Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Passat VIII: Větší, lepší, úspornější

Více místa, síly, prestiže a ve všech směrech se zlepšit - to je recept budoucího passatu na úspěch. Zmenší se také tržní odstup od vrcholného phaetonu.
Zpět na článek
28. 5. 2013 17:29
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 5. 2013 08:25
28. 5. 2013 09:08
28. 5. 2013 11:09
28. 5. 2013 19:21
29. 5. 2013 22:29
28. 5. 2013 19:22
28. 5. 2013 20:50
28. 5. 2013 08:31
28. 5. 2013 08:45
28. 5. 2013 08:51
28. 5. 2013 08:54
28. 5. 2013 19:23
28. 5. 2013 08:51
28. 5. 2013 09:54
28. 5. 2013 11:34
28. 5. 2013 19:24
28. 5. 2013 12:15
28. 5. 2013 13:31
28. 5. 2013 14:50
28. 5. 2013 15:57
28. 5. 2013 17:52
28. 5. 2013 19:24
28. 5. 2013 12:37
28. 5. 2013 13:29
29. 5. 2013 09:55
29. 5. 2013 12:00
29. 5. 2013 19:09
30. 5. 2013 09:01
28. 5. 2013 08:45
28. 5. 2013 09:07
28. 5. 2013 09:15
28. 5. 2013 09:26
28. 5. 2013 09:43
28. 5. 2013 13:45
28. 5. 2013 17:30
28. 5. 2013 17:31
28. 5. 2013 19:25
28. 5. 2013 08:47
28. 5. 2013 09:09
28. 5. 2013 09:18
28. 5. 2013 19:29
28. 5. 2013 09:38
28. 5. 2013 09:47
28. 5. 2013 19:29
28. 5. 2013 09:41
28. 5. 2013 09:47
28. 5. 2013 09:57
28. 5. 2013 10:43
28. 5. 2013 11:19
28. 5. 2013 16:22
28. 5. 2013 17:29
28. 5. 2013 09:45
28. 5. 2013 11:31
28. 5. 2013 17:27
28. 5. 2013 18:13
28. 5. 2013 18:41
28. 5. 2013 20:52
28. 5. 2013 22:12
20. 6. 2013 22:28
28. 5. 2013 08:10
Nesmyslnej článek
...ještě, že redakce vyvrátila domněnky nás trubců, že novej Passat bude menší, horší a žravější. Kromě nesmyslnejch spekulací, který by dokázalo vymyslet i 10-ti letý dítě se z článku nedozvíme zhola nic...až na informaci, že díky MQB bude Passat prostornější...což je samo o sobě hloupost. Nepoměrně větší váhu bude mít snad řešení karosérie.
Pokud vybíráte články z AutoBlesku, pak prosím vybírejte důsledněji... :no:
Rozbalit vlákno
73
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 08:31
Re: Nesmyslnej článek
A bude mít (KONEČNĚ - tak 2-3 generace PO konkurenci) i silný naftový 4válec (kterým koncernoVWí fandoVWé zatím říkají "vyhoněné", tak jsem zvědava na tu "OBRÁTKU" :-)
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2013 09:05
Re: Nesmyslnej článek
2400 barů vstřikovacího tlaku udělá svoje. Zatímco benzín už nemá kam jít, nafta může - a v plánu je až 3000 barů pro Euro 7.
Volvo už zahájilo výrobu motorů (4-válců) s 2500 bary a vydává sebevědomá prohlášení, takže počítejme minimálně se 165 ale spíše se 170 kW, krouťák mezi 500 a 600 Nm.
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 09:30
Re: Nesmyslnej článek
170 kW má budoucí BMW 25d (které čeká "na použití"), VW příjde se svou verzí o fous později, ale "hlásí" ještě VĚTŠÍ výkon (proto jsem tak zvědava na skalní fandy VWaudi, kteří roky "hájí" V6 3.0 s výkonem 150 kW a modernější novější výkonnější pohonné jednotky ostatní výrobců označují za "vyhoněné" - tak už se těším na tu (jejich) "obVWátku" v názorech (na "vyhoněné" 4válce :-)
Avatar - Dinar
28. 5. 2013 11:02
Re: Nesmyslnej článek
Demagogie, jako vždy... Podstata je v tom, že dýzlový čtyřválec může sice produkovat dostatečný výkon jak pro vyšší střední tak dokonce i pro lux. sedany, ale svým projevem se do aut těchto tříd nehodí, resp. je a může být vnímán automobilovým fajnšmekrem pouze jako kompromis. Proto audi rozhodně patří pochvala za to, že proti dvouturbovým čtyřválcům staví podladěný šestiválec, který má sice handicap tabulkové spotřeby, ale v reálu jezdí za stejně a s podstatně lepší kulturou chodu, které čtyřválec z podstaty není schopen dosáhnout.

