Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Accord Hybrid: Se spotřebou 3,3 l na 100 km

Nejnovější hybridní techniku Hondy nedostane poněkud překvapivě nejprve Amerika, ale Japonsko. Sedan Accord se tam představí bez plug-in systému.
Zpět na článek
10. 6. 2013 12:23
10. 6. 2013 12:40
10. 6. 2013 15:11
10. 6. 2013 16:28
10. 6. 2013 15:08
10. 6. 2013 16:26
11. 6. 2013 06:11
11. 6. 2013 15:06
13. 6. 2013 11:41
10. 6. 2013 16:43
10. 6. 2013 15:03
10. 6. 2013 15:06
10. 6. 2013 16:46
10. 6. 2013 18:03
10. 6. 2013 20:35
11. 6. 2013 05:55
11. 6. 2013 12:35
11. 6. 2013 14:44
11. 6. 2013 20:24
11. 6. 2013 20:39
10. 6. 2013 15:42
10. 6. 2013 16:31
10. 6. 2013 18:13
Avatar - Choochoo
10. 6. 2013 12:23
Spicka
No neni to nadhera? Ten velky vykon, spickova spotreba, nadherny design, nemuzu jinak nez :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - N6600
10. 6. 2013 12:40
Re: Spicka
Suhlasim. Viem, preco mam rad Japoncov ;-)
Avatar - Individualita
10. 6. 2013 12:55
Re: Spicka
Určitě, jen ten minulý Accord je imho mnohem hezčí. Tohle už mě tak nedostává..
Avatar - Choochoo
10. 6. 2013 15:11
Re: Spicka
Minuly se mi take libil, ale u noveho je videt vyrazny posun a propracovanejsi design. Ac si vzdy rikam, ze se mi uz nemuze libit dalsi verze Accorda vice, vzdy ji nova verze vyrazne prekona ;-)
Avatar - Individualita
10. 6. 2013 15:44
Re: Spicka
No já to takhle měl několik generací, ale teď poprvé zůstávám s oblibou u toho minulého. Naštěstí na novej stejně není >:D
Avatar - King
10. 6. 2013 16:28
Re: Spicka
Americký Accord má něco do sebe, ale příští evropský bude určitě úplně jiná liga, bude to zase Acura. ;-) :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
10. 6. 2013 14:29
Re: Spicka
Velký výkon?? Kombinovaně možná, ale 105 kW z dvoulitru je trochu málo. Když už ho tam dali a z nějakého důvodu nechtěli použít menší, tak bych od takového motoru čekal o 30 kW víc.
Avatar - Choochoo
10. 6. 2013 15:08
Re: Spicka
Motor je priszpusoben hybridu, a jak jsem psal nize tobe je kombinovanych cca 200kW malo?
Kolik ma Toyota ze svych 1,8(73kw+60kW el.)? Tam by se dalo take rici, ze je to bida, klidne by mohl byt 2x takovy ;-)
V pomeru vykon kombinovany a spotreba je Accord slusna pecka :yes:
Avatar - King
10. 6. 2013 16:26
Re: Spicka
Já bych sem netahal Prius, konkurence Accordu je Camry, ta má mimochodem čtyřválec 2.5 se 116 kW a 105 kW. :-) U Toyoty to hází maximum cca 200 koní,u Hondy to bude kvůli menšímu benziňáku asi méně, ale zase bude spousta síly v nízkých a středních otáčkách.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 6. 2013 01:10
Re: Spicka
Pokud lze využívat těch 200kw stále, tak ano. Ale co když ti dojdou baterie? Tak to má jen 105kW? To na dojetí stačí, ale pokud jim šlo o spotřebu tak nestačil by býval 1.6? Otázkou samozřejmě je, jestli by se pak častěji vytáčel a spotřeba by ve výsledku mohla být horší. Ale samostatných 105kW mi přijde na 2.0 motor málo, pokud má pohánět auto i mechanicky.
Avatar - King
11. 6. 2013 06:11
Re: Spicka
>:D Zajímavé. Nejdřív sis postavil zeď a teď se jí snažíš hlavou prorazit. ;-) Na jednu stranu bys chtěl dát 1,6tunovému Accordu motor 1.6 aby spořil a na druhou stranu je ti dvoulitr přijde moc slabý? :-!

