Navzdory fešáckému matnému laku karoserie a slušnému výkonu přeplňovaného motoru nemá Hyundai Veloster Turbo srdce sportovního automobilu. Znamená to však, že je špatný?
Co jsem s tím jel asi 15 km, tak musím říct, že to rozhodně není konkurent např.. Scirocca. Horší podvozek, motor tak o 10 let pozadu za TSi. Např. TSi 1.4-118 kW dokáže udělat stejnou parádu při lepším zátahu odspoda díky kompresoru. Takže zase tu máme korejské a evropské kilowaty. Takže 118 je o něco více než 137 kW v koreji... :-)
tady je zase expertů, kteří parkují lítanou a prděnou popelnici dotaženou ze zahraničí. Koukejte na ten svět jinak, ne tak zahořknuťe, vždyť to vypadá hezky, potkat něco jiného na našich cestách.
A jen detail, tohle se v čr nevyrábí, takže vaše přízpěvky sou Vedle jak ta Jedle !
Ja by som skôr povedal, že pro Evropu moc neumí. Tento výstrelok je podľa mňa ako šitý do US pre 16 ročných teenagerov ako prvé auto. Nič viac a nič menej. Oni s tým aj tak veľmi pretekať nebudú, max. drag race od semaforu po semafor. Ale keď si k tomu postavíš Kiu Pro Ceed prvej generácie, tak začína byť ten Hyundai docela zaujímavé designérske cvičenie aj s určitou dávkou charizmy. :-) Nerozumiem jednej veci, najprv urobia Genesis a potom vypustia toto ...
Moderních benzínových 137kW a 265Nm a auto má z 0-100km/h za 8,4s a maximum 214km/h?? To je velký propadák. :no: Z části za to asi může hmotnost ještě o 3kg vyšší, než u Audi A3 Sportback 2.0 TDi (110kW, 8,7s, 216km/h), ale zmiňované slabší Scirocco 118kW (-19kW, -25Nm ale o 100kg lehčí) to má za 8s a maximum 218... Korejský kilowat asi nebude stejný jako německý... :no: >:-[]
Presne ako píše ham. Ono by nebolo zlé mať aj takéto údaje, aspoň by človek videl, koľko výkonu sa "stratí" (a to je vlastne to, za čo sa Kórejci tuná často kritizujú).
Ono takovýto rozdíl by se dal příjmout, kdyby tam byl automat s hydro. měničem, ale kde chceš v mechanické převodovce "ztratit" takový výkon. Motor je to moderní, točivý moment má široký rozsah, výkon vrcholí docela vysoko... Problém bude spíš ve zpřevodování...
Odpověděl sis sám. Výkon v mechanické převodovce snadno ztratíš nevhodným zpřevodováním. U Velosteru se mi to jeví jako příliš velká snaha zavděčit se EUředníkům.
Výkon se v převodovce ztrácí pouze nízkou účinností. Převod jako takový výkon nemění, mění točivý moment a otáčky.
Pokud má přeplňovaný motor plochý průběh výkonu, tak mu nevadí ani dlouhé převody (tedy v první řadě daleko od sebe, příliš dlouhá jednička zabije cokoli, pokud jde o sprint na stovku). Všechno má samozřejmě své meze.
Typicky se ztrácí v teplo, ať už (relativně) nízkou účinností převodu, nebo ložisek. S každým převodem ztrácíš nějaké procento, takže neefektivní design, větší počet pohyblivých součástí snižuje účinnost převodovky. Není to jen o převodovce, jde také například o diferenciál. Tři procenta tady, pět támhle, ono se to nasčítá.
[odkaz]
[odkaz]
Oficiálně uváděná hodnota může být úmyslně nadsazená,vždy splnitelná.
Každé auto (stejná motorizace) nemusí jet vždy stejně.
Podle videa to není zas tak špatné.
RCZ :[odkaz]
Tohle je spíše městská móda pro ženy, konkurence pro Mini, Beetly a podobně. Problém je, že to nemá image Mini ani Beetlu, takže si to ani v městě nikdo nekoupí rozhodně ne za 600 tisíc.
