Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Buick oslavil 110 let existence značky

22 komentářů

Avatar - sargis
sargis
Ten '51 Le Sabre na titulke je paradny...zaujimave, ze v Cine nikto neriesi, ze Buick je rebrandovany Opel a v EU Opel a Vauxahall tahaju za kratsi koniec aj kvoli imidzu...
Avatar - Uhlik
Uhlik
V EU asi nie 😄

Insignia je druhe najpredavanejsie auto nepremiovej strednej triedy.
Astra je druha vo svojej triede, pred Focusom aj Meganom ci Octaviou.
Corsa je vo svojej triede tretia napriek tomu, ze je na trhu uz od roku 2006 (a stale je to 4. najpredavanejsie auto v EU).
Zafira je v triede 2. hned za Scenicom (alebo 3. ked ratame C max).
Meriva je v triede TOP, najpredavanejsie auto.

Cize to, co tvori gro predajov je uspesne. (Cerpam z udajov za rok 2012)

Jedine, kde Opel zaostava su SUV ci Crossoveri. Antara je stratena, tam to moze zmenit az nastupca a ako sa chyti Mokka uvidime.

Netreba si zamienat pojmy vychodna EU (alebo stredna) s celou EU. To by si clovek mohol napriklad mysliet, ze korejci, alebo Superb ci Fabia to neviem ako valcuje 😄 Pritom realita je uplne inde.

Ale prave kvoli tomu, aky pristup k vychodu ma napriklad Ford ci Opel, tak uz nedokazu predat ani milion aut rocne, co teda musi byt riadne vidiet na nakladoch...
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Buick v Číně není rozhodně jenom o Opelu...
xpaja
koukám, že ten 1951 Buick LeSabre má místo znaku českou vlaječku na středu poklice. To asi nebyl úmysl designérů 😄
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
To je Československá vlajka, keď vznikol Česká republika neexistovala. 😉
gil54
....že v galerii jsou obrázky s popiskami ? :yes😒br /> Díky. 😄
Avatar - Righ
Righ
Souhlas, 100 bodů p. Foktovi za popisky, v takových článcích obvykle chybí jako sůl. 😉

Btw na veteran.auto.cz vyšel před dvěma lety velmi dobrej článek o Buicku Roadmaster - [odkaz] . Legendárním je obzvlášť tenhle kabriolet - [odkaz] . Taky bych si dovolil postnout odkaz na patrně nejkrásnější variantu Buicku Century, model 36' convertible - [odkaz] . Slavnou se nicméně stala hlavně verze roku 39', která měla příď přepracovanou ve stejnym duchu, jako výše odkazovaný Roadmaster - [odkaz] . Člověk z těhle obrázků snáz než z galerie k diskutovanýmu článku pochopí, proč se Buicku Century říkalo "banker's hotrod" (MB 300SEL 6.3 stejnou přezdívku dostal až cca o 30 let později).

Na Buicku lze taky dobře ilustrovat úpadek americkýho automobilovýho průmyslu, kterej začal přibližně v době první ropný krize v první polovině 70. let a vyvrcholil krachem GM a Chrysleru a klinickou smrtí Fordu. To jsou konce - [odkaz] , [odkaz] ... 8-s
Avatar - Anonym
Anonym
Ten úpadek vznikl nesmyslným šetřením, a potom halvně oeintací na velké SUV a pickupy, které se ale v době krize přestali prodávat a v sedanejch a menších vozech neměli americké zančky čím konkurovat japoncům a korejcům, tedy čest vyjimkám typu Neon, Malibu či poč. 90let Taurus.
Avatar - Righ
Righ
Ten úpadek začal už v 70. letech a neřekl bych, že problém zapříčinily hlavně SUV a pick-upy, tyhle segmenty jsou naopak velmi životaschopný a několik krizových let na tom z dlouhodobýho hlediska nemůže nic změnit. Za hlavní důvody úpadku považuju příklon k naprosto unylýmu, bezpohlavnímu a fádnímu designu, který vygradoval v 90. letech (viz tebou vyzdvihovaný modely Taurus - [odkaz] a Neon - [odkaz] ), dále technický zaostávání, mizerná kvalita materiálů a výroby, průměrná spolehlivost a samozřejmě tvrdá asijská konkurence. Naštěstí to vypadá, že americkej automobilovej průmysl opět vstává z popela a nachází vlastní tvář, vem si, jak třeba dneska vypadá ten Taurus - [odkaz] . :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Akorát že toho Taurusu se v 90. let prodalo x tolik co dneska.
V roce 1995 se jich prodalo 368 tis ks jen v USA, loni se jich prodalo 66 tis. Skoro 6x méně....Rozdíl že.