Ještě si vzpomínám, jak se tu okázale pohrdalo systémem IMA, kdy slabý motor (1,34/100 k) Honda kombinovala v cca 1200 kg Insightu s 10k elektro a teď bys dával do Accorda šestnáctistovku. :-)

S nějakými hybridy už jsi určitě jel, takže víš, že vybít akumulátory je při běžné jízdě nemožné. Jistě, pokud bys jel několik km neustále podlahu na dálnici, pak ano, ale klasická jízda s předjížděním ani náhodou. takže nejen že budeš mít neustále těch 200 koní k dispozici, ale hlavně budeš mít od nuly k dispozici ten obrovský točák elektromotoru, díky kterému žádné velké točení dvoulitrového spalováku nebudeš řešit. :-)
11. 6. 2013 15:06
Re: Spicka
Ten motor patrně jen nebude mít výraznou výkonovou špičku a podle dostupných informací jsem pochopil, že bude naladěn podobně jako 1,8 v Civicu, tedy VTEC tam slouží k zapínání Atkinsona v malém zatížení a na normální chod při zatížení vyšším. Ve většině otáček nejspíš ani nepoznáš, že to má jen 105kW, protože dole se to bude chovat jako běžný dvoulitr, Možná i lépe, protože motor, který není laděný na vysokou výkonovou špičku má zpravidla více točivého momentu "dole" a tedy vyšší výkon v běžných otáčkách než motor, který má vyšší maximální výkon (viz např. Fabia 1,4/55kW a 74kW - při běžné jízdě byl výrazně "slabší" motor ten rychlejší). A pokud s tím pojedeš úsporně, pojede to díky Atkinsonovi ještě úsporněji než běžný dvoulitr (a to mluvím jen o tom spalovacím motoru a nemíchám do toho elektromotor). Ale to je jen má teorie, jak by to možná mohlo být ve skutečnosti.
Avatar - King
13. 6. 2013 11:41
Re: Spicka
Tenhle systém, tedy použít nízkou vačku systému VTEC pro vyvolání pseudoatkinsonova cyklu, bude teď charakteristický pro celou novou generaci motorů Honda Earth Dreams. Nemyslím si ale, že by to mělo vliv na výkonové parametry nebo křivku točivého momentu, ty dva módy VTECu jsou na sobě naštěstí zcela nezávislé a na "ostřejší" vačku se může změnit k klasický ostrý 16v, Honda ostatně u nehybridních motorů slibuje stát se opět špičkou, co se výkonu týče.