Jistě by bylo hezké, kdyby podobné platilo i pro mainstream střední třídy, jenže tady, jak sama dobře víš, je dnes obvyklou konstrukcí motor napříč a primárně přední pohon, takže zástavba véčkového dýzlu je velmi problematická. Proto je logickým řešením snaha o "honění" čtyřválců, a přestože není dnes použití dvouturbových vysokovýkonných verzí (nad 150kW) nijak obvyklým řešením (tady si v plivání na VW vypomáháš JEN příklady z premie), tak za pár let zcela jistě obvyklým bude. Tedy nejen vw bude mít v budoucnu čtyřválcový turbodýzl s výkonem 170kW a vyšším. Ale protože nikdo z konkurentů VW zatím takový motor nemá, pak zcela jistě nelze informaci o tom, že passat, který přijde s tímto motorem v roce 2014 hodnoti větou " konečně... 2-3 generace po konkurenci", jak se tu snažíš tvrdit.
28. 5. 2013 13:14
Re: Nesmyslnej článek
Také je to otázka poptávky po takové motorizaci. Kdyby byla dostatečná, asi by moc neotáleli. A i pro nový Passat plánují benzínový šestiválec.
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 14:14
Re: Nesmyslnej článek
(myslím že) NEeee ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 15:13
Re: Nesmyslnej článek
Jste si (naprosto) JISTý? :-)
28. 5. 2013 15:22
Re: Nesmyslnej článek
Nesedím v radě, takže ne. Ale to, co mají v materiálech, je jednoznačně VR6.
Avatar - Dinar
28. 5. 2013 15:47
Re: Nesmyslnej článek
Ta informace o Nové turbo vr6 běhá po netu už nějakou chvíli, když se nad tím člověk zamyslí, logiku to má, chtějí-li posunout passata jak rozměrově tak výbavou o kousek výše, měli by něčím důstojným nahradit i stávající atmo VR6.
28. 5. 2013 16:32
Re: Nesmyslnej článek
Navíc VW nekončí na Passatu a neprodává jen v Evropě. VR6 jsou schopni udat. Jsem zvědavý, jak na tom bude s hmotností. Šestiválce napříč jsou někdy pohroma.
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 17:22
Re: Nesmyslnej článek
Já tedy četla že V(R)6 již NEbude - což vzhledem k výkonům již současných 4válců a tomu že jde o vůz OD modelového roku 2015 to působilo celkem "logicky"
Avatar - Dinar
28. 5. 2013 15:57
Re: Nesmyslnej článek
Myslím, že klasickou V6 s 90st rozevřením tam napříč ani nemůžou vecpat, benzín 3,6 je taky VR6ka.
28. 5. 2013 16:25
Re: Nesmyslnej článek
Tím spíš TDI. Je to ohromný motor. Rozhodně by to chtělo něco kompaktnějšího.
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 16:26
Re: Nesmyslnej článek
(myslím že už to "VWyřešili") Budou to ("kompaktnější") 4 válce (v benzínu i naftě.. ;-)
..tak jako u všech ostatních :-|
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 14:11
Re: Nesmyslnej článek
:-) >:D >:-[]
(VWe jménu koncernu) TOLIK chyb v jednom textu? ;-)
Avatar - Dinar
28. 5. 2013 15:42
Re: Nesmyslnej článek
To jen to tvé dětinské vidění světa, to tě omezuje. A samo i onen věčný nedostatek vlastní zkušenosti. Projeď si současnou 5ku ve verzi 525d jednou se šestiválcem a pak se čtyřválcem a přijď mi povyprávět, kde mám chybu. ;-)
28. 5. 2013 15:09
Re: Nesmyslnej článek
...ten Kyliin citrón asi nebude úplně poruchový auto, vypadá to, že ještě nejela náhradním C5 se čtyřválcovým HDI >:-[]
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 15:10
Re: Nesmyslnej článek
(jak je dnes už z více zdrojů jasné) Poruchovostí/ spolehlivostí ale zase "žádný převrat" - něco jako AUDI ;-)
PS: Biturbo 4válec 2.2 HDi minulé generace se 125 kW i twinscroll turbo té současné se 150ti kW ale ZNÁM :-)
(po TOLIKA letech skoro TĚŽKO si představit že něco tak výkonného bude mít i Passat ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 15:28
Re: Nesmyslnej článek
Tak Passat je "lux. sedan"? A od kdy? ;-)
PS: Zrovná já má "Véčkový diesel" - pokud NEvíte :-)
Avatar - Dinar
28. 5. 2013 15:37
Re: Nesmyslnej článek
Snad jen, nauč se číst! :-!
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 15:47
Re: Nesmyslnej článek
Jak "kličkujete"? Klidně UZNÁM že DOBŘE :-)
V6 napříč v mainstreamu - NO problem ;-)
Konkurence (ta mainstreamová) nabízí ze 4 válců dnes ca 140-150 kW (v minulé generaci bi-turbo 4 válců nějakých ca 130? musela bych "se podívat"), než příjde (opakovaně) ohlášené 4válcové Bi-Tdi bude to docela pravděpodobně zase o něco VÍC (ať počítám jak počítám, VW přichází o 2-3 generace POZDĚJI :-)
PS: Samozřejmě jde o motory stále stejného základu, v průběhu let se měnil vstřikovací tlak a turba. Zpočátku šlo o bi-turba, později jedno (twinscroll) a dle náznaků od VW pro ty vysoké, tzv. "vyhoněné" výkony opět použijí 2 turba
Avatar - Dinar
28. 5. 2013 16:06
Re: Nesmyslnej článek
Jaký no problem, kromě c5 nemá v6 dýzl v akt. generaci nikdo, laguna coupe už je taky passé. Sto ku jedné, že ani c5 v příští generaci tu v6ku mít nebude, a zcela jistě je jedním z důvodů i devastace jízdních vlastností takto těžkým motorem položeným napříč nad až před přední nápravou předokolky. Někdy zkus v tom svém kočáru zatočit.
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 16:23
Re: Nesmyslnej článek
Že je dnes V6 (benzínové i naftové) již "výjímkou" ale NEmá až tak souvislost s "velmi problematickou zástavbou" jak tvrdíte, příčina je daleko prostší - potřebný výkon (ca 150 kW - je-li řeč o dieslu) je (už nějakou dobu) pokryt 2litrovými 4 válci a vyšší výkon v mainstreamu se zatím jevil jako "neopodstatněný" = NE příliš prodejný
Ehm, víte že když uložíte "těžký V6 motor" PODÉLNĚ nad až před přední nápravou předokolky...
..tak dopadnete jak (starší) Audi? :-)
A tohle NENÍ VTIP!!! (dovolila bych si "povolat" MTho aby má slova POTRVDIL - na jeho technické znalosti snad "dáte" ;-) ) PODÉLNÉ uložení (těžšího) motoru je v kombinaci s předním pohonem "ráj" pro SILNÉ TENDENCE K NEDOTÁČIVÉMU CHOVÁNÍ vozu (zjednodušeně "napříč" je LEPŠÍ než "podél"!!!
..kdo by to byl řekl, že? ;-)
28. 5. 2013 16:52
Re: Nesmyslnej článek
Tím hlavním je tu většinou prostor. O ten běží. Jinak v autě není jen motor. Podélně uložené motory mají převodovku za nápravou (pominu-li možnost transaxle u RWD). Audi v tomhle dělá zvláštní kompromis - mají podélně uložené motory, ale přitom je narvou až dopředu, aby nezabraly tolik místa. Když pomineš prostor, tak je podélné uložení jednoznačně lepší. A v nedotáčivosti to není (když máš prostor, tak můžeš strčit i příčně uložený motor daleko za nápravu).
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 17:00
Re: Nesmyslnej článek
S vaším textem NAPROSTO SOUHLASím - hlavním důvodem poněkud "kompromisního" řešení v motorovém prostoru je více PROSTORu v kabině (že já více oceňuji uložení motoru ála BMW a z toho plynoucí MENŠÍ prostor - to asi ani nemusím "rozebírat", že? :-) )
Měla jsem ale na mysli něco trochu jiného - "teorii" (poučku), že když u předokolky (řekněme) na STEJNÉ místo umístíme motor podélně a napříč, tak VĚTŠÍ tendence k nedotáčivost má (pro někoho možná "trochu překvapivě" - vzhledem k tomu že to je "prémiové" uložení motoru) PODÉLNÉ uložení = audi, Passat o 2 generace zpět a jeho "čínská" nebo jaká verze Superb minulé generace a možná ještě něco, už nevím.. ;-)
28. 5. 2013 17:38
Re: Nesmyslnej článek
Logicky, když si vezmeš řadový motor, tak příčně zabere na délku mnohem méně prostoru. Ve skutečnosti záleží na více faktorech. A relativně krátký a rozevřený vidlicový motor je na tom jinak než řadový. Audi si snaží vzít z obou koncepcí to lepší a auta tím trpí. Není to nic neřešitelného, ale priority mají očividně jinde. Jsou tvrdohlaví jak u Porsche. :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 20:45
Re: Nesmyslnej článek
Zvláštní že "tvrdohlavost" Porsche mi (nějak) NE"vadí", zatímco.. ;-)
Avatar - AUDIRS6
28. 5. 2013 18:31
Re: Nesmyslnej článek
vynimocne iba v tom, ze V6 priecne, nez pozdlzne - menej zatazuje predok - ciastocne suhlasim.
Ale - to je pripad len fakt starsich Audi, MLB je uz na tom o dost lepsie...
pekny priklad bol Peugeot 605 s V6, ktory mal na svoju dobu...hmm, ako by som to napisal ..."zaujimave" jazdne vlastnosti ;-)
...ale Quattro je Quattro, a mat v Audi V6 bez Quattra - hlavne v tych starsich modeloch - hmm, to fakt nebolo to pravee. ;-)
taak, vustretovy krok urobeny, dufam, ze to ocenis :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 20:43
Re: Nesmyslnej článek
To není o "vustretovom kroku" (doufám že se to tak řekne ;-) ), ale o tom že jste řekl FAKT a PRAVDU = OCEŇUJI :yes: :-)
28. 5. 2013 11:22
Re: Nesmyslnej článek
Benzín nemá kam jít ? A co 2.0Turbo 207kW od Opelu ? Před pár lety nemyslitelné.
Avatar - gld
28. 5. 2013 12:00
Re: Nesmyslnej článek
Lancer evo bol pred pár rokmi tiež nemysliteľný? ;-)

