vsuvka. P208 je auto určené především ženám, na ně míří designem a zajímavým interiérem, středový panel s dotykovou navigaci za 10tis je super věc. Má zkušenost je taková, že dost lidí a převážně ženy si řidičsky správnou polohu za volantem ani nenastavují. Prostě to neřeší. Půjčí si auto od chlapa a maximálně si posunou sedadlo, na volant ani nesahají. Pak to dopadá tak, že koukají skrz volant a pomalu nejsou vidět.
Ale chápu, že my na auto.cz jsme zvyklý řešit detaily, však proto jsme tady. Nové Polo určitě zkusím ;-) .
Ale jo, tomu rozumím, pokud tohle řešení postavíme do roviny, designová zajímavost, snaha odlišit se, pak o.k., takto ho chápu, jen tvrdím, že obhajoba nějakým racionálním zdůvodněním je mimo, podobně jako u toho volantu C5 (poloha airbagu), prostě klasická řešení fungují stejně dobře z hlediska funkce, ale lépe z hlediska ergonomie. Proto není důvod, opakuji racionální důvod, přicházet s inovacemi tohoto typu, je to čirá manýra. Jestli se to holkám ve 208kách bude líbit, prosím... , 308 beru jako mnohem univerzálnější auto, mělo by vyhovět nejen děvčátkům, a tady podle mého si tím řešením budíků zbytečně Peugeot redukuje zákazníky, ty kteří si nechtějí zvykat na něco zbytečného, a tak si raději koupí auto jinde. ;-)
Tak ono by to smysl dávalo, ale jen kdyby byl ten volant menší. V dnešní době elektrických posilovačů a minimální zpětné vazby je malý volant spíše plus. A pokud by jeho spodní hrana byla stejně vysoko jako u většího volantu v interiéru klasické koncepce proč ne.
Problém je, že ten volant je stále zbytečně velký. Možná kvůli airbagu, možná z nějakého jiného důvodu. Ale koncepci s pohledem přes volant to dost degraduje.
Jinak koukat skrz volant taky téměř u žádného auta nezajistí skvělý výhled na "budíky" úplně pro všechny.
Průměr volantu vychází z požadavku, aby při nefunkčnosti posilovače bylo vozidlo stále řiditelné a ovladatelné nějakou minimální silou (momentem), aby jím otočila i křehká dívenka ;-) . Požadavek je dán homologací vozu.
Přeostřovat musíš stejně, to je otázka relativní vzdálenosti, která není nijak zásadně jiná. Může ti to umožnit snazší orientační kontrolu periferním viděním (kterou v podobných vozech provádím spíš po sluchu) a trochu zkrátit čas potřebný pro pohled na přístroje.
Souhlasim. Neni nic lepsiho nez budiky tesne pod celnim sklem kvuli preostrovani a mensi volant nizko a blizko. Drive jsem mel take volant nahore, ale nac ruce veset nekde u stropu, kdyz muzu mit ruce na volantu a jeste na loketce. Dnes mam dorazen volant co nejnize to jde a jizda je maximalne pohodlna. Nejde o to ze si clovek musi zvykat, ale o to co je lepsi, pohodlnejsi. Tata taky nadaval, ze jsem mu volant dal nize nez byl zvykly a dnes uz rika dobrej napad ;-)
vyzera to tak, ze my vysoki nemame problem, tiez mam 196cm a sedenie som si nastavoval bezohladu na budiky a bez problemu....jedine, co som mal zakryte boli tie tri tlacitka v strede, co ani najmenej nevadi. Asi skor len ti malicki (co je blbe, ked sa zameriavaju na zeny).
Čtu dobře? Opravdu bude základní motor 1,2 se třemi válci a 60kW a to bez turba?
Peugeot se jako všichni výrobci, potýká s potížemi odbytu. Myslel jsem, že 308 je pro něj poměrně hodně důležitý model. V designu (jen co se exteriéru týče) poměrně zapracoval. Ale dát do auta, které je francouzký konkurent Fordu Focus, VW Golf nebo Škodě Octavii, mi přijde jako hodně špatný krok. Jen si vzpomeňte jaký udělal humbuk základní motor v Octavii III. A to je 1,2 TSI čtyřválec s 85 koníky a hlavně úplně jinou (pro jízdu daleko výhodnější) výkonovou charakteristiku o mnohem vyšším krouťáku nemluvě...
Teď je jasné, že se bude muset připlácet alespoň za to VTi, kolik, to je otázka. Pokud to bude do 20 000,- tak O.K., pokud to bude víc, tak mnoho potenciálních zákazníků zamíří ke konkurenci...
308 není konkurence pro Oktávii, motor 1,2 bude pro francouzské důchodce v pohodě, kdo bude chtít více koníků, zvolí buďto lepší motorizaci nebo lepší značku..
Obávám se, že francouzský důchodce se pod ten "velkolepě" umístěnej volant nenasouká... Můj čistě osobní názor je, že tento výtvor nemůže Peugeot z jeho současné krize nikdy pozvednout ;-\
Pro francouzské důchodce bude v pohodě 208. Jo a Octavia je nižší střední :-) respektive na pomezí nižší střední a střední, takže 308 je v třídním boji, konkurentem Octavie...
Každopádně pokud bych chtěl Hatchback tak bych volil Golfa VII. I kdyby měla 308 stát cca. 280 tis. To si raději připlatím 60 tis. za silnější motor ve vyspělém a do puntíku dotrhnutém autě jako je Golf.
Oktávie nikdy není a nebyla na žádném pomezí. Je to nižší střední třída jak vyšitá :-) . Postav si vedle ní Superba/Passat/Mondeo či jiný vůz střední třídy a pochopíš :).
Je to hezký auto a i relativně kvalitně zpracovaný, o tom žádná, ale ty stejného rozvoru dostahují i jiná auta nižší střední :-)
Nemám zájem tady nikoho bránit, ale vzhledem k tomu, že Rapid i Octavia jsou v nižší střední, tak by se dalo říci, že Rapid je na dolní části a Octavia horní části nižší střední.
Kolikrát není ani v nabídce. Leda by si auto dovezl z Německa. Popřípadě ho objednal nad rámec nabídky. V ČR sice firmy preferují naftové motory, ale soukromě se pořád prodává hodně benzínových.
Tak ono benzínu se prodá nejvíce právě v těch nejmenších motorizacích - 1,2 HTP apod.. Přeci jen je to při koupi levnější než diesel a spoustě lidí to stačí. Proto mě překvapuje, že frantíci benzín neradi..
