Pětková řada bavorské automobilky prošla faceliftem, aby snáze konkurovala Audi, Mercedesu i ostatním značkám ve vyšší střední třídě. Úpravy jsou však spíše decentního rázu.
..to "výkonné diesly M550d 280 kW nezmizely" - PROČ by měl tak nový motor "zmizet"??? :-|
Možná by naopak mohl dorazit i do dalších modelů - třeba Alpina XD3 bi-turbo 257 kW je BOMBA - vůz by určitě "zvládl" i tri-turbo..
PS: Jinak lehká úprava designu se dle mne docela POVEDLA = BMW 5 :yes::-)
(asi) ANO :-)
PS: Byť já (toto) GT chápu spíše "pohodové auto se zvýšeným posedem" - tak ostatně bylo "(vy)myšleno" = do něj se (ultra)divoké 50d (asi) až tak úplně "nehodí" ;-)
1. Tvrdě zapracovat na interiéru (materiály, prosím prosím více hliníku a méně "dacia logan" plastů). Zapracovat trochu (ne moc) na ergonomii, což znamená třeba schopnost rozpoznat, kdy mám zapnuté automatické stírání, aby se mi neodrážela grafika displeje v noci v horní části okna apod.
2. Tvrdě zapracovat na tom, aby auto nemělo tendenci měnit směr na podélných nerovnostech (zlatý Passat) a nebouchalo na těch příčných.
3. Prosím méně skřípání a vrzání v oblasti střechy, zadní části, roletky apod.
Jinak to auto je dokonalé a já ho prostě miluju. Kdykoliv vidím pětku, zvyšuje se mi hormonální aktivita. Pětka je nádherná.
Uvědomuješ si, že to BMW je promo fotka? Audi má v nabídce několik opravdu pěkných dřevěných dekorů, kterým bych dal přednost před hliníkem. Například [odkaz] [odkaz] Z designového hlediska si nemají moc co vyčítat. Za co si Audi zaslouží pokárat, je absence nabídky čalouněné palubní desky. ;-\
No zrovna tyto dvě fotky dost zkreslují. Jednak ta fotka BMW je umělecky zpracovaná. Ve skutečnosti to vypadá fakt jinak a ta druhá je zase obyčejná A6, která nemá ani kůži.
Takže aby interiér pětky vypadal takto, musíš zainvestovat 165000 do BMW Individual paketu a dalších 100 000 do audia bang & olufsen.
Pokud chceš srovnávat fotky, pak k té nejvyšší výbavě pětky přiřaď nejlépe vybavenou A6.
Mimochodem, můj kamarád od svých dvaceti let má na mobilu jako tapetu fotku BMW. Je zarytý fanoušek. Když jsme přesedli z testovací pětky do A6, tak mi řekl, že nemá slov. Vnímal to jako úplně jinou dimenzi kvality.
No nevím, přijde mi to stejně povedené jako facelift předchozí trojky /tzn. vůbec ne/. Původní přední část se mi líbila daleko víc... každopádně 550i hrubě posílila :yes:
suhlas.... facelift toho naraznika teda ta spodna cast sa podla mojho nazoru tiez nevydarila [odkaz] .... tie gycove kudrlinky v narazniku tak to uz aj hyundai pochopil ze sa to jednoducho k autu isteho imidzu uz nehodi.... je fajn ze mercedes sa takychto kiksov uz vyvaroval [odkaz]
Já měl za to, že už teď má 330 kW. Někdy od poloviny minulého roku (kdy šla na trh 6GC). Ale jak koukám, upgrade se týkal jen 6er a 5GT. Na sedan a kombi zapomněli.
Tohle není GT v klasickém smyslu. Typické GT je vysoce výkonné dvoudveřové kupé pro cestování na dlouhé vzdálenosti. To vysoce výkonné je tam důležité. Bývají to civilní verze závodních speciálů. Ta cestovní část je tam proto, že v porovnání se závodním speciálem je to luxusní jachta. :-) Pointou není vytvořit luxusní cestovní kupé, ale abys v relativním pohodlí přežil cestování ve sportovním autě.
jo, v minulem stoleti bys mel pravdu... ale ve svete, kde zavodi diesely - a uz brzo budou i elektromobily! - tak je tohle maximum mozneho. Proste dnesni sportaky jsou k nicemu - tak to vzali z opacneho konce. ;-)
tak ještě jednou: klasik GT Jaguar XJ-S měl dvanáctiválec V12 o objemu 5,3 litru a dával 212kW - později zvýšených na 220kW.
