Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: FED ALPHA má o 72 % nižší spotřebu než M1151 HMMWV

FED ALPHA vyvinula společnost Ricardo v rámci programu Fuel Efficient Ground Vehicle Demonstrator (FED) zaměřeného na hospodárnost daného druhu vozidla.
Zpět na článek
26. 5. 2013 11:51
26. 5. 2013 12:07
26. 5. 2013 13:22
26. 5. 2013 14:22
26. 5. 2013 18:00
26. 5. 2013 18:51
26. 5. 2013 20:24
26. 5. 2013 20:41
26. 5. 2013 21:16
26. 5. 2013 20:40
26. 5. 2013 15:00
26. 5. 2013 15:50
27. 5. 2013 01:16
27. 5. 2013 02:13
27. 5. 2013 08:02
27. 5. 2013 10:40
27. 5. 2013 10:50
27. 5. 2013 11:05
27. 5. 2013 10:44
26. 5. 2013 10:55
ta vnitrni vybava je uzasna
superb ma ve dveřích destnik, tohle samopal

uz vidim jak nejakej vybrzdovac typu trpise pribiha k mymu auto ze me z nej vytahne, ja bezvyznmne pootevru dveře a rukou nahmatam kver ve dveřích.
to by asi rychle zchladnul ...
Rozbalit vlákno
4
26. 5. 2013 11:47
Re: ta vnitrni vybava je uzasna
Tak jen, aby to po vzoru HMMV udělali i jako civilní verzi pro všechny, kdo si potřebují něco kompenzovat.
Avatar - positivemind
26. 5. 2013 12:05
Re: ta vnitrni vybava je uzasna
Na to už je tu Marauder :-) [odkaz]
Avatar - skejpa
26. 5. 2013 13:20
Re: ta vnitrni vybava je uzasna
:yes:
26. 5. 2013 15:54
Re: ta vnitrni vybava je uzasna
Konecne plnokrvny shooting-brake.
Avatar - happy_driver
26. 5. 2013 11:51
...
Tragedia nazivo. Terenne schopnosti musia byt, mierne povedane, dost zufale. Svetla vyska, najazdove uhly, no proste mizeria.
Rozbalit vlákno
11
26. 5. 2013 12:07
Re: ...
a to si usoudil z obrazku? pac pokud by si mel moznost vedle toho stat, tak bys vedel ze to neni zadnej drobecek, svetla vejska je okolo 25cm, a najezdove uhly to ma docela slusne vzhledem k tomu ze to neni primarne terenak

sem zvedav co napises az zverejni videa kde to upaluje v terenu >:D
Avatar - happy_driver
26. 5. 2013 13:22
Re: ...
Nedaj sa vysmiat. V terene mam odjazdene toho dost a tento demonstrator je taky terenny uboziak. Oproti povodnemu HMMWV je to az trapne, ten mal svetlu vysku 46,2cm (konkretne M1165A1 General Purpose Vehicle, stvordverak s malou korbou) a najazdove uhly vpredu vzadu 48°/40°. A toto..... :no: Samozrejme, uspora paliva pri tom mnozstve aut obrovska, len kto to bude chodit vyprostovat? 8-s
26. 5. 2013 14:22
Re: ...
takze poznas terenni schopnosti podle fotek?

mimochodem HMMWV ma predni az 73°a zadni az 42°a mene, u vetsiny aktivnich verzi je to jak pises do 48 na prdek a do 40 na zadek ;-) podle pouzitych nastaveb, pro tohohle krasavecka jsem delal par veci do prezentacniho PDFka a soucasti byla dokumentace na vsechny aktivni verze HMMWV ktere v te dobe 2011 americka armada pouzivala , takze nemam sebemensi problem si proste projit tech cca 2GB PDFek a zjistit si jakakoliv data k tem autinum a nemusim v terenu stravit ani jedinej metr >:D

takze proste prosimte hodnot schopnosti auta az podle toho jake opravdu jsou, a ne jen podle par fotek, tohle auto ma nejen ruzne vejsky podvozku, ale stejne jako HMMWV ruzne najezdove uhly podle verze/nastavby a bude mit i ruzne nastavby pro ruzne ucely, na fotkach vidis vpodstate verzi ktere by mela slouzit jen jako rychle zasahove vozidlo a vypada spis jako zavodak se snizenym podvozkem >:D
Avatar - happy_driver
26. 5. 2013 18:00
Re: ...
Samozrejme, ze z fotky. To je ten rozdiel, ja to odhadnem vdaka skusenostiam z praxe, ty z kompilovania prezentacneho PDF....