No ja osobne si myslim, ze je vela ludi, ktori sa nechcu pretekat a vacsinu jazd spravia po meste. Tym staci 60 kW na 1200 kg auto. Preco by teda mali kupovat zbytocne vacsi motor ??? A ked neviete cenu, je velmi odvazne tvrdenie, ze prejdu zakaznici ku konkurencii. Ak bude stat 1,2 10 000 EUR a 1,4 12 000, nemyslim, ze prejdu ku konkurencii a je tam rozdiel 2 000 EUR (co splnuje vase kriterium)
A co sa tyka prispevkov vyssie - pristrojov a volantu, ja osobne som nemal ziadny problem si nastavit volant v 208. Neviem, ako si sadaju ti, co ten problem maju. :-) Mozno nepochopili, ze si ho maju nastavit tak, aby pozerali ponad volant. Potom im samozrejme zavadzia a nevidia na pristroje. Ale vazne: Peugeot pri vyvoji robil aj tuto studiu a je len specificka skupina ludi, ktori by s tym mali mat problem. Pri ostatnych je to mozno nevhodna pozicia za volantom... A vyvoj auta dnes trva pravdepodobne dlhsie ako 1 rok, takze ocakavat, ze je mozne prepracovat cely interier po reakcii verejnosti na 208, nie je namieste - tym narazam na poznamku, ze sa mali poucit.
Ja myslim, ze auto je to pekne, trochu prazdny stredovy panel kvoli tej dotykovke, ale mozno je to vec zvyku. Mensie zvonku a vacsie zvnutra.. myslim, ze to je dobra cesta. Este bude zavisiet na cene a spolahlivosti. S 308 to je so spolahlivostou dobre, len dizajn velmi nenadviazal na podarenu 307.
Kde jsi vzal, že auto váží 1200kg? Každopádně je to motor vhodný tak akorát do levný plechovky 301 nebo do městského auta 208.
O ceně nepolemyzuj. Pokud by stál v základu 10 000 Eur (250 000kč) tak můžou vyškrtnout 301 která je o 1200 Eur levnější (30 000kč). Myslím, že základní cena bude okolo 11 000- 12 000 eur, a to bych raději koupil Golf VII. Který je jak je známo, bravurní auto. Případně bych koupil Golfa jako předváděčku za cenu nové 308. Ale to jen polemizujeme, protože cenu ještě neznáme.
Myslím, že než bychařit nad výkonem je lepší počkat buď na novinářský test, nebo na vlastní jízdu.. Nedávnu tu všichni brečeli nad Oktávkou TSI 1.2 a hle.. ono to celkem jede ( až na ten pitomej řetěz... já vim, už o tom pomlčim, jen když se ti to stane, nasere to :D) ... takže.. vyčkejme času :-)
Mě se nový golf moc nelíbí.. kombi vypadá o dost lépe. Tohle vypadá.. zajímavě >:D vadí mi budíky v interiéru jak už zmínilo hodně lidí předemnou :-) ale je to jen obrázek :-)
Je to přeplňovaný motor, takže to není zase tak překvapivé, a pokud myslíš OIII, tak tam řetěz nenajdeš (vlastně najdeš, v 1,8 TSI a RS). Což neznamená, že by ti nemohl třeba prasknout řemen, že. :-)
Napsal jsi nedávno, což je trochu matoucí. :-) Ad Rapid: Mají, protože jde o stejné motory, jako má OII, FII a další. Pokud tu bude Rapid dostatečně dlouho, také dostane časem nové. Škoda nemá dostatečnou výrobní kapacitu a nové jednotky budou nabíhat postupně.
momentalne mam 308 1,4 e (vtedy zakladna motorizacia) uz 5 rokov / 110 000 km. pouzivam ako rodinne auto.
tiez som sa onehdy obaval, ze to ten motor nebude stihat, este ked zapnem klimu tak konec.
ale zbytocne obavy ... som velmi spokojny s autom aj s motorom (zatial ziadna zavada). v nizkych otackach je onicom, ale kedze otom viem, tak prisposobim styl jazdy.
ak budem kupovat novy 308, tak zas iba so zakladnou motorizaciou kvoli:
- cene
- poistke
- jednoduchosti motora a servis nakladom
Vzpominam, jak jsem pred par lety nekde cetl, ze v Nemecku je procentualne zastoupeno nejvice aut s motory okolo 55kW. U Golfa jestli se nepletu se prodavala jeste nedavno 1,4 s 55 kW(GV) a nikomu nic nevadilo a dnes je proste 60kW otresne malo pro zakladni motorizaci a dotrhnuty auto je to co se mu vysype motor jeste v zaruce a s kufrem na urovni nekterych malych aut. Nikdo v tom nesedl, nejel, nevi za kolik to bude, ale uz to stoji za ...... Kdyz ale prijde Skoda s osizenym Rapidem o tridu nize a jeste bez vybavy a s podobnym motorem za bezmala 300 koliku bylo to skoro OK ;-)
exterier moze byt,tam nemam vyhrad,ten novy technokraticky dizajn peugeotu sa mi paci,ale pre mna je dolezitejsi interier,a tam je to mizeria....ci uz podobnost vrchnej casti stredovej konzoly s leonom,alebo doslova prazdna spodna cast a nutnost vsetko ovladat cez dotykovu obrazovku(kde dokonca ani tam nie je jedine klasicke tlacitko,vsetko senzorove)... ;-\ za to by som nakopal dizajnerov a oddelenie ergonomie do zadku... :no:
nie kazdemu sa tento novy dizajnersky styl peugeotu paci ;-) to je pravda.... mne sa to ale paci ... auto je nizke siroke.... uz to nevyzera ako MPVecko ... uvidime aky bude kombik ale urcite to uz bude vyzerat normalne a paradne na rozdiel od terajsieho kombika ;-)
mne sa to paci.... je to take novatorske technicko emocionalne smerovanie dizajnu ... uz to nie je take vajcoidne ale zacina to byt trosku take solidnejsie :yes:
Kliknul jsem si jen na první obrázek, kde se ukazuje naprosto zmršená přístrojová kaplička a už vím, že silácké řeči o vytvoření konkurenta Golfu jsou jen plácnutím do vody. :no::no::no:
Máš recht, tvé příspěvky si zaslouží jen :no::no::no::no:
Tvé zmršené názory to pouze dokazují. Golf už není co býval, dneska jej dokáže porazit nejeden konkurent ... Není zlý, ale není to ono.
Kecy...Golf je pořád jasná jednička ve třídě!!
Konkurovat mu mohl jen Ford Focus..ten má ovšem nyní tak zmršený design,že v Evropě propadl..
Peugeot ale postavil pěkné auto.Design je zajímavý,interier celkem pěkný.
Na prodeje jsem zvědav..asi to trhák nebude,ale pokud se někdo chce lišit..OK.
Rozhodně lepší než korejec.. ;-)
Na testovací jízdu s 308 jsem celkem natěšený-uvidíme jak to pojede!! :yes:
Pominu design, který je otázkou osobních preferencí (mě osobně není blízké opakování designového jazyka u 4 generací z posledních 15 let), pak například velikostí vnitřního prostoru? Velikostí kufru? Naladěním podvozku?