Dvojlitrové benzín turbo s +- 200 kw nie je žiadna technologická revolúcia.
28. 5. 2013 13:18
Re: Nesmyslnej článek
Proč? Posun posledních řekněme deseti let je přívětivost. Vydolovat výkon nebyl problém. Jinak před pár lety (2008) tu byl 228 kW 2,0 TFSI.
Avatar - mustafa
28. 5. 2013 11:26
Re: Nesmyslnej článek
Blábol jako vždy. Co je jen v mokrejch snech o 170kW dieselech, tak u benzinů se jedná defakto o podladěnej motor...
28. 5. 2013 15:10
Re: Nesmyslnej článek
Nemá náhodou BMW už teď 160kw? VW u Transporteru snad i 162...to vše z dvoulitrový nafty...jaký mokrý sny?
Avatar - mustafa
28. 5. 2013 16:06
Re: Nesmyslnej článek
Jsou to mokrý sny. 170kW tu žádnej seriovej dvoulitr nemá a ty, co se tomu přibližujou na to potřebujou dvě turba. Tojest další věci, který se můžou pokazit, turbem počínaje, přes různý regulační ventily, který je ovládaj, až po vstřikovače s velkým vstřikovacím tlakem. Oproti tomu tady máme benzin viz Opel 207kW, Audi 221kW, Mercedes 250kW, to všechno konvenční technologie s jedním turbem.
28. 5. 2013 09:07
Re: Nesmyslnej článek
Oproti většině konkurence má zase 4Motion, nebo V6 benzín...takže se nedá mluvit o nějaký ztrátě u modelu z roku 2005, tady už by většina výrobců představovala 3.generaci, kdežto VW si mohlo dovolit pouze facelift.
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 09:26
Re: Nesmyslnej článek
V6 (pochopitelně) už žádné NEbude.. :-)
Avatar - AUDIRS6
28. 5. 2013 12:34
Re: Nesmyslnej článek
bude VR6 3.0 TFSI zatial oficialne nic nenapisali, ale maju hotovu verziu s 300 PS, a ten "vyhoneny" 2.0 BiTDi - no co ineho silnejsieho tam mozu dat...ked klasicka V6 TDi sa im do MQB neda dat...a VR6 TDi >:D - to si teda ani ja neviem dost dobre predstavit - preto to berem ako z nudze cnost, a zabiju tim 2 muchy 1 ranou:
Teba, a EU nezmysly o spotrebe a CO2 >:-[]
28. 5. 2013 13:25
Re: Nesmyslnej článek
VR6 TDI je zajímavá myšlenka, ale otázka je, kdo by ho kromě Francouzů kupoval. >:-[] Pro benzín je tu vždy Severní Amerika.
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 15:03
Re: Nesmyslnej článek
Proč pro vůz nabízený OD modelového roku 2015 vyvíjet V(R)6 3.0 s 300 PS, když konkurence (BMW) má na výkon 310 PS tříválec 1,5?
Nový Passat bude (tentokrát) OPRAVDU nový = bude tu minimálně ("normální" cyklus) 7 let, možná (jak to u PASSATu bývá) i DÉLE. Tou dobou budou VŠECHNY značky pokrývat tento výkon NE třílitrovými 6ti válci, ale...
..v případě VW Passat budou vrcholem (s výkonem ca 200 kW + ) 2 litrové 4 válce (benzín i nafta)
PS: Nic proti VR6 3.0, ale jako motor budoucnosti opravdu NEpůsobí (realita je/bude bohužel JINÁ) = "smysl" by měl jen teď v nejbližších letech a to se (dle mne) jednoznačně NEvyplatí
Avatar - AUDIRS6
28. 5. 2013 15:35
Re: Nesmyslnej článek
to, ze ten motor uz existuje - TY Nezmenis >:-[] - a kedze svojou kratkozrakostou nevidis dalej od nosa a nevies si zistit ake dalsie vacsie modely na MQB este prijdu, za to Ti ja nemozem :-!
veci sa ale maju tak, ze este prijde aj vacsi voz - hlavne pre Americky a Cinsky trh, do ktoreho to bude adekvatna motorizacia... ;-)
skus trosku posturat, pogooglit, co sa este vo Wolfsburgu vari pod pokrievkou :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 00:53
Re: Nesmyslnej článek
Nu jako VÝRAZNĚ VĚTŠÍ ve všech směrech (a ZMENŠENÍ odstupu od PHAETONu) slibuje příští Passat = docela by mne zajímalo které modely budou ty "další větší na MQB" - o kterých mluvíte :-)

Vidím docela DOBŘE (to NEzměníte ;-) ), takže jsem četla o ca 200-210 kW 2.0 FSi (pro budoucí generaci Passat, mimochodem aktuální výkon 2.0 TFSi je 228 kW/425 Nm) = proč vyvíjet nový, ca stejně (resp. MÉNĚ) výkonný V(R)6 3.0 je trochu ZÁHADOU (trend snižování počtu válců je přitom JEDNOZNAČNÝ). Citroën tou dobou bude výkon 300 PS pokrývat motorem 1.6 (+ elektromotory) - ať se vám (nám všem) to "líbí" nebo ne, TUDY vede budoucnost.. :-)

