Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
wladyk
Zase způsob jak nahnat lidi do bank a leasingovek. Lidi mějte stále na paměti, že zadarmo nikdo nic nedělá. Nebudou vám financovat nákup aniž by na tom nevydělali. Např. cena vozu na splátky je o 30 tis. nižší, ale na úroku jim dáte 60 tis. a více. Kdo používá selský rozum tak ví, že nejlevněji auto pořídí VŽDY jen za hotové.
Tak, tak! za hotové a vo výške max 6-tich platov! A človek je v klídku... :-!
Těch 6 platů je limit ceny za auto celkem, nebo je limit co dostanu za staré + 6 platů?
Myslel som limit na auto ako celok - samozrejme ak ide stare auto na predaj dajú sa oči privrieť ;-)
25 000,- x 6 = 150 000,- a to nehovořím o tom, že průměrného platu (cca 25 000,-), navíc samozřejmě v hrubém, nedosahuje většina (přesné číslo teď nevím, myslím kolem 70%...).
Takže to tvoje "v klidu" platí možná tak při koupi 10 let staré Fabie... Což samo o sobě vylučuje být v klidu 8-s :-!
Takže to tvoje "v klidu" platí možná tak při koupi 10 let staré Fabie... Což samo o sobě vylučuje být v klidu 8-s :-!
1. Človek by sa mal "prikrývať takou perinou na akú má!"
2. Ak nemám na slušné auto - kúpim si bicykel alebo chodím hromadnou dopravou - ale to je v dnešnej dobe asi hanba!
3. Ak stačí v rodine jedno auto - môže sa pripočítať príjem manželky (priateľky)
4. Ak si s príjmom 25 000 kúpiš 10-ročnú Fabiu - jednoznačne budeš v "klídku" - lebo to nebude investícia nad tvoje pomery :-!
5. 10-ročné Fabie sú asi v iných cenových hladinách..
2. Ak nemám na slušné auto - kúpim si bicykel alebo chodím hromadnou dopravou - ale to je v dnešnej dobe asi hanba!
3. Ak stačí v rodine jedno auto - môže sa pripočítať príjem manželky (priateľky)
4. Ak si s príjmom 25 000 kúpiš 10-ročnú Fabiu - jednoznačne budeš v "klídku" - lebo to nebude investícia nad tvoje pomery :-!
5. 10-ročné Fabie sú asi v iných cenových hladinách..
1. Jenže pokud se zkrátka musíš přikrýt peřinou a nemáš ani na tu nejlevnější, vzniká problém, nemyslíš? Auto je samozřejmě věc zbytná, ale ne pokud bydlíš na vesnici.
2. viz 1, už tě vidím, jak jezdíš 20 km denně na kole do práce jaro léto podzim zima a vozíš na kole nákup na víkend...
3. A jak je jedno či víc dětí, můžeš rovnou ten plat odečíst. Možní rovnou 2x...
4. Po zdanění máš z 25 nějakých 17. 17 x 6 = 102. Ano, to odpovídá tvému být v klidu. Tedy pokud mám průměrný plat (jako že ho většina nemá), tak si může podle tebe dovolit 10-letou Fabii ve slušném stavu. Tohle jsi chtěl říct?
5. Jestli vybíráš ze zachovalých kousků s počáteční rezervou, jsi právě v této cenové hladině :-!
2. viz 1, už tě vidím, jak jezdíš 20 km denně na kole do práce jaro léto podzim zima a vozíš na kole nákup na víkend...
3. A jak je jedno či víc dětí, můžeš rovnou ten plat odečíst. Možní rovnou 2x...
4. Po zdanění máš z 25 nějakých 17. 17 x 6 = 102. Ano, to odpovídá tvému být v klidu. Tedy pokud mám průměrný plat (jako že ho většina nemá), tak si může podle tebe dovolit 10-letou Fabii ve slušném stavu. Tohle jsi chtěl říct?
5. Jestli vybíráš ze zachovalých kousků s počáteční rezervou, jsi právě v této cenové hladině :-!
Mal by si si nejako utriediť myšlienky!
Na jednej strane píšeš, ze platy nie sú bohviečo a na druhej píšeš, že sa majú kupovať drahšie autá - presne opak hesla "byť v klídku" 8-s
Na jednej strane píšeš, ze platy nie sú bohviečo a na druhej píšeš, že sa majú kupovať drahšie autá - presne opak hesla "byť v klídku" 8-s
"...na druhej píšeš, že sa majú kupovať drahšie autá..." Kde to prosím píšu?
Já ti jen vyvracím tvoji teorii o 6 platech, protože reálně je pro většinu nedosažitelná. Tedy pokud nechceš, aby v provozu byly prohnilé Felicie...
Zkrátka nepíši, že se mají kkupovat dražší auta než 6x plat, ale že většině zkrátka nic jiného nezbývá než dát za auto třeba 12x plat.