Netvrdím, že je to špatný vůz, ale aktuální generaci postihla šetřící manie a je to poznat.
Vzhledem k vnějším (zaplaťpanbů stále kompaktním) rozměrům je velikost vnitřního prostoru G7 velmi dobrá (viz testy). Naladění podvozku? Co konkrétně?
Rád bych viděl jakýkoli srovnávací test, kde by G7 propadl, navíc v parametrech o kterých píšeš. Objem kufru je spíš průměrný (ale zase vzhledem třeba k délce vozu...), ale jeho tvar/využitelnost je přesto výborná.
Diskuze se zde začala o tom, že Golf je naprostá jednička, není.
Vzhledem k rozměrům je vnitřní prostor dostatečný, ale prvotřídní? Ne, není. Naladěním podvozku myslím to, že prostě v proovnání s přechozí verzí s víceprvkem tam je patrný rozdíl. Také to není žádný průšvih, ale poznat to je (kdyby jsi chtěl vědět víc, tak zkus testy SM). Snažíš se zde podsouvat myšlenku, že někde Golf propadl. Nepropadl, ale myšlenka prvotřídní jedinečnosti prostě není na místě...
Myslel jsem "propadl" proti konkurenci ve tvou zmíněných ohledech, nikoli celkově.
Začalo to tím, že: "Golf je pořád jasná jednička ve třídě!", což celkově! (jako kompaktní hb) v podstatě prostě je, viz i vzpomínané srovnávací testy. Nebo máš celkově jiného jasného třídního kandidáta mezi hb? Nikdo tu nepsal o naprosté jedničce (nebo dokonce "prvotřídní jedinečnosti" - nějaký stihoman?), a už vůbec nikdo nepsal o "prvotřídním" prostoru. Sorry, ale pouze "dostatečný" (to je ve škole za čtyři)??? Kolik jsi těch srovnávaček hb s G7 viděl? A hlavně, seděl si už v G7? Co myslíš, bývá prostornost v testech Golfu spíš jako plus, nebo naopak jako mínus? ;-)
Víceprvek chybí u Golfu jen u základnějších motorizací, Golf v tomto ohledu není Oktávka.o
Zkus si diskuzi přečíst znovu, třeba tam najdeš to o čem jsem mluvil. Pokud chceš Golf vychvalovat do nebes, není to problém, je to tvoje věc... Dřív než něco napíšeš čti, přemýšlej. Neumíš-li to, koukni na to, co napsal Jaros71 včera v 18:05. Tam máš odpověď na ten stihomam.
Jestli jsi zvyklý na školní hodnocení, je mi tě obecně líto. Píchnul jsem holt do vosího hnízda, to koncernisti neradi. Ano, možnost jezdit v G7 jsem měl, testy jsem také viděl. Víceprvek měl Golf dříve u všech verzí, teď je nabídka omezena od motoru. To je to o čem mluvím, šetření. Je to pro tebe modla, OK, tak se modli ;-)
Ok..nesouhlasíš že je Golf jednička ve třídě? Směšné..asi je jednička 307?
A v čem je lepší tento francouz..?
Na Golfu se na rozdíl od O III moc nešetřilo.Mrkni se do něj a svez se!
Se slušným motorem máš víceprvek..a já bych osobně preferoval 4*4!
A co nabízí 308? Kromě designu podobnému Golfu ? ;-)
Přesto ji považuji za povedené auto..jak jsem napsal. Ale na Golfa to stačit nebude. :-!
Já zase nikde neuvedl, že to srovnávám s novou 308kou, ano nemůžu, zatím z ní známe jen první fotky a info. Jakmile bude v reálu dostupná, můžeme soudit. ;-)
Kdyby ti šlo psaní o autech aspoń z poloviny tak, jako to "inteligentní" prázdné "pindání" o koncernistech, mohli bychom se od tebe možná dozvědět i něco konkrétního o autech. Je už tu pomalu pravidlem, že nicky, co mají s koncerenem nějaké osobnější problémy, se k tomu vždycka přihlásí "dobrovolně" sami. :*)
Nějak si mi přitom "píchání" zapomněl uvést aspoń jeden kompaktní hb, který je aktuálně celkově lepší, než současný Golf? Čím to asi bude? >:-[]
jsi šikovný, něco k tématu by jsi nám taky mohl napsat, nebo tyto kecy jsou vše, co tu dokážeš? Nehodlám psát pět minut po reakci jiných, nemám na to čas...
tak osobne by som skôr počkal na reál ako na fotky... V reále môže byť základná verzia na 15" plechoch dosť mizéria. Osobne sa mi ale tento nový smer Peugeotu páči, žiadne dizajnová divočina, zadný stĺpik sa dosť podobá Golfu, ako celok :yes:
Problém bude skôr získať späť stratených zákazníkov nakoľko zlé skúsenosti a zlú povesť z hlavy len tak nevyhovoríš... hlavne ak si prešiel inde a tam si spokojný. 8-s
Být to německé auto, budeš číst o sterilní nudě. Na tom autě není nic designově zajímavého, je to hodně konzervativní design, stejně jako C4. Interier podobně, konzervativní, ale lepší než exterier, žádná extravagance, naopak elegance, materiály také vypadají výborně, nebýt té manýry s kapličkou přístrojů, bylo by to za jedna. Celkově mi designový trend PSA od doby akt. citroenu C5 přijde jako podle šablony - udělejte to jako audi, jen přihoďte trochu více zahnutá světla a nějaký chrom navrch, no a pak ještě extra "vychytávku" (pevný střed volantu, kaplička v okně), ať tam dostanem trochu toho francouzského flairu.
Podle mě ne. Peugeot se po době tápání, cca po modelu 307 konečně našel, resp. současný design direction dopiloval. Exteriér by měl mít nějakou jednoduchou myšlenku a to díky poměrně konzervativnímu pojetí právě má. Interiér bude záležet, jaké je kdo postavy, na co je zvyklý a jak dobře bude vyřešeno ovládání u toho displeje. Na pohled se mi zdá docela příjemný.
Ano, našel se v německé jednoduchosti základní linky, vždyť to píšu. Srovnej C5 s předchozí C5, to jsou designově jiné světy, srovnej tu zmíněnou 307 s touhle 308, totéž. Takže A3 plus nějaká ta "hokejka" na konci světlometu a chromová lištička navíc. ;-)
To ano, ale je nutné oddělit značky. Peugeot měl vždy střídmější design v porovnání Citroënem. 307 je takovou evolucí, dnes řekl bych už klasiky - P206. A 308 se nese přesně v tom duchu střídmosti, předek s němcem nezaměníš. A zadek také není úplně aus reich. Navíc to sbližování jde i takříkajíc z druhé strany Maginotovy linie.