Ano je (snad) možné, že do AMERICKÉHO Passat (což je ale dost JINÉ auto) zamíří nějaký nový V6 - totéž (asi) NEpřekvapí v Číně, pro Evropu ale s ničím podobným (z dříve i výše uvedených důvodů) počítat (na HODNĚ %) NEmůžeme

PS: Z WOLFSBURGské produkce mne moc modelů NEzajímá = spokojím se s ofic. vypouštěnými informacemi.. ;-)
..a ty mluví o tom, že VRCHOLem motorové nabídky v budoucím VW Passat (za rok a půl) budou 2litrové 4válce (v naftě i benzínu) :-)
29. 5. 2013 10:43
Re: Nesmyslnej článek
Třeba sedmimístné SUV pro americký trh. Jestli skutečně bude větší než nový (americký) Passat, těžko říct. Ale patří na ten horní okraj.

Ne, standardní 2,0 TFSI se v poslední iteraci pohybuje kolem 165 kW. Posílené verze typicky nedávají do běžných produkčních modelů. V Evropě bych si teoreticky tu 221 kW (ne 228, jak píšeš, to je starý motor) uměl představit, neprodá se jich tu zase tolik. Mínus je, že má stejný výkon jako o třídu menší Golf. Ale v Americe? Do teď to nedělali a to měli 228 kW verzi od roku 2008 a 195 kW od 2006 (ostatní verze jako 199, 200, 221 někde mezi tím). Je pravda, že nový čtyřválec je mimo jiné úspornější než ten starý. A do jejich hlav člověk nevidí. Možné je tedy ledacos.

Americký Passat není zase tak jiné auto. Rozdíly jsou hlavně na povrchu. A pak do amerických modelů VW rád dává jednodušší elektroinstalaci, nápravy a podobně. Recept je to více méně stejný, jen ho vaří z horších ingrediencí. Sama říkáš, že ho nejspíš v Americe mít budou - ale jakmile ho mají, tak není zase takový problém ho nabízet. Jak jsem napsal, v Evropě nejde o závratná prodejní čísla a šestiválec je přeci jen prestižnější.

Kde je budoucnost, je diskutabilní. Všichni bychom se mohli shodnout, že to rozhodně nejsou spalovací motory. Otázkou je jen časový horizont. Hlavně aby těch 300 ps nejelo jako 240.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 17:00
Re: Nesmyslnej článek
Nu "7mi místná krabice pro americký trh" mne vskutku NEnapadla..
(víc mne zajímá co "vznikne" do té "díry" POD novým velkým atd. PASSATem)
Myslela jsem že "americký Passat" je víc odlišný technikou (je to spíš čínská varianta PASSATu než evropská) než vzhledem (ten je všude "relativně podobný" :-)

Spalovací motory jistě NEjsou (dlouhodobou) budoucností, na druhou stranu, že "zásoby ropy dojdou do 30ti let" slýchám... už od dob studií? ;-)

Myslím že vodík a další "alternativy" (třeba bakteriemi "vytvořenou" ropu) "pořádně" zažijeme až v důchodu, spalovací motory hned tak ze scény NEzmizí...
..a ANO - s vaší poslední větou SOUHLASím :-)
29. 5. 2013 21:04
Re: Nesmyslnej článek
Design se zase tolik neliší, ale provedení ano. Jak říkám, technicky je to stejný recept, ale jiné ingredience. Nevyvíjeli nové auto, jen ho ošidili. A zvětšili, samozřejmě.

Původně jsem tam chtěl napsat něco ve smyslu, že spalovací motory tu mohou být i za sto let. Nakonec jsem zůstal jen u časového horizontu. Před rokem 2050 si to ani moc nepředstavuji. Tou dobou možná vyřešíme městskou dopravu. A do nějaké míry přejdeme na syntetická paliva. Ostatně Audi už svůj projekt syntetického "CNG" rozjelo.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 21:57
Re: Nesmyslnej článek
Na tu "městskou dopravu" jsem (tedy) ZVĚDAVÁ ;-)
Ale ano, ten rok 2050 působí "docela reálně" - ona ta ropa přece jen jednou MUSÍ začít docházet.. :-)
Pěkný den :-)
30. 5. 2013 09:27
Re: Nesmyslnej článek
Pro Evropu je to o to zajímavější otázka, protože nejsme moc na ropu bohatý region. Schopnost vyrábět palivo z CO2 a elektřiny (což dělá zmíněný e-gas Audi) je tedy velmi lákavá. Tím spíš, že může pracovat se solární a větrnou. Jenže ropa není jen palivo, loučit se s ní budeme opravdu dlouho. Hlavně, kolem roku 2050 by měla mít Evropa v provozu první fúzní reaktor. :-) I když lze předpokládat, že dojde k nějakému zpoždění.
28. 5. 2013 15:36
Re: Nesmyslnej článek
Také už to nebude starý VR6. Jde s dobou, ztratí na objemu (dříve se mluvilo o poklesu až na 2,8 litru) a přibude přeplňování. Jinak by měl problém stíhat i dvoulitru ve vlastních řadách. Dříve se také spekulovalo o pětiválci. Uvidíme. Buď ráda, že nějaký šestiválec případně v mainstreamu zůstane. Jen kdyby to nebyl VW, viď. >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 00:58
Re: Nesmyslnej článek
No Passat si asi opravdu NEkoupím.. ;-)
..ale s 6tiválcem u modelu pro výrobní roky 2015 - 2022 v "mainstreamové" střední NEpočítám již u nikoho (příp. je to VELMI NEpravděpodobné..
..vycházím z reálných informací o budoucích motorech konkurence a takový motor (aby "měl smysl") by musel mít (řekněme) alespoň 250 kW a více - a to už je výkon trochu NEsmyslný a asi by to "ovlivnilo" i celkovou cenu vozu, muselo by to prostě být něco typu VW Passat W8 (prostě PIËCHovština "až na doraz" :-)
PS: Což ovšem MOŽNÉ samozřejmě JE ;-)
29. 5. 2013 10:39
Re: Nesmyslnej článek
To je ten rozdíl, my nesoudíme podle konkurence. Dříve se mluvilo o výkonu mezi 240-250 kW pro přeplňovaný VR6. Což by i celkem dávalo smysl (vzhledem ke Golfu R, ale i 245 kW S4).
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 12:07
Re: Nesmyslnej článek
Ano motor (V6) o výkonu ca 250 kW by "dával smysl", neb prozatimní "ofic. info" mluví o ca 200+ kW z 2litrových 4válců (maličko překvapivě i u dieslu).
PS: Jinak ale 250 kW je výkon který chci již v JINÉM voze (opravdu to na mne působí trochu jako kdysi ono Passat W8). Na druhou stranu má být větší a "prestižnější" atd. = jako čistě "okrasný bonbónek" - tedy jako kdysi ta verze W8, určitý smysl MÁ (ale opravdu spíš jako "ukázka možností", než na koupi - asi tak na 101% se stejným výkonem Audi S4 než-li Passat ;-)
PS: Je faktem že i DS9 má mít 295 PS = asi je NE"přijatelné" aby (nový "prestižnější") Passat měl méně :-)
29. 5. 2013 12:21
Re: Nesmyslnej článek
Ten 200 kW dvoulitrový diesel bych tedy chtěl vidět. :-) Ne, že by to bylo nemožné, ale byl by to velký skok. Osobně bych netipoval více než 160-170, pokud přijde dvoustupňově přeplňovaný. Spíš bych to viděl na 155, řekněme. 150 je přeci jen příliš blízko 135. Navíc je tu otázka Euro6, hlavně podle té nové "globální" normy. Nakonec zjistíme, že se někdo uklepl a místo 200+ kW to má být 200+ ps. >:D

