Volkswagen Passat VIII: Větší, lepší, úspornější
Osmá generace Volkswagenu Passat, která přijede v srpnu 2014, pořádně naroste ve všech ohledech. Zatímco konkurence se spíše uskromňuje (dokonce i BMW 3 zlevnilo!), passat za to chce v příští generaci pořádně vzít a postavit jakousi dostupnější alternativu phaetonu. Žádné další šetření, naopak ještě kvalitnější materiály uvnitř a festovnější karoserie. Jak je u Volkswagenu zvykem, nebude to zadarmo, ovšem v největší evropské automobilce k tomu dostanete i odpovídající hodnotu. Díky benefitům nové modulární platformy MQB lze například očekávat vynikající prostornost.
Nejvíce ze všeho se ale můžeme těšit na design. Návrháři dostali volnější ruce a odvděčili se elegantním a vkusným objektem, který se přinejmenším vyrovná aktuální generaci užšího a dražšího Audi A4. A dost možná si toho zákazníci všimnou. Designový jazyk volkswagenovských tvůrců se totiž mění. Přechází od oblin k ostrým liniím. Nikoliv jenom proto, že se to opět dostává do módy, ale rovněž kvůli tuhosti. Každý prolis a hrana totiž „zadarmo“ zvyšují odolnost proti deformaci, takže jízda je tišší (méně vibrací) a celek bezpečnější.
Dostalo se i na funkcionalitu. Příští CC na bázi čínského passatu nabídne více místa ve druhé řadě sedadel a pohodlnější nastupování většími dveřmi. Výrazné vzduchové kanály na blatníku a víku zavazadelníku zlepšují aerodynamiku, klínový tvar zase pomohl objemu zavazadelníku. Optimální obtékání vzduchu prospívá i jízdě. Kýženému zvýšení přítlaku vpředu a omezení zadního vztlaku, samozřejmě bez nějakých spoilerů, pomůže pečlivé tvarování vzduchových kanálů. Například odvětrané podběhy či mírně konkávní podlaha, zvyšující samopřísavný efekt...
Kompletní text si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 11/13, který je právě k dostání na stáncích.