Na vesnicích "letí" štíhlá a nízká kupé z 90. let ... BMW 3, Calibry atd. Auta takových proporcí už dnes vyrábět nejdou, protože by nesplnila předpisy pro bezpečnost chodců. Dnes mají auta vysokou příď i většinou i samotnou kabinu, takže vedle těch starších kupé vypadají jako boubelaté nafouhlé autíčka.
Tak tohle auto bylo skutečně míněno jako konkurence Mini. A ve "zvrácených" Spojených státech tomu tak snad i je. :-) Tady se podobnému výroku můžeme jen smát. Berme to tak, že jde o auto mířené na americký trh.
urcite sa najdu... v amerike sa minuly rok predalo okolo 35 000 velosterov.... urcite tam bude dost slecien medzi nimi ... chlap by si to predsa nekupil ;-)
Je otázka, jaké auto jsi ochoten brát jako konkurenci Velosteru. Krom Scirocca mě napadá jen RCZ, které se dá za 600k koupit s 1.6THP 115kW. A pak samozřejmě celá plejáda hatchbacků typu Leon, Focus, Megane...
A to RCZ s tým silnejším benzínom ide ako píla, tam som rozhodne nemal pocit "stratených koní", práve naopak až nečakaná subjektívna dynamika s ohľadom na objem motora.
Perfektní potvrzení toho, co se psalo výše.
Je to zpřevodováním, jelikož RCZ má perfektně krátké a blízko sebe poskládané převody - zřejmě na rozdíl od Velosteru.
Už by EU konečně měla se svými nesmyslnými pokutami za CO2 jít někam.
Tak toto je nahrávka na smeč všetkým vysmievačom Hyundaiu a kórejskej produkcie celkovo; Strejda BOB už musí byť v siedmom nebi a zrejme od nadšenia odpadol. >:-[]
Ale čo... Hyundai si to zaslúži. Odmysliac od prapodivného dizajnu, nedokázali ani spraviť primerane športový hatch jazdiaci aspoň na úrovni trojdverákov konkurencie; o neschopnosti pretaviť inak sľubné čísla motora do reality nehovoriac. Tak sa majú z čoho poučiť pre budúcnosť.
na celem aute jsou zajimave jen dve věci, vlastne jedna, napis Turbo na prednich sedačkách (na zadni mohli dat třeba napis Tuzex) a pak tentýž napis s cervenym designem na zadni partii vozu, snad pujde dobře sloupnout, to aby nemela mladez zbyrajici znacky moc práce a prilis neposkrabali matny lak :-)
Fešácky vypadající lak (pro první 2 roky používání) jaro neudělá. Sportovní auto při počítačových hrách a v reálu je něco jiného. Ono jedna věc je zkopírovat HW, druhá věc je umět podchytit jeho charakteristiky. To už chce fištróna a léta zkušeností. Křivka odporu MDPSky a tranzitovský podvozek sráží celý vůz o 3 úrovně níž, než byl Opel Calibra. Ale jistě tu nějaký 16 student, jehož rodiče mají Atose, napíše jak je to cool.
Problemem vsech neobdivovacu tady v diskusi je, ze nechapou pozici tohoto auta v portfoliu Hyundai a uz vubec nechapou pojem sportovni auto. V kategorii sportovnich ma Hyundai Genesise Coupe, Veloster je jen bokovka, pokus. Hyundai si to muze dovolit, navic se v ramci tridy celkem slusne prodava. Smich diskuteru je vec jedna a pribyvajici penize na konte Hyundai vec druha.
fakticky 4 najpredavanejsie sportove auto sveta ;-) ...
v usa sa ich predalo 35 000 v r 2012.... celosvetovo az 68 000
a pozri si napr scirocco... necelych 20 tisic na celom svete....
z tohoto vyplyva jedine... smiat sa je dovolene a je to v pohode.... ale myslim ze hyundai sa moze smiat viac ako my jemu.. kedze sa mu dari predavat takuto zrudu velmi uspesne ;-)
co z toho vyplyva? napriek posmeskom je veloster uspesne auto ;-) , nikto ho nepovazuje za sportiak.... ale svoj ucel splni a uspech ma a za to si zasluzi respekt :yes:
>:D ...fakticky 4 nejprodávanější sportovní auto světa.... a .....nikdo ho nepovažuje za sporťák.... >:D Zase bramboračka v hlavičce že.