Neřekl bych, že Němci jdou k Francouzům, nikde to na těch autech nevidím, naopak viděl jsem, posledních cca 15 let, ze strany Peugeotu pokusy o novou vlastní designovou cestu, která vyvrcholila obdobím tlam, předkusů a světel dokola auta... a s úspěchem se moc nesetkala, což teď říká sám Peugeot tím, že nám předkládá naprosto bezkonfliktní (protože zákazníky německé produkce roky přijímaný) a úspěšný design. ;-)
Proč německé? Jednoduchost přece není nic vynalezeného v Německu. Peugeot takový designový jazyk vyznával poměrně dlouho... já pamatuju 205, 309/306 a 405/406... ale nakonec i starší kousky jako 204 nebo 304/305. Tím chci říct... tak jak to píšeš to skoro vypadá, jako by Peugeot kopíroval Audi, ale on možná jen opouští některé své experimenty.
Ano, to zněmečtění je jistě výraznější u Citroenu, který auta dělal mnohem více "jinak" než Peugeot. Proč říkám, že Audi? No, mrkni, jestli v této 308 vidíš více z A3 nebo z 306, která byla tím posledním, jednoduchost tvarů ctícím, Peugeotem v této třídě.
470 litrů zbytečností proto, že má o 90 litrů větší kufr než golf? Proto zbytečné litry? Neříkám, že těch 380 nestačí, řekl bych že je to tak akorát. Ale proč to tahle shazovat, když u oktáviie je 605 neskutečné plus, prostě kufr po kterém každý touží a každý ho potřebuje. A ten kdo říká, že ne, tak na to ještě podle zdejších článků nepřišel. U testu BMW,Audi a MB se dočteme srovnání se Superbem. Tak proč tady nenapsat, že mezi kompakty je to hodně slušná hodnota, možná největší.
Nejsem žádný VW fanatik ani antikoncernista, ale tohle mě hned praštilo do očí.
Kdybych teď řešil nákup auta v týhle kategorii, byl by to nejspíš golf. Seděl jsem ještě v C4, Ceed´u, mě známý svezl v současné 308. Asi bych bral golfa, ale tahle nová 308 se mi podle fotek líbí, 208 je taky pěkná.
Ale s tím kufrem... Chápu, že někdo potřebuje vozit hodně, ale mluvit o tom v každém testu, nebo u aut se kterými to nemá nic společného. Od toho je to srovnávačka 3 aut, které je nejlepsí z té trojice, proč do toho montovat další auto, o kterém snad nikdo nepřemýšlí pokud chce BMW 3, jakkoli je superb fajn auto.
Takže přesně jak píšeš, 470 je tady někdy zbytečně moc a taky málo
Velký zavazadelník je rozhodně potřeba..470l je pěkná hodnota.
Jen nevím,zda je to i s rezervou a jakou technologii měření zase zvolili..pak je to leckdy dle ADAC o 100l méně.. :-!:-!
A lidi tápou...
ten kdo potrebuje velky kufr by se mel uvazovat o jinem segmentu. Kompakt preci neni o megakufru, od vetsiho kufru jsou tu bud odvozene kombiky, nebo auta s naroubovanym zadkem jako je oktavie. a k tomu objemu, logicke by bylo bez rezervy,pokud tam ma clovek hever,klic na kola, zarovky tak ten objem stejne nevyuzije. takze za me objem kufru od koberce kufru po plato/roletku
Jak se to vezme ... taková Fabia Combi I měla 426l a Fabia Combi II má 480l, což rodině s jedním dítětem většinou stačí. Hatchback se 470l jim už může kufrem v pohodě konkurovat a pokud Peugeot udrží cenu nízko, mohl by malým kombíkům pěkně zatopit.
Já jsem mladší ročník, naši si koupili jedničkovou fábii kombi když mi bylo asi 15. A vždycky nám na dovolenou ve 4 lidech stačila. Když se jelo na hory, dala se na střechu rakev a hotovo. Chápu, že když má někdo víc krámů, nebo vozí vevnitř třeba kolo, oktávka kombi se hodí, ale posuzovat auto jen podle toho kufru, navíc když má 308 dobrý objem, zase jí takhle shodit...
Těch 470 je metodikou VDA? Jen se ptám, protože nedávno jsme tu zrovna u 308 řešili, že má udávané dva různé objemy kufru, a rozdíl byl přes 100 litrů (menší byl VDA a větší byl blíže nespecifikovanou). Faktem zůstává, že objem toho o kufru a jeho využitelnosti moc neřekne.
Jinak největší kufr ve třídě (beru v potaz jen klasické hatchbacky) by měl mít Civic. 477 udávaných, i v praxi velmi prostorný.
Pred tvym prehledem opravdu smekam. Opravdu, zadna ironie. Na civic jsem uplne zapomnel, zatim jsem nove generace videl jen par kousku a dost z rychliku. Metodiku mereni nevim, asi mas pravdu ze francouzi nejspis honi litry a jinou metodikou to muze byt i o 100 litru mene. To znamena podobne jako golf, coz je hodnota ktera je u kompaktu podle me dostatecna
Díky. Z hlavy jsem to nevěděl, ale automaticky jsem se šel podívat na Civic, když jsem četl největší ve třídě. :-) Lze předpokládat, že kufr bude dostatečný, přiměřený třídě. I u Golfu je ten objem myslím bez rezervy (včetně prostoru pod podlážkou). Kdyby opravdu měla regulérních 470 litrů, tak je to slušný kombík.
S litry kouzlí všichni, jen VDA používá dřevěné hranoly, které nelze všude nacpat. Normálně jde o číslo s velmi malou vypovídající hodnotou, když pak někdo začne míchat dohromady odlišné metodiky, je z toho úplný cirkus.
Není zač, je pravda, že hodnota u golfu bude nejspíš i s rezervou, ale i tak ten objem pro danou kategorii stačí, komu ne, je tu odvozené kombi a nebo jiné typy aut.
Ale někteří by se asi divili kdyby se metodika sjednotila např. na to VDA a nahoněné objemy klesly třeba o 1/5
Tak ono ta dojezdova rezerva ma cca par litru, tipnu tak okolo 30. Takze tam je stale slusny rozdil. Dnes bych se divil, kdyby nekdo udaval udaje metodikou, ktera by mu uskodila. Spise bych to tipnul, ze se 308 ridila resenim podobnym v Civicu, kdy kufr a zaveseni budou nabizet maximum vyuziti prostoru a ne jen setrit vyrobni naklady jako u Golfa ;-)
Mě takovým zběžným výpočtem vyšlo dokonce 60 litrů při pneu na golfa 195/65 R15, ale bral jsem to jako válec, stejně vnitřek ráfku člověk nevyužije protože tam je hever, klíč a další drobnosti. Jasně, že potom je z 380 rázem 320, ale to nevypadá tak pěkně v katalogu.