Golf R má také výkon jako S3. A Audi tu má pořád RS3. Analogie u Passatu by mě nepřekvapila. Dnes má 220 kW, jestli bude mít nová generace 240 kW, tak to podle mne nebude tak velký skok. Možná se vrátí označení R, takový motor by si ho zasloužil. Současná 3,6 je příjemný motor, ale dynamicky mu TFSI dýchá na záda.

K W8 bych možná přirovnal Passata s 330+ kW třílitrem. Ano, to je na Pašíka už opravdu hodně. Nevadilo by mi, kdyby ta VR6 měla méně než 240, důležité je tam to přeplňování, aby zůstala ve hře, ale rozhodně 240 nepovažuji za extrém. Sice v Evropě netvoří 30% prodejů, ale prodá se jich pěkných pár kousků.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 16:20
Re: Nesmyslnej článek
160 kW z 2litrů tu má máme již dnes a 170kW je již připravena. My mluvíme o voze co se začne prodávat za rok a půl a ten silný ca 200 kW 2.0 Tdi je "ohlášen" DO tohoto vozu, ale nikde není že tam bude dáván hned od prvního dne výroby! ;-)
= takový výkon z 2 litrového 4 válce třeba za 5 let si DOVEDU představit :-)
Ano, další Euro asi situaci (zase) "trochu zkomplikuje", ale (krom toho že to je "dobrý vtip" :yes: ;-) ) mi to příjde jako VELKÁ NEdůvěra v schopnosti výrobce ETALONů - když přes 200 PS mají podobné jednotky konkurence JIŽ DNES!

Pokud si vzpomínám tak Passat W8 (ve své době mnohými považovaný za "DĚLO" měl nějakých 200 kW ;-)
330 kW v PASSATu (jakkoli velkém) bych opravdu NEchtěla, to (takový výkon) "patří" do už NAPROSTO JINÉHO vozu JINÉ konstrukce (a to naprosto JEDNOZNAČNĚ :-)

Jsem zvědavá jestli půjdou přes avizovaná maxima jemně přes 200 kW (ostatní výrobci "mainstreamových" vozů třídy URČITĚ NE), když i u "prémiových" modelů to je dnes prodejně spíš "menšinová" záležitost.. :-|

Nejsem ani tak zvědavá co bude (jak říkal AUDIRS6) "nad" Passat, jako spíš co (ve vzniklé "mezeře") POD ním ;-)
Avatar - AUDIRS6
29. 5. 2013 17:58
Re: Nesmyslnej článek
...nad Passat - nerovna sa auto vyslovene o triedu vyssie ;-) , ale = auto na MQB este vacsich rozmerov a vacsich odporov, a kedze ma "MT" predbehol ( ja som Ta chcel potrapit, nech si to najdes sama ;-) ) uz teda vies, ze taketo auto bude velke SUV pre 7 ludi, kde sa motor s "mohutnejsim" tocivym momentom a v sirsom spektre otacok - vyplivajuci z vacsieho objemu, - uplne pyta ;-)
noo, a kedze pravdepodobne v tomto modeli bude ten motor naladeny na vykon "X" a toc. moment "Y", preco by teda jeho nejaka odvodena verzia pre "top Passat" ( tym myslim niejaku R verziu ) , nemohla mat vykon naladeny na "Z" a tocivy moment na "W" :-) - tak to VWyslo >:D
a ako MT hovoril, ja len doplnim - kto dnes ponuka BEZNE 2.0 benziny silnejsie ako napr. 245 PS v BMW, alebo 225 PS v Audi?
...este to chvilu potrva, kym bezne modely budu dostavat motory s vacsim litrovym vykonom.
...ono Audi ukazalo 300 PS v S3, - nie je to problem, ale nieje to uzivatelsky vhodny motor pre majitela auta patricnej velkosti (vyssia stredna, SUV, napr.) ktory by bol z takto naladeno motora...hmmm - no nie moc nadsenyy 8-s - vykon nieje vsetko, toc. moment je 380 Nm, a to je v porovnani s Audi / BMW motormi 3.0 (440-450 Nm) predsa len menej, nehovoriac o kulture chodu, dostupnosti vykonu...atd. ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 20:57
Re: Nesmyslnej článek
"Běžně" i mainstreamový OPEL 2.0 Turbo (250 PS) nebo třeba (velmi povedený soupeř ve střední třídě) Cadillac ATS 2.0 276 PS ;-)
O "level dál" je Mercedes s 2litrem o výkonu 360 PS a 450 Nm :yes: :-)

Já RÁDA "víceválce" a VELKÉ objemy, ale tohle je prostě "neodvratný proces" - mne nijak NEpřekvapilo že VW ohlásil těch ca "200 + něco" kW (tedy stejný výkon jako má dnešní 4 válec 2.0 v nejlevnějším CADILLACu) do budoucího Passat - který bude až za rok a půl.. tou dobou (pro "plánované" modelové roky 2015 až řekněme 2020) na podobné výkony větší motor prostě NEbude potřeba - no popravdě není ani dnes ;-)

Ach a "velkou krabici pro 7 lidí určenou především pro americký trh", tak to bych OPRAVDU NEuhodla - klidně "se přiznávám" :-)
Mimochodem ZVĚTŠENÍ (velikosti i prestiže) PASSATu přinese "prostor" pod ním - NEvíte co nás tam (od VW) čeká...?