Bez znalosti složení kupců je úspěšnost/neúspěšnost velmi irelevantní. Silně totiž pochybuji, že ten, kdo uvažuje o koupi a nakonec koupí Veloster měl ve výběru GT-86 (a naopak). Nebudeš chtít doufám na základě tohoto odkazu dokazovat, že Veloster je úspěšnější sporťák než 911.
Při neustálém posouvání Hyundaie, kdy každý další model je lepší a lepší je pro mne vstup do této "třídy" nepochopitelně slabý. Před 10ti lety by se mávlo rukou. Očekávání jsou nyní vyšší což je nepochybný úspěch této značky. Lidé už čekají něco více a o to víc vnímám Veloster jako přešlap.
A jaký je rozdlí mezi sportovním autem a sporťákem ?
genesis coupe je lepsia volba ;-) je to pravy sportiak ktory ma zadny nahon, dostatok vykonu a skvele ajzdne vlastnosti aj zrychlenie a dalsie paramtere...
veloster je skor take rychlejsie bezne auto.... da sa povedat ze sportove.... ktore je urcite rychlejsie ako bezny priemer ( octavia, fabia, fiesta, golf, ceed, ) .... samozrejme neratam octaviu RS .... ale bezne priemerne motorizacie....
pre amikov je veloster nieco ako pre europana napr.... mini cooper alebo.... DS3..... je to proste taka mrstna mala kompaktna kara ... na bezne jazdenie.... za dobre prachy
Tahle kára nemá sportovní charakter, viz třeba torzka vzadu, odezvy na volant a na plyn. To sice všichni víme, nicméně zároveň vzbudí pozornost okolí a vyložený propadák to v Americe není.
Firmu Hyundai asi moc nezajímá složení kupujících. Podstatně pro ni je, že se na světě za rok najde pár desítek tisíc (v této třídě, třeba u nosných modelů v nižší střední to chce aspoň o řád výš) lidí, kteří si zrovna tuhle jejich plechovku koupí. A oni se najdou. Já to sice nebudu a vy asi taky ne, ale funguje jim to.
To je právě otázka. Pokud je toto auto Hyundaiem myšleno jako sportovněji zaměřené (a na to by musel odpovědět management Hyundaie - kod měl být konkurentem) a dosahované prodeje dosahuje na úkor ostatních sportovně zaměřených modelů, je to opravdu trefa. Pokud ale kanibalizuje prodeje běžné konfekce, minul se Veloster účinkem. Pokud vedení Hyundaie Veloster zamýšlelo tímto směrem, tedy nekonkurovat sportovněji zaměřeným modelům, lze to brát jako úspěch.
Topper máš pravdu.Ostatní tady kecaji ani neví očem mluví.Veloster je určen pro neco,firma to může dovolit,navíc prodeje jsou dobrý.Není tady co zpochybnovat.(je to ,,sport,, čechu co vědí furt všechno jen vysmát,dokonce i domácí značku která léta v jednom kuse roste a získává prestíž)
Hyundai se nebojí nápady zrealizovat,
Rád bych ti věřil, ale furt si musím dávat Velostera do souvislostí s Caterhamem, o kterém mluvil jeden z CEO Hyundaie jako o referenčním měřítku řízení a jízdních vlastností. Kdyby zvolil kolečko na maltu z OBI, taky by se možná trefil >:-[] >:-[] >:-[]
presne tak.... veloster je taka bokovka... experiment... lacnejsia verzia.... nieco ako take jednoduchsie dostupnejsie kvazi sportove auto na bezne pouzitie aj pre zeny a mladych a podobne.... nie je to sportiak ani zadne delo ale to ani nema za potreby... na to tu je genesis coupe presne tak
smiat sa je dovolene.... je uplne jasne ze veloster je idealy terc posmechu hlavne v europe.... v USA je vcelku uspesny a aj celosvetovo patri veloster k najpredavanejsim sportovym autam.... ja sa zase smejem tym smiesnym predajnym poctom scirocca vo svete... kazdy sme iny ... nemajme to nikomu za zle.... kazdy sa smeje z toho koho nemusi takze v pohode....
