Přesně tak, zažité tradice se bourají a vytváří se chaos. Cabrio necabrio, pětidveřový shootingbrake, čtyřdveřové coupé, SUV (Sport Utility Vehicle - sportovní v čem?), SAV, limuzína nelimuzína..... všichni se snažej být "cool" za každou cenu a przněj co se dá, pak aby se v tom vyznal někdo, kdo se v tom nevyzná :-)
No dnes to máme poněkud mezitřídně, subkompakt (DS3) a miniauto (F500). Třídní logiku by spíše mělo porovnání DS3 a MINI, ale to by byl takový výprask od MINI, že Jakub velkoryse poskytl citroenu alespoň papírovou šanci.
DS3 designově těží jednak z toho, že není svázán historickou firemní konvencí, jednak z toho, že je to rozměrově přeci jenom již regulerní auto. Fiat ve své staromilecké nahotě odhaluje bezbranně veškerá svá pozitiva, ale především svá (post)moderní negativa.
DS3 očaruje, uhrane absolutně jistou rukou designéra. Z toho auta doslova čiší přesvědčení, že přesně takhle má vypadat. Neexistuje úhel, v němž by to deesce neslušelo, má špičkově namixované ingredience v podobě dravečkovosti, silného, jistého, avšak sympatického postoje. DS3 je ozdobou současného Citroenu, jasná vizuální informace, auto s přívlastkem - třídní krasoň.
F500 je všechno a nic, spíše tedy... nic. V předmětném duelu to logicky prohrává již svým designovým zadáním, tou krkolomnou snahou vstoupit znovu do stejné garáže, duel prohrává samozřejmě o třídu menšími rozměry a.. jakýmsi odérem nepatřičného, neboť jestli je naše současnost něčím, pak rozhodně modernistickým, technicistním společenstvím lidí, kteří se ohlížejí za sebe jen v případě sebezáchovné nutnosti, nikoliv snad z důvodů vzývání boubelatých garážových berušek.
Tedy ano, Velký bratr dnes natrh´berušce žaket. Dokonale.
To není ani jeden z nich. V dnešní době jen zírám jak si výrobci pletou pojmenování typu karoserie. Všechno co má pytel na střeše nacpou do kategorie cabrio. Když už jsme u toho kabria tak většinou od sebe nerozlišují kabrio a roadster. Ostatně název "dvojdveřový sedan" je taky nesmysl. Asi už zapomněli název tudor. Nebo třeba nevědí, že skutečná limuzína má oddělený prostor řidiče od posáky a tak pokud je sedan trochu větší a luxusnější dostane mylný název limuzína. Je to asi jako nazývat sněžný skútr motocyklem, protože má řidítka.
Ač Fiatista, tak musím uznat, že Citroen se hodně povedl.
Osobně bych zvolil Fiat (prostě tam není co řešit), ale Citroen je opravdu taky moc moc pěkný.
Tradice a vypilovaný design u mě přebíjí neznatelné pihy na kráse. Dokonalou, bezduchou a umělou modelku zapomenu po kliknutí na červený křížek, ale jiskra v očích a jemné nedostatky "zdokonalují" už tak dokonalé, takže si zapamatuji vše, protože chci:) Fiat 500 je jasná volba, ale je to samozřejmě velmi individuální. Zajímalo by mě, kdo by vyhrál v tomto duelu právě teď. 500 má už něco za sebou. A DS3 je zelenáč. Každému co jeho jest:)
Chtělo by to u těch designových duelů udělat klasickou anketu, zajímalo by mě, jaký model by převažoval. Co se týče těchto dvou, sám nevím, oba jsou krásný >:D
Ten deflektor je sice hnusný, ale na druhou stranu tolik nefouká do auta. Ostatně ho má i Fiat a tam moc krásy taky nepobral. Jinak mně se líbí více Citroen.
PS: Co znamená "Designový duesl". Buď jsem v dětství málo četl, nebo pan redaktor včera hodně pařil >:-[] .
je, v tomto případě věc názoru každého pozorovatele. Obě auta mají něco do sebe. Já se přikláním víc k Fiatu, možná už jenom proto, že krásnou původní 500 jsem, asi před třiceti lety, měl, tenkrát otvírací střechu měly všechny.
Celou dobu, co se okrajově o auta zajímám, se tomuto typu karoserie, kde zůstávají pevné rámy bočních oken, říkalo polokabriolet. Pokud zůstane pevné i zadní okno je to jen shrnovací střecha - lidově rolldach. Dnes se to ovšem všechno nazývá honosně cabrio.
U Citroënu se mi líbí, jak se stydí za ten přehnusnej síťkovej větrnej deflektor při otevřené střeše. Na většině fotografií je deaktivovaný, možná i zaretušovaný, vidět je jen na fotkách č.1 a 24, kde jeho hnusota není tak patrná.