Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Duster v testu na 100.000 km totálně propadla!

V lednu 2011 zahájilo fungl nové SUV Dacia Duster svoji dvouletou službu v redakci Auto Bildu. Na jejím konci bylo spoustu času stráveného neplánovaně v servisu, hodně porouchaných dílů, problémy s převodovkou a koroze.
Zpět na článek
1. 6. 2013 08:18
2. 6. 2013 00:43
2. 6. 2013 10:33
2. 6. 2013 10:38
2. 6. 2013 10:41
2. 6. 2013 10:59
2. 6. 2013 11:34
2. 6. 2013 11:45
2. 6. 2013 11:55
2. 6. 2013 12:03
2. 6. 2013 16:16
2. 6. 2013 16:33
2. 6. 2013 16:39
2. 6. 2013 16:51
2. 6. 2013 17:12
2. 6. 2013 17:18
2. 6. 2013 17:39
2. 6. 2013 18:44
2. 6. 2013 18:52
3. 6. 2013 00:27
3. 6. 2013 09:01
4. 6. 2013 15:07
4. 6. 2013 16:55
2. 6. 2013 12:09
2. 6. 2013 12:50
2. 6. 2013 12:54
2. 6. 2013 13:09
2. 6. 2013 13:19
2. 6. 2013 13:20
2. 6. 2013 16:20
2. 6. 2013 16:41
2. 6. 2013 16:58
2. 6. 2013 17:15
2. 6. 2013 17:47
2. 6. 2013 17:42
2. 6. 2013 18:48
2. 6. 2013 18:54
2. 6. 2013 19:20
3. 6. 2013 00:28
3. 6. 2013 00:33
3. 6. 2013 00:54
3. 6. 2013 01:01
3. 6. 2013 09:03
3. 6. 2013 09:53
3. 6. 2013 14:17
2. 6. 2013 13:06
2. 6. 2013 13:10
2. 6. 2013 13:22
2. 6. 2013 18:46
2. 6. 2013 13:12
2. 6. 2013 16:12
1. 6. 2013 08:23
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 6. 2013 14:26
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 6. 2013 08:23
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 6. 2013 08:55
1. 6. 2013 08:57
1. 6. 2013 10:56
1. 6. 2013 09:01
1. 6. 2013 09:05
1. 6. 2013 10:11
1. 6. 2013 13:57
1. 6. 2013 22:21
2. 6. 2013 13:04
2. 6. 2013 17:10
1. 6. 2013 09:50
1. 6. 2013 14:21
1. 6. 2013 19:16
1. 6. 2013 09:55
1. 6. 2013 09:59
1. 6. 2013 10:09
1. 6. 2013 10:18
1. 6. 2013 10:49
1. 6. 2013 10:04
1. 6. 2013 10:06
1. 6. 2013 10:11
1. 6. 2013 10:19
1. 6. 2013 10:51
1. 6. 2013 10:11
1. 6. 2013 10:19
1. 6. 2013 10:22
1. 6. 2013 10:26
1. 6. 2013 10:28
1. 6. 2013 10:30
1. 6. 2013 10:38
1. 6. 2013 10:41
1. 6. 2013 10:42
1. 6. 2013 10:46
1. 6. 2013 10:47
1. 6. 2013 10:50
1. 6. 2013 10:56
1. 6. 2013 11:07
1. 6. 2013 11:16
1. 6. 2013 11:20
1. 6. 2013 22:25
1. 6. 2013 11:16
1. 6. 2013 11:12
1. 6. 2013 11:15
1. 6. 2013 11:18
1. 6. 2013 13:59
2. 6. 2013 09:13
1. 6. 2013 10:53
1. 6. 2013 11:08
1. 6. 2013 10:39
1. 6. 2013 10:40
1. 6. 2013 11:16
1. 6. 2013 10:46
1. 6. 2013 11:14
2. 6. 2013 22:34
1. 6. 2013 10:52
1. 6. 2013 10:55
1. 6. 2013 11:10
1. 6. 2013 11:16