U britského klasika možná lépe řečeno 284 koně, zvýšených na 295 koňů... ;-)
Kolik dneska dávají nabuzený diesely?
Ale už to není ta paráda... :-!
V principu nemám nic proti elektrickému GT, až budeme na potřebné úrovni. GT má být sportovní auto. Jeden extrém jsou homologovaná závodní auta s tím nejnutnějším k cestování, druhý extrém pak odlehčená, přiostřená luxusní kupé. Pro nějaké jakoby MPV tu není místo. ;-) Už u auta jako Continental GT musíš mít přimhouřené obě oči. To je tank, váží snad víc než Range Rover. :-)
Rozhodně bych neřekl, že dnešní sporťáky jsou k ničemu. Není to, co bývalo, ale pořád umíme vytvořit šperky. Mně se už sbíhají sliny nad 991 GT3 a nemohu se dočkat, až se mi dostane do rukou.
Já jsem zvědav na to PDK, jestli absence třetího pedálu GT3 uškodila, nebo ne. Každopádně se těším, dle toho, co jsem viděl v evo videu na YT, to bude zajímavé.
Ne, jen si ji vypůjčím. :-) Jsem zvědavý, co s tím autem provedli. Jen to bude chtít trefit déšť, hodně mě zajímá nový software posilovače. "Clutch-kick" na dvouspojce zní také zajímavě.
Já měl manuál rád proto, že je auto těžší zvládnout. Takový je holt trend. Nečekám, že mi PDK ubere na zábavě.
Jj, ten jsem měl na mysli. Zaboha jsem si nemohl vzpomenout na jméno toho chlapa z Porsche. >:D Pustím si ho ještě jednou, s tím PDK mi pořád něco vrtá hlavou...
Nevím, já jsem zatím v kategorii bychař, ale stejně mi přijde divné dávat do GT3 jen PDK. Ty auta se hodně používají na track days atd., a kupci GT3ek jsou jiní než kupci Carrer nebo Turb. Aspoň jako free of charge option...
Tak já s automaty nemám problém. A to ani na okruhu. Výhradu mám jen z toho hlediska, že rád piluji dovednosti, takže mám rád auto, které mi práci neulehčuje. A s řazením si vyhraješ i v povolených rychlostech. Nakonec na takové hraní si mohu pořídit třeba Caterham. Pokud je převodovka povedená, tak se do toho velmi rychle dostaneš a užíváš si, ani ti to nechybí. Připomíná to závodní auta. Na silnici mám přeci jen víc času, kvedlání mě dokáže zabavit a případné chyby nejsou tak bolestivé. Skutečný ideál je pro mne mít oboje. :-) Dobře vyladěného robota (bez ohledu na počet spojek), když chci jet na pohodu, ostrou sekvenčku, když chci drtit okruh, a manuál, když chci pilovat dovednosti, nebo se jen zabavit.
Jen mi nepřijde ideální ovládání toho vyšlápnutí spojky. Čapnout za obě pádla. Uvidím ve skutečnosti, asi to bude naprosto bez problémů - od Porsche ani nic jiného nečekám.
Standardní pětka je myslím pěkná už před faceliftem,
ale facelift spíše pomáhá. GTčko se mi moc nelíbí, ale proti gustu žádný dišputát. Celkově velmi dobré, ale na mnichovský dálniční expres také trochu nudné. Myslím, že vím o co se ta léta v BMW snažil Chris Bangle.
Snížené ledviny? Ano ano ano. Nyní tedy i ode mně deset z deseti možných (kombík). Pokud se nahoře Kylie podivuje nad radostnou článkovou konstatací, že silné nafty zůstávají, pravděpodobně poslední dva tři roky netrávila v Evropské unii... Člověk aby měl dnes pomalu obavu, že mu nějakej hlávkovej salát na parkovišti zmaluje hauptnu za to, že nemá své ostřejší koně vyvedené v zeleném přelivu. Je to otřesné.
GT zraje jako víno, co? To je u povedených geteček tak nějak přirozené... zejména, když je tvoří Mistři.
