Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motory SIDI Turbo nyní už i pro modely Opel Astra

Michal Fokt
Diskuze (29)
Hatchbacky, sedany i kombíky Astra dostávají nové benzinové turbomotory SIDI Turbo s výkonem 125 kW a točivým momentem 280 N.m od 1650 otáček.

Opel, respektive celý koncern General Motors si teď hodně slibuje od nové generace přímovstřikových benzinových motorů SIDI Turbo, což v tomto případě není výraz pro pána, kterým Hádží Halef Omar ben hádží Abú'l Abbás ibn hádží Dávúd al Gossarah tituloval v románech Karla Maye svého německého přítele Karu Ben Nemsího, ale zkratka pro Spark Ignition Direct Injection.

Nový motor 1.6 SIDI Turbo po premiéře v typech Cascada a Zafira teď debutuje pod kapotami modelů bestselleru Opelu - typu Astra a to nejen v případě hatchbacku, ale i sedanu a kombi a nahrazuje tak stávající motor 1.6 Turbo. Nová šestnáctistovka disponuje výkonem 125 kW, což není sice v dané kubatuře špičková hodnota, ovšem točivým momentem 280 N.m, dostupným už při 1650 otáčkách, jenž neklesá do 4250 otáček překonává dle tvrzení výrobce veškerou současnou konkurenci, přičemž tu nejbližší s výkony 150-180 koní o 12 % a to včetně prémiových značek. Jedná se o značný skok i mezigeneračně - dosud to bylo 230 N.m při 2200/min.

Motor 1.6 SIDI Turbo je současně o 14 % úspornější, než předešlá šestnáctistovka Opelu, když podle metodiky NEDC má v kombinovaném režimu spotřebu 5,9 l (Sports Tourer 6,1 l) na 100 km, na čemž má ovšem svůj podíl i vylepšená manuální převodovka s menšími třecími ztrátami a k dispozici bude i podobným způsobem vylepšený šestistupňový automat. Hatchback s tímto motorem zrychlí na stovku za 8,7 s (Sports Tourer za 8,8 s) a jede až 220 km/h. Opel také doplňuje, že pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pětku oba modely zvládnou za 8,8 s.

Do roku 2016 bude mít Opel šestnáct nových motorů tří různých "rodin". Motor 1.6 SIDI Turbo lze v Astře objednat už teď, hatchback začíná na 23.385 eurech, Sports Tourer pak na 24.485 eurech. Pro sedan bude k dispozici koncem letošního roku.

Michal Fokt
Diskuze (29)
8. 5. 2014 20:25
Re: Z 80 na 100
Ide o kvalt cislo 5! A to este neviem, aky ho ma "dlhy"? ;-)
16. 5. 2013 22:32
Re: OPĚTOVNÝ DOTAZ NA REDAKCI
Aspon uz vramci toho vymens spojku ;-)
16. 5. 2013 22:30
Re: Jsem rád, že se vývojáři pomalu a jistě zaměřují na benz
Staci, ze idem za nejakou naftou a uz sa blizi moment, ze ide predbiehat. Uz vidim, ako podradil a z vyfuku sa vali husty dym - to uz mam zapnuty vnutorny okruh. Potom stretnes takych pakov, co odmontovali EGR ventil, ze oni si motor zasierat nebudu. Ale ja iduci za nimy uz mozem nasavt ten ich dusikaty kentus do motor a do pluc.
Avatar - jenik1
16. 5. 2013 12:29
Z 80 na 100
Není to nějak moc z 80 na 120 km za téměř 9 vteřin?
Avatar - sargis
16. 5. 2013 12:11
Re: Najsilnejší... a predsa pomalší
Mam pocit, ze moderne turboople maju obmedzeny moment na 1 a 2 prevodovom stupni kvoli rozbehu a emisiam, ale nie som si isty, ci vsetky modely pri vsetkych motoroch ;-\