1. 6. 2013 11:26
2. 6. 2013 13:08
1. 6. 2013 11:27
1. 6. 2013 11:31
1. 6. 2013 11:39
1. 6. 2013 11:41
1. 6. 2013 11:43
1. 6. 2013 17:51
1. 6. 2013 11:43
1. 6. 2013 11:54
1. 6. 2013 12:08
1. 6. 2013 10:07
1. 6. 2013 10:21
1. 6. 2013 10:25
1. 6. 2013 15:05
1. 6. 2013 11:25
1. 6. 2013 11:36
1. 6. 2013 11:38
1. 6. 2013 12:07
1. 6. 2013 12:09
1. 6. 2013 19:46
1. 6. 2013 11:36
1. 6. 2013 11:46
1. 6. 2013 11:57
1. 6. 2013 12:28
1. 6. 2013 14:09
1. 6. 2013 14:17
1. 6. 2013 14:54
1. 6. 2013 18:07
1. 6. 2013 16:55
2. 6. 2013 13:50
1. 6. 2013 17:04
1. 6. 2013 17:21
1. 6. 2013 17:38
2. 6. 2013 06:25
2. 6. 2013 08:46
1. 6. 2013 19:06
1. 6. 2013 19:42
1. 6. 2013 19:51
1. 6. 2013 19:58
1. 6. 2013 20:08
1. 6. 2013 20:00
1. 6. 2013 20:06
1. 6. 2013 20:32
1. 6. 2013 20:48
2. 6. 2013 11:16
2. 6. 2013 12:18
1. 6. 2013 21:11
1. 6. 2013 21:23
1. 6. 2013 22:20
1. 6. 2013 22:24
2. 6. 2013 07:44
2. 6. 2013 09:03
2. 6. 2013 09:50
2. 6. 2013 21:42
2. 6. 2013 23:27
4. 6. 2013 13:23
6. 6. 2013 16:00
7. 6. 2013 10:00
Avatar - Johny.Rico
1. 6. 2013 08:18
No...
... co k tomu říct...
Rozbalit vlákno
52
Avatar - Jaros71
2. 6. 2013 00:43
Re: No...
Za ty peníze se asi není co divit..!
Kvalitní auto je prostě dražší.. :-!
Ale Dacie byly vždycky svojí "kvalitou" pověstné.. ;-)
Avatar - grifith
2. 6. 2013 10:33
Re: No...
Přečti si ty dlouhodobé testy všechny, dosaď si k nim cenovky a pak můžeš rozhlašovat svoje moudra. Kvalitní auto je prostě dražší.... To, že auta za 3/4 míče a víc dopadla hůř je kvalita? Ale fuj...
Avatar - Jaros71
2. 6. 2013 10:38
Re: No...
Fuj..je Dacia..když se rozpadají sedadla a auto rezne.. :no: :-!
Ale jako auto na venkov..budiž.
Za ty peníze..a když má někdo čas a nervy jezdit často do servisu. 8-s
2. 6. 2013 10:41
Re: No...
Myslis s VW predpokladam >:D
Avatar - grifith
2. 6. 2013 10:59
Re: No...
Rozumím, jsi totálně mimo mísu, kup si auto třeba za mega a mysli si, že jsi generál planety, co servis nepotřebuje. 8-s Logika houpacího koně ;-)
Avatar - Jaros71
2. 6. 2013 11:34
Re: No...
Jasně kluci..honem ,honem at' Vám nějaká Dacia neuteče.. ;-)
S VW ani s Hondou nemáme ve firmě prakticky 4 roky žádné starosti.. :-)
A Dacii si opravdu kupovat nemusím..nejsem sociálka.. :-!
Za kvalitu si rád připlatím..myslím VW samozřejmě.. :-)
A chápu,že někdo má jen na Dacii..to je OK.
Za ty peníze je to solidní auto.
Kvalita té ceně odpovídá.
Avatar - grifith
2. 6. 2013 11:45
Re: No...
