Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW řady 5 2013: Blinkry v zrcátkách a větší kufr pro Gran Turismo

Pětková řada bavorské automobilky prošla faceliftem, aby snáze konkurovala Audi, Mercedesu i ostatním značkám ve vyšší střední třídě. Úpravy jsou však spíše decentního rázu.
Zpět na článek
19. 5. 2013 12:53
19. 5. 2013 19:42
19. 5. 2013 19:52
20. 5. 2013 08:52
20. 5. 2013 09:40
20. 5. 2013 11:13
19. 5. 2013 15:04
19. 5. 2013 17:42
19. 5. 2013 16:51
19. 5. 2013 20:04
19. 5. 2013 20:12
19. 5. 2013 21:05
19. 5. 2013 22:40
19. 5. 2013 22:45
19. 5. 2013 23:19
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2013 11:54
Nějak jsem NEpochopila..
..to "výkonné diesly M550d 280 kW nezmizely" - PROČ by měl tak nový motor "zmizet"??? :-|
Možná by naopak mohl dorazit i do dalších modelů - třeba Alpina XD3 bi-turbo 257 kW je BOMBA - vůz by určitě "zvládl" i tri-turbo..
PS: Jinak lehká úprava designu se dle mne docela POVEDLA = BMW 5 :yes: :-)
Rozbalit vlákno
3
19. 5. 2013 14:53
Re: Nějak jsem NEpochopila..
:yes:
19. 5. 2013 16:41
Re: Nějak jsem NEpochopila..
Tak asi nejvíc bije do očí 5GT, do kterého 50d nekoupíš.
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2013 16:43
Re: Nějak jsem NEpochopila..
(asi) ANO :-)
PS: Byť já (toto) GT chápu spíše "pohodové auto se zvýšeným posedem" - tak ostatně bylo "(vy)myšleno" = do něj se (ultra)divoké 50d (asi) až tak úplně "nehodí" ;-)
19. 5. 2013 12:40
GT je hrozná obluda...
...bohatě mi stačí miláček blondýnek X6, GT má vypadat takhle: [odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
19. 5. 2013 14:14
Re: GT je hrozná obluda...
:D:D:D Jo, tak ten byl dobrej >:D
19. 5. 2013 16:22
Re: GT je hrozná obluda...
Dovolím si nesouhlasit, GT má vypadat nějak takhle: [odkaz] [odkaz] [odkaz] :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2013 16:32
Re: GT je hrozná obluda...
Nebo TAKHLE [odkaz] ;-)
19. 5. 2013 20:02
Re: GT je hrozná obluda...
To je také možnost ;-) :yes:
Avatar - lejbl
19. 5. 2013 12:53
hm
prave som dopozeral galeriu noveho Sclass ... fakt sa im podarilo ...

ale sedan 5er je proste dokonale auto (pre mna ,klud :-) ), , zvnutra aj zvonku ,,,,, som velmi zvedavy ako chcu toto prekonat novym modelom ...

zvlastne ze na fotke bmw stale vyzeraju nejako 'sucho' avsak na zivo je to ......

gt sa mi nepaci :>
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CHerokee
19. 5. 2013 19:42
Re: hm
S Klasse je třída. BMW 5er je taky pěkné, ale tato GT se mi pravdu nelíbí... ;-\
19. 5. 2013 19:52
Re: hm
Jak chtějí překonat stávající pětku?

1. Tvrdě zapracovat na interiéru (materiály, prosím prosím více hliníku a méně "dacia logan" plastů). Zapracovat trochu (ne moc) na ergonomii, což znamená třeba schopnost rozpoznat, kdy mám zapnuté automatické stírání, aby se mi neodrážela grafika displeje v noci v horní části okna apod.

2. Tvrdě zapracovat na tom, aby auto nemělo tendenci měnit směr na podélných nerovnostech (zlatý Passat) a nebouchalo na těch příčných.