Nu UVIDÍME jestli se vaše "XYZW teorie" naplní, jako určitá "ukázka možností" by to jistý (velmi vzdáááálenýýýý) smysl mělo - jinak ca 280 PS v mainstreamovém voze střední třídy je až Až AŽ (americký VŮZ ROKU Cadillac ATS 2.0 Turbo 276 PS je "pěkný drak" :yes: ;-)

Tak uvidíme... :-)
29. 5. 2013 19:35
Re: Nesmyslnej článek
Jak jsem napsal: "Ne, že by to bylo nemožné..." Také si ho dokáži představit, o tom to vůbec není. Jen za pět let je hodně daleko. Hlavně jsem zvědavý, jak situaci zkomplikuje nové měření spotřeby (a tedy emisí) - WLTP. NEDC má dny téměř sečteny.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 21:03
Re: Nesmyslnej článek
NEDC se v praxi ukázalo ... sám víte jak, přesnější měření JE potřeba - co to přinese, rsp. jestli (nebo spíš "jak moc") to "negativně" ovlivní výkony..
REÁLNÝ "ohlášený" výkon motoru který už je "hotov" (čeká "za dveřmi") je 170 kW u BMW 25d (to je jen "drobná úprava" u stávajícího motoru) = u zcela nové generace těch ca 200 zas tak úplně NEreálně snad možná NEpůsobí (obzvlášť když to má být až za pár let.. a máte pravdu že v autoprůmyslu se co bude za ROKY odhaduje "představuje" TĚŽKO ;-)
Avatar - Dinar
28. 5. 2013 16:19
Re: Nesmyslnej článek
Jistě, pohledem ze zákopu frontové bojovnice za svatou věc, tj. tažení proti vw, třeba pod vlajkou Citroenu, nedává třílitrový benzín smysl, když PSA na benzín pro modely střední třídy rezignovalo úplně a nemá NIC! Ale to je právě jen ten pohled bojovnice...

A šermování BMW je také směšné, turbené tříválce budou, určitě, ale třílitrové turbošestiválce nenahradí, budou náhradou čtyřválců, pokud se ujmou.
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 16:37
Re: Nesmyslnej článek
Tohle bylo ale HODNĚ "znáčkově" (znáčky na kapotě) OMEZENÉ ;-)
Evoluční vývoj pohonných jednotek (a fyzika) KAŠLE na znáček na kapotě - já popisuji TREND v autoprůmyslu (nebazíruji na znáčku na kapotě - bože jak VY "přežijete" když si koupím vůz jiné značky, to tedy NEvím NEvím :-) ).
Já osobně bych JEDNOZNAČNĚ raději V6 3.0 turbo v benzínu - a aktuálně mne MOC mrzí že (dle všeho HODNĚ povedený) Lexus IS 350 se zrovna do Evropy (narozdíl od ostatních kontinentů) dovážet NEbude :-|
Zkuste si přečíst JEŠTĚ JEDNOU "zdůvodnění" proč (nejspíš) V6 v blízké budoucnosti v mainstreamových vozech střední třídy (BEZ ohledu na znáček na kapotě!) potkávat NEbudeme - třeba napodruhé... ;-)

A co se týče "šermování" - NEšermuji, jen ukazuji trend jaký BUDE (a že BMW je "jako obvykle" NAPŘED) - za pár let (třeba už 5?) vám to už "ani nepříjde" a nebudete se nijak divit že 1.0 EcoBoost má přes 200 koní (nebo kolik mu to do budoucna plánují) a 1,5 litr pak má ("logicky") koní 300 atd. atp.

Ostatně (jak jsem psala hned v ÚVODu diskuze) mnoho lidí se (jisto jistě :-) ) ZMĚNÍ pohled na "malé vyhoněné" motory když se v příští generaci PASSATu objeví 2litrové 4válce (v BENZÍNu i DIESELu) s výkony okolo (či i malinko přes?) 200 kW ;-)
..a asi jim přestanou říkat "vyhoněné" (tak začnou říkat třeba tomu BMW R3 1,5 nebo silnějším verzím 1.0 EcoBoost a dalším podobným které mezitím JISTOJISTĚ přijdou. Není to holt jednoduché být NAPŘED :-)
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2013 09:02
Re: Nesmyslnej článek
Souhlas, jen babské tlachy, vaří z vody protože jim nikdo z VW nechce nic podstatného říci. Prostě bulvár.
Avatar - iudex
28. 5. 2013 09:03
Re: Nulová hodnota
I ja som sa zamýšľal nad informačnou hodnotou článku a tá je podľa mňa rovná nule. Žvásty bez konkrétneho obsahu, to je hlboko pod úroveň auto.cz. Je toto potrebné? 8-s
28. 5. 2013 09:09
Re: Nulová hodnota
Vadí mi takový články...jen balast.
28. 5. 2013 10:29
Re: Nulová hodnota
Bohužel se obávám, že úroveň auto.cz nabírá v posledním roce trajektorii volného pádu.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 00:59
Re: Nulová hodnota
Na tom (bohužel) "něco je" :-|
Avatar - Emel
28. 5. 2013 09:09
Re: Nulová hodnota
Ani překlad není moc dobrý... třeba slovo funkcionalita se ve spojení s prostorem a velikostí dveří nepoužívá, když už, tak funkčnost. A celkově to působí jako strojový překlad.
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 09:32
Re: Nulová hodnota
Ale on to BUDE (následně jen trochu "doupravený", ale) "strojový překlad"! ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 5. 2013 17:29
Re: Nulová hodnota
Vobec nie!

Treba predsa ludom pripomenut, ze pride NOVA a LEPSIA, buducorocna generacia Passatu, ktora...