[odkaz]
Nejnovější tabulka hovoří za vše. Víc netřeba komentovat, kvalita je jasná. Někde podle tebe kvalita odpovídá ceně a někde ta cena naprosto kvalitě neodpovídá a to je potom problém. Ale samozřejmě poměřování finančních nákladů na pořízení a následné kvality a spolehlivosti, to je mi hlava nebere. 8-s
Avatar - Jaros71
2. 6. 2013 11:55
Re: No...
Tak jinak.... mrkni se na test posledního VW Touran III..ten z roku 2004 patří do historie.Doba pokročila..a např.Tourany po faceliftu č.2 nyní nemají chybu! :yes:
Avatar - grifith
2. 6. 2013 12:03
Re: No...
Takže si počkáš až na dlouhodobý test Dusteru druhé generace a pak budeš vynášet soudy o kvalitě nebo nekvalitě Dacie? Kdy už zde někteří pochopí, že tyto dlouhodobé testy AutoBildu mají již nějaký čas stejnou metodiku a jsou tedy plně srovnatelné nehledě na rok výroby či provedení testu? Dacie Duster je podle tohoto spolehlivějším vozem než byl Touran či Passat své doby! Nic víc, nic míň.
2. 6. 2013 16:16
Re: No...
OK, dejme tomu, že nějaká verze Passatu se někdy v r. 2004 nepovedla.

To mi ale o devět let později mnoho nepomůže. I kdyby ten test byl srovnatelný se současným testem, není mi to k ničemu, protože Passata z r. 2004 si prostě jako nový koupit nemůžu.

Rád bych poprosil, co si z tvého příspěvku mám odnést?
Pokud je to fakt, že i Passat se někdy nepovede (zatímco Dacia se málokdy povede), tak to víme v podstatě všichni.
Pokud je to fakt, že AutoBild dělá testy dobře, tak to taky většina z nás ví. Ale o co teda jde? :-)
Avatar - grifith
2. 6. 2013 16:33
Re: No...
Postupujme logicky a hezky pomalu jako s dítětem.
Máme zde statistiku spolehlivosti na základě dlouhodobého testování. Tato statistika je dělána na základě metodiky, která se prakticky od začátku testování nezměnila. Tím pádem jsou vozy plně srovnatelné. Pokud jak píšeš dělá AutoBild tyto testy dobře, pak mi Dacia Duster vychází jako spolehlivější vůz než byl Touran či Passat v době uvedení na trh. Tedy ve stejném žviotním cyklu jako testovaný Duster.
A jde zde o to, že v diskuzi se zde dělá z auta, které je apriori levným vozem, naprostý šunt. Přitom stejným testem prošly výše jmenované modely koncernu, které za cenu mnohonásobně vyšší dokázaly představit ještě mnohem horší výsledky.
Nepopíráš-li pravdivost testování AutoBildu, pak můžeš od Dusteru očekávat o něco vyšší spolehlivost než jakou měly ikony mnohých motoristů. To si z toho můžeš v klidu odnést. A pokud je podle tebe na základě testu v článku Dacie šmejd, jak označíš tedy Touran a Passat? Modely, které aktuálně v prodejích ojetých aut silně promlouvají do statistik? Ještě větší šroty? 8-s
Co z toho pro tebe není srozumitelné?
2. 6. 2013 16:39
Re: No...
Tak ještě jednou, jako s malým dítětem.
Jdu si kupovat auto. Podívám se na test spolehlivosti. Současný VW je na špici a Dacia je šrot.
Co se dělo v Dacii nebo VW před 10, 20, 30 nebo 50 lety je prostě úplně irelevantní, protože si jdu koupit nové auto a tahle auta už se jako nová neprodávají (v ČR).

Je na tom něco, s čím nesouhlasíš?

Já se s tebou nepřu, ja s tebou souhlasím. Dacia propadla stejně jako někdy Passat nebo Touran. Jenže já nechpu, k čemu mi je porovnání současného auta a auta, které se vyrábělo před deseti lety. Prostě je to super, že to porovnáš, ale co s tím výsledkem potom chceš udělat?
Avatar - grifith
2. 6. 2013 16:51
Re: No...