Na rozdíl od priusu, kde je, alespoň myslím, Atkinsonův cyklus skutečně mechanicky atkinsonův. Nižší výkon zde bude čistě z důvodu ekonomické optimalizace motoru. ;-)
10. 6. 2013 16:43
Re: Spicka
Tak normálně tahají z dvoulitru 114 kW, to není zase takový rozdíl (ano, mohlo by to být víc). Předpokládám, že poběží v Atkinsonově cyklu. Proto má nižší výkon.
10. 6. 2013 15:03
Výkon
Ja si teda tiež nemyslím, že výkon je nejaká pecka... bude to dosť mŕtve. Ale tak zas kto hľadá hybrid, nehľadá extra výkon, nie? ;-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Choochoo
10. 6. 2013 15:06
Re: Výkon
Kombinovany vykon hybridu bude cca 200kW a to je ti malo? Nelze proste secist 105+124kW, ikdyz to tak mozna nekdo dela ;-)
10. 6. 2013 16:46
Re: Výkon
200 kW >:D Nevtipkuj. Kombinovaný výkon Accordu Plug-in je 146 kW (102+124). To jsi na horších číslech než má IS 300h a to žádný sprinter tedy není. Na papíře spíš lenoch v porovnání s konvenčními konkurenty.
Avatar - King
10. 6. 2013 18:03
Re: Výkon
Spíš lenoch ve srovnání s kterými konkurenty? Camry a Lex ES mají 204 HP, Fusion 194, Lincoln MKZ 191 a Accord 200. Optimu raději zmiňovat nebudu. >:D Navíc má Accord nejsilnější elektromotor, což je u hybridu poměrně zásadní věc. ;-)
10. 6. 2013 20:35
Re: Výkon
Jde o IS, jestli ti to uniklo, a to je menší auto (kombinovaný výkon 164 kW/ 223 PS; 133+105 kW). Příklad konvenčního konkurenta? Co takhle 320i (135 kW)? Měla by s IS v pohodě vytřít podlahu. A to je celkem obyčejná motorizace.
Avatar - King
11. 6. 2013 05:55
Re: Výkon
Počkej, zadrž. >:D Začínám se v tom trošku ztrácet. Když si náhodou dovolím v jedné větě zmínit BMW 3 a NAŠÍ Hondu Accord, tedy Acuru TSX, jsem fanatik a zasloužím namočit do dehtu a vyválet v peří a teď se dozvídám, že konvenční konkurence AMERICKÉHO Accordu je BMW 3 a Lexus IS? Jsem zmaten. ;-)

Ale když o tom mluvíš. Zapomínáš, že právě ten IS opět nepatří k těm nejlehčím autům ve třídě a ačkoli neznáme váhu Accordu Hybrid, srovnatelný Accord 2.4 váží 1450 kg, zatímco u Lexusu IS 250 jsem našel 1630 (F Sport?), takže když hodně přihmouřím oči, je tam 150 kg rozdíl. Pokud vezmeme v úvahu, že hybrid bude vážit asi stejně, možná méně, protože Toyota zatím zůstává u NiMH, má Lexus na koně 9,8 kg, zatímco Accord by mohl mít 9,9. Vzhledem k tomu, že jsem lexu trochu ubral a Accordu možná přidal, vychází to naprosto stejně - a to mluvíme o prémiovém vs neprémiovém hybridu.

No a pokud jde o 135kW BMW 3. Nevím, jestli má vůbec význam to srovnávat, ale možná by mělo navrch na okruhu, v běžném provozu by tyhle hybridy měly svou pružností a silnou ve středních otáčkách takové auto vymazat ze silnice. ;-)
11. 6. 2013 12:35
Re: Výkon
Mluvím jen o dynamice hybridního systému. Je úplně jedno, čí je IS konkurent. Systém má výkonnější a obyčejný přeplňovaný dvoulitr v podobném autě by s ním měl vytřít podlahu. IS 300h slouží pouze jako příměr. I když ne moc dobrý, protože ani 300h jsem ještě nejel. Takže je to trochu jako z deště pod okap. :-)

Na váhu jsem nezapomněl a čekal jsem, že by Accord mohl být lehčí. Ale zase je větší a nechtělo se mi hledat údaje a řešit, podle jaké normy je ta hmotnost měřena (řidič, palivo atd.). U nového IS je to podle výbavy 1620-1720 pro 300h a 1555-1645 pro 250 bez uvedené normy (CZ). Takže jsem to nechal být. Kdybych nebyl líný, tak jsem se podíval na hybridní Camry. U Accordu Plug-in Hybrid jsem teď našel 1723 kg (3799 liber jako americká "curb weight"). Což by měla být pohotovostní (s provozními kapalinami bez řidiče a bez zavazadel).