3. Prosím méně skřípání a vrzání v oblasti střechy, zadní části, roletky apod.

Jinak to auto je dokonalé a já ho prostě miluju. Kdykoliv vidím pětku, zvyšuje se mi hormonální aktivita. Pětka je nádherná.
Avatar - lejbl
20. 5. 2013 08:52
Re: hm
skoda ze nemozem porovnat na dotyk ,ale cisto design je pre mna toto :
[odkaz]
iny level ako toto
[odkaz]
:-)

pravda su to len subjektivne kecy ohladne designu :-) , ,,
jedina skusenost je nova 118d ..a bola to fun ...
20. 5. 2013 09:40
Re: hm
Uvědomuješ si, že to BMW je promo fotka? Audi má v nabídce několik opravdu pěkných dřevěných dekorů, kterým bych dal přednost před hliníkem. Například [odkaz] [odkaz] Z designového hlediska si nemají moc co vyčítat. Za co si Audi zaslouží pokárat, je absence nabídky čalouněné palubní desky. ;-\
20. 5. 2013 11:13
Re: hm
No zrovna tyto dvě fotky dost zkreslují. Jednak ta fotka BMW je umělecky zpracovaná. Ve skutečnosti to vypadá fakt jinak a ta druhá je zase obyčejná A6, která nemá ani kůži.
Takže aby interiér pětky vypadal takto, musíš zainvestovat 165000 do BMW Individual paketu a dalších 100 000 do audia bang & olufsen.
Pokud chceš srovnávat fotky, pak k té nejvyšší výbavě pětky přiřaď nejlépe vybavenou A6.
Mimochodem, můj kamarád od svých dvaceti let má na mobilu jako tapetu fotku BMW. Je zarytý fanoušek. Když jsme přesedli z testovací pětky do A6, tak mi řekl, že nemá slov. Vnímal to jako úplně jinou dimenzi kvality.
19. 5. 2013 14:07
Přední spoiler
No nevím, přijde mi to stejně povedené jako facelift předchozí trojky /tzn. vůbec ne/. Původní přední část se mi líbila daleko víc... každopádně 550i hrubě posílila :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
19. 5. 2013 14:26
Re: Přední spoiler
suhlas.... facelift toho naraznika teda ta spodna cast sa podla mojho nazoru tiez nevydarila [odkaz] .... tie gycove kudrlinky v narazniku tak to uz aj hyundai pochopil ze sa to jednoducho k autu isteho imidzu uz nehodi.... je fajn ze mercedes sa takychto kiksov uz vyvaroval [odkaz]

v tejto triede Ecko jednoznacne u mna vedie :yes:
19. 5. 2013 16:36
Re: Přední spoiler
Já měl za to, že už teď má 330 kW. Někdy od poloviny minulého roku (kdy šla na trh 6GC). Ale jak koukám, upgrade se týkal jen 6er a 5GT. Na sedan a kombi zapomněli.
Avatar - Ja Prvni 123
19. 5. 2013 15:04
ale jo
i kdyz tech kudrlinek je tam vazne az dost. Jinak je fajn, ze aspon nekdo pripomina puvodni vyznam zkatky GT = Grande Turismo = velka turistika.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ja Prvni 123
19. 5. 2013 15:06
Re: ale jo
takze GT neni sportak... je to auto schpne, a zpusobile, prejet rychle dlouhe vzdalenosti...
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2013 15:56
Re: ale jo
NEJlepší "typ" automobilu vůbec - dle mne :-)
Avatar - Ja Prvni 123
19. 5. 2013 16:24
Re: ale jo
no - na dlouhe cestovani je nejlepsi urcite! Na klickovani uzkymi ulicemi starych mest je ale treba Punta lepsi... ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2013 16:59
Re: ale jo
..ano, v Itálii je KRÁSNĚ ;-)
19. 5. 2013 17:42
Re: ale jo
Když přihodíš řízenou zadní nápravu, tak to celkem jde. :-)
19. 5. 2013 16:51
Re: ale jo
Tohle není GT v klasickém smyslu. Typické GT je vysoce výkonné dvoudveřové kupé pro cestování na dlouhé vzdálenosti. To vysoce výkonné je tam důležité. Bývají to civilní verze závodních speciálů. Ta cestovní část je tam proto, že v porovnání se závodním speciálem je to luxusní jachta. :-) Pointou není vytvořit luxusní cestovní kupé, ale abys v relativním pohodlí přežil cestování ve sportovním autě.
Avatar - Ja Prvni 123
19. 5. 2013 18:27
Re: ale jo
jo, v minulem stoleti bys mel pravdu... ale ve svete, kde zavodi diesely - a uz brzo budou i elektromobily! - tak je tohle maximum mozneho. Proste dnesni sportaky jsou k nicemu - tak to vzali z opacneho konce. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
19. 5. 2013 19:13
Re: ale jo
tak ještě jednou: klasik GT Jaguar XJ-S měl dvanáctiválec V12 o objemu 5,3 litru a dával 212kW - později zvýšených na 220kW.
U britského klasika možná lépe řečeno 284 koně, zvýšených na 295 koňů...
;-)
Kolik dneska dávají nabuzený diesely?
Ale už to není ta paráda...
:-!
19. 5. 2013 20:04
Re: ale jo
I dnes si můžeš koupit dvanáctiválcové GT. Jen nebude mít 295 koní, ale spíš se budeš pohybovat kolem 550-750. :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2013 21:53
Re: ale jo
Nabušený naftový R6 3.0 od Alpina dává 350 PS a 700 Nm (kdo by to byl ještě před pár lety čekal, že? :-)
19. 5. 2013 20:12
Re: ale jo
V principu nemám nic proti elektrickému GT, až budeme na potřebné úrovni. GT má být sportovní auto. Jeden extrém jsou homologovaná závodní auta s tím nejnutnějším k cestování, druhý extrém pak odlehčená, přiostřená luxusní kupé. Pro nějaké jakoby MPV tu není místo. ;-) Už u auta jako Continental GT musíš mít přimhouřené obě oči. To je tank, váží snad víc než Range Rover. :-)