Takže půjdu-li si koupit Passata, tak se kouknu na co prosím? Nebo vlastně si ho nebudu moct podle tebe koupit, protože mi AutoBild ještě nového pašíka neotestoval? A tak to přeju příjemné čekání.
Já srovnávám tato auta spolehlivostí, ne tím zda-li jdou nebo nejdou koupit. Stačí si říct, že si jdeš koupit auto z lepší spolehlivostí, než si kupovali jezdci koncernových násobně dražších vozů před pěti lety. A hned ti bude líp ;-)
Proč hned rozdíl u desetiletých aut, konec testu Passatu 2008, Dusteru 2013 - což je pět let.
2. 6. 2013 17:12
Re: No...
Když jdu kupovat Passata, mrknu se třeba na Mondeo. Na ceny ojetin (dobře ty mi asi moc neřeknou). Zeptám se kámošů v autoservisech.
Rád bych se podíval na dlouhodobé testy, ale ty nenajdu, takže v tomto ohledu se nemám na co podívat.
Avatar - grifith
2. 6. 2013 17:18
Re: No...
Když jdu kupovat Passat kouknu na Mondeo >:D Nejdřív se bavíš o novém, pak o ojetině, to už se těžko diskutuje. Já už fakt nemožu...
Jinak podobně to udělá i ten potenciální kupec Dusteru.
2. 6. 2013 17:39
Re: No...
Treba proto, aby sis koupi takove ojetiny radeji promyslel ;-) a netvrdim, ze to musi byt nutne tvuj pripad.
Avatar - Jaros71
2. 6. 2013 18:44
Re: No...
Jenže není rok 2004..doba pokročila!
Je tragedie, že je nyní Dacia Duster na úrovní VW Touran před 10lety.. :-!
Avatar - grifith
2. 6. 2013 18:52
Re: No...
V čem doba pokročila? Ve spolehlivosti aut? Nechceš mě rozesmát, že ne.... Pokud ti něco říká krize v automobilovém průmyslu a jak se to projevilo, pak by jsi toto nemohl stvořit... Pokud je aktuální Duster nad úrovní spolehlivosti předchozího Touranu či Passatu, je to pro něj dobré vysvědčení.
Avatar - Jaros71
3. 6. 2013 00:27
Re: No...
8-s ..jako že je natom tak "skvěle" jako tehdy špatný Touran..??
Ale VW je nyní o dvě generace jinde.. :-)
Jsi srandista..
Avatar - grifith
3. 6. 2013 09:01
Re: No...
Vidíš, tak špatně na tom byl a ty sis ho koupil, tak to asi taká hrůza nebyla ;-)
Avatar - Jaros71
4. 6. 2013 15:07
Re: No...
Kupoval jsem verzi po faceliftu!!
Tedy Touran II 2008 nikoliv 2004..!!! ;-)
To je rozdíl.. ;-)
Avatar - grifith
4. 6. 2013 16:55
Re: No...
Vzhledový facelift ;-) To je rozdíl... Pár nových prvků výbavy a změna "xichtu".
2. 6. 2013 12:09
Re: No...
A mas to podlozene nejakymi fakty tu tvoji kvalitu VW? Nebo je to jen tvuj pocit, ze VW=kvalita. Protoze jestli vozy koncernu jsou stejne kVWalitni jako jsou kVWalitni jejich testy treba tady na auto.cz tak teda potes koste >:D
Avatar - Jaros71
2. 6. 2013 12:50
Re: No...
Osobní zkušenost..s frantíky špatná!! :-!
S VW a Seatem velmi dobrá..např. firemní VW Touran 2008 1.4 TSI..bez problémů.
Jen po záruce ve 4.roce provozu výměna řetězu - u TSI vada výroby od subdodavatele -nadšený jsem taky nebyl!! :-!
VW dalo kulanci 70% a platilo se tedy jen cca 10tis..jinak auto jezdí skvěle!
Odveze všechno , od zboží až po 5 lidí na dovolenou..!! :-) :yes: :yes: :yes:
Ale podobně dobře bych hodnotil např. FIAT..těch jsme měli 5..vždy OK!!! :yes: :yes:
Bravo FIAT bravo VW a SEAT.. :-)
Avatar - grifith
2. 6. 2013 12:54
Re: No...
