Technika
Pod článkem p. vaculíka na stejné téma ( [odkaz] ) jsem položil dotaz na který stále nemám odpověď. Zeptám se tedy znovu😒br />
Cituji: "pohon rozvodů přesunutý na stranu setrvačníku, kde jsou menší torzní kmity (ale zároveň horší přístup, když se něco pokazí, o čemž vědí své třeba u BMW)"
Proč horší přístup když je motor uložený napříč tak je k rozvodům dobrý přístup ať už jsou na straně řidiče nebo na straně spolujezdce. U BMW je to jasné tam je motor podélně a rozvody jsou tedy mezi motorem a přepážkou oddělující motorový prostor s i nteriérem kde je skutečně málo místa. Řekl bych že se pan vaculík plete! Díky předem za reakci.
Cituji: "pohon rozvodů přesunutý na stranu setrvačníku, kde jsou menší torzní kmity (ale zároveň horší přístup, když se něco pokazí, o čemž vědí své třeba u BMW)"
Proč horší přístup když je motor uložený napříč tak je k rozvodům dobrý přístup ať už jsou na straně řidiče nebo na straně spolujezdce. U BMW je to jasné tam je motor podélně a rozvody jsou tedy mezi motorem a přepážkou oddělující motorový prostor s i nteriérem kde je skutečně málo místa. Řekl bych že se pan vaculík plete! Díky předem za reakci.
S tou přepážkou u BMW máš asi pravdu, ale u toho opelu by to mohlo být tím, že motor není napříč v ose auta, ale je ke straně, tam může být málo místa u podběhu a nebo tam může být nějaké příslušenství motoru, které přístupu brání. Passat má motor taky podélně a musí se rozebrat předek kvůli rozvodům
V diskusi padl i názor, že rozvody jsou poháněné přímo z osy setrvačníku... tedy z klikovky a musí se sundat celá převodovka. Z fotek to ale vypadá, že z klikovky je přes řetěz poháněné sekundární ozubené kolo mimo osu setrvačníku a až na něj je napojený rozvod řemenem takže se převodovka sundávat nemusí. Vypadá to zvláštně jako by tam byly dva typy rozvodů současně. Je to zvláštní.
Inak uz dnes na obed bol na konkurencnom Slovenskom webe uverejneny obrazok Insignie po FL, sice slo o 2 scany z brozurky, ale cakal som, ze sa to objavi aj tuna 😲
Pošli prosím link ty obrázky, zajímalo by mě, jestli to není jen nějaký výtvor z photoshopu.
Já přidám několik videí Insignie FL z Německa - nejsou moc kvalitní, ale jsou tam docela dobře vidět senzory Keyless Entry systému a nová zadní LED světla.
[odkaz]
Já přidám několik videí Insignie FL z Německa - nejsou moc kvalitní, ale jsou tam docela dobře vidět senzory Keyless Entry systému a nová zadní LED světla.
[odkaz]
Tvrdenia Oplu o najsilnejšej (myslené z hľadiska krútiaceho momentu) fúkanej jedna-šestke môžu byť síce pravdivé, ale nepremietajú sa do dynamických parametrov.
Pre porovnanie konkurenčný Focus s 1,6EB vo verzii 134 kW má parametre 222/7,9 a na stovku zrýchli skôr aj slabšia verzia EB so 110 kW. To samozrejme môže byť ovplyvnené prevodmi, ale i keď sa pozrieme na pružnosť, i tam poráža Focus Astru nielen so v silnejšej verzii (7,7s), ale i v slabšej (8,6s).
Žeby zase tá hmotnosť? 😉
Pre porovnanie konkurenčný Focus s 1,6EB vo verzii 134 kW má parametre 222/7,9 a na stovku zrýchli skôr aj slabšia verzia EB so 110 kW. To samozrejme môže byť ovplyvnené prevodmi, ale i keď sa pozrieme na pružnosť, i tam poráža Focus Astru nielen so v silnejšej verzii (7,7s), ale i v slabšej (8,6s).
Žeby zase tá hmotnosť? 😉
Není to nějak moc z 80 na 120 km za téměř 9 vteřin?
u nas je benzin zatizen o 30% vetsi spotrebni dani nez nafta a navrh CSSD chce tento nepomer prohloubit k 50% v neprospech benzinu...
Diesel :no:
Psi štěkají a hyeny vyjí, ale karavana kráčí dál............
Turbo benzín je obecně svižný a žíznivý motor. Připouštím, že Opely mají nějaká ta kila navíc, a tak potřebují větší doping. Proč ne, jestli to motor vydrží a nelehne po 100k Km. Pamatuju si OI s motorem 1.8T (celých 210Nm), jo to byl držák.
To chcííííííí 😉
Pro představu, v průměru majitelé 2,0 TSI jezdí se spotřebou o cca 25 % vyšší než v je v papírech (okolo 9,5 dle auta). U nejnovějších turbobenzinů od Mercedesu je to těsně pod +40 %. Ten AM 45 bude v průměru jezdit za takových 9,5 a ne za 7, Samozřejmě pokud jezdíš jen 90km/h, minimum města a tak, tak bych věřil, že se s tím člověk dostane i na 6.