No, BMW 5. Co napsat? Král prémiových králů všech prémiových králů... A to je dnes pravda.
Ty bys zřejmě potřeboval facelift mozku + zvětšení kapacity, když na něj musíš uboze reagovat přes oktávku, která za to nemůže, takže jseš vlastně šašek ty....
Říkám si jedno. František Ringo Čech se musel zbláznit, když psal český text ke slavné "No milk today". Protože pětka je vyjímečná. Facelift ji jen pomohl a dovedl ji téměř k dokonalosti. Píšu slovo "téměř" protože výhrady mám a kdyby náhodou neexistovalo Auto Union (dnes známěji Audi), pak bych nemohl říct, že se nedokáže rovnat především v preciznosti, s jakou si v Ingolstadtu hrají s interiérem a především s hliníkem. Tedy přesněji, s jakou vášní ho nanášejí do kabiny, jak mění jeho strukturu a jak honosně působí výsledek jejího snažení.
Máme tu ale BMW 5, které musí bodovat ve vyšší střední vynikajícími jízdními vlastnostmi a širokou nabídkou výkonných motorů. Ano, výkonných, což znamená, že i základní diesel je schopen překvapit svou razantností a dychtivostí. Celé auto s tímto motorem pak nepůsobí vůbec těžkopádně, ale je hravé a cítíte se v něm bezpečně.
Myslím, že Mig_35 napsal, že u "mnichovských" nejde o interiér, ale právě o požitek z jízdy. Souhlas, pokud by BMW o sobě nemluvilo jako o luxusní značce. Souhlas, pokud by se jednalo o jedničku nebo trojku. Ale pětka má být začátkem luxusu. V této třídě si nemůžete dovolit levné plasty ala Dacia Logan, nemůžete se dovolit vytvořit vrzající části. Je to brána do světa, jehož vrcholem má být Rolls Royce. Má to být ochutnávka luxusu. A luxus neznamená, že řadící páka bude v základu z plastu, který se tváří jako kov. Jenže pětka tady boduje alespoň nějakými extras s cenami, při kterých se vám protočí panenky. Místo trapného plastu na řadičce si můžete koupit černou a nádherně lesklou keramiku (+14000 Kč), strop z alcantary (+32000 Kč), kůže na palubní desce (+34000 Kč), stropní lampičky BMW Individual (+11000 Kč). Tedy netvrdím, že to má být v základu, jsem rád, že se dá za tyto věci alespoň připlatit.
BMW 5 v oblasti luxusu (nebo pocitu z luxusu) to má nyní těžší. Na trhu je déle, než současná generace Audi A6 a podle mého interiér vznikal v době staré generace A6, kterou popravdě zastínil.
U BMW řady 5 si nelze hrát nato, že nejde o interiér a kvalitu materiálů. Zákazníci v devadesáti procentech případů neocení aktivní stabilizátory, ani silný šestiválec. Dokonce těmto lidem vůbec nedělá problém migrovat k Audi, Mercedesu nebo Lexusu. Zůstávají pak většinou proto, že si zvykli na ovládání svého vozu.
Uvedu tedy poslední příklad, proč si myslím, že by mnichovští konstruktéři měli věnovat pozornost interiéru do budoucí generace, když už to neudělali v tomto faceliftu (všimněte si, že všechny fotky interiéru pochází z příplatkového paketu BMW Individual, za který si musíte připlatit 165 tisíc). Bude to příklad možná přehnaný, možná absurdní a už napsaný v jiné diskuzi:
Přijdete do luxusního hodinářství a prodavač vám pomalu odemkne prosklenou skříňku s mnoha hodinkami. Vytáhne dva modely. Díváte se na oba a pak se ptáte na cenu. "Tento model nabízíme za 119.000 Kč" odpoví prodavač. "Má safírové sklíčko?" Prodavač reaguje "ne, tento model (řekněme Breitlingů) nemá safírové sklo, je to jen plast, plastový je taky tah, i když je k nerozeznání od toho kovového" Vedle jsou hodinky o dva tisíce dražší. Ty mají safírové sklo s antireflexní vrstvou, krásnou ještěrčí kůži a některé části jsou pozlacené. Divíte se "ale vždyť ty jsou jen o něco dražší a jsou na nich použity materiály, které jsou opravdu velmi kvalitní, safírové sklo navíc nepoškrábete". Prodavač vám odpoví jen velmi stručně. "U Breitlingu se na vzhled nehraje, buďte rád, že tam máte tak kvalitní strojek". Tedy otázka zní, koupili byste si pak raději něco, co tu hodnotu evidentně nemá?