Je to stejné jako se spořením na důchod. Tomu, kdo má 30 měsíčně, tomu se to poučuje, že je důležité myslet na důchod a že je potřeba být zodpovědný, že přeci odhodit 1 000,- měsíčně nikoho nezlomí... Těžko to ale vysvětlíš někomu, kdo vydělá třeba 10 čistého, že 8-s
Já ti jen vyvracím tvoji teorii o 6 platech, protože reálně je pro většinu nedosažitelná. Tedy pokud nechceš, aby v provozu byly prohnilé Felicie...
Zkrátka nepíši, že se mají kkupovat dražší auta než 6x plat, ale že většině zkrátka nic jiného nezbývá než dát za auto třeba 12x plat.
Je to stejné jako se spořením na důchod. Tomu, kdo má 30 měsíčně, tomu se to poučuje, že je důležité myslet na důchod a že je potřeba být zodpovědný, že přeci odhodit 1 000,- měsíčně nikoho nezlomí... Těžko to ale vysvětlíš někomu, kdo vydělá třeba 10 čistého, že 8-s
Potom to aj tak vyzerá! Ľudia si žijú nad svoje pomery (na dlh a pod.) a potom, keď príde k nečakanej životnej situácii tak sa čudujú.
6 mesiacov je moje pravidlo (nie je to teória!) - "pre mňa za mňa" nech si niekto kúpi auto aj vo výške 60 platov.
Osobne sú mi na smiech tí, co majú 7 ročnú šunku a 32 splátok pred sebou - hlavne, že sú za sídliskových machrov!
[odkaz]
6 mesiacov je moje pravidlo (nie je to teória!) - "pre mňa za mňa" nech si niekto kúpi auto aj vo výške 60 platov.
Osobne sú mi na smiech tí, co majú 7 ročnú šunku a 32 splátok pred sebou - hlavne, že sú za sídliskových machrov!
[odkaz]
Každý má limit jiný. Pokud si auto kupuješ na pět let, tak šest platů je nějakých 10% tvých příjmů. Čistě za pořízení vozu, bez paliva, servisu atp. Můžeš si dovolit 20%? Klidně si utrať 20%. Ale dát třeba 50% na auto, když nemáš ani vlastní bydlení, to je na hlavu. Podle toho, co pro tebe dané peníze znamenají, si můžeš odpovědět na otázku, jestli není lepší šlapat v zimě na kole.
Pointa bývá, aby tě případná ztráta vozu (ať už z jakéhokoli důvodu) nepoložila. Nemluvě o tom, že jsou to vyhozené peníze, pokud nepatříš lidi, kteří zvládnou na autech vydělat.
Pointa bývá, aby tě případná ztráta vozu (ať už z jakéhokoli důvodu) nepoložila. Nemluvě o tom, že jsou to vyhozené peníze, pokud nepatříš lidi, kteří zvládnou na autech vydělat.
Chybí ještě jedna důležitá otázka - jak často těch 6 platů mám za to auto dát? Je přeci jen rozdíl, jestli kupuju auto na 4 roky, nebo na 8.
V tom prvním případě to auto cca za polovinu (velmi zhruba) prodám, a to už taky může zahýbat rozpočtem, pokud ty peníze na to auto taky použiju. Pak jsem totiž na 12 platech (za 6 prodám, 6 přidám) každé 4 roky. A to už je z čeho vybírat.
V tom prvním případě to auto cca za polovinu (velmi zhruba) prodám, a to už taky může zahýbat rozpočtem, pokud ty peníze na to auto taky použiju. Pak jsem totiž na 12 platech (za 6 prodám, 6 přidám) každé 4 roky. A to už je z čeho vybírat.
Ten Golf nevychadza zle. Za 3 roky preplatis 32 636 Kč, co je rocne 10879 a v tom je aj havarijne poistenie. Pochybujem, ze niekde dostanes lepsie havariko.
Naviac cena Golfu za 3 roky klesne asi najmenej zo vsetkych aut - predpokladam, ze po splateni je ten Golf moj a mozem ho predat do bazara.
Naviac cena Golfu za 3 roky klesne asi najmenej zo vsetkych aut - predpokladam, ze po splateni je ten Golf moj a mozem ho predat do bazara.
Jak je to teď ukazuje tabulka, vždy se přeplácí. Ale před necelými dvěma lety se auto na úvěr dalo pořídit opravdu levněji než za hotové, brána čistě cena za vůz po doplacení. To, že člověk u úvěru musí počítat s "nabídkou" jedné pojišťovny u ručení a havarijka, které může být o něco dražší, než by měl možnost si zřídit jedinec sám, se prostě muselo počítat. V takovém případě lze úvěr brát spíše jako investiční strategii než nějaké zlo...
Jak vidno z článku, tak to právě nemusí být vždy pravda. A konkrétně u toho Rapidu nebo Golfu to jsou velmi férové nabídky. Je rozdíl, jestli mám vysolit 300-350tKč najednou, nebo jen 80-100 a pak se ve finále za 3 roky pohybovat po započtení platby za pojištění +/- na úrovni původní sumy. A reálně, po započtení inflace může být taková splátka dokonce výhodnější.
×
Sdílení komentáře
×
"cena na úvěr ......" a třeba o 50 tisíc méně.
mají to nějak ošetřeno? Co kdybych auto koupil na úvěr a doplatil ho za měsíc
s jednoprocentní penalizací?