Novinky
Toho se zase tolik nebojím. Auto autem zůstane a elektrické motory používáme v celé řadě aplikací. Elektřina v dopravě není nic nového. Jde tedy hlavně o baterie a infrastrukturu. Ano, budou mít život lehčí v tom, že nebudou muset vyvíjet spalovací motory a složité převodovky, ale u aut mají pořád co dohánět. Auto není jen o motoru. Čímž nechci říct, že nás dohnat a předehnat nemohou. Jen to nebude díky elektromobilům.
proč teda Renaultu, resp. proč jenom Renaultu? Co ostatní automobilky na to? Není to znevýhodňování na trhu?
:yes: souhlas...a i vzhledem k tomu, že se do elektrických aut příliš nehrnou, tak bych řekl, že tudy asi cesta nepovede.
Jsou v tom i jiné vlivy... ropa se dováží a její dovoz způsobuje negativní obchodní bilanci a závislost na zemích jako Irák nebo Venezuela. Jinak by EU bylo asi celkem jedno jestli se prodávají evropská auta na benzín nebo na elektřinu.
Tady jde spíš o to, aby tradičním značkám v elektroautech neujel vlak. Může se klidně stát, že se elektroauta prosadí nejdříve v Číně a jejich značky budou lepší než ty tradiční. Díky tomu by se mohlo během pár desítek let totálně změnit rozložení sil na trhu. Věřím ale, že se to nestane, protože ve vedení tradičních značek jsou lidé, kteří jsou schopni vidět trošku dopředu.
Snad se tento černý scénář nenaplní. Vždyť vzhledem k normám euro (5,6) jsou spalovací motory ekologištější než ty elektrické .... nejen výroba baterií, ale hlavně výroba elektřiny je ekologicky problematická - stejně jde především o spalování fosilních paliv (uhlí).
Prostě, když nemůžeme prodat auta tak zakážeme vjezdy z důvodů "ekologie" kamkoliv a to by v tom byl čert, aby jsme nedonutili lidi naše auta koupit.
Ne že by se benzín nezdražoval... tady hodně záleží na vnějších vlivech jako je EU... stačí omezit vjezd do center měst pro benzínová auta a hned máš pádný důvod pro elektromobil (tím nechci takový krok doporučovat).
mam dojem ze auta s vymenitelnyma baterkama jiz dale neplanuji, naopka planuji indukcni dobyjeni z vozovky, tedy neco co by z elektromobilu udelalo vpodstate auto s nekonecnym dojezdem, a pokud se nato podivame v horizontu kuprikladu 30-50 let, tak to vubec neni nerealne v jistych oblastech usputecnit
a co se prodeju tyce, aliance Ranaultu je mam dojem s prodejem elektromobilu prozatim velice uspesna, neuspeli jen s tim nesmyslnym vymenovanim baterek
a co se prodeju tyce, aliance Ranaultu je mam dojem s prodejem elektromobilu prozatim velice uspesna, neuspeli jen s tim nesmyslnym vymenovanim baterek
Aby to nebyl začátek konce Renaultu, až budou muset splácet 400 mio eur a budou mít prodaných 500 aut místo 100 000 😄 .
Se nedivím, že to elektroauta nikdo nechce. Nevyrovnají se benzínovým, dojezd a dobíjení jsou nepohodlné, elektřina se zdražuje...
Se nedivím, že to elektroauta nikdo nechce. Nevyrovnají se benzínovým, dojezd a dobíjení jsou nepohodlné, elektřina se zdražuje...
Podle této filozofie bylo stavěné taky EV-1, které bylo lehké a s tak neuvěřitelným dojezdem, že je museli komplet všechny zničit. Žádný nedovolili zachovat ve funkčním stavu, i těm v muzeích vykuchali komplet pohon...