Suma sumárum, pětka je fantazie na kolech. Miluji ji a je to dobře udělané rodinné auto. Má nedostatky a nedodělky, ale nová generace myslím konkurentům pořádně zavaří.
Jenze to mas u Audi A6 to same, u mého auta, 160 tisíc priplatek za sedacky s masazi, 15 tisíc kuze ve dverich a stred. konzoli, x tisíc cerny strop, x tisíc dreveny dekor apod. apod. apod. Ja si myslim ze to ma takto udelane Audi i BMW naschval, prijdes a zaklad mas za 1.2 mega bez DPH, no a odjizdis s autem za 2 mega ;-) V tom je Lexus neprekonatelny, za ty peníze uz proste něco dostanes, pravda je ale ze si nemuzes vybirat a mas jen třeba 2 moznosti - standard (ale uz tak hodne vybaveny)/lux (maximalni vybava).
To je přesně ten důvod, proč jsem si vybral GTčko a ne sedana. Ten interiér je na tom lépe. Jen mě mrzí absence příplatku kůže na palubce. To jsem chtěl :-( Zadek faceliftu je pěknej, ale mě se líbí i původní. Zepředu si mi více líbil nárazník původní. Xenony v základu a 4x4 k 20d mě štve. Proč to nebylo před dvěma měsíci??
...prepac, ale Ty si chcel 2.0d 4x4 do 5GT ?
hmm, a prepac, ze Ti tykam, ono to na forach je bezne... ;-)
aj ked nepatrim medzi najmladsich, tak asi nie ani medzi najstarsich tu diskutujucich...ale podla vyberu motorizacie a "chcenu" volbu pohonu by som Ta ale tipoval na hoooodne starsi rocnik - teda pana, ktory bude pozadovane auto pouzivat na hoodne defenzivnu jazdu ;-)
...lebo nic ma do toho nieje, ale predsa len 2.0d chciet do 5GT, tak to uz je na fakt riadne odriekanie si toho Mnichovskeho "Freude am Fahren" - ktore sa ale podla niekolkych nemeckych testov nastahovalo uz aj do Ingolstadtu ;-)
V pohode, klidne mi tykej. Je mi jen 29. Travim na dalnicich v aute i 20 hodin denne. V aute stale telefonuju a posloucham hudbu a jedu. Pripadne obcas jezdim s ridicem. Paradoxne odmitam prvky jako tempomat, apod. Mozna si neco jen namlouvam, ale jsem pak vic unaveny. Pouziji ho obcas na kratsi cesty. V mercedesu mam vsechny tyto kravinky, ale nejezdim na ne. Neverim jim a bojim se. Pro me vyhozene penize. Byla to ale predvadecka a tak jsem si vybirat nemohl. Moje prvni a posledni predvadecka.....Grrr. Na tu ostrejsi jizdu preferuji jina auta. Mam rad Coopery a Lotusy. To kdyz se chci vydovadet:)
Tak aktivni tempomat napr. v A6 funguje na jednicku a dokonce az do zastaveni a da se na nej spolehnout, napr. Lexus to ma na ho...a nekdy vypne a to je pak maso...takze kazda automobilka ma jiny systém a na jiné urovni. Pravda je ze když zapnes hlidani v pruzích, aktivni tempomat, tak je to fakt nuda a když je clovek unaveny tak to nedoporucuji, je to o usnuti, když mas furt nohu na plynu tak se aktivne zapojujes a nejsi tak "unaveny"...takze souhlas. Ja to stridam, noha si sem tam odpocne a pak chci "zase ridit", takze to stridam...
