U nás by asi neuspěl, ledaže by někoho podplatil. V Česku se vyvýšené zpomalovací pruhy šíří jak houby po dešti. Samo o sobě je to chválihodné, kdyby nebyly tak šíleně vysoké. Nechápu, proč je dělají 15 cm vysoké, blbci, určitě by stačilo 5 cm. Mně osobně to zatím nevadí, ale co kdybych si chtěl pořídit nějaké sportovní auto? To si mám udělat seznam ulic, kudy neprojedu?
no v Osle riesia ine veci ako cesty, v Bratislave su vytlky cez celu cestu a clovek musi uplne zastat, no a 5 metrov dalej je spomalovac - uplne rozbity a da sa prejst plnou rychlostou. sami usudte ci je to na zasmiatie alebo zaplakanie ;-\
Ja bych strilel ty radoby architekty, projektanty, stavitele za ty jejich priserne vysoky obrubniky. Jsou vsude. Ty lidi snad jezdi na kole, ze nevi, co je to za peklo tyhle vymysly.
Proti dobře navrženým zpomalovacím prahům z žulových kostek nic nemám, pokud jsou na místech kam patří. Bohužel v CZ jsou nejčastější ty dodatečně montované ( [odkaz] ) a ty jsou do max. rychlosti 30km/h. Pro jistotu, se ale daleko nejčastěji vyskytují ty na 20km/h. A to samozřejmě v místech s povolenou 50 km/h, leckdy i na místech kde to není až tak potřeba. A nic naplat, tyhle montované prahy jsou dobré především na zničení auta. Nemluvě o tom, že dělají hrozný hluk a mít nějaký pod okny taky není nic příjemného.
Problém jev tom, že ty montované jsou dopravní značení a o jeho umístění může rozhodnout každý starosta, který o projektování nemá ani páru.
Ale ja myslím že i jemu by to u nas naší kompetentní uřednící promptně vyřídily ........ mam ten dojem že u nas by tohle auto stejně měl bud člověk napojenej přímo na vladu nebo špičky politckých stran, nebo možna až na Kalouska a to znamena v případě nepochopení ze strany uředníku ....... jejich postih, akterej uředník by to u nas riskoval že
To já taky, ale to zrcadlo co jsem požadoval a mělo být umístěno do 28.2.2013 tam pořád není a tak každý ráno vyjíždím do křižovatky "na doufáka"(doufám že nic nepojede)
Ale jak moc je ekologické a ekonomické místo plynulé jízdy brzdit a pak zase zrychlovat? z těch zpolodin musí mít blízkobydlící lidi asi radost. no nic přidáme filtry co se ser*u a bude zase dobře.
Kazící filtry mě až samy o sobě tak neštvou...halt si pořídím benzín nebo sáhnu po značce kde se nekazí/kazí méně/repase není drahá/popř. kde si dokáží poradit bez něj.
Mě štvou nezodpovědní lidé. Všude reklamy na vyřezávání filtrů (hned vedle folii na přední okna) + řidiči kteří se ani tak nestarají o své auto a podvádějí na emisích.
Tuhle jsem jel za čtyřkovým golfem, co chtěl předjet dodávku. Náhle se zahalil do oblaku černého dýmu (a bacha, teď nepřeháním, chvíli fakt nebylo nic vidět). A to mi neříkejte, že tohle může na silnice... (neříkám že to bylo filtrem, ten tam v základu možná ani nikdy nebyl, jen majitel byl zkrátka prase)
Golf IV. DPF nemá, mohlo to být odcházející turbo, kaťák, nebo nekvalitní nafta. Co se týká prahů, je to naprostá zhovadilost a tam kde by měly být (školy, nemocnice) samozřejmě nejsou. Zkuste si projet silnici z Prahy - Hrnčíř do Říčan, tam jsou tyhle obludy asi 3.
ano , mal nejaku inu zavadu, ale keby mal filter, tak ten sa v tomto pripade hned zaplni po kazdej regeneracii, tak sa vodic nastve a vykucha vadny filter (povedzme 8000Kc), ale ten za nic nemoze. Nasledne jazdi v ciernom dyme, az mu definivne odite ta konkretna chybna suciastka za povedze 20tisicKc. Nemysim, ze este znova namontuje novy filter za 15tisic.
Jj, Je to hnus velebnosti, taky tam jezdím :-) A například v Říčanech dole pod nemocnicí (Smiřických), kde je přechod do gymplu, tak tam nejsou. Jo a zdůvodnění proč nejsou mě pobavilo - prý pokud by na ně někdo najel ve vysoké rychlosti mohl by ztratit kontrolu nad vozidlem a havarovat :-) Z kopce dolů je tam sice 40km/h, ale skoro každej to tam kulí víc.
To je ještě slušný. Já chytil podobnýho idiota na dálnici v Mercedesu. V levym pruhu. Jel jsem za nim deset kilometrů a ten kripl neuhnul. Doufám, že to teď to hovado čte. Přeju mu abych chcípnul na puch z tý svý kraksny >:-[]
Logicky vzato, pokud je auto schváleno pro provoz na našich komunikacích, nemělo by mít problém s žádným retardérem, ne?
Jinak by bylo třeba zavést značku zákaz vjezdu vozidel se světlou výškou menší než...
Homologace nepočítá s retardéry. Pokud vím, světlá výška se v EU používá pouze pro klasifikaci vozu jako off-road. Ani nevím, jestli nějaký předpis reguluje jejich konstrukci. Zákon se k nim myslím chová jako k dopravnímu zařízení, takže asi nic nebrání tomu, aby nějaký moula na úřadě schválil 20 cm vysoký.