Profi
Bubáq
0
... to je fakt objevení Ameriky! Milí manažeři Renaultu, bacha na pitomosti! Cenější vzor než univerzální nůž by byly vzory aerodynamiky... Proč nikdo nechce být první, aby ukázal cestu k dramatickému snížení spotřeby paliva přes aerodynamickou kabinu a podvozek?! Tolik studií bylo zveřejněno a pořád nic, ani ten "tvůrce automobilů" nic. Tedy, vycházím ze zde zveřejněné fotografie, na níž tahače využívají z podstatné části skelet stávající kabiny. Třeba budu mile překvapený! 😉
cendakocour
0
Myslím si, že překvapený nebudeš.Žádný z výrobců nemá odvahu přivést do výroby některou z aerodinamických studií.
Ono je striktně dána celková délka soupravy. Část zabírá návěs a mnoho místa na kabinu nezbývá. To je také důvod, proč zde v Evropě na rozdíl od zbytku světa nemáme kapotované tahače. Aerodynamícká kabina, by si ubrala hodně délky, popř vnitřního prostoru kabiny. Navíc pokud je trvalá rychlost soupravy cca 85 km/h, tak aerodynamika ještě nehraje tak velkou roli. Volvo FH mělo v 1993 taky poměrně revolučně skloněné sklo, nyní v 2012 se opět vrátili ke "kolmé" přední stěně. Obecně od toho Renaultu moc neočekávám, něco mezi Liazem Xena a Ivecem Stralis.