hmm, tak si este o nieco mladsi odo mna :-)
predvadzacka? preboha! a takato?! no tak to "potes paanbuuh"! - co uz... ;-\
...tempomatu sa bojis? - nieje dovod - v dnesnej dobe - v pripade ze mas adaptivny tempomat s automatickym dobrzdovanim / neviem ako sa to vola u BMW /, by som problem vobec nevidel, s asistentom jazdy v jazdnych pruhoch, by si sa teda "defakto" nemusel ani bat zaspat za volantom : auto by proste zastavilo a hotovo >:D
noo, a na ostrejsiu jazdu - Coopery, Lotusy...nieje zly vyber :yes:
ja - podla mojho nicku - to zvyknem riesit trosku univerzalnejsie ;-) , ale 2 tony na tu srandu su uz trosku moc... ;-\ ...ale daa sa :-) vies ako, vykonu nieje nikdy dost >:-[]
K tomu slouží systém na detekci hrozících kolizí. Stejný HW, jen jiný SW. Pokud překážka stojí, tak v rychlostech nad nějakých 30-35 km/h nezvládne včas zastavit. Nicméně umí spustit "diskotéku" a snížit rychlost, tedy zmírnit náraz. Navíc hlídání jízdy v pruzích tě má probrat, ne za tebe řídit. A může se klidně vypnout - například pro nedostatečné značení.
Kdepak. Mercedes jsem si koupil predvadecku. Byl maximalne vybaveny a za super cenu. Tak me to nalakalo. Ale uz jsem vyleceny. Jina nez nova auta nechci! Potrebuji se na ne maximalne spolehnout. Za tech par let najedu 150-200t a nemohu si dovolit zustat nekde vyset. Asistencni souzba BMW se mi moc libi :-) Tedy zatim jen na papire.
To nemusi byt predvadeckou, ale kusem...asi si mel smulu. Pak radeji auto z Nemec, spis jako firemni, ja to tak vzal a bylo to jako nove, jezdil v tom jen 1 clovek a na aute je to znat...
Však jooo, to vse tam mam také, když prudce dojedes za auto udela to gong a rozsviti se cervena auta na headup ;-) Když je spatne znaceni napr. na Hradecke tak se vypina napr. jen jedna strana hlidani v pruhu, druha je stále aktivni... Otazka je když by clovek usnul, zda by ho to probralo, no zkouset snad radeji nebudu >:D
Ja kdyz jsem vecer po celem dni unaveny tak zastavuji a bud si dam na hodku/dve na parkovisti slofika, a nebo jdu do hotelu. Jednou jsem za volantem klimbnul a od te doby se toho bojim. Radeji ty penize dam do jinych veci :-)
Tak já za volant unavený nesednu. Jen se mi třeba vyplatí koupit celý balík asistentů, protože něco chci a něco musím mít pro návaznost na jinou výbavu.
Sorry, ale mně to připadá, že se trochu vysmíváš čtyřválci v pětce/GT. Nechápu proč. Je velice výkonný (když zainvestuješ 1300 EURO do performance kitu) a na 99,9% situací na silnici s přehledem stačí. OK, nemá takovou kulturu chodu jako šestiválce, ale v ustálených rychlostech na dálnici nepoznáš rozdíl mezi benzinem, dieslem, šestiválcem nebo dvanáctiválcem. Ten motor prostě ve stotřiceti nebo stopadesáti díky tlumení neslyšíš ať je jakýkoliv.
A pojďme to vzít ještě jinak.
Moje pětka zrychluje dle GPS za 7,4 sekundy na stovku. S nejslabším dieslovým čtyřválcem. To auto má zhruba stejnou dynamiku jako můj předchozí Golf GTI. Potřebuji o sekundu lepší zrychlení, které nabízí 530D? Nemyslím. Na dálnici díky osmistupňovému automatu není vůbec problém se zařadit mezi ostatní auta, předjíždění je otázkou chvilky. Takže já raději zainvestuju stovky tisíc do komfortu než abych šel do šesti nebo osmiválců. Možná, kdyby mi nebylo 36, ale 26, pak bych toužil po vysoce výkonném motoru.
Ještě jiný pohled... Na co mi je supervýkonný motor, který doslova rve asfalt:
1, většině lidí na pozérství a chlubení. Což není nic špatného, pokud si zrovna neléčí mindráky z dětství v obytných zónách.
2, pocit ze zrychlení. Skvělé a dost návykové, ale příšerně drahé (osobní zkušenost z Ferrari F430).
3, Vysoká aktivní bezpečnost. To zcela určitě, ale musím za každou cenu předjíždět kolonu dvaceti aut za okresce, abych byl v cíli o 30 sekund dříve?