Určitě je pravda, pokud nabízí jedno řešení nápravy, které je prostorově úspornější, na kufru se to promítne. Když u VW je kufr stejný pro obě verze. Já s torzkou nemám vůbec problém, pokud teda není hlučná jako u octavie III aspoň podle testů a je dobře odladěná tak proč ne. Jen se zase dostanu na začátek jako tady s objemem kufru, dokud koncern měl miltilink, bylo všecko ostatní špatně, teď od něj upustí u slabších verzí a udělá se z toho plus - ušetříš 15 kilo, super se to projeví na spotřebě a můžeš být tak pyšný jak jsi ekologický, že si můžeš hned zajet do kauflandu pro jahody někde z Maroka. Kdyby se představoval nový golf s 470l kufrem, nenapíše se že litry na zbytečnosti ale největší kufr ve třídě ( po civicu teda) a že na tom to stojí.
Dojezdová je menší. I tak tam budou desítky litrů v různých přihrádkách. ADAC Golfu naměřil 305 litrů. Pro zajímavost, Civicu naměřili 350 litrů, Octavii liftback 520 litrů a končící 308 340 litrů.
S výjimečným přehledem nicku MT máš samozřejmě naprostou pravdu, jen zrovna ten objem kufru Civicu (od dob co zase vzadu používají "traverzu") je celkem profláklý, je to tu taky častý argument místních ortodoxních Honďáků k absenci víceprvku i u CTR. ;-)
S tím Civicem máš pravdu, ale jsem tu nový a nemám úplně v paměti úplně všechny zdejší ortodoxní vyznavače. A to na všech frontách ;-)
Vlastně s civicem nemám ani žádnou osobní zkušenost, jen kámoš si koupil minulou generaci a než me stihl svézt, tak mu paní nedala přednost, byl z toho šrot a auto šlo zase z domu.
To je ten rozdil mezi Civicem a Golfem. Civic ma od 8G zadni plosinu dole, coz mu umoznila nove pouzita "traverza" a z toho plyne od 8G luxusni kufr na hatch. Civic 7G byl take rodinnejsi auto, takze tady pravdepodobne to zamereni na kufr. Golf ma traverzu proto, aby se jen usetrilo a na kufru se to tedy neodrazilo. No nevim co je pro vetsinu uzivateli vyhodnejsi varianta ;-)
Tím chceš říct, že má Golf nebo Octa s multilinkem a s torzkou stejný kufr? Tím by přece padl nejsilnější argument pro torzku - úspora prostoru. To snad ne. :-O
Ty snad chces rict ze nema? Proc koncern zavadel tu jejich platformu? Aby mel vsude stejne dily a vice te oskubal, tak preci nebude delat jinej kufr podle zaveseni, kdyz by to stalo penize. Nejvetsi argument pro koncernovou torzku je setreni nakladu a nekomu se da nabidnout jeste, ze jizdni vlastnosti jsou minimalne stejne, coz nam ale zdejsi odbornici na diskuzich nekolik let vyvraceli ;-) Dnes se uz doctes, ze i koncernova torzka je lepsi nez konkurecni viceprevek >:D
Konkurence umi torzku vyuzit. Porovnej Civic 7G a 8G. Civic 7G mel v petidverove variante s nezavislym zavesenim na danou tridu pomerne velky kufr, 370 l a prvni Civic s traverzou, tedy 8G mel kufr najednou 470l, 9G ma 477l. Golf nabizi s torzkou i bez torzky 380. Jojo ta spickova platforma co nienabizi nic extra, krom toho ze nekdo na kupci vice vydela
Nevím, jak Octavia, ale Golf ano. Zadní modul se sice liší, ale kufr je stejný. VW se dost snažil, aby byl multilink co nejkompaktnější a nejlevnější, a také Škoda argumentovala menší hmotností, ne větším kufrem. :-) Ve výrobních nákladech je rozdíl mezi klikovou a multilinkem myslím zhruba 6 tisíc korun. Větší kompaktnosti klikovky využívá CNG verze (pro nádrže), která má opět stejný kufr jako všechny ostatní.
Rozdíl mezi Civicem a současným Golfem je především v tom, že u Civicu mají "traverzu" všechny verze, dokonce včetně vrcholných, jako třeba Type-R minulé g. Golf dává levnější nápravu pouze k základnějším motorizacím, takže já mám (na rozdíl od tebe) naprosto jasno, co je pro většinu uživatelů Golfu výhodnější a co je naopak výhodnější/levnější pro Hondu. :*);-)
A torzka je nejaka konstrukcni chyba? Nejde jenom o dogma? Hadej co za typ zadni napravy ma treba nejrychlejsi predokolka na Nordschleife Megane RS (i minule generace), posledni Clio RS a spousta dalsich aut.
Záleží, co od toho auta chceš. Rozhodně má menší potenciál (tedy ostře naladěný a hlavně povedený multilink by fungoval lépe). Výkon MRS se však skrývá hlavně v přední nápravě, ne v té zadní. Což ví snad každý, kdo s ním jel a má to s čím porovnat.
Bez to rict treba expertum na WTCC, at vi kde ten potencial hledat. Kdyby to vedeli uz driv, mohli vyhravat skoro zadarmo. My ostatni smrtelnici se s tou torzkou spokojime taky, kdyz funguje ;-)
Oni to moc dobře vědí. Nikdy jsem nepochopil potřebu tahat závodní auta do diskuze o "civilních". Co funguje v závodech, zase tak dobře nefunguje v běžném provozu. Úplně jiné světy. Pokud si opravdu myslíš, že u MRS záleží víc na zadní nápravě, tak nemá smysl se s tebou o tom vůbec bavit.
Kde jsi na tohle prisel? >:D Nepouzivas zadni napravu jako argument o nevhodnosti auta (nevim proc) ty? Ja to na rozdil od tebe relativizuji. Po lopate- ja nezavodim a i s tou milionkrat poplivanou torzkou budu se svym CTR spokojeny, jak v beznem provozu, tak na okruhu. Na autech mne vadi jine veci nez samotny system zadniho odpruzeni (bez toho aby se rekly veci skutecne podstatne).
Ale pokud ti jde o flamewar (nevim o co jineho, kdyz moje prispevky zjevne ani nectes a hned urazlive reagujes),pak samozrejme takova diskuze smysl nema.
Přesně proto si ho pamatuji. Jinak bych o tom nevěděl, protože na objem kufru nekoukám. :-) Spíš si pamatuji tragicky, popřípadě překvapivě malé zavazadelníky a s Civicem jsem v praxi žádné problémy neměl. Jen se v hlavě objevilo, "jak je na tom vlastně ten vychvalovaný Civic." :-) U něj si spíš pamatuji sedadla, která jsou příjemná pro přepravu kola (v tašce). Rád jezdím na kole a nerad vozím kolo na venkovním aparátu, takže tuhle vlastnost nezapomínám.
