Motory SIDI Turbo nyní už i pro modely Opel Astra
Opel, respektive celý koncern General Motors si teď hodně slibuje od nové generace přímovstřikových benzinových motorů SIDI Turbo, což v tomto případě není výraz pro pána, kterým Hádží Halef Omar ben hádží Abú'l Abbás ibn hádží Dávúd al Gossarah tituloval v románech Karla Maye svého německého přítele Karu Ben Nemsího, ale zkratka pro Spark Ignition Direct Injection.
Nový motor 1.6 SIDI Turbo po premiéře v typech Cascada a Zafira teď debutuje pod kapotami modelů bestselleru Opelu - typu Astra a to nejen v případě hatchbacku, ale i sedanu a kombi a nahrazuje tak stávající motor 1.6 Turbo. Nová šestnáctistovka disponuje výkonem 125 kW, což není sice v dané kubatuře špičková hodnota, ovšem točivým momentem 280 N.m, dostupným už při 1650 otáčkách, jenž neklesá do 4250 otáček překonává dle tvrzení výrobce veškerou současnou konkurenci, přičemž tu nejbližší s výkony 150-180 koní o 12 % a to včetně prémiových značek. Jedná se o značný skok i mezigeneračně - dosud to bylo 230 N.m při 2200/min.
Motor 1.6 SIDI Turbo je současně o 14 % úspornější, než předešlá šestnáctistovka Opelu, když podle metodiky NEDC má v kombinovaném režimu spotřebu 5,9 l (Sports Tourer 6,1 l) na 100 km, na čemž má ovšem svůj podíl i vylepšená manuální převodovka s menšími třecími ztrátami a k dispozici bude i podobným způsobem vylepšený šestistupňový automat. Hatchback s tímto motorem zrychlí na stovku za 8,7 s (Sports Tourer za 8,8 s) a jede až 220 km/h. Opel také doplňuje, že pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pětku oba modely zvládnou za 8,8 s.
Do roku 2016 bude mít Opel šestnáct nových motorů tří různých "rodin". Motor 1.6 SIDI Turbo lze v Astře objednat už teď, hatchback začíná na 23.385 eurech, Sports Tourer pak na 24.485 eurech. Pro sedan bude k dispozici koncem letošního roku.