Rozhodně bych neřekl, že dnešní sporťáky jsou k ničemu. Není to, co bývalo, ale pořád umíme vytvořit šperky. Mně se už sbíhají sliny nad 991 GT3 a nemohu se dočkat, až se mi dostane do rukou.
Avatar - boost.
19. 5. 2013 21:05
Re: ale jo
Až tu 991 budeš mít v garáži, nebo co? >:D ;-)

Já jsem zvědav na to PDK, jestli absence třetího pedálu GT3 uškodila, nebo ne. Každopádně se těším, dle toho, co jsem viděl v evo videu na YT, to bude zajímavé.
19. 5. 2013 22:40
Re: ale jo
Ne, jen si ji vypůjčím. :-) Jsem zvědavý, co s tím autem provedli. Jen to bude chtít trefit déšť, hodně mě zajímá nový software posilovače. "Clutch-kick" na dvouspojce zní také zajímavě.

Já měl manuál rád proto, že je auto těžší zvládnout. Takový je holt trend. Nečekám, že mi PDK ubere na zábavě.

Myslíš ten rozhovor s Preuningerem?
Avatar - boost.
19. 5. 2013 22:45
Re: ale jo
Aha, to pak jo. :-)

Jj, ten jsem měl na mysli. Zaboha jsem si nemohl vzpomenout na jméno toho chlapa z Porsche. >:D Pustím si ho ještě jednou, s tím PDK mi pořád něco vrtá hlavou...

Nevím, já jsem zatím v kategorii bychař, ale stejně mi přijde divné dávat do GT3 jen PDK. Ty auta se hodně používají na track days atd., a kupci GT3ek jsou jiní než kupci Carrer nebo Turb. Aspoň jako free of charge option...

No nic, jdu spát. ;-)
19. 5. 2013 23:19
Re: ale jo
Tak já s automaty nemám problém. A to ani na okruhu. Výhradu mám jen z toho hlediska, že rád piluji dovednosti, takže mám rád auto, které mi práci neulehčuje. A s řazením si vyhraješ i v povolených rychlostech. Nakonec na takové hraní si mohu pořídit třeba Caterham. Pokud je převodovka povedená, tak se do toho velmi rychle dostaneš a užíváš si, ani ti to nechybí. Připomíná to závodní auta. Na silnici mám přeci jen víc času, kvedlání mě dokáže zabavit a případné chyby nejsou tak bolestivé. Skutečný ideál je pro mne mít oboje. :-) Dobře vyladěného robota (bez ohledu na počet spojek), když chci jet na pohodu, ostrou sekvenčku, když chci drtit okruh, a manuál, když chci pilovat dovednosti, nebo se jen zabavit.

Jen mi nepřijde ideální ovládání toho vyšlápnutí spojky. Čapnout za obě pádla. Uvidím ve skutečnosti, asi to bude naprosto bez problémů - od Porsche ani nic jiného nečekám.
19. 5. 2013 16:06
Standardní pětka je myslím pěkná už před faceliftem,
ale facelift spíše pomáhá. GTčko se mi moc nelíbí, ale proti gustu žádný dišputát. Celkově velmi dobré, ale na mnichovský dálniční expres také trochu nudné. Myslím, že vím o co se ta léta v BMW snažil Chris Bangle.
Rozbalit vlákno
0
19. 5. 2013 17:17
JEDNIČKA ZA PĚTKU
Snížené ledviny? Ano ano ano. Nyní tedy i ode mně deset z deseti možných (kombík). Pokud se nahoře Kylie podivuje nad radostnou článkovou konstatací, že silné nafty zůstávají, pravděpodobně poslední dva tři roky netrávila v Evropské unii... Člověk aby měl dnes pomalu obavu, že mu nějakej hlávkovej salát na parkovišti zmaluje hauptnu za to, že nemá své ostřejší koně vyvedené v zeleném přelivu. Je to otřesné.

