Novinky

Zpět na článek

Půjčka pro Renault: 400 milionů eur!

21 komentářů

Ondris
No proč ne, lépe investovat do budoucnosti než házet peníze do bezedné díry podpor, dávek a plateb nezaměstnatelným.
Tak snad je dobře využijí. 😄
Avatar - Magister
Magister
Aby to nebyl začátek konce Renaultu, až budou muset splácet 400 mio eur a budou mít prodaných 500 aut místo 100 000 😄 .

Se nedivím, že to elektroauta nikdo nechce. Nevyrovnají se benzínovým, dojezd a dobíjení jsou nepohodlné, elektřina se zdražuje...
IPace
mam dojem ze auta s vymenitelnyma baterkama jiz dale neplanuji, naopka planuji indukcni dobyjeni z vozovky, tedy neco co by z elektromobilu udelalo vpodstate auto s nekonecnym dojezdem, a pokud se nato podivame v horizontu kuprikladu 30-50 let, tak to vubec neni nerealne v jistych oblastech usputecnit

a co se prodeju tyce, aliance Ranaultu je mam dojem s prodejem elektromobilu prozatim velice uspesna, neuspeli jen s tim nesmyslnym vymenovanim baterek
Avatar - Otrava
Otrava
Ale vcelku by mne zajímalo, jak by se takové indukční dobíjení z vozovky zpoplatnilo.
_MT_
Auto bude mít zaplombovaný elektroměr. 😄
Avatar - Emel
Emel
Ne že by se benzín nezdražoval... tady hodně záleží na vnějších vlivech jako je EU... stačí omezit vjezd do center měst pro benzínová auta a hned máš pádný důvod pro elektromobil (tím nechci takový krok doporučovat).
Avatar - wladyk
wladyk
Prostě, když nemůžeme prodat auta tak zakážeme vjezdy z důvodů "ekologie" kamkoliv a to by v tom byl čert, aby jsme nedonutili lidi naše auta koupit.
Avatar - Magister
Magister
Snad se tento černý scénář nenaplní. Vždyť vzhledem k normám euro (5,6) jsou spalovací motory ekologištější než ty elektrické .... nejen výroba baterií, ale hlavně výroba elektřiny je ekologicky problematická - stejně jde především o spalování fosilních paliv (uhlí).
Avatar - Well-being
Well-being
... fosilní palivo není jen uhlí, ale i ropa (benzin, nafta) a zemní plyn
IPace
pritom z zadnych fosilii nepochazi >😒]
briza
Což ovšem pro Francii (75% jádro, 12% vodní, 2.8% větrné ...) poněkud neplatí.
Avatar - Emel
Emel
Jsou v tom i jiné vlivy... ropa se dováží a její dovoz způsobuje negativní obchodní bilanci a závislost na zemích jako Irák nebo Venezuela. Jinak by EU bylo asi celkem jedno jestli se prodávají evropská auta na benzín nebo na elektřinu.
pogo26
Tady jde spíš o to, aby tradičním značkám v elektroautech neujel vlak. Může se klidně stát, že se elektroauta prosadí nejdříve v Číně a jejich značky budou lepší než ty tradiční. Díky tomu by se mohlo během pár desítek let totálně změnit rozložení sil na trhu. Věřím ale, že se to nestane, protože ve vedení tradičních značek jsou lidé, kteří jsou schopni vidět trošku dopředu.
Avatar - Magister
Magister
:yes: souhlas...a i vzhledem k tomu, že se do elektrických aut příliš nehrnou, tak bych řekl, že tudy asi cesta nepovede.
_MT_
Toho se zase tolik nebojím. Auto autem zůstane a elektrické motory používáme v celé řadě aplikací. Elektřina v dopravě není nic nového. Jde tedy hlavně o baterie a infrastrukturu. Ano, budou mít život lehčí v tom, že nebudou muset vyvíjet spalovací motory a složité převodovky, ale u aut mají pořád co dohánět. Auto není jen o motoru. Čímž nechci říct, že nás dohnat a předehnat nemohou. Jen to nebude díky elektromobilům.
Avatar - Well-being
Well-being
že v EIB jsou velcí optimisté ... 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
proč teda Renaultu, resp. proč jenom Renaultu? Co ostatní automobilky na to? Není to znevýhodňování na trhu?
Bobo(CZ)
Asi přišli s prosíkem první >😒]
pogo26
Co na to ostatní automobilky? Dostaly půjčky také. EIB půjčuje všem. 😄
_MT_
Je to banka. Když někdo půjčku nechce, nikdo mu ji nutit nebude. 😄
megacruiser
Konečně začínají chápat, že u elektromobilu je nejdůležitější nízká hmotnost. Každé kilo navíc znamená nutnost instalace více baterií, silnějších a těžších motorů. Z toho automaticky plyne snížení dojezdu a zvýšení ceny. Bohužel, v Číně už to pochopili dávno a na tomto principu svoje elektromobily staví a prodávají je bez dotací - za komerční ceny. Protože jsou lehké, laminátové, tak potřebují jen málo baterek a slabý elektromotor. Uvezou ale stejný počet lidí jako bachraté dvoutunové tanky z Evropy a USA. Přitom je to do měst a malých rychlostí zcela dostatečná konstrukce.
Podle této filozofie bylo stavěné taky EV-1, které bylo lehké a s tak neuvěřitelným dojezdem, že je museli komplet všechny zničit. Žádný nedovolili zachovat ve funkčním stavu, i těm v muzeích vykuchali komplet pohon...