Testy
a kde? jako ta věta, že by ocenili větší zátah v nižších otáčkách >😁 stručnost nadevše
No neviem neviem... My sme mali vo flotile PAssat 1,8T 20V a tam ked mesacna priemerka klasla pod 9l/100km, tak sme mohli oslavovat... A to auto jazdilo po meste, po okreskach aj po dialniciach... Takze neviem neviem ako to je s tou spotrebou >😒] >😒]
Musíš pochopit, že to je článek z časopisu, tak je samozřejmé, že sem nedají celej článek, to by asi potom nemělo moc smysl vydávat ten časák, hm? 😄
to já chápu - takových výtahů článků s odkazem na Autotip je tu spousta, ale tenhle je opravdu velmi krátký a nedozvíš se v něm prakticky vůbec nic co by korespondovalo s jeho názvem protože "jízdních dojmů" tu opravdu moc není - takové dva odstavečky asi málo koho přesvědčí aby šel do trafiky a časopis zakoupil
Me hlavne zajima, PROC nekdo potrebuje silnejsi zatah v otackach pod 1500??? jestli chcou velky zatah v malych otackach, tak na to je dobry trolejbus (ted uvazuju silnicni vozidla). Ale proc to chcit po turbobenzinu, jehoz poslanim je jen lehce upravit probeh momentove krivky? na co je tam potom tech dalsich skoro 5000 otacek?
Protože rozjezdy (ne ty brněnský) 😄
Když musíš modernímu autu naložit jak stodváce, nedělá to dobrotu.
Když musíš modernímu autu naložit jak stodváce, nedělá to dobrotu.
V cem to nedela dobrotu? ten motor ma nejaky prubeh vykonu a momentu v nejakem spektru otacek... proc by mel benzin a nebo turbobenzin podavat maximum obojiho v nejnizsich otackach? na tohle prece mame elektromotory, ne? pokud je argument, ze to mene zere, tak je to taky liche, protoze ridici jednotka tam musi strikat vice paliva, aby to ten motor ukroutil (u turba prifoukavat vice vzduchu) a trpi tim rozvody, setrvacnik a mozna jeste i loziska. problem rozjezdu se resi vhodnym zprevodovanim. problem je, ze se to cele dela tak, aby to v eu podminkach mereni vykazovalo malou spotrebu. cili se daji tezke prevody a spoleha se, ze to motor utahne na moment a nebude klesat rychlost. proto je to line a kdyz je potreba akcelerace, musi se na to hodne splapnout, vice to zere a namaha se a tak porad dokola. proste je to podle me spatne a pani redaktori by se zejmena v tomto pripade meli chytnout za nos.
To ano, ale z uživatelského hlediska je prostě nejpohodlnější ten trolejbusovitý charakter.
Taková stará TDI měla dole hluché místo, takže člověk na to při rozjezdu dupnul, pak se po pár metrech nafouklo turbo a nakonec byl rád, že za křižovatkou vůbec dobrzdil.
Taková stará TDI měla dole hluché místo, takže člověk na to při rozjezdu dupnul, pak se po pár metrech nafouklo turbo a nakonec byl rád, že za křižovatkou vůbec dobrzdil.
Uzivatelum to vyhovovat nemuze, protoze to zasahuje do konstrukcnich vlastnosti motoru... viz treba nedavne problemy 1,2tsi. ano, vim, ze to bylo i tim, ze poddimenzovali retez, ale jakmile ma motor max kroutak v 1/4 nebo dokonce v 1/5 svych otacek, tak je to asi dost v nepomeru... a pritom by stacilo nechat ty lidi projet s nejakym linearnim motorem a vysvetlit jim, ze stejne vsechno zere tak, jak se na to slape...
Tak je to samozřejmě blbost. Zatím každý TB, se kterým jem jel, začínal jakž takž táhnout okolo 1.700 ot. A pod 1.500 jde prakticky jen o atmosférické plnění, takže je jasné, že objem 1.4 (v němž má atmosféra běžně max. krouťák okolo 130-140Nm) tam pojede s turbem i bez něj stejně - skoro vůbec a blbě. Zato ve vyšších (běžných) otáčkách, tzn. 1.800 - 6.000 to je pak rozdíl 2 tříd.
jj, s tim se da souhlasit. ale nejlepsi je, kdyz je ten motor sam o sobe i bez turva schopen s tim danym vozem rozumne hybat a tim turbem tomu jen lehce pomahas v celem spektru...viz bmw v12... tohle uz potom dava smysl, protoze to neni na ukor reakci na plyn a zivotnosti motoru a jeho pomocnych pohonu.,...
No a proto mi přijde optimální přístup zachovat objem motoru a k tomu přidat turbo k vyhlazení křivky točivého momentu (elektromotor navíc funguje taky dobře).
Motor se pak nikdy netrápí a auto jede jako praštěné.