GT zraje jako víno, co? To je u povedených geteček tak nějak přirozené... zejména, když je tvoří Mistři.

No, BMW 5. Co napsat? Král prémiových králů všech prémiových králů... A to je dnes pravda.

BRAVO BMW :yes: :-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
19. 5. 2013 17:24
Re: JEDNIČKA ZA PĚTKU
kral vsetkych premiovych kralov je novy mercedes S..... tak dlho dlho nic a tak su bmw a audi ;-) s velkym odstupom
19. 5. 2013 17:31
Re: JEDNIČKA ZA PĚTKU
Natrénuj si velikostní třídy, ať zde aspoň v tomhle nejsi za prosťáčka... ;-)
Avatar - Abeles
19. 5. 2013 18:21
Re: JEDNIČKA ZA PĚTKU
podle mě Topper myslel MB třídy E, o kterém se zmiňoval výše, a akorát se překlepl :-)
19. 5. 2013 18:35
Re: JEDNIČKA ZA PĚTKU
:-) Topper se vůbec... překlepuje :-)
Avatar - Ja Prvni 123
19. 5. 2013 18:29
Re: JEDNIČKA ZA PĚTKU
takze kdyz se zlepsi jeste o trochu, predevsim zvetsi kufr, tak uz to bude skoro tak dobry, jako Octavia, vid... sasku. ;-)
19. 5. 2013 18:46
Re: JEDNIČKA ZA PĚTKU
Octavia? >:D To může napadnout opravdu jenom tebe - zdejšího kašpárka ;-)
Avatar - guze
19. 5. 2013 18:47
Re: JEDNIČKA ZA PĚTKU
Ty bys zřejmě potřeboval facelift mozku + zvětšení kapacity, když na něj musíš uboze reagovat přes oktávku, která za to nemůže, takže jseš vlastně šašek ty....
19. 5. 2013 20:31
Né pětku né...
Říkám si jedno. František Ringo Čech se musel zbláznit, když psal český text ke slavné "No milk today". Protože pětka je vyjímečná. Facelift ji jen pomohl a dovedl ji téměř k dokonalosti. Píšu slovo "téměř" protože výhrady mám a kdyby náhodou neexistovalo Auto Union (dnes známěji Audi), pak bych nemohl říct, že se nedokáže rovnat především v preciznosti, s jakou si v Ingolstadtu hrají s interiérem a především s hliníkem. Tedy přesněji, s jakou vášní ho nanášejí do kabiny, jak mění jeho strukturu a jak honosně působí výsledek jejího snažení.
Máme tu ale BMW 5, které musí bodovat ve vyšší střední vynikajícími jízdními vlastnostmi a širokou nabídkou výkonných motorů. Ano, výkonných, což znamená, že i základní diesel je schopen překvapit svou razantností a dychtivostí. Celé auto s tímto motorem pak nepůsobí vůbec těžkopádně, ale je hravé a cítíte se v něm bezpečně.
Myslím, že Mig_35 napsal, že u "mnichovských" nejde o interiér, ale právě o požitek z jízdy. Souhlas, pokud by BMW o sobě nemluvilo jako o luxusní značce. Souhlas, pokud by se jednalo o jedničku nebo trojku. Ale pětka má být začátkem luxusu. V této třídě si nemůžete dovolit levné plasty ala Dacia Logan, nemůžete se dovolit vytvořit vrzající části. Je to brána do světa, jehož vrcholem má být Rolls Royce. Má to být ochutnávka luxusu. A luxus neznamená, že řadící páka bude v základu z plastu, který se tváří jako kov. Jenže pětka tady boduje alespoň nějakými extras s cenami, při kterých se vám protočí panenky. Místo trapného plastu na řadičce si můžete koupit černou a nádherně lesklou keramiku (+14000 Kč), strop z alcantary (+32000 Kč), kůže na palubní desce (+34000 Kč), stropní lampičky BMW Individual (+11000 Kč). Tedy netvrdím, že to má být v základu, jsem rád, že se dá za tyto věci alespoň připlatit.
BMW 5 v oblasti luxusu (nebo pocitu z luxusu) to má nyní těžší. Na trhu je déle, než současná generace Audi A6 a podle mého interiér vznikal v době staré generace A6, kterou popravdě zastínil.
U BMW řady 5 si nelze hrát nato, že nejde o interiér a kvalitu materiálů. Zákazníci v devadesáti procentech případů neocení aktivní stabilizátory, ani silný šestiválec. Dokonce těmto lidem vůbec nedělá problém migrovat k Audi, Mercedesu nebo Lexusu. Zůstávají pak většinou proto, že si zvykli na ovládání svého vozu.
Uvedu tedy poslední příklad, proč si myslím, že by mnichovští konstruktéři měli věnovat pozornost interiéru do budoucí generace, když už to neudělali v tomto faceliftu (všimněte si, že všechny fotky interiéru pochází z příplatkového paketu BMW Individual, za který si musíte připlatit 165 tisíc). Bude to příklad možná přehnaný, možná absurdní a už napsaný v jiné diskuzi:
Přijdete do luxusního hodinářství a prodavač vám pomalu odemkne prosklenou skříňku s mnoha hodinkami. Vytáhne dva modely. Díváte se na oba a pak se ptáte na cenu. "Tento model nabízíme za 119.000 Kč" odpoví prodavač. "Má safírové sklíčko?" Prodavač reaguje "ne, tento model (řekněme Breitlingů) nemá safírové sklo, je to jen plast, plastový je taky tah, i když je k nerozeznání od toho kovového" Vedle jsou hodinky o dva tisíce dražší. Ty mají safírové sklo s antireflexní vrstvou, krásnou ještěrčí kůži a některé části jsou pozlacené. Divíte se "ale vždyť ty jsou jen o něco dražší a jsou na nich použity materiály, které jsou opravdu velmi kvalitní, safírové sklo navíc nepoškrábete". Prodavač vám odpoví jen velmi stručně. "U Breitlingu se na vzhled nehraje, buďte rád, že tam máte tak kvalitní strojek". Tedy otázka zní, koupili byste si pak raději něco, co tu hodnotu evidentně nemá?
Suma sumárum, pětka je fantazie na kolech. Miluji ji a je to dobře udělané rodinné auto. Má nedostatky a nedodělky, ale nová generace myslím konkurentům pořádně zavaří.
Rozbalit vlákno
32
20. 5. 2013 16:54
Re: Né pětku né...
Jenze to mas u Audi A6 to same, u mého auta, 160 tisíc priplatek za sedacky s masazi, 15 tisíc kuze ve dverich a stred. konzoli, x tisíc cerny strop, x tisíc dreveny dekor apod. apod. apod. Ja si myslim ze to ma takto udelane Audi i BMW naschval, prijdes a zaklad mas za 1.2 mega bez DPH, no a odjizdis s autem za 2 mega ;-) V tom je Lexus neprekonatelny, za ty peníze uz proste něco dostanes, pravda je ale ze si nemuzes vybirat a mas jen třeba 2 moznosti - standard (ale uz tak hodne vybaveny)/lux (maximalni vybava).
20. 5. 2013 17:16
Re: Né pětku né...
To je přesně ten důvod, proč jsem si vybral GTčko a ne sedana. Ten interiér je na tom lépe. Jen mě mrzí absence příplatku kůže na palubce. To jsem chtěl :-( Zadek faceliftu je pěknej, ale mě se líbí i původní. Zepředu si mi více líbil nárazník původní. Xenony v základu a 4x4 k 20d mě štve. Proč to nebylo před dvěma měsíci??
Avatar - AUDIRS6
20. 5. 2013 18:24
Re: Né pětku né...
...prepac, ale Ty si chcel 2.0d 4x4 do 5GT ?
hmm, a prepac, ze Ti tykam, ono to na forach je bezne... ;-)
aj ked nepatrim medzi najmladsich, tak asi nie ani medzi najstarsich tu diskutujucich...ale podla vyberu motorizacie a "chcenu" volbu pohonu by som Ta ale tipoval na hoooodne starsi rocnik - teda pana, ktory bude pozadovane auto pouzivat na hoodne defenzivnu jazdu ;-)
...lebo nic ma do toho nieje, ale predsa len 2.0d chciet do 5GT, tak to uz je na fakt riadne odriekanie si toho Mnichovskeho "Freude am Fahren" - ktore sa ale podla niekolkych nemeckych testov nastahovalo uz aj do Ingolstadtu ;-)
20. 5. 2013 18:57
Re: Né pětku né...
720d x-drive no nezní to hezky? ;-)
Avatar - AUDIRS6
20. 5. 2013 19:01
Re: Né pětku né...
hmm, tipujem ze uz onedlho >:-[] - max. v novej generacii >:-[]
20. 5. 2013 19:25
Re: Né pětku né...
je to plus mínus stejně těžké, na stejném podvozku, takže bych se nedivil ničemu.
20. 5. 2013 22:51
Re: Né pětku né...
Bohuzel :-(
20. 5. 2013 22:54
Re: Né pětku né...
V pohode, klidne mi tykej. Je mi jen 29. Travim na dalnicich v aute i 20 hodin denne. V aute stale telefonuju a posloucham hudbu a jedu. Pripadne obcas jezdim s ridicem. Paradoxne odmitam prvky jako tempomat, apod. Mozna si neco jen namlouvam, ale jsem pak vic unaveny. Pouziji ho obcas na kratsi cesty. V mercedesu mam vsechny tyto kravinky, ale nejezdim na ne. Neverim jim a bojim se. Pro me vyhozene penize. Byla to ale predvadecka a tak jsem si vybirat nemohl. Moje prvni a posledni predvadecka.....Grrr. Na tu ostrejsi jizdu preferuji jina auta. Mam rad Coopery a Lotusy. To kdyz se chci vydovadet:)
20. 5. 2013 23:08
Re: Né pětku né...
