TEST Škoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance: Jízdní dojmy
Tuhle testovanou octavii pohání turbodmychadlem přeplňovaná čtrnáctistovka TSI z nové rodiny EA 211, jejíž stejnojmenná předchůdkyně se dávno zabydlela v různých modelech koncernu. Lze ji kombinovat s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovým automatem, který by ovšem stál 50 000 Kč.
Čtyřválcová 1.4 TSI se 103 kW a 250 N.m se nachází ve výkonové nabídce benzinových motorů přesně uprostřed, mezi slabší 1.2 TSI/77 kW a 1.8 TSI/132 kW. Představuje ideální kompromis, je tak akorát silná a přitom příjemně tichá. Možná bychom ocenili, kdyby byla živější i v nejnižších otáčkách – zátah se po překročení 1500/min náhle zvedne, takže počáteční ospalost může někoho přinutit zbrkle šlápnout na plyn.
Na průběh výkonové křivky si ale během několika kilometrů zvyknete a pak s pravou nohou pracujete lépe. Turbomotor je však výrazně citlivý na řidičský styl. Při běžném tempu se vejdete pod šest litrů, časté vytáčení nebo rychlé tempo však 1.4 TSI oplácí i apetytem přes 9 l na 100 km...
Autor: Eva Srpová, Auto Tip
Foto: Petr Homolka
Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 12/13, který je právě k dostání na stáncích.