...bude skoro taka dobra, ako tohtorocne modely konkurencie.
28. 5. 2013 19:21
Re: Nulová hodnota
Nějak tě nechápu, vždyť je to avízo na časák tak o co jde? Vidím logo Auto Tipu a je mi to jasný, nedělají to takhle poprvé. A ten render je dooost povedenej, congrat!
Avatar - pelikoš
28. 5. 2013 08:25
mno
pokud to bude tak, tak nuda,nuda,šeď,šeď...
Rozbalit vlákno
6
28. 5. 2013 09:08
Re: mno
Čísla sportky na neděli máš prosím? :-)
Avatar - pelikoš
28. 5. 2013 19:21
Re: mno
nerozumím,třeba bych se taky zasmál :-!
Avatar - white label
29. 5. 2013 22:29
Re: mno
Když nerozumíš, nemůžeš se ani zasmát, v životě je vždycky něco za něco... ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2013 20:50
Re: mno
K čemu SPORTKA když jsou tu (celoevropské) EuroMilionen, kde je šance na výhru VĚTŠÍ (!) a navíc se aktuálně hraje o 94 milionů € ;-)
28. 5. 2013 08:31
Zmatený
Neni ted náhodou novej passat ? Proc budu dělat 2 generace ročně skoro ? Ze se vůbec ptám,proste VW.....
Rozbalit vlákno
32
28. 5. 2013 08:45
Re: Zmatený
B8 bude od srpna 2014.
28. 5. 2013 08:54
Re: Zmatený
To bylo v tom článku,takže kdovíjak to bude. :-)
28. 5. 2013 19:23
Re: Zmatený
Bude to srpen 2014, četl jsem to i z jiného zdroje.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 01:00
Re: Zmatený
Ano, začnou "modelovým rokem" 2015 ;-)
Avatar - Katikakus
28. 5. 2013 08:51
Re: Zmatený
Sucasna generace je na trhu od roku 2005, v roce 2010 probehl facelift, ktery se prodava doted.
28. 5. 2013 09:54
Re: Zmatený
2010 to je samostatný model, žádný facelift. Nebo se pletu?
28. 5. 2013 11:34
Re: Zmatený
To záleží na tom, jak to kdo bere. V podstatě jde o větší facelift než obvykle (něco jako třeba Fiesty v 90. letech).
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 01:03
Re: Zmatený
Já s těmi praktikami kdy jen "důkladnější facelift" nazvou NOVÝM modelem také NE"souhlasím", ale "co naděláme" (nebylo to poprvé a nebylo to naposled.. ;-)
Avatar - Katikakus
28. 5. 2013 12:15
Re: Zmatený
Pletes se. B7 je facelift, ktery se VW snazil v dobe uvedeni marketovat jako samostatny model.
Nekteri mu to zbastili, nekteri ne. ;-)
28. 5. 2013 13:31
Re: Zmatený
Ono marketingové oddělení kolikrát označí i regulérní facelift jako "nový". :-) A z určitého pohledu tomu tak je.
Avatar - Katikakus
28. 5. 2013 14:50
Re: Zmatený
To ovsem nic nemeni na tom, ze B7 je faceliftem B6 :-)
28. 5. 2013 15:57
Re: Zmatený
Když se do toho tedy chceš pouštět... přesně definuj, co je facelift. Až se nad tím trochu zamyslíš, tak ti nejspíš dojde, že záleží jen na výrobci. Tuhle otázku jsem řešil v jiném oboru hodně dlouho a žádné objektivní univerzální měřítko neexistuje. Někdy jsou změny velké, jindy malé, ale v první řadě, vůbec na tom nezáleží. Je to jen politika.

Marketingové oddělení může udělat "nový" model s každou změnou, prakticky tedy s každým modelovým rokem. Jsou tam změny, je to ten nový Passat, tedy aktuální provedení. To, že ho značí jako B7, nemá zase tolik co dělat s marketingem.
Avatar - Katikakus
28. 5. 2013 17:52
Re: Zmatený
Ja se do niceho poustet nepotrebuji. Vse potrebne jiz bylo receno - viz vyse ;-)
Avatar - white label
29. 5. 2013 22:47
Re: Zmatený
Takže ty se ve finále do ničeho pouštět nepotřebuješ? >:D
Tak tu zase příště zbytečně neplácej "obecné pravdy", které následně nejsi schopen argumentačně obhájit. :*) ;-)
Avatar - white label
29. 5. 2013 22:43
Re: Zmatený
:yes:
Marketing napíše "Nový Passat" úplně stejně jak v případě, že se změna oficiálně označí jako facelift, tak v případě, že se bude oficiálně jednat o novou generaci.
Nekonečné dohady o tom, jak se změna oficiálně nazve jsou dětinsky omezené a zcela zbytečné.
28. 5. 2013 19:24
Re: Zmatený
A s tímhle naopak naprosto souhlasím! :yes:
Avatar - twistedTSD
28. 5. 2013 12:37
Re: Zmatený
Ano, B7 je prezentován jako samostatný model, spíš je to ale výrazně modernizovaný B6.
Avatar - PeterLuk
28. 5. 2013 12:37
Re: Zmatený
Je to normálny facelift, ale VW označovaný za novú generáciu. Podobne to bolo aj s B3/4.
28. 5. 2013 13:29
Re: Zmatený
Pravdu má v tomhle vždy automobilka a podle ní je to nová generace. ;-) Nicméně změn jen minimum, stejně jako u Golfu, protože se snažili vyplnit díru do náběhu MQB.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 01:05
Re: Zmatený
VWítězství marketingu nad rozumem mne moc NE"berou" ;-)
29. 5. 2013 09:55
Re: Zmatený
To není žádné vítězství marketingu a už vůbec ne nad rozumem. Žádná norma na tohle neexistuje a definice těchto slov dává hodně prostoru. Nová generace je něco, co vzejde z předchozí. A to určitě pro B7 platí. To auto vzešlo z B6. Že jablko nepadlo daleko od stromu? Co na tom?

Ta informace je "něco se změnilo", ne "nová generace, běž si ji hned bez rozmyslu koupit". Zkus používat ten rozumu, o kterém píšeš. Když to vezmu striktně, ve firmě je všechno nová generace, protože pracujeme iteračně. Otázky značení a verzování jsem řešil nesčetněkrát, tak tu na mne nezkoušej marketing. Mohou promlouvat do značení, minimálně pro zlepšení orientace, ale neznám nikoho, kdo by si něco koupil jen proto, že je to 12 místo 11.34. Nová generace automaticky neznamená, že to bude lepší, nebo že se ti upgrade vyplatí.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 10:33
Re: Zmatený
Milý MT, tohle je jedna z těch (celkem výjimečných) chvil, kdy se ABSOLUTNĚ NEshodneme :-|

- zkusila jsem použít rozum a NEjsem si zcela jistá formulací "pracujeme iretačně" - moc se mi "nezdá" ;-)
- zkusila jsem použít rozum a jsem si jista že když cokoli (jakýkoli výrobek) nazveme "new" tak se prostě prodává lépe než.... :-)
- zkusila jsem použít rozum a nemusíme tomu nutně říkat zrovna "marketing", ale klidně třeba "OBUBOVÁNÍ" (zda více či méně - to už je "jak kdy, jak kde, jak v čem"
- zkusila jsem použít rozum a "NOVÉ" se dnes "běžně" nazývá snad každý facelift, nicméně "v reálu" je stále označován jen jako facelift, "oficiálně" nazvat facelift NOVÝM modelem/DALŠÍ generrací, to snad zatím dělá jen VW (ale jako všechno "špatné", jistě i toto se - dříve či pozdějí - rozšíří..
- zkusila jsem použít rozum a ten mi říká že nové je často (bohužel) dokonce i "horší", ale na dav to "new" prostě STÁLE nějak FUNGUJE ;-)
- zkusila jsem použít komunikaci a na (toto) téma poklábosila s GTi-m (má na věc stejný názor jako já - "umí" rozdělit "pravé" nové generace a ty "falešné", za nové spíš jen vydávané..
- zkouším použít rozum a pochopit proč vás (zrovna) toto TAK "rozhodilo"
Pěkný den
29. 5. 2013 12:00
Re: Zmatený
Rozeberu tedy iterační proces. Máme pevně stanovenou délku jedné iterace - týden, dva, měsíc. Podle toho, na čem se pracuje. Týden je preferovaný. Už jsme měli i jeden den. Stanovíme si cíl a ten během iterace splníme. Na konci máme vždy hotový produkt (ať doslovně, nebo obrazně). Jde tedy o evoluční přístup k vývoji. Cílem je, abychom neměli rozdělaných třicet věcí a nemohli se dobrat použitelného výsledku, protože to nikdy není celé hotové a někde pořád něco chybí. V první iteraci postavíme kostru, která sice funguje, ale není v použitelném stavu. A s každou iterací, evolucí, generací vypilováváme produkt. Stejný přístup používáme i u teoretických modelů.