Coze??? JA ZE SE VYSMIVAM? To nemyslis vazne. Ja ktery to tu vsude chvalim a libila by se mi i 7er s tim motorem... V GTcku nema chybu. A spotreba ? Super. Kdyby mi ten motor vadil, proc bych si nekoupil silnejsi >:D
moj pripevok nebol primarne zamerany na "dehonestaciu" 4valca v 5GT - na 5 normalnu/touring som ani vobec nenarazal - tam ten motor dava dost dobry zmysel pre obycajneho zakaznika s obycajnymi narokmi na prepravu...o tom nepochybujem.
5GT je uz ale trosku hmotnostne aj odporovo a este aj mozno imidzovo trosku dalej - tim myslym, ze sa do nej podla mna ten motor nehodi - a nemyslym tim, ze by na normalne jazdenie ten motor nestacil. Jednoducho mi pride ten motor pre dany typ auta ako menej vhodny.
Tvrdit mi, ze nespoznam rozdiel medzi jazdou v R4 alebo R6, este k tomu rozdiel benzin/nafta...hmmm, tam si trosku zatal do ziveho >:-[] - ten rozdiel ja spoznam spolahlivo - ak ho nespozna len polovica soferov, tak ani tak to nieje relevantne. - ten rozdiel vo vnimani tam proste je.
komfort - ano - tam sa oplati zainvestovat, ale do toho komfortu ja zahrnujem aj komfort pohonu - a tam teda by som si dokazal priplatit za zvuk, tah R6 oproti R4, o performance pakete by som tu vobec neuvazoval, a ak, tak uz u toho R6. ;-)
no a vekovo som na tom prave ze tak, ze cim som starsi, tim viac si uvedomujem, ze vykon proste clovek ako ja - ten ktory najazdi denne stovky km a rocne 30-50 tkm (boli roky ked to bolo aj 80 tkm) - casto zuzitkuje vo svoj prospech ;-)
kazdy mame ine priority, takze ak to mam zhrnut do takej 1 vety, tak asi takto:
2.0d v 5 / Touring - daa sa ;-) (aj ked akusticky to nieje to prave, vykonnostne pre vacsinu staci ), pre 5 GT - ktora je postavena na baze 7 rady - a je to taka defakto 7 hatchback >:-[] - tam je to uz trosku malo - to auto je tazsie, ma vacsie odpory, ma to byt taky vysokokonfortny dopravny prostriedok s vacsim vnutornym priestorom a znacnou davkou luxusu, ku ktoremu by som uz v ramci tej davky luxusu zahrnul aj tu akusticku stranku veci - teda zvuk R6 valca ;-)
Chces naznacit ze poznas rozdil v petce mezi dieselem a benzinem? Mezi sesti ctyr nebo osmi valcem pri ustalene rychlosti (treba ve 120)? Jak? Podle zvuku ne, takze podle ceho?
Při ustalene rychlosti asi ne, ale popojizdeni ve meste je rozdil 4 valec a 6 valec v dieselu znacny. I ten diesel 6 val není libezny jak V8 benzin - ale mne osobne třeba zvuk motoru dost vadi, jinému ne, zalezi z ceho presedas, z benzinu V6 na 4 val diesel, to je rozdil...a pak vyssi otáčky, V6 jede v mnohem nižších a je az neskutecne, ze do kopce je schopne jet na 1500 otáček a motor se vůbec nenadre, tam podle mne proti 4 valu je také rozdil. Konecna spotřeba bude nekde kolem 1L rozdil a to mi za to stoji.
PS: nicmene ja osobne na vyber stejne nemel, chtěl jsem quattro, takze tam jina volba není ;-\
Šestiválec mě v první řadě zajímá pro lepší kultivovanost. Pravda je, že 520d má překvapivou dynamiku. No i když zase ne tak překvapivou. Mainstreamová střední má kolikrát prakticky velikost prémiové vyšší střední a podobně výkonný diesel je vrcholem nabídky u nejednoho modelu.
Hm, me spise zarazi integrace 518d do nabidky. 105 kW na takove auto uz mi prijde fakt dost malo. Co presvedci treba evropskeho zakaznika? Hodne nizka cena? Prijde mi to zase jako marketingovy trik "cena jiz od"