Touran 1,4 TSi bez problémů, jen výměna řetezu po záruce >:D A to je bez problémů? Na základě svých poznatků zde každý může napsat co uzná, jeden bude mít dobrou zkušenost s tím a špatnou s něčím jiným. Kolik jsi měl Dacií, že jsi zde vynášel soudy na jejich spolehlivost?
Avatar - Jaros71
2. 6. 2013 13:09
Re: No...
Renault bohatě stačil..Dacie je ještě horší plečka!
Touran je super auto.Tolik toho odveze máloco..vč. rodiny!! Dáš tam i tři dětské sedačky vedle sebe... :yes: :yes:
A krom toho výborně sedí na silnici,nic se netřepe atd..,jen těch 140k by mohlo být víc.. :-) ;-)
2. 6. 2013 13:19
Re: No...
Tři dětské sedačky v Dacii se stává téměř standartem.
Avatar - grifith
2. 6. 2013 13:20
Re: No...
Super, tak si ho užívej a pozor na ten řetěz ;-) To, že celá reakce je naprosto mimo téma řešit nebudu, prostě informace o ničem.
2. 6. 2013 16:20
Re: No...
Jo, no prostě vyměnil řetěz po 4 letech. To mi jako připadá celkem OK, radost z toho nikdo nemá, stát by se to nemělo, ale prostě někdy se něco pokazí na každém autě.

Ale jde o to, že mu to nerezne, neměnil sedadlo po 15.000 km a převodovku po 30.000 km. Copak v tom nevidíš rozdíl?
Avatar - grifith
2. 6. 2013 16:41
Re: No...
Vycházej z jednoho zdroje - zde tedy dlouhodobý test AutoBildu. Kdo skončil Duster a kde Touran? Můžeš sem dát i bodové hodnocení?
Takže ty názor jednoho člověka bereš jako neprůstřelný fakt s větší výpovědní hodnotou než je hodnocení AutoBildu? Nezlob se na mě, ale to nemůžeš myslet vážně. Ano, u každého modelu se v rámci celé produkce dá vysledovat určitě procento "šmejdů". To nepopírám, dalšímu většímu množství uživatelů vůz dlouhodobě dobře slouží. Tento fakt si převeď na jakoukoliv značku.
Jinak pokud dobře chápeš fakta, je rozdíl po záruce vyměnit "neměnitelný" rozvod řetězem a dát za to 10 papírů, než v rámci záruky a grátis vyměnit sedadlo či převodovku.
2. 6. 2013 16:58
Re: No...
A tady se rozchází náš pohled na to, co je šmejd :-)
Pro mě je rez a výměna převodovky po 30.000 šmejd a výměna řetězu po čtyřech letech provozu jen nečekaná oprava.
Oprava, kterou osobně řadím mezi neočekávanou údržbu, která se týká v podstatě všech aut, na každém se něco časem podělá.
Avatar - grifith
2. 6. 2013 17:15
Re: No...
Takže nepochopil, matláš zde osobní zkušenost nějakého člena diskuzního fóra s výsledkem dlouhodobého testu. Dotyčný píše po 4 letech, tedy rok výroby někde kolem 2008-9. Pokud si v té době vybíral auto, řekl si, že chce Tourana a podle tebe se koukne do statistiky spolehlivosti. No to mu pak vypadnou augle, protože zjistí, že Touran je bezkonkurenčně poslední... A tak si jej nekoupí, jo?
2. 6. 2013 17:47
Re: No...
Selektivne si vybiras...vymena jedne soucasti je smejd, vymena druhe jen oprava ba dokonce jen udrzba a to jen proto, ze se jedna o jinou znacku. :no:
2. 6. 2013 17:42
Re: No...
Vymena retezu rozhodne neni mensi zlo nez vymena sedadla, taky to mohlo skoncit vymenou motoru kvuli tomu retezu, par (no asi vic nez par) lidi s TSI o tom vi sve. :no:
Avatar - Jaros71
2. 6. 2013 18:48
Re: No...