suhlas s tvojim nazorom.... rozumne jasne strucne... mam podobny nazor :yes:
ono veloster ani nie je priamy konkurent scirocca ...nie je to nejake rydzo sportove tvrde a vykonne auto s nejakymi sportovymi ambiciami... skor mi pride ako take rychle dizajnovo neokukane a zaujimave auto pre dvoch ktori sa nepotrebuju zase pretekat... vdaka tym malym bocnym dveram na jednej strane je to auto ktore bude praktickejsie aj pre troch a styroch aj napriek tomu ze je to kupatko... skus si nastupovat dozadu do scirocca a skus do velostera... v tomto je veloster iste praktickejsi a vhodnejsi teda aj pre viac ako 2 ludi..... dalsia vec je realne pouzite napr v meste mimo mesta pre mladych alebo pre ludi vo dvojici a podobne.... nikto sa predsa nepotrebuje pretekat na beznej ceste do prace alebo na nakupy a podobne.... veloster splni uplne bezne potreby a vybocuje z radu svojim dizajnom ale na druhej strane aj praktickostou vdaka pridavnym bocnym zadnym dveram.... nehraje sa na supersporotvca ale je to zauimave a vcelku rychle auto vhodne na dennodenne jazdenie ktore bude iste prijemne ;-)
tak ono vzdy je lepsi benzin ako diesel... tu nie je o com.... a u sportovych aut to plati 10 nasobne... diesel v sportovom aute je vysmech motorsportu ;-)
Skoro bych zapomněl - Veloster je přece rodinné kombi a ne sportovní auto. :yes: ...Co jim přibývá na kontě a kolik amerických teenagerů jej kupuje je sice pěkné, ale zde hodnotíme auto.
před 3 lety jsem si poridil 1.8tsi, před tim jsem mel (a ještě mam) 1.6 115k. byl jsem z toho nadsenej, protože auto bylo mnohem zivejsi, testovaci kopec, kterej s 1.6 vyjedu max 130, tak u tsi 170 mez problemu a to dole zacinam na nejakych 100 a je jedno jestli to tahnu na 4, 5 nebo 6.
casem to nadseni trochu vychladlo, protože tsi od 4500ot pocitove prestava tahnout, i když ještě vic jak 1500ot ma stále stejnych 160k, ale tocivy moment vyrazne klesa.
a tak mi paradoxne prijde zivejsi ta slabsi - a opravdu mnohem linejsi - atmosféra 1.6, protože ta pocitove zrychluje i nad 5tis otáček.
podobny to bude asi u tyhle gdi.
S 1.8TSI jsem nikdy neměl pocit že by to nejelo, v Octavii je to velmi dynamická volba. S atmosferickou 1.6 v podobně velkém autě je to podle mě nesrovnatelné...
V nejvýkonnější verzi již sportovní Hjondé pomalu začíná jezdit jako...sportovní Hjondé. Bravo...Jenže tohle ani po letech opravdu zkousnout nedokážu: [odkaz] :-O:-(:no:
polovica predanych velosterov na celom svete sa preda v USA:.. nie je to zrovna europsky dizajn .... a ze je to uspesne auto vravia cisla dost jasne nebudem sa opakovat.... ani mne sa veloster nepaci ale nevadi,,,,, miesto neho mi ponukne kia pro_ceed GT a to je uz podstatne stravitelnejsie auto a nielen po stranke dizajnu ale aj sportovosti... aky ma zmysel sa tu odbavovat na tom ake je to zle a enpodarene auto ked vieme dobre ze priorita tohto auta nie je europa.... a inak ani tych 7000 predanych kuskov v europe za minuly rok nie je ziadna tragedia.... viacerym odporucam pozrfiet si predaje podobne drahych a nepraktickych aut a budete peekvapeni ze ani v eu na tom nie je hyundai s velosterom nejako zle.....