Motor se pak nikdy netrápí a auto jede jako praštěné.
nejede, protoze aby to hodne dopovalo v nizkych, tak uz to potom nestacit plnit ve vysokych otackach. cili by tam musely byt 2 nestejne velke turba a to uz je zase hodne slozite a tim padem drahe. navic ty ztraty, ktere sou vyvolane pohonem tak komplexniho prplnovani se musi logicky projevit na spotrebe a ve vysledku to stejne nebude tak pruzne... hodne penez bude stat i odladeni takoveho motoru. cili konecny verdikt je, ze tohle vsechno resi vicevalcova atmosfera s vyssim objemem. ano, na popojizdeni v kolone to neni, ale ve vsech ostatnich rezimech to s rozumnym ridicem udela tak rozumnou spotrebu, jakou si on preje. a jako nemaly bonus zustava linearni davkovani momentu a vykonu...
Tohle je přesně cesta, kterou jdou dneska TD. A BMW tam za chvíli bude mít více turb, než válců .... 😉.
U TB tam takový problém nevidím, tam lze udělat lineární zátah klidně od 1.600 do 6.000, protože dnes je spousta těchto motorů uměle přiškrcená (typicky celá řada TSi, možná až na aktuální 1.4 s 250Nm, kde to bud škrceno méně), aby byla křivka momentu absolutně plochá. Navíc, od nějakých 3.800 - 4.500 ot. je pak motor opět elektronicky upraven tak, že moment plynule klesá, aby výkon nebyl nijak "extrémní" (marketing).
Když z 1.4 lze dostat 250Nm, tak logicky, kolik lze dostat z 1.8, která je kvůli spojce přiškrcena na stejných 250Nm? Zde by určitě nebyl problém totéž protáhnout zcela lineárně za 5.500 ot..
A když tohle aplikuješ na větší motor, tak při obdobné spotřebě jako atmosféra získáš stejnou linearitu, jen s výrazně vyššími parametry. Viz. třeba pětiválce Volvo nebo v našich končinách známé 1.8 20V vs. 1.8T RS.
U TB tam takový problém nevidím, tam lze udělat lineární zátah klidně od 1.600 do 6.000, protože dnes je spousta těchto motorů uměle přiškrcená (typicky celá řada TSi, možná až na aktuální 1.4 s 250Nm, kde to bud škrceno méně), aby byla křivka momentu absolutně plochá. Navíc, od nějakých 3.800 - 4.500 ot. je pak motor opět elektronicky upraven tak, že moment plynule klesá, aby výkon nebyl nijak "extrémní" (marketing).
Když z 1.4 lze dostat 250Nm, tak logicky, kolik lze dostat z 1.8, která je kvůli spojce přiškrcena na stejných 250Nm? Zde by určitě nebyl problém totéž protáhnout zcela lineárně za 5.500 ot..
A když tohle aplikuješ na větší motor, tak při obdobné spotřebě jako atmosféra získáš stejnou linearitu, jen s výrazně vyššími parametry. Viz. třeba pětiválce Volvo nebo v našich končinách známé 1.8 20V vs. 1.8T RS.
Tohle nerozporuju, ale jdu k tomu z opacneho konce... Pro me je lepsi atmosfera a to turbo nebo jeste lepe kompresor tam dat jen treba v pripade limuziny, at to je sebevedomejsi. Jinak ja mam dlouhodobe nejlepsi zkusenosti s atmosferama. Vezmou si tolik, kolik jim tam pustim a clovek hned vidi, co je realne a co neni. Podle me proste cim vice valcu a litru, tim lepe...
To samozřejmě je schopen každý "rozumně" hýbat, ale prostě u turba ten výkon naroste skokově a moment vyleze okolo 1.600 - 1.700 na své ploché maximum, které je v těchto otáčkách víc než dvojnásobek atmosféry téhož objemu (řádově 250 vs. 115Nm).
Na druhou stranu, trápit TB otáčkami okolo nebo pod 1.500 ot. nemá z hlediska potenciální dynamiky nebo spotřeby význam. I ta spotřeba je pak dokonce lepší na nižší kvalt a vyšší otáčky.
Na druhou stranu, trápit TB otáčkami okolo nebo pod 1.500 ot. nemá z hlediska potenciální dynamiky nebo spotřeby význam. I ta spotřeba je pak dokonce lepší na nižší kvalt a vyšší otáčky.
myslim si, ze treba 1,4 nebo dokonce 1,2 bez turba treba s takovou oktavkou nedokaze pohnout ani nerozumne.. cili aby to jelo, musi se to hodne foukat.. no a knedlici pojedou tim stylem, ze to budou tahat na silu z nizkych otacek, protoze to prece ma ten kroutak a pak se vsichni sejdou na kulanci...
"...oplácí i apetytem přes 9 l na 100 km..."