Hloupost lidí nemůžeme svádět na marketing. Můžeme odsuzovat některé praktiky, ale to nic nemění na hlouposti lidí. Marketing z tebe hlupáka neudělá, jen tvé hlouposti (a popřípadě dalších slabin - marnivost, ješitnost, pýcha atp.) využije.

Proč mi to vadí? Protože je to bezvýznamná hloupost a navíc je to filosofická otázka. Když někdo popíše, jak to chápe, tedy definuje to, tak s tím problém nemám. Ale říkat, tohle je, tamto není, je pro mne spíš znak nevyzrálosti. Ve chvíli, kdy se pokusíš si takovou definici utvořit, aby dávala smysl, aby opravdu univerzálně fungovala, tak zjistíš, jak individuální a subjektivní to je. A povzneseš se nad tu otázku. Vůbec na tom nezáleží. Pokud jde o marketing, oni vůbec nepotřebují, aby to auto bylo označené jako B7 místo B6, nebo třeba B6.5. "Nový" na to mohou nalepit tak jako tak. Vůbec mi nejde o marketingové "nový", ale o to, že je to B7, tedy VW ho považuje za novou generaci. Přitom samotná platforma je pořád PQ46, tedy šestá generace, stejně jako u B6. Nemám problém to pochopit, protože to vidím dnes a denně. Nový mix z převážně existujících komponent.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 16:41
Re: Zmatený
ad 2. odst. - NEchci přímo "hloupost lidí svádět na marketing", jen "zdůrazním" že to "využití" se týká... 85ti (?) % obyvatelstva? ;-)

ad 3. odst. - zřejmě vás trochu ovlivňuje skutečnost, že se s něčím podobným střetáváte "denně" ve svém pracovním životě - že to NENÍ běžné v autoprůmyslu samozřejmě víte. Rozhodně RESPEKTUJI váš dřívější výrok že "to je věc výrobce".
(nicmméně) NEpodepsala bych se ale pod vaši 8. větu - to si NEmyslím (naopak jsem PŘESVĚDČENA že tento "styl/způsob" byl vymyšlen ÚMYSLně - možná tady /domnívám se že mylně/ soudíte dle SEBE /svého "myšlení"/ což je ale v takovémto případě chyba - tady nejde jak to vnímá (jak s tou informací "pracuje")někdo jako vy, ale...
..alespoň TO mi říká "můj rozum" :-)

ad 1. odst. - děkuji za "rozebrání" iteračního procesu (snad se nikoho nedotknu když podotknu něco jako: "je poznat že nepracujete v česku" ;-) ), mne spíš překvapilo spojení slov "iterační" a "PRÁCE", rsp. "pracujeme iteračně". Mám "zkušenost" že se v různých oborech "chytnou" různá slova a lidé z onoho oboru je pak (jak jsou na ně "zvyklí") používají "běžně", ale přiznám že toto spojení mne zatím "míjelo" = asi bych se měla "podívat" nedá-li se "vykoukat" KDE v jakém oboru "přesně" že to pracujete.. :-)
29. 5. 2013 19:09
Re: Zmatený
85%? Doufám, že nesoudíš z prodejů vozů. :-) Musela bys minimálně odečíst firemní prodeje.

Můžeš tu osmou ocitovat? Nejsem si jist, jestli jsi nemyslela souvětí. Co mi vadí, je nekonzistentnost. Jsou auta, která sice vypadají jinak, ale techniku mají předchozí generace. A taková věda se z toho nedělá. Mně to spíš připadá jako narážka na přístup VW k designu, tedy šance si kopnout. Nakonec nejeden označil i Golf 7 za facelift. Změny v technice byly malé, ale byly (nějaký motor, snad i elektroinstalace a tedy výbava, nicméně motory byly rok, nebo dva staré zavedené v rámci průběžné modernizace). Z karoserie B6 zůstala jen střecha a skla. Rozsah změn v interiéru neznám. Tam je to možná nejslabší vzhledem k zvyklostem. Ta auta se liší mnohem víc, než je na první pohled zřejmé. Dělat to já, nazval bych to spíš rozsáhlejší modernizací. Ale to je jen můj pohled.

Když se dívám na moderní automobilový průmysl s vysokým podílem sdílení, průběžnými modernizacemi, tak skutečně nemám problém to označit za generaci. U VW je to kuriózní jejich přístupem k designu. Dá se říct, že míří k průběžnému vývoji techniky i designu.

I v ČR se s něčím podobným setkáš. Ano, je to horší než "na západě", ale i tam jsou s podobnými věcmi problémy. Řadě manažerů uniká smysl podobných postupů. To platí všude. A to vůbec nemluvím o extrémnějších přístupech, jako zadat stejný úkol dvěma týmům - ne kvůli zvýšení tlaku a vyvolání soutěživosti, ale pro kontrolu. Už jsme třeba dělali i to, že na konci dostali práci druhého týmu a museli ji zanalyzovat a následně obhájit svůj projekt. Ono to má svůj důvod, je to hodně drahé.

Musíš zabrousit do angličtiny [odkaz] [odkaz] V principu je to o tom, že dokola vykonáváš nějakou sadu kroků a s každým opakováním (iterací) zlepšuješ výsledek. Je to fakticky evoluční proces, protože výsledek předchozí iterace slouží jako počátek nové. Tam pojem generace úplně krásně sedí (ale nepoužívá se, zůstáváme u iterace). I když ve skutečnosti je iterace relativně malá změna. Tak, jak chápeš generaci v automobilovém průmyslu, chápeme "major" verze, tedy doslova významné. Což kolikrát znamená naprosto odlišné a nekompatibilní. Ty mohou být klidně deset let od sebe (počítají se typicky v letech).