.... tak mám z novej 308mičky nejaké zmiešané pocity. predok podľa mňa nič moc. svetlá z predného pohľadu katastrofa, maska sa mi nepáčila už ani na 208mičke. zo zadu a z boku to celkom ujde. hneď som si všimol, že zadná časť je nejaká dlhšia a mohutnejšia, takže kufor bude asi slušný.
keď som zočil interiér, tak som vypleštil oči ako tá veverička z doby ľadovej. to sú čo za patvary na tej palubovke? evidentne sa snažia o podobnosť s prednou maskou, ale podľa mňa im to moc nevyšlo. hneď mi aj do očí udrel maličký volant a vysoko posadené budíky. malý človek nebude pre tie budíky vidieť pred auto (alebo na začiatok auta) a vysoký (ako ja) zase nebude vidieť cez volant na budíky. to je k čomu dobré? navyše mi tie budíky pripadajú akosi neprirodzene ďaleko od seba.
o motoroch sa vyjadrovať nebudem, neskúšal som ich, ale 1,2 atmo v trojvalci mi v kompaktoch príde ako základ smiešne.
takže sa mi potvrdilo, že citroen je v PSA dizajnovo v posledných rokoch oveľa lepšia voľba ako peugeot a asi to taj aj pre mňa osobne zostane.
tak mna by zaujimalo v com je C3 krajsie od 208 a C4 od tejto novej 308.... ved nudnejsie citroeny sme tu uz v zivote nemali ako tie co vyraba citroen dnes..... peugeot je jasne vpredu dizajnom :yes: noce C4 picasso je fajn ale inak ostatne citroeny sa musia zlepsit..... peugeot je jasne vpredu :yes:
C3 je hezká. Pro holku do města.. ideální volba. Mě na tom autě trochu vadí lakované plasty v interiéru v barvě vozu. Sice to vypadá hezky, ale já bych to za chvíli poškrábal :-) Ani já se svými 188 cm jsem se ve předu necítil nějak extrémě stísněně.. jen auto docela poskakovalo na nerovnostech.. jako ostatne všechny tyhle malé mrchy_:D
Mě teda přijde, že francouzi zase začínají dělat auta které mají šmrc jako auta tak do poloviny 90. let. Dnešní a předchozí generace francouzských aut je na tom o moc líp. Laguna současní i minulá, první se mi nelíbí ani trochu, Laguna coupe, Citroen C6, nová C3, C4, minulá C4 mi do oka nepadla, nový Megane, peugeoty 208,2008, 508 to jsou všecko pěkná auta.
A ten nejnudnější citroen je podle mě s velkým nádskokem Saxo. To auto mě připadá ze všech úhlů nijaké, že to víc snad ani nejde. Teda ještě mu sekunduje Matiz, ale v té době byli korejci jinde než jsou dneska, to se dá pochopit.
vracia sa to u francuzov k starym dobrym dizajnovym casom.... ved taky p306 bolo na svoju dobu nadherne auto alebo p406 ci napr aj citroen xantia ......
reanult sa uz tiez nasiel a produkuje pekne a navzajom jasne identifikovatelne auta ...
saxo bolo robene za cias 107micky ktora spolu so saxom boli skutocne takymi nemastnymi nudnymi skatulkami..... tusim 107micka mala zcasti nahradit aj 205ku ale to sa nepodarilo a tak sme sa spravne dockali 206tky ;-)
Vidíš, na Xantii jsem zapomněl, 406 byla pěkné auto a 405 taky. Je pravda že 107 a Saxo byly nemastne-neslane, ale naštěstí se francouzi našli a dělají pěkná auta.
tak napríklad tá C3 je od 208 oveľa krajšia, väčšia a priestrannejšia v interiéri aj v kufri... sadni si do nich a uvidíš sám... 208 mi pripadá dizajnovo taká nedorobená... a vlastne to isté aj teraz táto 308... citroen vrátane C4 mi pripadá, že ctí tradície extravagantného a noblesného francúzskeho dizajnu... naproti tomu peugeot sa v posledných rokoch topí vo vlastnej nemohúcnosti a stále len niečo skúša... alebo skôr skúša niekoho napodobniť, aby som bol presnejší... peugeot vyrábal naposledy naozaj pekné autá v dobe 405ky a 406ky...
Předně, jsem cokoliv možného, jenom ne příznivce francouzských aut. Ale musím říct, že Peugeot se v poslední době snaží a objektivně si svou špatnou pozici na trhu nezaslouží. 508 je krásný auto, který jsem vloni ve finále seriózně zvažoval, když jsem kupoval nový vůz. 208 taky povedená ve své kategorii. A teď tahle 308, která vypadá opravdu skvěle. Nejsem příznivce francouzského designu, ale v nižší střední není nic, co by vypadalo lépe, než tato 308. Pokud do toho dají rozumné motory (PSA má dobré diesely) a dobře to naladí (ani výklep ani houpačka), pak tohle by mohl být model, který zvedne Peugeot ze dna. Za mě :yes:
Designově celkem nuda. Zejména to zakončení druhých dveří v oblasti okna je takové nemastné neslané. Auto mne ničím nechytilo, nemá svůj specifický nezaměnitelný styl. Hop Mazda 3, nebo aspoň Focus.
Na nižší střední motor 1.2 atmo 60kW eee. Přístrojovka zase budíky mimo. Uvidíme, co přinese technicky, ale zázrak nečekám. ...úspora 145kg je sice fajn, ale trošku vyklizení pozice bez boje. Peugeot jako značka mi nevadí, ale žeby mne to mělo chytnout a vypálit rybník konkurentům, mno to tedy nevím.
Mazda 3? No, jak mám Mazdu rád, tak současnou generaci bych za příklad nedával, a to ani v době uvedení na trh. A v té minulé se mi jakž takž líbil sedan, zbytek byl také... nemastný, neslaný.
motor 1.2 60kw je zakladny motor.... ;-) nie je problem si vybrat silnejsiu motorizaciu ;-) , zakladny rapid alebo octavia tiez za vela motoricky nestoja... ale predpokladam ze vacsina si kupi silnejsie motory ... zakladne motory ale mozu byt vhodnou volbou pre pohodove jazdenie napr pre autoskoly, firmy, dochodcov, zacinajucich soferov a pod... zakladny rapid si tiez asi otec rodiny nekupi ale pojde minimalne do 63KW TSI ... ale napr firemnemu autu postaci aj htp ;-)
HTP na skákání po městě ( ne spotřebou) je plně dostačující vůz.. občas výjezd za město :-) Já si s nim dříve vystačil a to byla ještě první generace >:D
Oturbený čtyřválec byl v autě segmentu C obrovským problémem, ovšem tříválcová atmosféra 1.2 je přece základní motor a není problém vybrat silnější... :yes::-!
tazkotonazna astra si moze zobrat priklad ... .chvalim znizenie hmotnosti peugeotu ale aj zmensenie rozmerov...... neznamena ze cim vacsie auto tym lepsie.... navyse nizsia stredna trieda tiez nemoze mat 5 metrove auta ze? Peugeot to robi presne tak ako si to predstavujem ;-) .. zmensil rozmery, znizil hmotnost , z doslova obludnej "mpv" 308micky spravil konecne pekny kukatelny nizky solidny hatch [odkaz] proste nadherna premena :yes:
klobuk dole... sanka dole... vzdavam hold peugeotu.... :yes:
co sa tyka kufru tak moze konkurovat aj kralovi v triede hatchov novej honde civic ktora ma 477litrov :yes: ... proste peugeot prekvapil vsetkych ;-)
toto bude najlepsi peugeot vsetkych cias ;-) drzim mu palce :yes:
Tak jsem čekal na novou 308 tak trochu se smíšenými pocity. Jako majitel 308 před faceliftem jsem se trochu obával, aby to nebyla bomba a já nelitoval, že mám starou verzi. Na stranu druhou jako celkem zarytý Peugeotář jsem trochu škodolibě přál frantíkům nějaký ten úspěch.