Tak aktivni tempomat napr. v A6 funguje na jednicku a dokonce az do zastaveni a da se na nej spolehnout, napr. Lexus to ma na ho...a nekdy vypne a to je pak maso...takze kazda automobilka ma jiny systém a na jiné urovni. Pravda je ze když zapnes hlidani v pruzích, aktivni tempomat, tak je to fakt nuda a když je clovek unaveny tak to nedoporucuji, je to o usnuti, když mas furt nohu na plynu tak se aktivne zapojujes a nejsi tak "unaveny"...takze souhlas. Ja to stridam, noha si sem tam odpocne a pak chci "zase ridit", takze to stridam...
Avatar - AUDIRS6
20. 5. 2013 23:21
Re: Né pětku né...
hmm, tak si este o nieco mladsi odo mna :-)
predvadzacka? preboha! a takato?! no tak to "potes paanbuuh"! - co uz... ;-\
...tempomatu sa bojis? - nieje dovod - v dnesnej dobe - v pripade ze mas adaptivny tempomat s automatickym dobrzdovanim / neviem ako sa to vola u BMW /, by som problem vobec nevidel, s asistentom jazdy v jazdnych pruhoch, by si sa teda "defakto" nemusel ani bat zaspat za volantom : auto by proste zastavilo a hotovo >:D
noo, a na ostrejsiu jazdu - Coopery, Lotusy...nieje zly vyber :yes:
ja - podla mojho nicku - to zvyknem riesit trosku univerzalnejsie ;-) , ale 2 tony na tu srandu su uz trosku moc... ;-\ ...ale daa sa :-) vies ako, vykonu nieje nikdy dost >:-[]
20. 5. 2013 23:27
Re: Né pětku né...
Nemas pravdu, adaptivni tempomat reaguje jen na jedouci vozidla, když tam bude stat kamion a ty usnes, tak ses KO ;-)
20. 5. 2013 23:36
Re: Né pětku né...
K tomu slouží systém na detekci hrozících kolizí. Stejný HW, jen jiný SW. Pokud překážka stojí, tak v rychlostech nad nějakých 30-35 km/h nezvládne včas zastavit. Nicméně umí spustit "diskotéku" a snížit rychlost, tedy zmírnit náraz. Navíc hlídání jízdy v pruzích tě má probrat, ne za tebe řídit. A může se klidně vypnout - například pro nedostatečné značení.
20. 5. 2013 23:43
Re: Né pětku né...
Kdepak. Mercedes jsem si koupil predvadecku. Byl maximalne vybaveny a za super cenu. Tak me to nalakalo. Ale uz jsem vyleceny. Jina nez nova auta nechci! Potrebuji se na ne maximalne spolehnout. Za tech par let najedu 150-200t a nemohu si dovolit zustat nekde vyset. Asistencni souzba BMW se mi moc libi :-) Tedy zatim jen na papire.
20. 5. 2013 23:47
Re: Né pětku né...
To nemusi byt predvadeckou, ale kusem...asi si mel smulu. Pak radeji auto z Nemec, spis jako firemni, ja to tak vzal a bylo to jako nove, jezdil v tom jen 1 clovek a na aute je to znat...
20. 5. 2013 23:44
Re: Né pětku né...
Však jooo, to vse tam mam také, když prudce dojedes za auto udela to gong a rozsviti se cervena auta na headup ;-) Když je spatne znaceni napr. na Hradecke tak se vypina napr. jen jedna strana hlidani v pruhu, druha je stále aktivni... Otazka je když by clovek usnul, zda by ho to probralo, no zkouset snad radeji nebudu >:D
21. 5. 2013 01:49
Re: Né pětku né...
Tak z mikrospánku tě to probere, pokud jsou na silnici čáry a systém funguje (kamera není například špinavá). Na to stačí relativně málo.
21. 5. 2013 09:19
Re: Né pětku né...
Ja kdyz jsem vecer po celem dni unaveny tak zastavuji a bud si dam na hodku/dve na parkovisti slofika, a nebo jdu do hotelu. Jednou jsem za volantem klimbnul a od te doby se toho bojim. Radeji ty penize dam do jinych veci :-)
21. 5. 2013 11:51
Re: Né pětku né...
Tak já za volant unavený nesednu. Jen se mi třeba vyplatí koupit celý balík asistentů, protože něco chci a něco musím mít pro návaznost na jinou výbavu.
21. 5. 2013 11:08
Re: Né pětku né...
Sorry, ale mně to připadá, že se trochu vysmíváš čtyřválci v pětce/GT. Nechápu proč. Je velice výkonný (když zainvestuješ 1300 EURO do performance kitu) a na 99,9% situací na silnici s přehledem stačí. OK, nemá takovou kulturu chodu jako šestiválce, ale v ustálených rychlostech na dálnici nepoznáš rozdíl mezi benzinem, dieslem, šestiválcem nebo dvanáctiválcem. Ten motor prostě ve stotřiceti nebo stopadesáti díky tlumení neslyšíš ať je jakýkoliv.

