Nový, podobně drsný nástupce Land Roveru Defender nebude
Do koncernu Tata náležící automobilka Jaguar Land Rover se chtěla zachovat chlapsky a v nabídce uchovat podobně hardcorový model do nejtěžšího terénu, jakým už desítky let je typ Land Rover Defender, byť pochopitelně vyhovující dnešním požadavkům, mimo jiné i na ergonomii. Jmenoval by se stále Defender, ale nevyráběl by se v Británii - vznikal by v nové továrně JLR v Indii. Jenže ti, kteří na takový vůz netrpělivě čekají, mají smůlu, automobilka zrušila plány jak na stavbu takového auta, tak indické továrny.
Co tohle všechno znamená pro Defender? Kultovní off-road už stříhá metr, z legislativních důvodů se bude vyrábět jen do roku 2015 a poté skončí. Tedy alespoň v té podobě, v jaké ho známe nyní. Na nástupci se prý začalo pracovat, na současný typ ale moc nenaváže - ani ideově, ani časově.
Nový Defender se sice zdárně vyvíjí, do roku 2015 se ale nestihne a nedojde proto k přímému střídání, nástupce se představí s jistým odstupem. Možná je v tom i trochu politiky, aby se funkcionáři vyhnuli hněvu tvrdého jádra vyznavačů tohoto modelu.
Jméno Defender se stalo pojmem, současně se však celosvětově zmenšuje pro tento typ nekompromisních vozidel trh, proto bude nový Defender mnohem luxusnějším autem, postaveným z důvodu finanční úspory na nové firemní hliníkové platformě PLA. Land Rover v současnosti zvládá vyrábět 95 tisíc těchto platforem ročně, ale už se počítá i s rozšířením kapacity až na 180 tisíc kusů. Vůz určitě nepřijde o většinu svých dosavadních schopností, už ale bude lákat jinou klientelu, než dosavadní "pracant".
Základnímu hardcore Defenderu zlomily vaz současné potíže automobilové divize firmy Tata, kompromisní ekonomické vozítko Nano je obrovský propadák a SUV Aria zůstává daleko za prodejními očekáváními. Na hraní si s Defenderem tak momentálně není chuť, ani finance.