Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
5 Fotogalerie

Honda Accord Hybrid: Se spotřebou 3,3 l na 100 km

Nejnovější hybridní techniku Hondy nedostane poněkud překvapivě nejprve Amerika, ale Japonsko. Sedan Accord se tam představí bez plug-in systému.

Honda klade už od konce 90. let na hybridní techniku velký důraz, ale sázka na hybridizaci malých aut s jednodušším hybridním systémem IMA neměla s výjimkou Japonska (minimálně ve srovnání s Toyotou) příliš velký úspěch a podobný osud potkal i pokus vyzkoušet Integrated Motor Assist v (tehdy) midsize americkém sedanu Accord.

Nyní však má Honda připravena hned tři nové, na sobě zcela nezávislé hybridní systémy a jednu plug-in variantu. K již odhalenému plug-inu v nejnovější verzi sedanu Honda Accord Japonci představí ještě letos ty zbývající a prvním na řadě bude dvoumotorový hybrid pro vozy střední velikosti. Ten bude mít premiéru 20. června a možná vás překvapí, že se tak nestane na nejdůležitějším trhu pro Accord, tedy v USA, ale v Japonsku.

Honda kolem premiéry dělá velké tajnosti a prozradila pouze, že vůz ujede podle japonské metodiky na litr benzinu 30 km, což odpovídá spotřebě pouze 3,33 l na 100 km, což je velmi blízko "ikonického hybridu" Toyota Prius, jenž zvládne na litr benzinu 30,4 km.

I přes absenci oficiálních informací je vcelku jasné, co můžeme očekávat. Půjde totiž de facto o americkou Hondu Accord Plug-In, jenž je aktuálně nejúspornějším full-size sedanem Ameriky, jen bez plug-in techniky. To znamená, že půjde o kombinaci spalovacího motoru 2.0 DOHC i-VTEC s výkonem 105 kW s elektromotorem, u něhož předpokládáme zachování maximálního výkonu 124 kW.

S americkým Plug-Inem se shoduje aerodynamický bodykit, Hybrid ale dostane specifický design kol. Po premiéře v Japonsku, kde bude s největší pravděpodobností jedinou motorickou verzí, se určitě objeví i v Severní Americe. V Evropě s ním ale asi počítat nelze, možná s výjimkou Ruska a Ukrajiny, kde se americký Accord tak prodává.