Jistojistě si musíme počkat na reálné fotky, ale z toho co jsem viděl na obrázcích jsem na pochybách. Tohle auto s tímto interiérem bych si v životě nekoupil! Myslel jsem, že hnusnější interiér než má Seat nejde udělat. Teď vidím, že jde. Jediné co se mi líbí jsou budíky. Být větší a klasicky čitelné přes volant, nemám výhrad. Ale co ta hrůza uprostřed! FUJ!
Vnější design .... hmmmm ... a nebo hmmmm .... Kdybych to měl shrnout .... nuda. Ještě ta záď že je trochu namachrovaná, ale ten předek .... pro důchodce.
Kde jsouty časy, když v Peugeotu nižší střední jezdili ti, kdo se chtěli odlišovat a nejít s davem!
Zůstávám dál příznivcem aut se lvíčkem na kapotě, avšak pokud bude výsledný model vypadat takto, za sebe říkám, ani omylem.¨
P.S. Jako vždy jelikož nejsem "motorář" hodnotím pouze design, ke kterému mám velice blízko.
U tý palubní desky bude asi hodně záležet, kolik investují do kvality plastů a kvality. Pokud investovat nebudou, tak se obávám, že to bude působit jak levný rádia prodávaný u vietnamců na začátku devadesátých let. Nechme se překvapit.
zjavne mu novy P308 a jeho dizajn vyrazili dych ;-) ... som zvedavy ci aj dnes tu bude porovnavat tuto nadheru s golfom a chvalit vw ;-) ... alebo sem mozno zase hodi fluenca >:D aby sa zase ukazal aky je .....t :yes:
"GTI akosi stichol"
Myslíš si že má každý čas plácat tu nesmysli jako ty ?
Co je ti po tom kdo kde je....navíc ta hrůza co Peugeot stvořil nestojí ani za delší komentář.
Provedení palubní desky je velice čisté. Když pominu ty vystrčené budíky, které taky až tak moc nemusím, tak jinak designově patří kabina ve své třídě ke špičce. Za to Peugeotu patří :yes:
Jsem zvědavý na verzi GTI
PS: ty přední světlomety mi trochu připomínají tohle :*) [odkaz]
vidíš a P208 má koncepci palubní desky podobnou a jak prodeje letí... Nesmíš být tak staromládenecký a zkusit i nové trendy.
Btw. Ty víš, jak špatné prodeje nové generace P308 budou? Pan je zřejmě chytráček... :-!
Pro mě (osobní názor) konečně hezký Peugeot po strašně dlouhé době...osobně považuji za poslední hezký Peugeot model 406 z roku 1995, když přimhouřím oko, tak možná ještě model 206 z roku 1998. Takže za mě úspěch, samozřejmě hodnotím pouze vzhled. Ani přistrojovka mi nevadí, spíš naopak.
Je fajn mít multimediální systém a velkou dotykovou obrazovku, ale všeho moc škodí. Abych si zapnul topení, větrák, přeladil stanici, tak se hrabat v menu? To se brzo někdo vybourá...
Exteriér je francouzsky elegantní. Není to žádná extravagance jako u nového C4 Picassa, ale spíš jemnost jako u 607 [odkaz] [odkaz] . A ten interiér, ten je pro mě absolutně překrásný a čistý [odkaz] . Co se týká těch budíků, ano, každý má na to svůj názor, ale mně to vcelku vyhovuje.
No nevím..do krále má zatím dost daleko. Je to ale celkem pěkné auto.
Inspirace novým Golfem je patrná.
Na prodeje jsem zvědav..a na reakce zákazníků pažoutů taky.. ;-)
A na naladění podvozku,jízdní dojmy a kvalitu interieru si musíme ještě počkat!!
Po delší době konečně opravdu hezký Peugeot nižší střední třídy, trochu mi připomíná 306ku. Jen škoda umístění volantu, přes který se musíte dívat na veškeré budíky. Klasické řešení mi přijde daleko lepší.
Taky jsem v tom hned uviděl 306ku a teprve až po chvíli mi vzdáleněji připomněl Golf . Zatím podle fotek vypadá interiér i přes to méně praktické umístění volantu dobře. 308 by snad měla mít lepší možnosti nastavení než je to u nižší kategorie -208ičky , tak uvidíme , jak moc bude (zase a jak pro koho) tohle řešení nepraktické ;-) . Nicméně vypadá to ,že alespoň designově se Peugeot začíná konečně po delší době probouzet.
Nová 308 se imho povedla. Nový styl je střídmý, žádné prvoplánové vlnobití se nekoná, zachování tradiční linie oken kvituji. U Renaultů určitě ztěžkly hlavy. Nový Megane se ještě ani neukázal a už dostal ránu na solar plexus.
No strašnú ranu dostal, v Renaulte sa už určite vešajú. 308-ka aj Mégane budú mať oficiálnu premiéru spoločne vo Frankfurte a že nejdú spoločnou dizajnovou cestou je predsa len dobré.
Ono už hlavně pomalu není kam s číslováním. Navíc (nebo právě proto) vlastně všechny nové modely Peugeotu končí číslovkou 8 . Tak se zkrátka zastavili na 308.
No to taky je , Talbot byl součástí PSA a když Horizon stárnul tak potřebovali levně vyvinout nástupce . Peněz nic moc na rozhazování tak použili podvozkový díly z 205 . Nikdy tě nepřišlo jako by 309ka byla starší než moderněji vypadající 205ka ?? Talbot ale nakonec chcípnul dřív než byla Arizona hotová a Peugeotu stejně chyběl vůz proti Golfu , Kadettu a Escortu ...
golf vyzera vedla tejto 308micky ako 7 rokov stare auto...... nuda nuda nuda..... peugeot je dizajnovo jasne dalej ako vw ;-) o tom sa hadam ani nema mysel bavit... sterilita vw je proste spickova.... kadze auto vyzera lepsie ako vw... snad az na par koncernovych vynimiek
:-) Prodeje v Evropě ti ale ukáží něco jiného..
