Francouzská automobilka chce v budoucnosti plně využít potenciál ukrytý ve slavném jménu Gordini a spojit s ním místo stylových paketů skutečně sportovní verze svých modelů.
Tato informace už je hodně stará. Přišla hned potom, co se Carlos Tavares stal provozním ředitelem Renaultu. Tavares je velkým fanouškem motorsportu a sám i aktivně závodí. Prosazení Alpine a Gordini je hlavně jeho zásluha. To, jak je tato zpráva stará dokládá i ten Williams, který už od Renaultu motory brát nebude. Tím také končí nějaké spekulace o návratu Clia Williams.
V dnešní době má celá divize Renault Sport vynikající pověst právě jako nejostřejší verze. Renault Sport je docela ceněná značka a teď jí chtějí v podstatě nahradit, nebo spíš vytlačit Gordinim.
Nemyslím, že by divizi RS vytlačit nebo nahradit. Spíš si myslím, že značku Gordini ponesou modely z Dieppe, který budou ještě vyladěnější a vymazlenější, než dosavadní RSka. I když ono už to o moc nejde. No uvidíme...
Můj odhad by byl, že tradiční RS trošku zcivilní a více se připodobní rychlým, příjemným hatchbackům. Tedy drama bez větších nároků, to lidé chtějí. No a Gordini tím pádem bude moci zaujmout pozici o něco výše.
Já mám spíš pocit, že manuální převodovka nebude. Podle toho, co dávají do Clia nebo Capturu, tak to spíš vypadá, že se s šestikvaltem nepočítá a že tam asi ani nejde dát. Základní motory jsou s pětikvaltem a silnější s EDC. I silnější 1.5 dCi 110 bude podle mě jen s EDC. Ale třeba se pletu a manuál v Cliu RS bude.
Mně to připomene jenom takovou malou ušlápnutou šedou myšku sedan s motorem vzadu ze začátku sedmdeaátých let. I to samotné jméno je takové divné, jak pro pudla a ne pro vlčáka. Pan tavares se mýlí, vzakžte mu to prosím někdo za mne.