Řekl bych spíše, že koncernu TATA ani tak v případě investic do nového Defenderu nejde o peníze, ale o to, že "pracovní" vozidlo se nehodí do nově budované image landroveru jakožto výrobce luxusních SUV. Landrovery se nyní prodávají a servisují společně s Jaguarem a řadí se mezi prémiové značky, současný Defender do tohoto schematu jaksi nezapadá. Krátce řečeno, o zákazníky v montérkách na salonu Jagu nestojí a zákazníci v montérkách zase nestojí o ceny servisních prací Jaguaru. Tož tak!
Naprosto souhlasím, Defender v současnosti do LR prostě už nepatří a jen snižuje imag. Ale zas za takový defender [odkaz] by se nemusel nikdo stydět :-)
Řada G má 2 verze, jednu luxusní (dokonce i verze AMG), která se na salonu klidně může postavit vedle S-ka, a s tou se současný Defender rovnat opravdu nemůže, a pak užitkovou verzi Professional, jakousi pracovní obdobu Defenderu, která zase patří spíše do divize užitkových vozů Mercedes a na jejím základě vznikají armádní a jiné speciály. Jaguar/LandRover kromě Defenderu žádný užitkový automobil nemá a zřejmě ani do budoucna s užitkovými vozy nepočítá. Proto bude nový Defender na moderní hliníkové platformě, bez rámu a bez tuhých náprav, dosavadní užitkový charakter už ale mít nebude... To samozřejmě neznamená, že v terénu bude neschopný.
Neviem, či si pochopil, tak ešte raz:
"Nesúhlasím z názorom, že Defender končí kôli slabému image... "
A ešte dodám: MB G je luxusný len interiérom a motorom, nie konštrukciou.
Nikto nebránil Land/Range Roveru aby tam "fukol" silný motor, riadne disky, lepšiu plaubku, pohodlné kreslá, zónovú klímu a podobné srandy...
Géčko má vybudovaný gangsta image. Samozrejme, je to veľmi schopný stroj do terénu, no s 22 palcovými chróm diskami poslúži aj mafiánovi zo starej školy resp. majiteľovi bordelu. Defender toto nespraví ani keby tam niekto "fukol" neviem ako silný motor. Image sa buduje dlho a občas nepredvídateľne.
Defík, nech akokoľvek dobrý, je v súčasnosti relikviou minulosti, ktorá zo súčasným portfóliom materskej automobilky nemá nič spoločné. O géčku sa toto nedá povedať.
jo, tak nejak to je. To mi ale nebrani drzet dva roky ticha. I kdyz opravdovy Defender pro me skoncil pred par lety... skutecnej brutal to byl naposledy s TD5. A 300TDi byla jeste lepsi.
A to som sa tak tešil... :-|:'-(:-(
Wrangler je príliš moderný, Niv a a Jimny sú malé, Hunter zastaralý a G-éčko drahé, z Land Cruisera je SUV... Tak kde je niake moderné jednoduché úžitkové/expedičné, dostupné, terénne auto podľa starého receptu?!
Aspoň že sa v 2015 predstaví aj nový Wrangler, ajkeď ani tam si už niesom až tak istý(a síce je to moje vysnené auto, ale nieje taký úžitkový a jednoduchý ako Defík).
Europa nie je pupok sveta. Defender prehrava konkurencny boj najma s japoncami. A navyse original off roady ustupuju SUV-ckam. Bol som teraz v strednej Azii a Defendera aby tam lupou hladal. Zato japoncov je tam ako hub po dazdi.
Edit: V severnej Afrike, kde som bol nedavno, detto.
Chtěl bych mít garáž, kde by vedle sebe stál defender, mb g461, toyota lc7, uaz 469 a lada niva. Jedni s posledních dinosaurů v automobilovém průmyslu. A jak někdo takhle má v garážích ferarri nebo lamba, já bych v ní opečovával tyhle krasavce ...
Holt doba je zlá, EU a ekoteroristická lobby mocná tak pro tyhle auta není v tomto světě místo. Škoda. Nejsou dokonalá, ale na rozdíl od jiných aut mají duši. Bude hůř.
Zkuste si někdy Defender jako pracovní auto a budete rádi až vám to vymění za cokoliv jiného. Ten nový zvládne 95% v terénu, ale bude o 300% kulturnější.
Že LC 7 series je lepší vím i teď - nad 1HZ není :yes: Ale každé z těch aut má své kouzlo. Chceš li do divočiny jeď LR, chceš li i zpět jeď Toyotou ...
Defender pro LR je výrobně drahý a komplikovaný. Navíc oproti třeba Toyotě Hilux/Fortuner prodejně paběrkuje, tak se není moc co divit, že s tím LR chce něco dělat.
Osobně si myslím že nástupce Defenderu bude auto obdobného stylu jako Amarok/Hilux jedno/dvoukabina, s "kombi" provedením příp. podvozky k dostavbě nebo různé rozvory ... ale to je jen můj osobní názor ...
:yes: Přesně tak, taky radši LC J7. Defender jsem vždy kritizoval, po silnici se s tím fakt jezdit nedá a pokud chci jezdit v terénu, musím tam i dojet. Ale stejně je to škoda.