Ale tuning ( úpravy ) by měl právě začínat na tom podvozku , i když ne tím směrem jako na tom videu . Lepší brzdy a tlumiče většinou udělají divy . Pak je tady ještě možnost jiná , než draze zlepšovat a zrychlovat nějakou mrchu , nebylo by lepší ty prachy vrazit do nákupu lepšího auta s lepším podvozkem a lepším motorem ?
Většina aut se dělá tak blbuvzdorná, že pokud od něj člověk čeká něco více, musí si auto dodělat sám. Ono i z Golfa V s dá udělat auto, které hravě pojede třeba i Focuse RS nebo Megane RS a to ta úprava nemusí být žádná divočina. Problém je, že když se takhle upraví auto, tak to na něm neni moc vidět. Většina pozérů a tuňáků nemá peníze, takže to málo co mají, dají za věci, který jsou nejvíce vidět. Dřív to byly laminátový děsy, dneska to jsou mega nízké podvozky a obrovský kola. Od nesmyslu k nesmyslu...
Ano, mozes vylepsit Golf - to nie je ziadny problem a to auto je taky beznadejny priemer vo vsetkom, ze clovek ma pocit, ze z tovarne vysiel polotovar.
Niektore auta tuning nepotrebuju - aby som citoval jedneho executiva zo Startechu - you can make it go faster, you can make it stiffer.... But you cannot make it better. A prave to je ucel tuningu - urobit auto lepsim.
Tak takové auto se dá udělat z čehokoli...ale je pak otázka, co původního zůstane. Tady mě napadá pro ilustraci s trochou nadsázky (neb se jedná o závodní speciály) třída touring cars v současném evropském rallycrossu.
Vidím to tak, že autor je asi velkým odpůrcem Tuningových úprav asi jako mnoho ostatních, a myslí si, že tuning je jen oplastování vozu s ohromnými průduchy v nárazníku ohromným křídlem na věšení prádla a já nevím jakých dalších volovin. Tato éra byla před 10 lety, kdy toto šílenství nastalo po premiéře rychle a zběsile. Dnes se tuning ubírá úplně jinačím směrem, tak bych doporučit tuto scénu trochu sledovat a pak napsal nový článek. :-)
Svůj předcházející vůz jsem také na podvozku nechal upravit. Pod pera přišly 2,5cm podložky a namísto 16-ti palcových ráfků tam přišly 15-ti palcové s pneumatikami vyššího profilu. Auto nejen že vypadalo podstatně lépe, ale také se v něm lépe jezdilo! ;-)
Já to tak nevidím. Tahle parta blbečků s kšiltama dozadu je pro smích každýmu bez ohledu na to jestli se mu tuning líbí nebo ne. Takhle doprasit Fiestu je teda umění. Nevím co je na tom tuningovýho, když si nechám pod autem 2-3 centimetry místa a do blatníku narvu ráfky na který se už ani nevejde guma. Původně jsem myslel, že má vypuštěný kola pak mi došlo, že tam ten vocas narval gumy s profilovým číslem tak 10. Pod tuningem si představuju vyladěný auto, ne plečku, která tahá pupek po zemi odporný kola zalezlý v blatníkách a 2 kW hudební výkon.
Nie, neubera... Zrovna teraz cez vikend som bol na tuningovom zraze, a ubera sa to furt rovnakym smerom... Nejake ine narazniky, prahy, kufor zapratany reprakmi, rychle pruhy, lesenarska trubka namiesto vyfuku s katom, obrovske kolesa na znizenom podvozku, kridla vacsie jak na Subaru WRX STI, ale pod kapotou stale 1.2 HTP, pripadne ti bohatsi 1.4 MPI, alebo ti najdrsnejsi 1.9 TDI s ciernym salom za autom...
Tu sa podla mna tuning nikdy nezmeni, lebo ludia nemaju zaujem auta riadit, ale len sa v nich predvadzat. A ako sa budes pred diskotekou predvadzat, ze si tam dal lepsie tlmice a brzdy? Nijak, ale s velkym kridlom a podvozkom suchajucim cestu zaujmes na prvy pohlad... To ze asi nie v tom lepsom slova zmysle, ale to uz je jedno, ty si sa predsa odlisil...
Moje auto vyzera z vonku uplne seriovo, nemam ani to trapne kridlo za autom, ale prva vec, co som na auto kupil boli kvalitne brzdy, aby som svoje stado pod kapotom vedel dobre ubrzdit. A o tom, ze mam pod kapotou tak 2x viac koni, ako vacsina vytuzenych aut, navyse s uplne seriovym exterierom, kludne pomlcim...
Tak pánové dnes je spíše tuning pouze o uhlazení vozu, takže ochranné lišty a další plasty co narušují uhlazenost se prostě vyhodí a místo se vyvaří vykytuje. Dále se na vůz nazují např. místo 16" kol 18" kola, poladí se interiér do kůže či barvy vozu. Motor se z 80% nechá nachipovat, popřípadě kdo ivestuje ještě víc, přidá racingové vstřiky hybridní turbo a další voloviny. Takže jestli je pak někdo k smíchu tak možná tak namachrovaný pitomec v limuzíně s 3.0 litrovým žíznivým šestiválcem jenž nemá výkonem na poladěný vůz nižší střední třídy. :-)
Jen co mě štve, tak že parta mladých blbců s čerstvým řidičákem těmto tunerům dělají ostudu s ohulenou * golfa, který je oplastován cirkusáckými nárazníky, s 66kw je neodborně naladěn na úchvatných 80kw za nimž se hulí jak z parní lokomotivy. :-(