Ja by som si veloster tiez nekupil a nepaci sa mi... ale auto ako take uspesne pre znacku hyundai z globalneho hladiska je.... nie je o com .... to ze sa tu mnohi dbavuju ze je to hnus a nesportove a gycove a neviem ake zle auto tomu sa moze hyundai len smiat... ide tu predovsetkym a uspech pre znacku a veloster uspesny model je... ze sa nepaci europanom pre ktorych prioritne nie je urceny nie je ziadne prekvapenie, co z toho ze alfa romeo vyraba pekne auta v europe pre europu ked su stratove... hlavne je smiat sa hyundaiu.... europska logika nema chybu... skor je to na zaplakanie ze europske znacky dopadli ako dopadli.. ale ved co hlavne ze su krasne... ze krachuju je uplne predsa nepodstatne ;-)
akokolvek sa na to pozeram... vzdy radsej pojdem aj do skaredeho ale uspesneho auta ako do krasnych aut krachujucich znaciek ;-) a ver ci never zakaznici ktori nemenia auto kazdy rok tak oni tiez....
neboj, my víme, že Amerika je plný rádobyoriginálních exotů. A přišli na to i korejci. Jsem rád, že já jsem tohle v zrcátku ještě neviděl, mám blicí pytlík jen pro děti.
Mě osobně tak ošklivé nepřijde jen bych změnil pár věcí. Líbí se mi jen ze strany od řidiče. Asi jsem konzervativní, ale to uspořádání dveří mi nejde překousnout :). Být to třídveřové kupé za cenu kolem 400 tisíc, myslim, že by bylo alespon v u nás daleko úspěšnější. Když si vzpomenu na starou Hyindai coupé, jezdilo jich požehnaně i když měly motory 1,5 nebo 2.0 o daleko nižším výkonu. V6tek bylo málo.
suhlasim.. pre konzervativnu europu to s tymi asymetrickymi bocnymi dverami nebol dobry napad lenze ono to nie je auto robene vlastne ani pre europu ..... v USA je to v pohode... pre nich je veloster nieco ako pre nas mini cooper alebo DS3ka... proste male zaujimave auticko na bezne jazdenie... ktore ale vyzera inak ako bezna konkurencia....
35 000 kuskov predanych za rok v USA vravia jasnou recou.... to auto ma uspech... ze my europania to nevieme stravit a mame ine dizajnove chute je normalne... pozrime sa do japonska.... tam maju tiez ine dizajnove chutea ine modely v rebrickoch.... a podme napr do ruska.... tam zase to vyzera inak.... veloster je taku hokus pokus ktory na amikov zabera.. nieco podobne ma napriklad kia s modelom soul.... ktora je tiez uspesna v USA... v eu nie... a myslim zekvoli tomu sa jej nemusime tiez vysmievat... amici sa zase smeju z passatov alebo volva... to mas tak.... kazdy model dominuje inemu trhu ...
keby europska verzia mala hoci len dve dvere ale rovnako velke tiez si myslim ze by to v eu predajom pomohlo... konzervativni europania by to ocenili
Tak toho passata či volvo si moc nevychytal. Tyhle auta sou tam dost ceněná, hlavně volva a jiné evropské prémie. Jen nemužeš čekat stejně vysoké prodeje u aut dražších, než na jaké má průměrný občan. Nevím, jaká je cena velosteru v USA, ale i u nás je nižší než passatu či volva. Ja vidím jediné plus, že ten předek není tak vlnitý jako u i30 či i40.. tam je to na mě až moc.. A myslim, že by se hodil i pekny diesel, ktery se u nás nenabízí... přecijen to není sporťák.
Zatím jsem nenašel jediný důvod, proč koupit tuhle obludku, když se nabízí tolik (pominu-li hezčích), ale hlavně jízdně lepších aut, třeba Peugeotem RCZ počínaje....