320d dá stovku za 7,4 a 320i za 7,3 (s automatem). IS 300h 8,4 a 250 8,1. A to se zrovna tady ten tah "od nuly" projeví. HSD nikdy nevynikal pružností, navíc soupeří se ZF. Peníze bych tedy dal na BMW, pokud jde o pružná zrychlení. Hybrid je zvládne ekonomičtěji, ale nevsadil bych na to, že rychleji.
Avatar - TeeJay
11. 6. 2013 14:44
Re: Výkon
Bohužel hledání informací je v současné době čím dál složitější, už na to začínám trošku rezignovat. Ještě žes u té Toyoty nehledal. Ti jsou tak interaktivní a cool, že se tam už nedá vůbec nic najít a kolonka Specification se omezil na výčet standardní výbavy. 8-s

Ano IS má systém výkonnější, ale jako píše King, nakonec se to s ohledem na hmotnost anuluje. Accord zase nebude takový lenoch, jak sis asi myslel. ;-)

Zrychlení 0-100/200 o dynamice hybridů moc neřekne, máš otáčky stále kolem maxima, kde hybridní systémy právě nevynikají, já bych tedy vsadil spíš na ten hybrid, ale fakt je ten, že tyto hybrdy v těchto autech už nejsou takové mátohy jako svého času Insight a Prius, ale slušně dynamická auta s minimální spotřebou.

Ohledně HSD - GS 400h a 600h mají pružnost velmi dobrou a zrychlení při předjíždění je velmi působivé. S Camry nebo ES jsem ale nikdy nejel...
11. 6. 2013 20:24
Re: Výkon
U Lexusu jsem trefil relativně bez problémů (bloudění jsem si odbyl při uvedení GS). Ale web hrůza hrůzoucí. Audi nedávno aktualizovalo německý konfigurátor na design inspirovaný tablety. Na zblití. Přitom předchozí jsem považoval za povedený (chodil jsem tam pro technické údaje), z německých konfigurátorů D3 nejlepší. Poslední konfigurátor BMW je také na zabití. Všude musí být tisícovka animací a hlavně ti všechno musí zabrat několik kliknutí, to je dnešní trend.

Výkon je výkon. Díky bezestupňové převodovce tě síla mimo maximum zajímá jen kvůli tomu, aby motor neustále neřval a zvládl udržovat rychlost a běžné změny rychlosti v "pohodových" otáčkách. Ale jakmile jde o co nejlepší zrychlení (jakékoli), zajímá tě jen to maximum, kde tě taková převodovka dokáže udržet.

Silné HSD to honí právě na motoru. Člověku to už pocitově nepřijde, protože motor samotný má rezervu dostatečnou. Systém Hondy může být naladěný samozřejmě jinak a asi i bude, tohle není dané nějakým technickým omezením. Moje zkušenost je taková, že ZF s konvenčním motorem reaguje pružněji.

Říkám, že Lexus není nic extra (na papíře, z hlediska dynamiky). Ať už to s tou hmotností bude jakkoli. Nechal jsem to být s tím, že si asi nebudou mít co vyčítat. A čísla, která jsem našel, to spíš potvrzují. Připadalo mi zbytečné tam psát něco ve smyslu, že by musel být citelně lehčí, aby Lexus překonal (nebo mít výrazně lepší pohonné ústrojí). To je samozřejmé.
11. 6. 2013 20:39
Re: Výkon
Tak jsem se podíval na ES 300h do USA, 0-60 mph 8,1, "curb weight 3,660 lb (1,660 kg)". Hmotnost Accordu jsem myslím také bral z oficiálních stránek, stejná země, lze tedy předpokládat, že jsou porovnatelné (přeci jen v tom nemají takový bordel jako my v EU). Takže žádný zázrak vskutku nečekám.
Avatar - petrumr
10. 6. 2013 15:42
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - King
10. 6. 2013 16:31
Re: nevím
Accord bude určitě o něco dražší, než Toyota, jako vždycky, ale rozdíl bude jen malý.
Avatar - petrumr
10. 6. 2013 18:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.