Konkretne prevedenie na foto moze byt skutocne zasahovka, ale max. pre spevnene komunikacie a lahsi teren. Maly predny najazdovy uhol, maly prechodovy uhol, nizka svetla vyska a odhadnutelne mizerne krizenie naprav su zarukou lahkeho uviaznutia uz pri prekonavani menej narocnych terennych prekazok. Vlastne nic prekvapujuce, z pohladu offroadoveho jazdenia je to bruchoplaz. Nehovoriac este o tom, ze ma oproti HMMWV o 2" vacsi priemer kolies....

Ak existuju prevedenia vhodnejsie do narocneho terenu, je to len logicke, toto konkretne je asi najma fuel saver.
Kedze sucasnym "typickym" bojiskom su podmienky Iraku, Afganistanu a pod., nie su ziadnou vynimkou aj tazsie prekonatelne tereny (pricom podklad moze byt kludne aj pevna skala). Jeden priklad za vsetky - zial nepamatam si to na 100%, takze to ber s rezervou - kde je vidiet opodstatnenost terennej koncepcie a la HMMWV je klip z prepadnutia ceskej patroly v Afg. Zial, nasiel som len osekanu verziu reportaze, kde nie je vidiet, ako museli v takom mensom wadi opustit a znicit uviaznuty HMMWV - [odkaz]
Kde este henten demonstrator, v tom konkretnom prevedeni ani omylom....
26. 5. 2013 18:51
Re: ...
ja zadny schopnosti neodhadoval, zatim jsem auto videl pouze staticky a tak nemam duvod jeho terenni schopnosti hodnotit, a z prilozenych blueprintu pro prezentaci je jasne ze bude mit svetlou vejsu od 23 do 42cm a najezdove uhly ktere na blueprintu nejsou a odhadl jsem je pouze podle blueprintu k HMMWV budou velice podobne, s tim ze zadni ma fed alpha vetsi, zadna z dosavadnich planovanych nastaveb nema previs
26. 5. 2013 20:24
Re: ...
hranate je to dost zde se do 1000 poly vejdes ;-)
Ja to videl jen u Lena ale do terenu to nevzal
[odkaz]
26. 5. 2013 21:16
Re: ...
do 1k poly se vlezu s cimkoliv co nema vic nez 4 kola >:D

ale tady platili desne malo a navic nato bylo malo casu, takze ani textury ani poradna topologie, proste hnus
Avatar - happy_driver
26. 5. 2013 20:40
Re: ...
OK.....necham sa prekvapit verziou pre tazsi teren.
Avatar - gld
26. 5. 2013 15:00
Re: ...
Tak vám neviem ale keď si pozerám zábery z bojových zón, väčšinou sa tieto autá pohybujú po...cestách. Šokujúce, že?

Rock climbing to robiť nebude, hlavne aby bol pancier dosť hrubý..
26. 5. 2013 15:50
Re: ...
Otázka je, jaké schopnosti reálně armáda potřebuje. Očividně jim to stačí. Nakonec to nemá být jediné čtyřkolové vozidlo ve službě. A o nájezdové úhly bych rozhodně strach neměl.
26. 5. 2013 14:06
Dovnsizink nič?
Prvé ma napadlo, že tam bude 1,2 TSI
Rozbalit vlákno
3
Avatar - gld
26. 5. 2013 15:01
Re: Dovnsizink nič?
0,9 twin air
26. 5. 2013 15:39
Re: Dovnsizink nič?
no v této kategorii vozidel o downsizing docela jde :-) H1 pokud vím měl vždycky osmiválce s objemem přes 6l, takže čtyřválec 4.5l je razantní skok dolu :-)
Avatar - guze
26. 5. 2013 18:10
Re: Dovnsizink nič?
Prvně mě napadlo, co budeš asi za ment.álka, když napíšeš takovej shi.t....
Avatar - Ja Prvni 123
26. 5. 2013 18:30
lepší se to lepší se to...
ale na Defendera to pořád nemá. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - VDC
27. 5. 2013 01:16
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
6
27. 5. 2013 02:13
Re: sss
Myslíte že na spotřebě armádě nezáleží? Spotřeba paliva a zásobování hraje dost významnou roli - viz. např. bitva v Ardenách 1944, kdy Tigerům došlo šťáva.