A pojďme to vzít ještě jinak.
Moje pětka zrychluje dle GPS za 7,4 sekundy na stovku. S nejslabším dieslovým čtyřválcem. To auto má zhruba stejnou dynamiku jako můj předchozí Golf GTI. Potřebuji o sekundu lepší zrychlení, které nabízí 530D? Nemyslím. Na dálnici díky osmistupňovému automatu není vůbec problém se zařadit mezi ostatní auta, předjíždění je otázkou chvilky. Takže já raději zainvestuju stovky tisíc do komfortu než abych šel do šesti nebo osmiválců. Možná, kdyby mi nebylo 36, ale 26, pak bych toužil po vysoce výkonném motoru.

Ještě jiný pohled... Na co mi je supervýkonný motor, který doslova rve asfalt:

1, většině lidí na pozérství a chlubení. Což není nic špatného, pokud si zrovna neléčí mindráky z dětství v obytných zónách.

2, pocit ze zrychlení. Skvělé a dost návykové, ale příšerně drahé (osobní zkušenost z Ferrari F430).

3, Vysoká aktivní bezpečnost. To zcela určitě, ale musím za každou cenu předjíždět kolonu dvaceti aut za okresce, abych byl v cíli o 30 sekund dříve?
21. 5. 2013 11:33
Re: Né pětku né...
Coze??? JA ZE SE VYSMIVAM? To nemyslis vazne. Ja ktery to tu vsude chvalim a libila by se mi i 7er s tim motorem... V GTcku nema chybu. A spotreba ? Super. Kdyby mi ten motor vadil, proc bych si nekoupil silnejsi >:D
21. 5. 2013 11:55
Re: Né pětku né...
Stačí se podívat, na koho reagoval. Ty to nejsi.
21. 5. 2013 12:27
Re: Né pětku né...
Mrkni na vlakno. Reaguji na Audirs6
21. 5. 2013 11:38
Re: Né pětku né...
Btw sorry, ale jako 430 Te nejak jizdne nadchla? Pominuli vzhled a zvuk.
Avatar - AUDIRS6
21. 5. 2013 11:42
Re: Né pětku né...
moj pripevok nebol primarne zamerany na "dehonestaciu" 4valca v 5GT - na 5 normalnu/touring som ani vobec nenarazal - tam ten motor dava dost dobry zmysel pre obycajneho zakaznika s obycajnymi narokmi na prepravu...o tom nepochybujem.
5GT je uz ale trosku hmotnostne aj odporovo a este aj mozno imidzovo trosku dalej - tim myslym, ze sa do nej podla mna ten motor nehodi - a nemyslym tim, ze by na normalne jazdenie ten motor nestacil. Jednoducho mi pride ten motor pre dany typ auta ako menej vhodny.
Tvrdit mi, ze nespoznam rozdiel medzi jazdou v R4 alebo R6, este k tomu rozdiel benzin/nafta...hmmm, tam si trosku zatal do ziveho >:-[] - ten rozdiel ja spoznam spolahlivo - ak ho nespozna len polovica soferov, tak ani tak to nieje relevantne. - ten rozdiel vo vnimani tam proste je.
komfort - ano - tam sa oplati zainvestovat, ale do toho komfortu ja zahrnujem aj komfort pohonu - a tam teda by som si dokazal priplatit za zvuk, tah R6 oproti R4, o performance pakete by som tu vobec neuvazoval, a ak, tak uz u toho R6. ;-)