"Přeplňovaná šestnáctistovka...je výkonná, ale většinu nábojů vystřílí již ve středním pásmu, takže hnát ručičku otáčkoměru za pět tisíc otáček nemá smysl." - může mi autor (či kdokoliv jiný) prozradit, který ze současných malých turbobenzínů se chová jinak?
hyundai motor jsem nevyzkoušel, ale 200k THP je super. Gradující výkon, velmi dobré reakce na plyn... Rozhodně mě ten motor neurážel.. Vlastně mám pocit, že mě vážně bavil!
Sportovní auta Hyundaji, alespoň co se týče designu, vždycky šly, stačí si vzpomenout na model Coupé. Veloster je sice svou kvalitou na míle vzdálené předchůdcům, nicméně kvůli designu se z něho prostě nestane žádný masový sporťáček, i kdyby jeho cena začínala na 300tis ...
Jen tak pro připomenutí:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Žádní trhači asfaltu to taky nebyly, ale nabízeli alespoň vkusný design, který se mladým zamlouvá i dnes. U Velosteru pochybuju, že se za nějakých 15 let bude líbit.
tato fotka mi pripomina oci pavuka >:D [odkaz] mam na mysli kopec tych svetiel vpredu [odkaz] ... ;-) - ku vkusnemu dizajnu to ma inak tento pavuk daleko
Nastastie pre zaujemcov o sportovy hyundai ma dnes uz hyundai v ponuke aj nieco lepsie: [odkaz]
veloster sa lubi americanom ;-) tam sa predava velmi dobre.... vlastne polovica svetoveho predaja velosterov je v USA....
inak chce to vidiet asi nazivo.... mne sa na tomto videu pri pohlade ... realnom pohlade ( nie nejake umele fotky ) veloster dokonca az taky skaredy ani nezda :
[odkaz]
Já zapomněl na Genesis :-) Veloster tedy samozřejmě není nástupcem modelu Coupé, spíš byl stvořen jako zcela originální model těžko zařaditelný do nějaké kategorie.
První Coupé mě designem nijak neuráží, častokrát v něm vidím začínající mladé řidiče, je oblíben tunery. Oči pavouka mi to taky trochu připomíná, furt se ale jedná o dost menší designový prohřešek než nesouhlasný počet bočních dveří u Velosteru ...
Viděl jsem ho naživo, v horší specifikaci, a opravdu - za ty prachy existují mnohem, mnohem lepší a sportovnější auta ... (Leon 3dv, Astra 3dv, Fabia RS nebo Polo GTi ...)
no dizajnovy prehresok je to mozno pre europanov..... ale amici to tak nevnimaju tam sa to predava uspesne.... rovnaky dizajnovy prehresok mala aj mazda RX8 [odkaz] a nikto to u nej nebral za prehresok.... ale ako o vyhodu ;-)
veloster samozrejme nie je moc pekne auto pre europana ale v USA ma uspech a tam ludia nemaju akesi predsudky a nehraju sa na premiu nepremiu a bla bla bla.... nejako sa podla auta navzajom neposudzuju ani neodsudzuju a nema nikto nikoho za socku len preto ze jazdi hyundaiom genesis coupe miesto mercedesu E coupe .... zavidim im taku tu pohodu ;-)
k starym hyundaiom coupe sa nema velky zmysel vyjadrovat... to uz aj dnesna zakladna i20 je vacsi sportovec ako tie zrudicky z minulosti
Možná by ses divil jaké to v USA doopravdy je ... předsudky tam lidé mají také ... například tamější policie dlouho nechtěla měnit své klasické Crown Victorie za modernější modely Fordu - asi se holt báli vyzkoušet něco nového. Ke značce Daewoo mívalo mnoho Američanů předsudky, k minivozům také. Našel bych víc příkladů, nechcou se mi ale vypisovat.