Pokud bude armáda schopná snížit spotřebu, vydrží jí strategické zásoby v případě konfliktu o něco déle (pokud je ubrání a bude schopná použít), popř. odlehčí zásobování.

Stejně tak hluk - pokud uslyšíte kolonu na 20km, tak moment překvapení je ten tam ;-)
27. 5. 2013 08:02
Re: sss
nemám nic proti naftě v podobných vozidlech, jen se trochu bojím spolehlivosti při vojenském nasazení u přeplňovaného motoru
27. 5. 2013 10:40
Re: sss
humvee ma prepolnovany diesel uz davno. A evidentne s tym velke problemy neboli
27. 5. 2013 10:50
Re: sss
? A co si myslíš, že v těch autech mají? Křečky? :-) Viděl jsi někdy (dvou)proudový motor? A víš, jakou mají spolehlivost? Problém turbín a kompresorů je hlavně tlak na cenu a armáda ve vojenských specifikacích platí úplně jiné peníze než běžný člověk.
27. 5. 2013 11:05
Re: sss
i v civilnim svete by takovej motor byl asi co se vydrz tyce docela na spici, staci se podivat na obsah/vykon, tyhle motory budou pocitam delane prave nato aby vydrzeli, stejne jako treba u nakladaku

ale to se jen domnivam
27. 5. 2013 10:44
Re: sss
Zásobování je v armádě velký problém. Víš vůbec, kolik stojí litr paliva v bojové zóně? Vezmu Američany, při nákupní ceně pod 3 dolary za galon je za ideálních podmínek vyjde galon na 13-15 dolarů (tedy pozemní zásobování v době míru). Při taktickém zásobování v boji však může galon stát od 100 do 600 dolarů. To máš až nějakých 160 dolarů za litr.

Přitom například jen mariňáci v Afganistanu spotřebují 800 tisíc galonů za den. A celá jejich operace v Afganistanu 300 tisíc barelů za den (barel má asi 160 litrů). A to tu platí ještě další nestandardní náklady, takže ceny se pohybují hodně vysoko (mluvilo se o 400 dolarech, ale reálně to bude asi méně, i když po tom průseru s Pákistánem těžko říct). Umíš si tedy představit, co to je úspora 30% nákladů na palivo? Nemluvě o tom, že nízká spotřeba nikdy není mínus, je to taktická výhoda.
30. 5. 2013 01:08
Kvalitní koncepce,
je jasné, že toto vozidlo je mnohem modernější a pro vojáky uvnitř bezpečnější než starý Humvee. Je to taková pojízdná pevnost. Zkosené pancéřování ochrání proti minám, silná neprůstřelná skla a pancéřové dveře ochrání proti lehkým zbraním. Nižší světlost není na škodu. Pro prašné cesty úplně stačí. K tomu mám pocit, že podvozek je na vzduchových tlumičích, takže bude jeho výška regulovatelná.
Jedinou nevýhodou asi bude velmi malá odolnost proti zápalným lahvím - motorový prostor je nedostatečně chráněn. Ve spojení s citlivou elektronikou motoru bez které je vozidlo imobilní to může být Achillova pata. Klasické jednoduché diesely pouze s mechanickými čerpadly jsou podstatně odolnější, prakticky nezničitelné a dokud funguje dodávka paliva, vozidlo je mobilní. Taky není jasné, jestli má vozidlo automatické dohušťování pneu nebo nějaký runflat, který ho dokáže nahradit.
Rozbalit vlákno
0