Program FED byl spuštěn v roce 2008 a jeho cílem je vytvořit řadu lehkých taktických kolových vozidel pro vojenské využití, které ve srovnání se současnými stroji nabídnou výrazně nižší spotřebu paliva.
První zástupce s označením ALPHA byl navržen podle požadavků, které vypsala Armádní tanková divize pro výzkum, vývoj a konstrukci (TARDEC). Toto vozidlo bylo testováno v armádním prostoru Aberdeen v Marylandu.
Během dvouletého testovacího programu dosáhl FED ALPHA oproti americkou armádou používanému M1151 HMMWV, z nějž vycházel civilní Hummer H1, o 72 % nižší spotřebu paliva. Během testů se přitom pohyboval po běžných silnicích, v náročném terénu a plnil podobné úkoly jako při ostrém bojovém nasazení.
FED ALPHA s čtyřmístným interiérem má skelet karoserie a některé povrchové panely z lehkých hliníkových slitin Alcoa Defense a hlavní části karoserie i podvozku jsou vybaveny pancéřováním, které má ochránit především posádku vozidla.
V přídi uložený přeplňovaný vznětový čtyřválec Cummins ISB o objemu 4,5 litru s výkonem 150 kW (204 k) je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou Aisin, jejímž prostřednictvím pohání všechna kola.
Součástí výbavy vozidla je systém, který řidiče informuje o tom, jak co nejhospodárněji zacházet s palivem. K snížení spotřeby mají přispívat i pneumatiky Goodyear Fuel Max s nízkým valivým odporem, které byly vyvinuty přímo pro FED ALPHA.