Ještě maličkej detail - nepřipomíná ti Taurus 90. let nápadně Sierru, Scorpio atd?[odkaz]

[odkaz]

Pokud ne, tak oční , pokud jo, v tom případě evropa produkovala bezpohlavní a fádní design jen to švihlo, že.

Neon byl další příklad komerčně úspěšného vozu - prodalo se jich mraky po celém světě a byl oblíbený u studentů, chudší vrstech a rchnolná verze SRT4 naopak u tunerů, amatérských závodníků atd.

Těch vozů co bylo úspěšných bylo samozřejmě víc, ale byly tam i naprosté propadáky.

co se týče designu, tak tam v 90. letech vyčníval právě chrysler jehož vozy se orpoti GM a Fordu dost odlišovaly už jen koncepcí CabForward a tvary.

U GM je nutno dodat že nejmenší vozy byly převzaté suzuki, toyoty atd.
Prvnív lastní model byl až Cavalier následnovaný Malibu a Luminou.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Neon je pěkný auto, v rámci možností.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
騴PÚŮ
! C
Avatar - Anonym
Anonym
ti z toho švihlo jo >😁 >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Kdyby si mě to nechal dopsat, editoval jsem to. No nic...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak to s tebou nemůžu souhlasit. Musíš ten design zasadit do kontextu doby. Uvědom si, že ještě v polovině osmdesátých let, bylo mnoho US aut hranaté krabice a už i bez chromu. Některé i názvem, třeba Buick REGAL, to hranatě i zní. Tahle kulatá auta se začala do produkce dostávat začátkem 90.let a stály za nimi právě studie z druhé pol. 80.let.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty hranaté vozy byly taky nejlepší....

[odkaz]

Prostě klasická amerika jak má vypadat :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jenže.
a) tohle je ještě z konce 70.let a má to celkem dost chromu
b) je to Cadillac
c) mě se víc líbí ameriky MY do r. 75 (obecně, ročník zhruba).

PS. Cadillac na to zakulacování přešel o něco později. Tohle třeba také není žádné terno. [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
DeVille, předohrab. Pořád ještě klasika, líbí se mi.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tobě se taky líbí všechno. Mě ne, tedy zejména nemám rád ten typ kabiny se strmým zadním sklem. Často se k tomu přidávají i skloněná přední světla.
Naopak mě mrzí, že z konceptů z 90.let nevydolovali víc. Takovej Chrysler Chronos... ten vypadá, že by si dal QP k večeři.
A koncept 300 Hemi c má čumák, který jakoby vycházel z 300M, zajímavý auto, o něm jsem dosud nevěděl. Na titulní fotce se zdá, že by ta maska mohla být inspirací i Škodovce 😄 [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Všechno se mi rozhodně nelíbí, i mezi hranatejma autama bly nezáživný tuctovky....

Chronos byl částečně předloohou právě pro sériové 300C
Avatar - Anonym
Anonym
i když vždycky sem přemýšlel zda radši neměli nechat Pontiac či Oldsmobile. Ale díky pozicím v číně to bylo jasné.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Musím říct, že Buick měl z mého pohledu asi nejméně zajímavých modelů. Vpodstatě od poloviny 70. let už se mi nelíbí snad žádný. V éře muscle cars nabízel snad jen GSX. Přesto je škoda, že dnes je to jen obchodní značka.