no a vekovo som na tom prave ze tak, ze cim som starsi, tim viac si uvedomujem, ze vykon proste clovek ako ja - ten ktory najazdi denne stovky km a rocne 30-50 tkm (boli roky ked to bolo aj 80 tkm) - casto zuzitkuje vo svoj prospech ;-)
kazdy mame ine priority, takze ak to mam zhrnut do takej 1 vety, tak asi takto:
2.0d v 5 / Touring - daa sa ;-) (aj ked akusticky to nieje to prave, vykonnostne pre vacsinu staci ), pre 5 GT - ktora je postavena na baze 7 rady - a je to taka defakto 7 hatchback >:-[] - tam je to uz trosku malo - to auto je tazsie, ma vacsie odpory, ma to byt taky vysokokonfortny dopravny prostriedok s vacsim vnutornym priestorom a znacnou davkou luxusu, ku ktoremu by som uz v ramci tej davky luxusu zahrnul aj tu akusticku stranku veci - teda zvuk R6 valca ;-)

mier ;-)
21. 5. 2013 12:29
Re: Né pětku né...
Chces naznacit ze poznas rozdil v petce mezi dieselem a benzinem? Mezi sesti ctyr nebo osmi valcem pri ustalene rychlosti (treba ve 120)? Jak? Podle zvuku ne, takze podle ceho?
21. 5. 2013 15:37
Re: Né pětku né...
Při ustalene rychlosti asi ne, ale popojizdeni ve meste je rozdil 4 valec a 6 valec v dieselu znacny. I ten diesel 6 val není libezny jak V8 benzin - ale mne osobne třeba zvuk motoru dost vadi, jinému ne, zalezi z ceho presedas, z benzinu V6 na 4 val diesel, to je rozdil...a pak vyssi otáčky, V6 jede v mnohem nižších a je az neskutecne, ze do kopce je schopne jet na 1500 otáček a motor se vůbec nenadre, tam podle mne proti 4 valu je také rozdil. Konecna spotřeba bude nekde kolem 1L rozdil a to mi za to stoji.
PS: nicmene ja osobne na vyber stejne nemel, chtěl jsem quattro, takze tam jina volba není ;-\
Avatar - AUDIRS6
21. 5. 2013 16:42
Re: Né pětku né...
hmm, asi ano ;-) - ono 8 rokov hry na akordeoon...to Ti tie usi dost vycibri ;-)
21. 5. 2013 11:59
Re: Né pětku né...
Šestiválec mě v první řadě zajímá pro lepší kultivovanost. Pravda je, že 520d má překvapivou dynamiku. No i když zase ne tak překvapivou. Mainstreamová střední má kolikrát prakticky velikost prémiové vyšší střední a podobně výkonný diesel je vrcholem nabídky u nejednoho modelu.
21. 5. 2013 12:37
Re: Né pětku né...
Hm, me spise zarazi integrace 518d do nabidky. 105 kW na takove auto uz mi prijde fakt dost malo. Co presvedci treba evropskeho zakaznika? Hodne nizka cena? Prijde mi to zase jako marketingovy trik "cena jiz od"
Avatar - AUDIRS6
21. 5. 2013 12:40
Re: Né pětku né...
ano, a papierova spotreba od... a papierove emisie od..., aby boli v Brusseli spokojni... 8-s
22. 5. 2013 12:12
Re: Né pětku né...
Po faceliftu má 520d stejnou normovanou spotřebu jako 518d. Alespoň tak to psal myslím Autocar.
21. 5. 2013 13:10
Re: Né pětku né...
Co takhle 1,6TDI Superb? Nekomu to proste staci....