Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Stotisícový maraton se na vzhledu interiéru výrazněji nepodepsal, tvrdé plasty na nerovnostech nevržou
Automobil v essenském regionu vyrazil dokonce na lov divokých prasat
Ochrana proti podjetí a krátké převisy karoserie pomáhají jízdě v terénu
Dacia Duster
16 Fotogalerie

Dacia Duster v testu na 100.000 km totálně propadla!

V lednu 2011 zahájilo fungl nové SUV Dacia Duster svoji dvouletou službu v redakci Auto Bildu. Na jejím konci bylo spoustu času stráveného neplánovaně v servisu, hodně porouchaných dílů, problémy s převodovkou a koroze.

Dacia Duster se v Česku prodává od 249 900 korun (1,6 l/77 kW Access). Nabízí se otázka, jak ji dokázali Rumuni vyrobit tak levně. Zcela jednoduše – recyklovali použitou techniku, kterou mateřský Renault již dávno odepsal, v tomto případě ze starého typu Clio. Automobil navíc montují od března 2010 v domácím prostředí v Pitesti, takže hodně levnou pracovní silou, a prodávají bez výbavových zbytečností.

Jako první se redaktorům znelíbil naftový motor, na dálnici byl totiž příliš hlučný. „Čtyřválec kvůli krátkému zpřevodování při 125 km/h točí rovné 3000/min, nemůžeme se tedy divit jeho žíznivosti,“ objevilo se v knize jízd. Průměrná spotřeba 8,2 l na 100 km odpovídá vysokému podílu rychlých přesunů, při klidném cestování se šoféři bez problémů drželi pod šesti litry.

Několik měsíců po začátku testu, konkrétně po ujetí 33 413 km, muselo být vyměněno viklající se sedadlo řidiče. S přibývajícími kilometry stále více vadily některé maličkosti, například absence automatického stahování bočních oken, krycí roleta zavazadlového prostoru vyrobená z příliš měkkého materiálu nebo chybějící vnější teploměr. Výpary z použitých interiérových plastů řádně rozpálených na slunci také působily dost nevábně.

Mnohem dříve než sedadlo řidiče se odporoučela převodovka, první příznaky slabosti se objevily kolem 18 000 km. „Třetí rychlostní stupeň jde řadit s velkými obtížemi.“ Došlo k výměně oleje (cca 6250 korun), nicméně

negativní zápisy v jízdním deníčku neustávaly. Hlavně při podřazování měli řidiči s trojkou problémy, které vyvrcholily při zmíněných 33 413 km kompletní výměnou převodovky (v rámci záruky, jinak cca 68 000 Kč). Technici Dacie byli bezradní a nedokázali si tento fakt vysvětlit...

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 11/13, který je právě k dostání na stáncích.