Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 5 2013: Blinkry v zrcátkách a větší kufr pro Gran Turismo

Aleš Dragoun
Diskuze (76)
Pětková řada bavorské automobilky prošla faceliftem, aby snáze konkurovala Audi, Mercedesu i ostatním značkám ve vyšší střední třídě. Úpravy jsou však spíše decentního rázu.

BMW pětkové řady se zvenčí změnilo jen nepatrně. Typické ledvinky jsou nižší, mírně byl modifikován přední nárazník a vstupy vzduchu. Na zádi bychom úpravy hledali doslova lupou. Nejtypičtějším poznávacím znakem modernizované série 5 tak jsou blinkry ve vnějších zpětných zrcátkách, pouze špičková M5 je nedostala. Verze Gran Turismo přišla na zádi o chromovaný pás a má nově vytvarované víko zavazadelníku, čímž se jeho kapacita zvýšila o 60 l na rovných 500 l. Změnila se také spodní část předního nárazníku.

Nejvýznamnější novinkou pod kapotou je základní čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel 518d s výkonem 105 kW (143 k). Podle metodiky EU spálí na 100 km jen 4,5 l nafty a bude k dispozici jako sedan a kombi. Silnější 520d v obou karosářských variantách koupíte také s pohonem všech kol xDrive, v jejím případě se výkon 135 kW (184 k) nezvýšil, součinitel odporu vzduchu však klesl na 0,25. Zážehová verze 550i s přeplňovaným vidlicovým osmiválcem 4,4 l posílila z 300 kW (407 k) na 330 kW (450 k). ActiveHybrid 5 dostal Proactive Driving Assistant, který se stará lépe o souhru mezi spalovacím třílitrovým agregátem a elektromotorem. Výkonné turbodiesely 3,0 l M550d xDrive (280 kW/381 k) nezmizely.

bmw novemodely bmw novemodely

Podvozek a elektrický posilovač byly nově naladěny, Touring a Gran Turismo mají v základní výbavě vzduchové odpružení se samočinným udržováním světlé výšky na zadní nápravě. Adaptivní šasi i sportovnější M zůstávají mezi „extras“ Modernizovaná řada 5 nepřišla ani o „eko“ vychytávky typu start-stopu, rekuperace při brzdění, či indikátoru zařazení rychlostního stupně.

Xenony se staly standardem u všech modelů, příplatkové LED mlhovky doplnila adaptivní diodová světla. Aerodynamický balíček M Sport se dodává ke každé výbavě, novinku v této oblasti představují pakety Modern Line a Luxury Line. Navigace Professional je za příplatek, stejně jako audio Harman Kardon, obrazovky v opěradlech předních sedadel, či otevírání a zavírání víka zavazadelníku pohybem nohy. To samé platí o další armádě bezpečnostních systémů (noční vidění, aktivní tempomat, varování před kolizí).Od listopadu 2013 bude k mání i plně automatický parkovací asistent.

Poslední série 5 je obchodně velmi úspěšná. Prodal se už milion aut stávající generace ve verzích sedan (F10), Touring (F11) a Gran Turismo (F07).

bmw novemodely bmw novemodely

Aleš Dragoun
Diskuze (76)
22. 5. 2013 12:12
Re: Né pětku né...
Po faceliftu má 520d stejnou normovanou spotřebu jako 518d. Alespoň tak to psal myslím Autocar.
Avatar - AUDIRS6
21. 5. 2013 16:42
Re: Né pětku né...
hmm, asi ano ;-) - ono 8 rokov hry na akordeoon...to Ti tie usi dost vycibri ;-)
21. 5. 2013 15:37
Re: Né pětku né...
Při ustalene rychlosti asi ne, ale popojizdeni ve meste je rozdil 4 valec a 6 valec v dieselu znacny. I ten diesel 6 val není libezny jak V8 benzin - ale mne osobne třeba zvuk motoru dost vadi, jinému ne, zalezi z ceho presedas, z benzinu V6 na 4 val diesel, to je rozdil...a pak vyssi otáčky, V6 jede v mnohem nižších a je az neskutecne, ze do kopce je schopne jet na 1500 otáček a motor se vůbec nenadre, tam podle mne proti 4 valu je také rozdil. Konecna spotřeba bude nekde kolem 1L rozdil a to mi za to stoji.
PS: nicmene ja osobne na vyber stejne nemel, chtěl jsem quattro, takze tam jina volba není ;-\
21. 5. 2013 13:10
Re: Né pětku né...
Co takhle 1,6TDI Superb? Nekomu to proste staci....
Avatar - AUDIRS6
21. 5. 2013 12:40
Re: Né pětku né...
ano, a papierova spotreba od... a papierove emisie od..., aby boli v Brusseli spokojni... 8-s