Neviem, tak sa opytam: V ceskom jazyku je to slovo naozaj s "Y"? Apetyt? Nejak mi tam lepsie pasuje "i"...
Neviem, tak sa opytam: V ceskom jazyku je to slovo naozaj s "Y"? Apetyt? Nejak mi tam lepsie pasuje "i"...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano, s tvrdým, nejsem češtinář, ale asi se to bere jako české slovo (nikoliv cizí přejaté) a tam se to řídí pravidlem hy-chy-ky-ry-dy-ty-ny.
koukal jsem do slovníku, možné jsou obě verze. Já teda vždycky píšu "i" nějak mi to tam sedí víc >😁
Báchorky jak benzín ve 180 jede za 9 je potřeba uvést na pravou míru. AutoBild měřil řadu vozů při dálničním tempu 180km/h na dálničním úseku dlouhém cca 24 km (Das kostet tempo 180) a zde jsou výsledky několika vozů😒br />
Mazda 3 1.6 MZ-CD 115hp 12,1 litru
Mazda 3 1.8 MZR 105hp 18,3 litru
Citroen C4 2.0 HDI 150hp 10,8 litru
Citroen C4 155 THP 155hp 15,6 litru
Passat Variant 2.0 TDI 140 hp 11,4 litru
Passat Variant 1.8 TSI 160hp 15,6 litru
BMW 525d Touring 204hp 12,1 litru
BMW 523i Touring 204hp 16,7 litru
Mercedes E 200 CDI 136hp 9,6 litru
Mercedes E 200 CGI 183hp 13,5 litru
A při 200 km/h
Golf GTD 170hp 13,3 litru
Golf GTI 211hp 16,9 litru
Astra GTC CDTI 165hp 14,2 litru
Astra GTC Turbo 180hp 20,6 litru
Mazda 3 1.8 MZR 105hp 18,3 litru
Citroen C4 2.0 HDI 150hp 10,8 litru
Citroen C4 155 THP 155hp 15,6 litru
Passat Variant 2.0 TDI 140 hp 11,4 litru
Passat Variant 1.8 TSI 160hp 15,6 litru
BMW 525d Touring 204hp 12,1 litru
BMW 523i Touring 204hp 16,7 litru
Mercedes E 200 CDI 136hp 9,6 litru
Mercedes E 200 CGI 183hp 13,5 litru
A při 200 km/h
Golf GTD 170hp 13,3 litru
Golf GTI 211hp 16,9 litru
Astra GTC CDTI 165hp 14,2 litru
Astra GTC Turbo 180hp 20,6 litru
Kazdemu sudnemu cloveku je jasne, ze tych "za 9 na sto pri 180km/h" je z rise snov. Ale jasne, dosiahnut sa to da, lenze s prehustenymi eko-pneumatikami s malym valivym odporom, polepenymi sparami v karoserii, upravenou aerodymamikou, a k tomu este vietor od chrbta 60km/h a dole kopcom. To ano, potom sa za tych 9 na sto da ist...
😄
😄
tak dalo by se viď.. třeba na D5 z Rudný směr Loděnice >😁
Kolega nafasoval krátkou 1.4 TSi cca. před měsícem jako služebák. Zatím se pohyboval po CZ, SK a A, najeto okolo 2.000 km. Dlouhodobá spotřeba 6,1 - 6,3 dle PC. Příští týden jede do D, takže chce otestovat i vyšší rychlosti.
No chlapi pobavili ste ma s tymi spotrebami. Najma benzinaci. >😁 >😁 >😁 >😁 >😒] >😒]
Nez zacnes klikat na smajliky, zkus se podivat na nejaky web se spotrebami realnych uzivatelu u soucasnych motoru. A treba na tom obecne znamem nemeckem najdes u co dynamiky a vykonu srovnatelnych, ve sve tride nadprumernych motorizaci u typickeho zastupce nizsi stredni nasledujici: Golf 2.0 TDi 125 kW - 6,58. Golf 1.4 TSi 118kW-7.45 . Oboji pocitano z nekolika set uzivatelu. Vyrazne mene cetnejsi 1.8 TSi - 7.83. Smajliky i zabava pak nejak dochazi.
a je to vůbec potřeba často vytáčet?
při jake rychlosti to zere 9 litru? tipuju ze se to blizi k nejakejm 180km/h.
ja se s 1.8tsi dostanu k 9 litrum jen když jezdim se studenym motorem kolem komina, nebo když se pohybuju v kriminálních rychlostech
Agresivní jízda po okreskách a s tím spojené časté vytáčení (časté řazení v 5400-5800 ot./min.) se rovnalo max. 8.8l/100km.
Takže oněch 9 litrů možných je.
Když budu ve Fabii 1.4 16V řadit při šesti tisících, pojedu za dvanáct...