Myslím,že problém řetězu jako špatné součástky subdodavatele se již vyřešil..
Rozhodně lepší než mít sedadla na odpis a záda k tomu.. :-! ;-)
Avatar - grifith
2. 6. 2013 18:54
Re: No...
A to můžeš dokázat jen svým názorem, ničím jiným, jen budoucnost ukáže, zda-li se to zlepšilo nebo ne. On měl někdo ze sedadel Dusteru záda na odpis? To víš víc než je někde napsané...
2. 6. 2013 19:20
Re: No...
A ja zas myslim, ze je lepsi mit viklajici se sedadlo nez rozstreleny motor ;-)
Ale kdo z nas je blize vetsinove pravde, to by museli posoudit jini...asi by to chtelo anketu >:D
Avatar - Jaros71
3. 6. 2013 00:28
Re: No...
Jo, pokud se to sedadlo neulomí a nezlomíš si vaz.. :-!
3. 6. 2013 00:33
Re: No...
Kdyz se ti rozstreli motor za jizdy, taky muzes zabit (nejen) sebe ;-\
Avatar - Jaros71
3. 6. 2013 00:54
Re: No...
OK.
Asi právě proto se ten řetěz vyměnil preventivně.. ;-)
A při prvním zachrochtání..
3. 6. 2013 01:01
Re: No...
Jenze ne kazdy to pozna, jinak by ty motory neexovaly...
Avatar - Jaros71
3. 6. 2013 09:03
Re: No...
Myslím že to pozná každý kdo není hluchý..!! ;-)
TSI je vemi tichý motor..když něco při startu zarachotí,je to znát.
A majitelé VW byli o tomto problému automobilkou informováni.
Neznám nikoho komu by motor přeskočil..to jsou jen teorie,co by kdyby..
Konec diskuze,pěkný den.
3. 6. 2013 09:53
Re: No...
Ze ho neznas ty, neznamena, ze jich neni spousta, dokonce mam pocit, ze i tady na auto.cz se nekdo takovy pohybuje.
Avatar - Emel
3. 6. 2013 14:17
Re: No...
Odpovědně říkám, že u služební 1.8TSI jsem nic špatného neslyšel. Automobilka dopředu o ničem neinformovala. Pro doplnění, motor měl v době smrti 2,5 roku a něco přes 100.000km.
2. 6. 2013 13:06
Re: No...
Nevím, co tady pořád řešíš. Mezi nejhoršími šesti dle těchto testů jsou čtyři VW. Buď rád, že ten tvůj se povedl a kromě řetězu jsi zatím nic neřešil.
Avatar - Jaros71
2. 6. 2013 13:10
Re: No...
Rád jsem..taky v roce 2004 byl Touran děsný..nyní to je naopak skvělé auto!! :yes: :yes: >:-[]
2. 6. 2013 13:22
Re: No...
Do Scénica mu ještě trochu schází. Ale asi už to opravdu není taková tragédie. I já věřím, že ten výsledek současného Tourana nebyl jen náhodný a VW se ve spolehlivosti zlepšil.
Avatar - Jaros71
2. 6. 2013 18:46
Re: No...
Do Renaultu toho schází víc Dacii..VW je o míle vpředu.. ;-)
2. 6. 2013 13:12
Re: No...
Na druhou stranu, interiér v pohodě. Nikde nic po 100 000 km nevrzalo, neskřípalo. A to se podívej na fotky podle kterých poznáš, kde s Dusterem jezdili.
Avatar - Gaius Julius Caesar
2. 6. 2013 15:10
Re: No...
Až na to, že s tou plečkou Dacií byli víc v servisu než je zdrávo, měnili převodovku a viklalo se sedadlo řidiče. Ono ale co by taly člověk chtěl. Za málo peněz málo muziky. >:D >:D A já jsem jen rád, že naší škodovku si vzal koncern VW a ne Renault. To by se tu taky dělaly ty žabožroutský plečky s 3,14čou na přední masce. :no:
Avatar - grifith
2. 6. 2013 16:12