Každopádně, rozumnej člověk neposuzuje druhého podle toho, v čem jezdí - důležitější je vnitřní stránka jedince - jeho chování. Ovšem, podle značky auta se dají nějaké vlastnosti taky odhadnout - Mercedesa asi nebude vlastnit nějaký bouřlivák - spíš kliďas, VW si pravděpodobně nekoupí člověk lpící na nejnovějších trendech, spíš někdo, kdo má rád dokonalou funkčnost a nadčasovost. atd
Starší Hyundaie Coupé nejsou zrůdičky - zájem tunerů a mladých o tento vůz to dokazuje. Možná máš jiný názor, většině se ale líbí - kór když se nabízí za takové supr ceny v bazarech.
tak ono tie starsie hyundaie su skutocne vhodne asi len na rozne pokusy prapodivnych tunerov .. pretoze ti uz timto starym autam viac ublizit nemozu ;-)
zaujem tunerov o tieto stare hyundaie je aj kvoli cene.... taketo "na oko sportovo vyzerajuce auta" si mladi chalani kupia za babku z kde kade ani pan boh nevie odkial a myslia si ze maju sportiak..... zaujem tunerov este neznamena ze su to nejake pekne a dobre auta....
Ono Hyundai Coupé chválili za design i renomované časopisy - techniku ze staré Lantry samozřejmě ne. :-) Na svou dobu to byla pěkná auta za dobrou cenu - pro mladé jako stvořené. Až na poslední generaci [odkaz] samozřejmě dnes vypadají zastarale - tuneři ale někdy dokáží zázraky.
ja som skor za decentny tuning ak teda by uz musel byt tuning:
[odkaz]
inak ked sme uz pri kupatkach od hyundaia.... na co sa pozerat stale do minulosti ktora nie je velmi slavna... co tak poobzerat sa po skutocnom sportaciku sucasnosti:
[odkaz]
tu je celkom zaujimavy drag race v podani genesisu a niekolko jeho konkurentov...
Mne se coupe nelibi v zadne generaci, pouze snad genesis pred faceliftem je docela hezky, nicmene je pravda, ze jsou to auta jak stvorena pro tuning. To znamena, ze se najde spousta bakelitovych zrudicek viz. tve odkazy, ale i par slusnych kousku. [odkaz] [odkaz]
ze pre hyundai je veloster nieco ako pre kiu ... model soul.... proste stylova nakupna taska ako usita na mieru americanom ;-)
v peknej farbe inak ani veloster nevyzera na europske pomery vobec hrozne:
[odkaz]
[odkaz]
prave som si pozrel test velostera na motoring.sk a jasne sa tam vravi ze je to fakticky taky bezny hatch na bezne pouzitie vhodny aj pre mladych.... takze kto si mysli ze je to sportiak tak samozrejme nie je.... a ani veloster nebol robeny za tymto ucelom.... na to ma hyundai model genesis coupe ... co potvrdili aj chlapci vo videu....
je to pre amikov taka nakupna taska... taka nevsedna zaujimava kara... mozno aj imidzovka do mesta pre mladych... amici taketo auta maju radi ved vieme dobre aky boom v USA zaznamenal soul od kie ....
to auto proste spravi rozruch a uputa vsade kde sa objavi [odkaz] a o to tu ide... male prakticke nevsedne kupatko lebo taky skor hatch.... na bezne pouzitie .... pre amikov ako stvorene.... a hyundai to vie..... inak by taketo auto nerobil ;-)
a my europania sa mozeme smiat akurat sami zo seba na svojej hluposti a na tom ako nam tu polka znaciek krachuje ;-)
No jo, je to pěkné a milé auto. Je nevšední a rozhodně vzbuzuje pozornost. Ale ten matný lak, co to je? Měli by si vzít příklad ze škodovek. Škodovácká pomerančová kůra a matný Hyundai v oranžové barvě! To by byl pomeranč, co?! Mohl by i do myčky a jeho fotka bez osušení by pak mohla dělat reklamu citrusových džusů.
K designu: Není na přísně rovné a rovnoběžné tvary škodovek. Jak řekl jejich tvůrce:" Jako by je nakreslilo dítě podle pravítka". To je ta správná cesta a současný trend upozorňující na nezaměnitelnost škody, kdy auto vyrobení před 20 lety vypadá ze střední vzdálenosti jako to, co právě sjíždí z výrobního pásu.