Kolega se čtyřkolkou (SW asi 140kW) se dlouhodobě pohyboval mezi 7,8 - 8,5.
Se služebním autem jsme kdysi (2001?) ve firmě opakovaně zkoušeli, kolik si to vezme po Německu na plný knedlík. A při skutečně brutální jízdě s plynem na podlaze všude tam, kde to šlo, v tehdejším dálničním provozu to obvykle bylo okolo 13 litrů.
Obdobně služební 1.8TSi čtyřkolka kombík - CZ, A, SK - průměr 7,8 - 8,4 při velmi svižných přesunech na dlouhých trasách.
A té spotřebě při jízdě na plný kotel prostě nevěřím. Tečka. Devět litrů s naloženým autem v turbobenzínu? Nebo máme každý jinou představu o tom, co je plný kotel. Když jsem jel do Dortmundu bezpečně, ale co to dá (na 130 tempomatových 150, jinde nadoraz), auto si bralo plusmínus 15 litrů - a to je to atmosféra, která je vyhlášená svou nízkou spotřebou.
S dlouhými přesuny pod 8 souhlasím, tam není problém.
Ale prve jsem psal o tom, že 160 km/h za 9 litrů je v Passatu 1.8T 20v mimo realitu a za tím si stojím. To auto bylo v rodině dost dlouho a průměrně jezdilo někde za 10 - 10,5 kombinace dálnice/město půl na půl.
Věřit nemusíš. Tečka. Už nepamatuji, ale pod plným plynem na V. to bralo tuším max. 19 litrů. Pokud jsi někde schopen v tomto režimu jet víc jak 30% času, tak ti gratuluju.
Pro srovnání – V70 atmo 2.4i 125kW (zdechlá atmosféra) naložené po střechu při přesunu 2 x 1.400 km v kuse. Dálnice 90%, kde šlo s ohledem na provoz, tak 20 nad limit (tempomat) – výsledek 8,4 dle tankování.
A kdysi jsem měl šanci si zajet velmi blízko po sobě 3 auty stejnou trasu 2x600 km (80% dálnice SK,A) při stejném zatížení aut a při podobných výsledných rychlostních průměrech – OI 1.9TDi 66kW asi 6,3. Astra 1.8 85kW - 6,7. OI 1.8T 148kW – 7,4.
Jde o to, že Ty hovoříš o dlouhých trasách, já jsem prve psal o okamžité spotřebě při vysokých rychlostech a pak se to pomotalo. A v rychlostech okoli 180 se jak u benzínu, tak u nafty dělá v nádrži vír. 😄
Ještě bych napsal o HTP, ale tam někoho spotřeba nad 10 na dálnici nepřekvapí co?😁
S 1.4 74kW Fabiou som pri rychlej jazde dal 7.4/100 podla PP, po 200km dialnice so 140km/h podla GPS to zralo 7.9/100.
2.0TSI v O2RS zobralo 9.4/100 a to este nebola prilis rychla jazda, len prepletanie sa premavkou. 8 to zhltlo pri normalnejsej jazde v ramci premavky.
Az by to malo byt svizne, cez 10 ani nemrknes.
S 85k pod kapotou prostě 200 jet nemůžeš a pokud ano, motor na tom bude mít menší zásluhu než gravitace.
Nevím čemu se všichni tak diví, spotřeba odpovídá i testům co jsem četl. Když to ve 130km/h žere lehce přes 6, tak ve 150 to má být 10?
Ale s dlouhými jízdami po dálnici mám poměrně dost zkušeností a jet s obyčejným autem průměrem 149 km/h znamená, že do toho šlapeš co to dá - a pak auto náležitě žere.
Jinak co se týče spotřeb, které jsem odečetl z PP, ty jsou následovné. Bavím se tím při dlouhých jízdách (vždy 110/130/150+)😒br /> Fabia 1.4 16v - 5,1/7,2/9,5
3er 330i - 7,3/9,2/11,2 - tady mám odměřenou i dálniční jízdu nadoraz, bere si to 18 😒
407 SW 2.2HDi - 5,2/7,0/8,8
U jiných aut moc nemůžu sloužit, s výše uvedenými naopak jezdím často.
v pa sem to zkousel s 1.8tsi, v MB na dalnici vynuloval PP, snazil jsem se jet 180, ale diky hustote provozu se to na 180 rozjelo a hned zase sem sundaval nohu z plynu, tak polovinu cestu sem jel 150-160, mistama jel i pod 120 a pak zas plnej na 180.
výsledek - na cernym moste prumer 151km/h, spotřeba 8.1.
takze při 180 trvalých bych moh jet tak za 10, 15 je uplna hovadina. novejsi tsi jsou uspornejsi, tak by se to k 9 dostat mohlo ..
nezapomínej, ze při tech 180 s timhle motorem jedu na necelou polovinu vykonu