Podívej na krásnou Alfu Romeo Giulietta...bohužel krása auto neprodává!
Golf je ikona..a drží si slušnou cenu i po 10 letech..to 308 nedokáže.
To je opat hromada kecov o nedostatocnej ergonomii, zlom vyhlade na budiky, nepravdivych cislach... atd....daktori experti uz vidia aj ako to bude jazdit, aj ake budu predaje >:D
Automobilka by v diskusii nasla mnozstvo novych uspesnych konstrukterov a predaje 2nasobne navrsila; divne, ze sa sem nevrhaju HR manazeri >:D
Dizajn exterieru trochu stratil iskru, vynimocnost a zovsednel; daju sa tam najst prvky MB-A, A-A3 a dalsich modelov, co sa predtym nestalo. Trochu su predna maska a zadny naraznik preplacane,ale to je snad jedine, co sa mu da zatial vytknut.
Inak :yes:
Ak to bude rychle a dostatocne citlive na dotyk, nevidim problem.
Klasicke krutitka casom tak ci tak vymiznu, lebo su menej spolahlive a drahsie na realizaciu.
To sa nijak nevylucuje. Je tam mnoho drobnych cingrlatok, zarezov a pod., ale zakladny tvar je vsedny, nema to nejaky vyrazny rys, ktory zaujme na prvy pohlad;; priblizilo sa to ostatnym znackam.
Stačilo zaobliť tvary Golfu a vida - celkom pekný dizajn. Ale to by nesmeli byť frantíci, aby zase neskúsili nejakú pošahanú avantgardu. Predchádzajúca 308-ka mala oproti tomuto super nádhernú palubku. Kedy už tí žabožrúti dostanú konečne rozum?
Dizajn auta sa nerobí kvôli tomu, aby sa páčil dizajnérovi. Ale aby sa páčil práve tým, čo si to auto chcú kúpiť či kúpia.
Re: Pekný zaoblený Golf, ale palubka - neviem, neviem
Stara P308 ma interier OK. Akurat ten mini displej je zufaly.
Nova P308 ma pekny minimalisticky dizajn palubovky. Je to super. Aj televizory mali volakedy furu tlacitiek a supatiek.
Ford a Opel to musia teraz predychat. Su to vitazi "knoflikove valky"!
Vzhledově vcelku pěkné. Minulá generace byla trochu zvláštní, tentokrát prakticky žádné "pežotí" úlety, ale víceméně nepřeplácané pěkné auto. To u 208 a 2008 trochu problém mám (naopak 508 je povedená). U interiéru si i já říkám, zda to není snaha o extravaganci za každou cenu, ale to bez reálné zkušenosti posoudit nelze. Konec nekonečného růstu a snížení hmotnosti je určitě dobrou zprávou...Trochu zvláštní je ta základní motorizace, ale jako základ "již od" to třeba postačí.
som tu lebo mam moznost byt na internete popri tom co robim mozno viac ako niekto iny.... ale dnes to nie je nic nezvycajne... takych ludi je dnes kopec akurat sa nezapajaju do diskusii ;-)
Čo na ňu povedať? V prvom rade, typicky francúzsky elegantný dizajn, ale s výnimkou stredovej konzoly a prístrojov však aj nezvyčajne nemecky konzervatívny. Čakal som extravagnatnejší profil (líniu skiel), viac v štýle 208. Za čo musím Peugeot pochváliť je veľmi pekný interiér, páči sa mi ako volant, tak stredový panel, výduchy klimatizácie. Peugeot robí v poslednej dobe veľmi pkené a hodnotne vyzerajúce interiéry. Tu sa ale dostávam k prístrojom... Čo je fakt je, že vďaka tomu auto pôsobí originálne. Faktom však je aj to, že sa toho mnohí ľudia zlaknú (sám mám v 208 a 2008 odskúšané, že ak si človek dobre nastaví sedadlo a volant, nerobí to problémy) a radšej dajú prednosť konkurencí a že niesú takí slobodný pri nastavení volantu/sedadla, čo môže znamenať pár stratených zákazníkov. Ostatatne, nie každému sa to páči po stránke dizajnovej...
Mne sa však prístroje páčia, za interiér dávam :yes::yes:
Exteriér. Ako som spomenul, čakal som večšie odlíšenie od 2008, skôr na štýl 208. Nevadí. Vadí mi však až príliš jednoduchá bočná línia (presklenie). V prípade Golfa mi vadí práve toto a práve preto sa mi páči viac kombík, tu to asi bude podobné. Aj zadok mohol byť krajší... Za exteriér dávam :yes:
Zatiaľ u mňa exteriérom víťazí 208, interiérom 308. Vyzerá to, že po nafúknutej (ale peknej) 308 I je tu zase konkurent pre Golfa. :-!
BRAVWO PEUGEOT! :yes::yes:
Už sa teším na Frankfurt - okrem 308 nás ešte čaká nový Mégane a M3ka (nie, nemyslím tú z Bavorska >:-[] ). To bude súboj roka.
velkym pozitivom pre peugeot je aj znizenie hmotnosti ... tazkotonazne obludy so zabou maskou ( usmevom ) typu 207 a stara 308 su uz nastastie za nami.... 208 aj nova 308 posobia sviezo lahko dynamicky sportovo a elegantne zaroven :yes: .... takto to ma vyzerat...
Netvrdím, že to není hezké auto, ale ta podoba s Golfem (myslím hlavně zadní část při pohledu z boku) je přímo do očí bijící a skoro až trapná. Moje druhá poznámka se týká příliš malého designového odstupu od Citroenu C4. Tady opravdu hrozí vzhledová kanibalizace. No a za třetí nechápu, proč Peugeot i u nové 308 zkazil pracoviště řidiče těmi nemožnými budíky nad volantem. Člověk by čekal, že si uvědomí svoji chybu a poučí se, no nestalo se (zatím)... :-(:no::no: No a standardní použití elektrické parkovací brzdy snad ani nemá cenu komentovat, to je přímo tragedie 8-s:no::no::no:
ani jedno auto si nema co vycitat, obidve budu sede mysi ohladom dizajnu.
Pezot trochu lepsie zvonka, VW zvnutra. O kvalitu materialov sa nebojim, z mainstreamu ma pezot najlepsiu kvalitu materialov, ktora predci aj premie.
Uvidime, aka bude cena....
V kazdom pripade, ako som ubytok vahy velmi vital u VW, tak to iste aj u PSA. V mojom hodnoteni ma vaha velku prioritu (spotreba, vykon, cena nahradnych dielov atd)
308 ztratila az 140kg. Nemelo by se to oslavit a psat o tom jeste pristo rok tak jako o jine platforme? Je to o 40% lepsi!
Platforma, ktera navic jeste pridava spickovy kufr(470l, ktery je druhy nej ve tride)a nejen setreni vyrobnich nakladu tak jako u konkurence ;-)